Mikä on kovin kiputila jonka olet tuntenut?
Itselläni oli kerran nestehukasta johtuva hirveä päänsärky. Vasta päivystyksessä annettu tramadoli ja nesteytys auttoi.
Kommentit (215)
Korvan tärykalvon paikkaus paikallispuudutuksella, yritin sanoa että sattuu mutta en saanut ääntä aikaiseksi.
Silmään tuli haava ja se pitää hoitaa 300km päässä ja koko matkan silmää särki karseasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colonoskopia. Synnytyskään ei sattunut yhtäpaljon.
Minulle on tehty kolonoskopia muutaman kerran ja ilmeisen hyvä lääkäri on sen tehnyt, kun ei ole tuntunut paljon missään. Vaan auta armias, kun vaihtui lääkäri, niin en vieläkään ymmärrä, miten se saattoikin olla niin kivulias sen toisen lääkärin tekemänä.
Tämä. Minulla taas eka lääkäri oli kokematon, mutta onneksi lopulta myönsi sen ja pyysi toisen lääkärin, joka teki operaation hetkessä ja kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti naiset ovat niin saatanan kipuherkkiä että se mikä miehelle on 1/5, on muijille jo 5/5.
Eiköhän se ole täysin päinvastoin. Miehet pyörtyilee pelkästä verikokeesta.
Kovin on ollut sisäkorvan tulehdus, lamaavimman kivun sai aikaan sydäninfarkti.
Paha hammassärky silloin kun mätä on mennyt leukaluuhun ei pärjää edellisille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jalan katkeaminen murtumalla jääden ihon varaan retkottamaan. Ensimmäiseen kivun lievitykseen meni reilu neljä tuntia. Ei hymyilyttänyt sekään kyllä kun selästä meni kaksi nikamaa pois paikaltaan ja jalat petti alta.
Mitä sä duunaat kuin tuollaista tapahtuu? Eikö ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa enää?
Esikoisen ponnistaminen ulos. Kakkosena käynnistetty avautumisvaihe esikoisen synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munuiskivet kaksi kertaa, Ei sen kivun aikana voi liikahtaakaan.
Synnytys on miljoona kertaa pahempi.
Ai nyt vela-akat tietää senkin? 😆
Olen synnyttänyt kolme lasta alateitse. En ole "vela-akka". Sinä olet vaan heikko etkä kestä kipua.
Järjestin viimeksi tällaisen, missä lantionpohjalihasten kramppi käänsi ristiluuta väärään asentoon. Si-nivelet huusivat hoosiannaa. 350 mg tramadolia päivässä ja aika auttoi. Ikinä en ole ollut noin kipeä noin pitkään.
Noidannuoli kakkosena. Kun ei pysty kuin hengittämään ja sitäkin varoen.
Synnytyksessä oli kipupumppu. Toimitus meni hyvin, häntäluu murtui. Sija 3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Piriformis -lihaksen tulehdus
2. Mononukleoosi, eli pusutauti
3. Juurihoito ilman puudutusta kahteen molaariin, eli poskihampaisiin
Juurihoitoa ei tehdä koskaan ilman puudutusta ,eka avausta siis.
Jos ei jolllakulla puudu täysin,niin sitten on pistäjässä vikaa, ei se ole vaikeaa puuduttaa.
T.HL
Kyllä minulle on tehty kahteen hampaaseen juurihoito ilman puudutusta. Hampaat olivat kuolleet, ei tuntunut yhtään miltään. Ainoa haaste siinä operaatiossa oli jaksaa pitää suuta auki tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jalan katkeaminen murtumalla jääden ihon varaan retkottamaan. Ensimmäiseen kivun lievitykseen meni reilu neljä tuntia. Ei hymyilyttänyt sekään kyllä kun selästä meni kaksi nikamaa pois paikaltaan ja jalat petti alta.
Mitä sä duunaat kuin tuollaista tapahtuu? Eikö ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa enää?
Ei känniläisillä aineiden käyttäjillä ole.
Sydänlihastulehdus, minkä seurauksena en voinut liikahtaakaan sängyltäni. Yksikin liike aikaansai tajuttoman kivun, mutta vessassa oli välillä käytävä. Toinen migreenikohtaukset, niitä on ollut tosi pahoja. Kolmantena kierukan laitto synnyttämättömälle, ylipäätään gynekologille meno on kuvottavin ja pahin kipu. Miksi niiden instrumenttien pitää olla jäisiä, metallisia, jättikokoisia lastoja kun tuskin mahtuu sormi sisään. Neljäntenä olen kerran ajanut autolla suoraan töistä Mehiläisen lääkäriajan kautta umpilisäkkeen poistoon suoraan sairaalan parkkipaikalle. Auto oli parkissa Hesassa Mannerheimintiellä ja lekuri sanoi, että voit toki jättää sen vkl:ksi tuohon, mutta sakot ovat mahtavat. Sanoin että paskat, kivusta huolimatta ajan. Ja ehdin. Just ja just. LÄäkäri sanoi, että 15 min vielä ja suoli olisi puhjennut.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti naiset ovat niin saatanan kipuherkkiä että se mikä miehelle on 1/5, on muijille jo 5/5.
Ootko synnytystä kokeillut?
Esikoisen syntymä tai se avautumisvaihe ennen kuin pääsi ponnistamaan. Ei ollut muuta kuin ilokaasua saatavilla silloin eikä se auttanut.
Pahin kipu on ollut tunne siitä kuin poltettaisiin elävänä, toivoin vain kuolevani. Olin sairaalassa, mutta kukaan ei tajunnut kipuani, koska kivun vuoksi en voinut puhua tai liikkua, en ollut enää läsnä tässä maailmassa. Fyysinen syy, mutta jääköön syy kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Järjestin viimeksi tällaisen, missä lantionpohjalihasten kramppi käänsi ristiluuta väärään asentoon. Si-nivelet huusivat hoosiannaa. 350 mg tramadolia päivässä ja aika auttoi. Ikinä en ole ollut noin kipeä noin pitkään.
Noidannuoli kakkosena. Kun ei pysty kuin hengittämään ja sitäkin varoen.
Synnytyksessä oli kipupumppu. Toimitus meni hyvin, häntäluu murtui. Sija 3.
Noidannuoli voi olla kyllä todella hurja, kun sattuu niin paljon, ettei voi edes itkeä. Lamaantuneena vaan haukkoo henkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli hirveä ummetus. Ihan oikeasti, ensin kovat vatsakrampit jotka huipentuivat siihen, että päkersin nuken pään kokoista kivikovaa pökälettä ulos. Peppu oli hellänä vähän aikaa.
Mikä tuon oli aiheuttanut?
Ummetuksen aiheuttaa yleensä rasvainen ja huonosti sulava ruoka. Mulle tuli kun söin kebabbia pari päivää putkeen, ryyppäämisen ohessa. Ihan hirveetä
Hammassärky tällä viikolla. Onneksi hyvä hammaslääkäri korjasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Pahin kipu on ollut tunne siitä kuin poltettaisiin elävänä, toivoin vain kuolevani. Olin sairaalassa, mutta kukaan ei tajunnut kipuani, koska kivun vuoksi en voinut puhua tai liikkua, en ollut enää läsnä tässä maailmassa. Fyysinen syy, mutta jääköön syy kertomatta.
Tästähän puhutaan aina ensiapukursseilla, että kivuliampia potilaita ei ole ne, jotka huutavat, vaan ne jotka ovat hiljaa. Kun kipu menee tietyn pisteen yli, niin ihminen sulkee itsensä. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan jotain noin kauheaa <3
Oli se kengät irrotus murtuneesta jalasta aika tympeää.