Mikä on kovin kiputila jonka olet tuntenut?
Itselläni oli kerran nestehukasta johtuva hirveä päänsärky. Vasta päivystyksessä annettu tramadoli ja nesteytys auttoi.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys.
olet tärkeä
COPD:n aiheuttama hengenahdistus yhdistettynä kuolemanpelkoon, onneksi sain happipullon ja pysty taas liikkumaan pieniä matkoja rollaattorin kanssa.
En ole synnyttänyt tai kokenut munuaiskiviä joten vähällä olen päässyt.
Top kolmosessa jossain järjestyksessä on seuraavat: Menkkakivut aina teininä ja jostain syystä vain satunnaisesti näin vanhempana. Hirveä tympeä kipu, oksetus ja pyörrytys. Burana ja Panadol kyllä auttaa jos ajoissa on saatavilla.
Joku ihme kyynärvarren ojentapuolen kramppi joka tuli ensimmäisellä kerralla aidan maalaamisesta ja tokalla kerralla laskettelusta sauvojen kanssa. Itse asiassa vähän samantyylinen kipu kuin menkkakipu. Buranakaan ei meinannut auttaa, kesti tunteja ja valvotti.
Korvakäytävän tulehdus. Paheni aina illalla kun ei viitsinyt lähteä päivystykseen. Parhaimmillaan oli vain korvan aristusta, pahimmillaan tuntui kuin joku painaisi koko ajan sitä aristavaa kohtaa täysillä.
Raskaudenkeskeytys, luulin että kuolen noin kolmen tunnin ajan ja lääkäristä oli saanut vain YHDEN panacodin mukaan, tuntui lähinnä vittuilulta niissä kivuissa...
Varmaan about jokainen julkisella tehty tutkimus tai toimenpide. Suomessa pantataan kivunlievitystä ihan turhaan, kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat.
kannattaa kokeilla synnytystä. kunnon tuskassa yli 30 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Raskaudenkeskeytys, luulin että kuolen noin kolmen tunnin ajan ja lääkäristä oli saanut vain YHDEN panacodin mukaan, tuntui lähinnä vittuilulta niissä kivuissa...
Ainakin vielä 15 vuotta sitten hoitohenkilökunta ihan avoimesti oli sitä mieltä että abortista pitääkin kärsiä, se on oikein ihmiselle joka on esim raiskattu ja tästä tullut raskaaksi. Toivottavasti ajat ovet muuttuneet.
Mä kärsin todella kovista kivuista lähes viikoittain mutta sappikohtaukset on vieneet tajun. Yksi kohtausjakso kesti 5pv ja laihduin pelkästä stressistä 4kg tuona aikana.
Lisäksi mulla on nyt joku keuhkojen yläosan hermopinne (todennäk) mikä tekee lähes yhtä kivuliaita kohtauksia tuonne sydämen ja keuhkojen väliin.
Eikä tuo 3 hermosärkykään kasvoissa kiva ole, itsemurhataudiksi kutsuttu Hortonin ohessa. Syystä
Menin neuvomaan pojalleni matikan tehtäviä hänen pöytäsä viereen. Hän siirsi hieman tuoliaan, ettolisin mahtunut lähemmäksi.
Tuolin metallijalka meni minun jalkateräni päälle ja samalla poika istahti tuoliin.
Hirveä kipu, kun se metalli painu jalkaani.
Huusin kuin peto ja poika pelästyi ihan hirveästi.
Mutta, ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin: olin jonossa hermopinne leikkaukseen juuri ko jalkapöydän operaatioon.
Se tuolin jalka teki toimenpiteen ja säästettiin yhteiskunnan varoja, kun hoidettiin itse.😅
Olen migreenikko, joten suht tottunut kovaan pääkipuun, mutta kerran oli niin järkyttävä päänsärky että oikeasti luulin lähdön olevan lähellä. Mitkään kotona olleet migreenilääkkeet ei auttaneet. Lopulta makasin vessan lattialla, pyörrytti kamalasti ja lähti taju. Virkosin jonkin ajan päästä, oksensin, raahauduin sänkyyn ja aamulla heräsin niin päänsärky oli poissa, mutta joka ikistä lihasta särki niin kuin olisin jäänyt rekan alle. En tiedä mikä ihme tuo oli, mutta koskaan en ole tuollaista pääkipua kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vielä 15 vuotta sitten hoitohenkilökunta ihan avoimesti oli sitä mieltä että abortista pitääkin kärsiä, se on oikein ihmiselle joka on esim raiskattu ja tästä tullut raskaaksi. Toivottavasti ajat ovet muuttuneet.
Mulle tehtiin teininä abortti ilman kivunlievitystä Naistenklinikalla. Kusipää lääkäri sanoi vaan että itsepä olen itseni siihen lavetille hankkinut.
Reisiluun murtuma. Meni taju siitä kivusta.
Hampaan kuolemisesta aiheutunut päivän kestävä kolmoishermosärky (2 min kohtaukset n. 30 min välein.) MIKÄÄN kipulääke ei auta.
Migreenipäänsärky lapsena. Toivoin kuolevani mieluummin.
Hirveimmät olotilat aikuisiällä, ei kivuliaimmat, ovat raskauspahoinvointi hyperemeesitasoisena, koska koko hereilläoloaika oli yhtä helvettiä eikä siihen auttanut mikään muu kuin pitää ruokaa suussa. Toki ellotus vaihteli päivittäin eli se mitä sait eilen alas, aiheutti seuraavana päivänä oksentamista pelkästä ajattelusta. Seistä et jaksa, pitkällään tuntuu että huone pyörii. Keskeytin raskauden.
Toinen mitä vihaan on virtsatieinfektio, siedän sitä ainoastaan jos saan olla yksin kotona ja lillua lämpimässä suihkussa koko ajan pissaten. Estolääkitys onneksi on nykyisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colonoskopia. Synnytyskään ei sattunut yhtäpaljon.
Sama täällä, niin järkyttävä kipu että tajunnantasokin meinasi laskea. Itselläni on mutkainen suolisto niin kameratuubin liikkuminen ja hiilidioksidin pumppaaminen koskivat esilääkityksestä huolimatta hirveästi.
Suostun tuohon toimenpiteeseen enää humautuksessa.
Mä en ymmärtänyt pyytää esilääkitystä tai kipulääkettä eikä mulle tarjottu mitään. Pahinta oli 3pv ne vatsaan jääneet hiilidioksidit mitä en saanut ulos. Vatsa kuin ilmapallo, en voinut edes liikkua
Vierailija kirjoitti:
Sait sentään sen Panacodin.. mulle neuvottiin ottamaan 800 mg ibuprofeenia - kiitti vaan. Varmaan triplasin sen annostuksen ja silti kuolemanmeininkiä parin tunnin ajan.
Sitä pahempi oli munuaistulehdus, joka lääkärien sekoilun takia ehti edetä vähän liian pahaksi.
Hortonin neuralgia, jota kutsutaan myös itsem¨rhapäänsäryksi. Synnytys tai nilkan murtuminen ei tuntunut missään verrattuna tuohon helvetilliseen sairauteen.
Vatsan avoleikkauksen jälkeen kun epiduraali ei ollut paikallaan ja olin ilman kivunlievitystä koska yöhoitaja ei uskonut kipuja. Kipupumppu oli määrätty rinnalle mutta sitä ei laitettu tippumaan. Vasta kun huonekaverit huolestuivat ja hakivat apua kansliasta sain kipuhoitajan joka sai kivun loppumaan.
Yksinäisyys.