Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ TEIT ÄITIYSLOMALLA??

Vierailija
27.12.2006 |

Mä ihmettelen äitejä jotka vaan istuu kotona tylsistymässä. Itse olin paljon menossa, vauvan kanssa siis tietenkin. Äitiysjoogassa, keskustan kahviloissa, ulkona vaunulenkeillä, taidenäyttelyissä, vauvakinossakin lähes joka kuukausi, ystäviä tapaamassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kun eivät asu kaupungissa tai edes lähelläkään mitään missä olisi joogaa tai edes järkevää kahvilaa..

Vierailija
2/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme ja hoidin talorempan, opiskelin ja tein töitä. Toisen kanssa menikin eka vuosi enemmän pelkästään lasten hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että ne jotka muutenkin ovat aktiivisia ovat sitä myös vauva-aikana.

Minusta tuli oikea latte-suurjuomari äitiyslomalla :)

Vierailija
4/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla, siis ei vauvakinoja, kahviloita, taidenäyttelyitä tms tarjolla. Ja olimme juuri muuttaneet uudelle paikkakunnalle, joten ei ollut vielä kavereitakaan.

Toisella äitiyslomalla mulla olikin hoidettavana kolme alle 3v:tä, joten kädet oli täynnä työtä vuorokaudet ympäriinsä. Harrastukset rajoittui naapuriperheen kanssa hiekkalaatikon reunalla olemiseen (jos sinnekään aina selvittiin)

Vierailija
5/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljin joka päivä vauva liinassa pitkin kauppoja ja katuja, kahviloita ja kirjastoja. En vieläkään tykkää vaunujen työntelystä, liinan kanssa kun ei portaita tarvitse miettiä.

Vierailija
6/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsen syntymää oli vaikka mitä suunnitelmia: piti käydä kaupungilla ja taidenäyttelyissä ja lenkillä ja jatkaa väikkärin kirjoittamista. Mutta kissan viikset. Lapsi ei ikinä ollut puolta tuntia syömättä eikä ikinä syönyt ilman rintaraivaria koko äitiysloman aikana, joten mihinkään sen kanssa ei voinut kotoaan liikkua. Eikä siellä kotonakaan pystynyt mitään " tekemään" . Loppuvaiheessa oli täysi työ pysyä pyörtymättä pystyssä.

Vierailija
7/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaan eikä kotiin jumiuduta. Ja niin sitten tapahtuikin. Vauva nopeasti oppi " ulkomaailman" tavoille, ja kaikki on ollut helppoa.

Vierailija
8/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran viikossa perhe-kerhossa ja imetystukiryhmän kokoontumisessa.

Vierailija
9/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun jaksoin, käytiin ulkona kävelyllä tai kaupungilla.

Vierailija
10/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn mainiosti ilman ulkopuolisia virikkeitä, pystyn olemaan ihan hiljaisuudessakin ilman että on radio, tv tai tietokone päällä. Kerrankin oli aikaa miettiä syvällisiä kaikessa rauhassa :-)

Vierailija
11/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöritin tavallista arkea esikoisen takia eli ulkoilut, päiväunet, ruuanlaittoa, vauvanhoitoa ja siivoosin jos ehdin/viitsin. Ei äitiyslomalla tarvitse olla tehokas!

Vierailija
12/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein vaunulenkkejä, kävin kaupungilla, taidenäyttelyissä, kahviloissa, kaupoissa, vauvajumpassa, muskarissa ja uinnissa.. aika paljon olin menossa ja vauva mukana.

toinen kun syntyi niin esikoinen oli eskarissa ja oli taas aikaa tehdä noita samoja juttuja ja oli kaverikin jolla muutamaa kuukautta nuorempi vauva niin oli kiva kun sai mennä ja tehdän aamupäivisin yhdessä.

mutta tiedän niitäkin jotka oikeasti tykkäävät olla vaan kotona ja nauttivat siitä.

Vierailija
13/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä ole koskaan muutenkaan ollut telsistä kiinnostunut. Äippälomalla olin paljon ulkona, urheilin ja luin.

Vierailija
14/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahaisitko esim 4 lasta johonkin taidenäyttelyyn?

Vierailija
15/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eläkkeellä olevien sukulaisten luona juttelemassa ja kahvittelemassa. Kahtena iltana viikossa kävin parantamassa pitkän matikan numeroita iltalukiossa, vaikka olin jo kirjoittanutkin. Kävelin vaunulenkkejä metsässä. Pyysin tuttuja kahville meille. Askartelin, kudoin sukkia, tein palapelejä ja ristikoita...

Vierailija
16/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokan kanssa oli tarkoitus palata töihin kun oli kanssa sen 4kk mutta palsin sitten vasta kun oli 10 kk. Tein kyllä kotoa käsin vähän töitä siitä 4kk iästä lähtien.

Muuten ollaan hengailtu kavereiden kanssa aika paljon.

Vierailija
17/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksoset, joten ei paljoa taidenäyttelyitä yms kierretä... Vauvat nukkuu vain tunnin aina kerralaan ja vain jos vaunut liikkuu... Eli aika kotihiireksi on jäänyt. Ja mies töissä niin ei tule lähdettyä yksin nuiden kanssa mihinkään, pukemiset, syöttämiset ja vaunuun/autoon pakkaamiset liian kova homma yhdelle ihmiselle! Mutta meidän arki pyörii nyt kotona... Selviytymistä tilanteesta toiseen! Mutta aikansa kutakin! :)

Vierailija
18/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En liikkunut juuri mihinkään, kaupassa käyminenkin oli pelkkää pakkopullaa. Ja joo, suunnittelin käyväni vauvan kanssa kahviloissa, tapaamassa ystäviä jne. Pieleen meni. Vauva oli myös hyvin vaativa, huusi ja tappeli suurimman osan päivästä.

Onneksi masennus on nyt kadonnut, kaikki muu kylläkin samoin, kuin alkuunkin...

Vierailija
19/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksinhuoltaja sellainen, eli ne pukemiset ja muut on pakko tehdä aina ihan ite. Taidenäyttelyitä ja äitijoogia ei tässä kyläpahaisessa todellakaan ole, ei edes ainuttakaan kahvilaa ym. Kaks pientä ruokakauppaa löytyy, joten eipä tarvi shoppailemassakaan käydä.. =( Lähinnä siis ollaankin tehty vaunulenkkejä päivisin. Ja kyllähän kotonakin tekemistä riittää, kämppä on aina aivan kuin pommin jäljiltä, vaikka kokoajan siivoilis ja järjestelis.. =)

Vierailija
20/31 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan perus kotielämää.