Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adeliina, 18, kidutettiin kuoliaaksi

Vierailija
30.09.2023 |

Tuntuu pahalta tytön puolesta. Kaiken maailman sadisteja maailma pullollaan.

Kommentit (909)

Vierailija
141/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

14 v. on jo älyllinen olento, ei mikään taapero. Se valinta nimenomaan tehdään tarkoituksella: Lähdenkö mukaan vai jäänkö kotiin. Toinen valinta tehdään silloin kun mietitään kenen mukaan lähden. Kolmas on otanko ja neljäs on annanko. Eivät nuoret ole tahdottomia marionettenukkeja, vaan päättävät ihan omin jaloin lähteä bilettämään, valitsevat seuransa ja tekevät itse tekonsa.

-eri

Vierailija
142/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurinrikastusta Oulussa. Ei yhtää sivistävää kuin ruotsissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin todella surullista nähdä täälläkin, miten taas tyttölapsen kohdalla kohdellaan häntä, kuin hänen olisi pitänyt ja kyetä jo 14v ikäisenä käyttäytymään ja olemaan kuin aikuinen, vaikka aivot eivät ole kehittyneet edes lähellekkään tuota.

Tyttölapsilta odotetaan Suomessa ihan liikaa verrattuna poikalapsiin. Pitäisi osata, ajatella, ymmärtää ja tietää kuin aikuinen ja täällä olevat kommentit sen jo todistavat. 

Vierailija
144/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

14 v. on jo älyllinen olento, ei mikään taapero. Se valinta nimenomaan tehdään tarkoituksella: Lähdenkö mukaan vai jäänkö kotiin. Toinen valinta tehdään silloin kun mietitään kenen mukaan lähden. Kolmas on otanko ja neljäs on annanko. Eivät nuoret ole tahdottomia marionettenukkeja, vaan päättävät ihan omin jaloin lähteä bilettämään, valitsevat seuransa ja tekevät itse tekonsa.

-eri

Jos 14v olisi täysin älyllinen olento joka ymmärtää mitä hän tekee, silloin hän olisi myös oikeuden edessä korvausvastuullinen, hän saisi ajaa autolla ja ostaa alkoholia, ottaa lainaa tai esimerkiksi vuokrata asunnon. 

Vierailija
145/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nuori voi nyt miettiä kahteen kertaan haluaako kokeilla sen yhden kerran. Vapaa valta on jättää kokeilematta.

Noin on helppo sanoa. Tuo on kuitenkin tyypillistä persulogiikkaa. Että maailma ja asiat siinä, ovat helppoja ja yksinkertaisia, mustia ja valkoisia. Kunpa asia olisikin noin. Mutta kun ei ole.  Eihän koko huumerikollisuutta tai montaa muutakaan ongelmaa olisi ollenkaan, jos asia olisi niin yksinkertainen.

Se on tasan niin yksinkertainen. Olen itse ollut se yksinäinen nuori, jota houkuteltiin mukaan ryyppäämään. En lähtenyt siksi, etten halunnut käyttää viinaa. Olin jo lapsesta alkaen nähnyt, miten se oli suvussa vaikuttanut. Kun on päättänyt pysyä jostain erossa, niin pysyy. Valitsee toisin ja jopa nuori kykenee siihen, vaikka houkuteltaisiin ja painostettaisiin. Olen sen valinnan itse tehnyt ja se on pitänyt.

Olet onnekas siinä, että sinulla on suvussasi ollut esimerkkejä siitä mitä on tapahtunut kun käytetty. Kaikilla tuollaista esimerkkiä ei ole. 

Kyllä tv, lehdet, elokuvat ja musiikki ovat täynnä noita esimerkkejä. Suuret hollywood-tähdet ja urheilijat kuolevat yliannostukseen yksi toisensa jälkeen. Vaatimattomankin minimiälyn kera ei ole voinut välttyä huomaamasta, mikäli omassa perheessä, suvussa tai koulussa ei ole huhuja kuullut.

Mediasta voi toki nähdä vaikka ja mitä, mutta asioita ei oikeasti ymmärrä ennenkuin sattuu omalle kohdalle, koskee aika lailla kaikkea, sitä kutsutaan elämänkokemukseksi. Lisäksi vaikuttaa niin moni muukin asia aina elinympäristöstä geeneihin, ettei sivusta viisastelu ole oikein avuliasta kenellekään.

Vierailija
146/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo. Kyllä 14 v jo tietää mikä on oikein ja väärin. Tyttö tiesi mitä oli tekemässä. Jos olisi tyttö laitettu töihin 6 v kuten minä olen jo tehnyt. Olisi tyttö ehkä elossa vielä.

Työ kuri rakkaus siinä avainsanat.

Vierailija
147/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo. Kyllä 14 v jo tietää mikä on oikein ja väärin. Tyttö tiesi mitä oli tekemässä. Jos olisi tyttö laitettu töihin 6 v kuten minä olen jo tehnyt. Olisi tyttö ehkä elossa vielä.

Työ kuri rakkaus siinä avainsanat.

Tällä tavalla pedofiilit puhuu ja syyllistää uhria.

"Kyllä sen ikäinen tyttö on jo aikuinen ja tietää..." 

Vierailija
148/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeet on yhteiskunnan syöpä ja huumeiden pariin hakeutuu psykopaatteja jotka halveksivat suomalaista oikeusjärjestelmää. Tuomiot on lähinnä vitsi ja näitä urarikollisia on jatkuvasti vapaana kaikkialla. En ymmärrä miksi asialle ei tehdä jotain. Rahan puute on todella huono syy.

Siis millä perusteella tämä Adeliina oli psykopaatti joka halveksi suomalaista oikeusjärjestelmää?

Vierailija
149/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein lapset, joilta puuttuu jotain kotoa ovat uhreja näille vanhoille narkkareille, jotka sitten manipuloivat heidät omiin piireihinsä tarjoamalla ensiksi ymmärrystä, tukea ja turvaa, mutta sitten alkavat pikkuhiljaa tarjoamaan huumeita ja koukuttavat, kunnes poispääsyä ei ole.

Mitä nuorempana saavat koukkuun ja mukaan, sitä epätodennäköisempää on, että nuori ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse. 

Jep, tämä on se petollinen ero vanhan ajan viinan kanssa läträämiseen, juoppoporukoista pääsee sentään yleensä paljon helpommin eroon koska juominen on itselle helpompi lopettaa kuin narkkaaminen jos meno alkaa kyllästyttää, eikä alkolla velkaannu helposti ainakaan kovin suuria summia.

Vierailija
150/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeet on yhteiskunnan syöpä ja huumeiden pariin hakeutuu psykopaatteja jotka halveksivat suomalaista oikeusjärjestelmää. Tuomiot on lähinnä vitsi ja näitä urarikollisia on jatkuvasti vapaana kaikkialla. En ymmärrä miksi asialle ei tehdä jotain. Rahan puute on todella huono syy.

Siis millä perusteella tämä Adeliina oli psykopaatti joka halveksi suomalaista oikeusjärjestelmää?

Huoh, ei Ade vaan ne tekijät tietenkin.

Vierailija
151/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin syylliset ovat 40v miehiä.

Eli vanhat miehet manipuloi nuoret käyttämään huumeita ja sitten pakottavat heidät maksamaan.

Noinhan se aina menee. Miten muuten nämä huumepskat saavat elantonsa, kuin nimenomaan manipuloimalla nuoret käyttämään ja jäämään koukkuun?

Nuori on hyvä ja keksii toisen harrastuksen ja etsii parempaa seuraa. Eri asia he, jotka ovat omien vanhempiensa piikittämänä koukussa jo omassa lapsuuden perheessään.

Sun kannattaa hakea apua tuohon empatian ja ymmärryksen puutteeseesi.

Jos asiat olisivat noin yksinkertaisia, meillä ei olisi minkäänlaisia ongelmia minkään riippuvuuksien kanssa. 

Minulla on kumminkin itselläni riippuvuutta aiheuttava väkivaltainen rähinägeeni. Se ei tarkoita, että on sille alisteinen. Ne on ne omat valinnat ja teot, joiden seurauksena ei aloita tai antautuu geeninsä orjaksi. Parasta empatiaa on sanoa kaltaisilleen, että ei ole pakko tarttua sitä ensimmäistä kertaa. Parasta empatiaa on sanoa, että jokainen ihminen itse - ei kukaan muu, päättää, tunkeeko omaan elimistöönsä myrkkyjä vai ei.

Se ON oma valinta. Oma, ei kenenkään muun. Jokainen itse päättää mitä itselleen antaa ja valitsee. Empaattisena ihmisenä toivon, että nuori valitsee sanoa EI.

On oma valinta jäädä itkemään yksin kippurassa kodin lattialle ja täristä vierotusoireista ja valita kuolevansa mieluummin siihen kuin nauttivansa vielä kerran myrkkyä. Se on oma valinta ja oma päätös. Kukaan muu ei voi näitä päätöksiä tehdä puolesta, kukaan muu ei voi niitä oloja kärsiä puolesta. Ne kaikki tehdään itse.

Päihteet ja väkivalta on ihan omassa kädessä. Joko antaa omille aivoilleen käskyn ottaa päihdettä ja kuljettaa sen elimistöönsä omin lihasvoimin, samoin kun antaa käskyn omille lihaksilleen lyödä tai potkia. Se on omien aivojen antama käsky omalle lihaksistolle. Ilman käskyjä keho ei liiku. Ilman itse itselleen antamaa käskyä ei voi juoda, piikittää itseään tai potkia toista. Se on tietoinen valinta, joka on oman harkinnan alla.

Vierailija
152/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas miehet tappaneet naisen. Joka_ikinen_päivä.

Vierailija
153/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas ketju! Te olette hulluja! Nuori, 18-vuotias tyttö on tapettu monen aikuisen miehen ja naisen toimesta. Sitä ennen ovat PORUKALLA kiduttaneet tuota TYTTÖÄ päiväkausia.

Ja mitä ketjussa tapahtuu; riidellään paljonko tyttö painoi ja haukutaan piripääksi ja omaksi syykseen.

AIVAN SAIRASTA!

Toivottavasti tämä ketju poistuu.

Rauha tuolle tytölle.

Vierailija
154/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin todella surullista nähdä täälläkin, miten taas tyttölapsen kohdalla kohdellaan häntä, kuin hänen olisi pitänyt ja kyetä jo 14v ikäisenä käyttäytymään ja olemaan kuin aikuinen, vaikka aivot eivät ole kehittyneet edes lähellekkään tuota.

Tyttölapsilta odotetaan Suomessa ihan liikaa verrattuna poikalapsiin. Pitäisi osata, ajatella, ymmärtää ja tietää kuin aikuinen ja täällä olevat kommentit sen jo todistavat. 

Ja sinulla ensimmäinen aikuismainen ajatus vilahti päähän kun täytit 18 v. ? Siihen asti olit kapaloissa hyysättävä tollukka äidin kantoliinassa? Mitä nyt kävit ensin ala-asteen ja sitten ylä-asteen, mutta tynnyristä senkin? Koulussakaan ei mainittu mitään järkevää, ihan lasten juttuja ja kuvakirjoja katselitte vielä ysilläkin?

Vierailija
155/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitukset vaihtuu ja sama yhteiskunnan alemmuustila aina jatkuu. Poliitikot on pelkkä komediaklubi.

Vierailija
156/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairas ketju! Te olette hulluja! Nuori, 18-vuotias tyttö on tapettu monen aikuisen miehen ja naisen toimesta. Sitä ennen ovat PORUKALLA kiduttaneet tuota TYTTÖÄ päiväkausia.

Ja mitä ketjussa tapahtuu; riidellään paljonko tyttö painoi ja haukutaan piripääksi ja omaksi syykseen.

AIVAN SAIRASTA!

Toivottavasti tämä ketju poistuu.

Rauha tuolle tytölle.

Ja miten se tekijöiden kauhistelu auttaa pelastamaan seuraavan nuoren?

Vierailija
157/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei edes ollut kellekkään mitään velkaa, piripäät vain etsivät syytä surmata. Ja nyt sitten  syyttelevät kaikki kilpaa toisiaan. 

Ihan lehdessäoli kuva hänen omasta velkalistastaan jossa luki kaikki kelle oli velkaa. Ja olihan sitä jonkin verran. Velat kannattaa aina hoitaa tai olla alun perin ottamatta.

Voin minäkin kirjoittaa paperilapulle että anonyymi on minulle velkaa 3000€. Maksatko vai tulenko pesarin kanssa hakemaan?

Tuo lista oli siis tämän Adeliinan kotona, ei siellä asunnossa jossa hänet tapettiin. Ja siinä listassa Adeliina oli luetellut ne tahot, joille hän itse oli velkaa.

Vierailija
158/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nuo kommentit kirjoittavat. Me emme ajattele miesten kanssa samalla tavalla.

Vierailija
159/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HÄnen äitinsä varjeli pitkään nimen ja kuvien leviämistä mutta nyt tulee itse kuvien kanssa julkisuuteen

Hyvä, että tuli. Jos se pelastaa yhdenkään nuoren samalta kohtalolta, niin se oli sen arvoista.

Vierailija
160/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei edes ollut kellekkään mitään velkaa, piripäät vain etsivät syytä surmata. Ja nyt sitten  syyttelevät kaikki kilpaa toisiaan. 

Ihan lehdessäoli kuva hänen omasta velkalistastaan jossa luki kaikki kelle oli velkaa. Ja olihan sitä jonkin verran. Velat kannattaa aina hoitaa tai olla alun perin ottamatta.

Voin minäkin kirjoittaa paperilapulle että anonyymi on minulle velkaa 3000€. Maksatko vai tulenko pesarin kanssa hakemaan?

Tuo lista oli siis tämän Adeliinan kotona, ei siellä asunnossa jossa hänet tapettiin. Ja siinä listassa Adeliina oli luetellut ne tahot, joille hän itse oli velkaa.

Tämän tekijät ovat olleet siinäkin asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän