Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adeliina, 18, kidutettiin kuoliaaksi

Vierailija
30.09.2023 |

Tuntuu pahalta tytön puolesta. Kaiken maailman sadisteja maailma pullollaan.

Kommentit (909)

Vierailija
121/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori naivi tyttö kohtasi huu memaailman karun todellisuuden. 

Tuskin mistään kovin isoista veloista oli kyse ja olisivat voineet vain leikata hiukset pois tai tumpata tupakan olkapäähän, ei olisi tarvinnut hitaasti kiduttaa hengiltä.

Miksi kuvittelet tytön olleen naiivi? Kuulostat joltain pervolta setämieheltä, joka fantasioi tytön olevan naiivi, vaikka ei ollutkaan.

Velat olivat isot. Nämä hiustenleikkuut ja tupakalla polttamiset oli tehty jo aiemmin.

Ei vaan olen 16vuotiaan tytön äiti ja kyllä 16 vuotias tai 18vuotias on ihan lapsi vaikka esittää kovista.

Vierailija
122/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeidenkäytön varjopuolia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Kannattaa tosiaan miettiä onko sen arvoista ennen kuin aloittaa. Kukaan ei ala käyttämään huumeita vahingossa vaan se on aina oma päätös.

Vierailija
124/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta suomessahan se on ihan sivuseikka, kunhan vaan on savuton suomi 2030, niin mitäs pienistä!

Vierailija
125/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku nuori voi nyt miettiä kahteen kertaan haluaako kokeilla sen yhden kerran. Vapaa valta on jättää kokeilematta.

Noin on helppo sanoa. Tuo on kuitenkin tyypillistä persulogiikkaa. Että maailma ja asiat siinä, ovat helppoja ja yksinkertaisia, mustia ja valkoisia. Kunpa asia olisikin noin. Mutta kun ei ole.  Eihän koko huumerikollisuutta tai montaa muutakaan ongelmaa olisi ollenkaan, jos asia olisi niin yksinkertainen.

Vierailija
126/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehelliset vanhan ajan juopot ovat kadonneet. Nykyään se on nuorilla vähintään sekakäyttö tai ihan puhtaasti huumeet. Ja piirit on kovat nykyään. Ei ne ostiksen nurkilla notkuneet vanhat spurgut ketään tappaneet, ei ainakaan nuoria tyttöjä. Päinvastoin, tunsin aikanani vähän mutkan kautta pari, olivat pohjimmiltaan herkkiä miehiä, jopa kilttejäkin.

Kyllä näitä kammotuksia on juoppopiireissäkin, joskin varmaan pahimmat sisältää sekakäyttöä.

Tämä joskus ysärillä. Tuttu kertoi miten eräs alkoholisoitunut nainen oli juoppokavereiden seksileluna ja kun ei enää heppi noussut niin oli käytetty erilaisia esineitä, esim. pulloja. Naisen alapää oli ihan tuhoutunut ja repaleina. Ja tekijöitä useampi. Että osaa ne muutkin päihteiden liikakäyttäjät kuin huumeveikot.

Vierailija
127/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin syylliset ovat 40v miehiä.

Eli vanhat miehet manipuloi nuoret käyttämään huumeita ja sitten pakottavat heidät maksamaan.

Noinhan se aina menee. Miten muuten nämä huumepskat saavat elantonsa, kuin nimenomaan manipuloimalla nuoret käyttämään ja jäämään koukkuun?

Vierailija
128/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nuori voi nyt miettiä kahteen kertaan haluaako kokeilla sen yhden kerran. Vapaa valta on jättää kokeilematta.

Noin on helppo sanoa. Tuo on kuitenkin tyypillistä persulogiikkaa. Että maailma ja asiat siinä, ovat helppoja ja yksinkertaisia, mustia ja valkoisia. Kunpa asia olisikin noin. Mutta kun ei ole.  Eihän koko huumerikollisuutta tai montaa muutakaan ongelmaa olisi ollenkaan, jos asia olisi niin yksinkertainen.

Asia ei tosiaan ole mustavalkoinen vaan monisyinen, mutta olen hänen kanssaan siinä samaa mieltä, että tällaisia kohtaloita on hyvä kertoa julkisuuteen ja nuorille vaikka koulussakin, koska tosiasia on, että osa nuorista glorifioi huumemaailmaa.

Kukaan ei päätä alkaa narkkariksi tai joutua vaikka Piritorille, mutta niistä kohtaloista ei olisi pahitteeksi levittää nuorille inhorealistisempaa tietoutta kuin viihdeteollisuus ja musiikki tarjoaa.

Vierailija
129/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei edes ollut kellekkään mitään velkaa, piripäät vain etsivät syytä surmata. Ja nyt sitten  syyttelevät kaikki kilpaa toisiaan. 

Ihan lehdessäoli kuva hänen omasta velkalistastaan jossa luki kaikki kelle oli velkaa. Ja olihan sitä jonkin verran. Velat kannattaa aina hoitaa tai olla alun perin ottamatta.

Voin minäkin kirjoittaa paperilapulle että anonyymi on minulle velkaa 3000€. Maksatko vai tulenko pesarin kanssa hakemaan?

Tunge se pesaris sinne minne aurinko ei paista. Oli itse kirjoittanut tämän lapun.

Vierailija
130/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tasan niin yksinkertainen. Olen itse ollut se yksinäinen nuori, jota houkuteltiin mukaan ryyppäämään. En lähtenyt siksi, etten halunnut käyttää viinaa. Olin jo lapsesta alkaen nähnyt, miten se oli suvussa vaikuttanut. Kun on päättänyt pysyä jostain erossa, niin pysyy. Valitsee toisin ja jopa nuori kykenee siihen, vaikka houkuteltaisiin ja painostettaisiin. Olen sen valinnan itse tehnyt ja se on pitänyt.

Vierailija
131/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tasan niin yksinkertainen. Olen itse ollut se yksinäinen nuori, jota houkuteltiin mukaan ryyppäämään. En lähtenyt siksi, etten halunnut käyttää viinaa. Olin jo lapsesta alkaen nähnyt, miten se oli suvussa vaikuttanut. Kun on päättänyt pysyä jostain erossa, niin pysyy. Valitsee toisin ja jopa nuori kykenee siihen, vaikka houkuteltaisiin ja painostettaisiin. Olen sen valinnan itse tehnyt ja se on pitänyt.

Olet onnekas siinä, että sinulla on suvussasi ollut esimerkkejä siitä mitä on tapahtunut kun käytetty. Kaikilla tuollaista esimerkkiä ei ole. 

Vierailija
132/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhat miehet manipuloi nuoret käyttämään huumeita ja sitten pakottavat heidät maksamaan.

Noinhan se aina menee. Miten muuten nämä huumepskat saavat elantonsa, kuin nimenomaan manipuloimalla nuoret käyttämään ja jäämään koukkuun?

Nuori on hyvä ja keksii toisen harrastuksen ja etsii parempaa seuraa. Eri asia he, jotka ovat omien vanhempiensa piikittämänä koukussa jo omassa lapsuuden perheessään.

Vierailija
133/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri.

Vierailija
134/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piripää oli ehkä keksinyt päästään velkalapun. Hyvin yleistä kokkelipiireissä.

Just olin tulossa sanomaan samaa, koska eikös tytön päiväkirjakin ollut jätetty esille, ja sen viimeinen kirjoitus oli jonkun muun käsialaa.

Vierailija
135/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori on hyvä ja keksii toisen harrastuksen ja etsii parempaa seuraa. Eri asia he, jotka ovat omien vanhempiensa piikittämänä koukussa jo omassa lapsuuden perheessään.

Sun kannattaa hakea apua tuohon empatian ja ymmärryksen puutteeseesi.

Jos asiat olisivat noin yksinkertaisia, meillä ei olisi minkäänlaisia ongelmia minkään riippuvuuksien kanssa. 

Vierailija
136/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

Vierailija
137/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas siinä, että sinulla on suvussasi ollut esimerkkejä siitä mitä on tapahtunut kun käytetty. Kaikilla tuollaista esimerkkiä ei ole. 

Kyllä tv, lehdet, elokuvat ja musiikki ovat täynnä noita esimerkkejä. Suuret hollywood-tähdet ja urheilijat kuolevat yliannostukseen yksi toisensa jälkeen. Vaatimattomankin minimiälyn kera ei ole voinut välttyä huomaamasta, mikäli omassa perheessä, suvussa tai koulussa ei ole huhuja kuullut.

Vierailija
138/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alkaako narkkaamaan.

Kuvottava kommentti kun kyseessä lapsi. Luuletko että jotkut 14-vuotiaat jotka ajautuvat huonoon seuraan oikein tarkoituksella "alkavat narkkaamaan". Eiköhän se ole monen huonon tilanteen summa, että siihen elämään päätyy.

Ihan itse päätti aloittaa. Olisi voinut valita toisinkin. Nuorena apuakin saa hyvin helposti jos vain sitä pyytää.

Vierailija
139/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Oulun persut harjoittelivat politiikkansa fyysistä toteuttamistapaa.  Henkinen kidutus sujuu ilman harjoitteluakin. Pelkkä tietoisuus vaarallisten psykopaattien olemassaolosta riittää...

Vierailija
140/909 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein lapset, joilta puuttuu jotain kotoa ovat uhreja näille vanhoille narkkareille, jotka sitten manipuloivat heidät omiin piireihinsä tarjoamalla ensiksi ymmärrystä, tukea ja turvaa, mutta sitten alkavat pikkuhiljaa tarjoamaan huumeita ja koukuttavat, kunnes poispääsyä ei ole.

Mitä nuorempana saavat koukkuun ja mukaan, sitä epätodennäköisempää on, että nuori ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi