Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?

Vierailija
30.09.2023 |

Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.

Kommentit (864)

Vierailija
181/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa halvempaan asuntoon että rahat riittävät

Ja meinaatko että niitä halvempaan asuntoon pyrkijöitä ei ole enemmän kuin tarpeeksi? Ei siihen halvempaan niin vaan muuteta. 

Vierailija
182/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi ihmiset asuvat asunnoissa joihin heillä ei ole varaa ja marisevat "millä minä nyt vuokran maksan kun tuki pienenee".

Jos tarvitset avustajaa ja sulla on lapsia niin on laitoshoito, puoliso käy sua lasten kanssa katsomassa, kun ehtii. Kato kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa niin ei avustaja voi enää käydä teillä, jos töitä ei ole 40 h viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi ihmiset asuvat asunnoissa joihin heillä ei ole varaa ja marisevat "millä minä nyt vuokran maksan kun tuki pienenee".

Jos tarvitset avustajaa ja sulla on lapsia niin on laitoshoito, puoliso käy sua lasten kanssa katsomassa, kun ehtii. Kato kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa niin ei avustaja voi enää käydä teillä, jos töitä ei ole 40 h viikossa.

Ei kannata ajaa hirvikolaria nyt syksyllä.

Vierailija
184/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.

Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?

Turha alanuolia antaa. Jos neuvoo mennään töihin niin pitää osata sanoa mihin töihin ettei tukea enää tarvitse. Tai sitten myöntää ettei itse osannutkaan ketään asiassa neuvoa.

Miksi aikuista ihmistä pitää neuvoa kaikessa, etkö itse osaa etsiä töitä?

-eri

Tuollaisia nuo vassareita äänestäneet oikeasti ovat.

Miksi ei maikat koulussa sanonu että kannattaa tehdä läksyt

Miksi ei opo sanonut että kannattaa opiskella ja valita ala jossa on mahdollisuus elättää itsensä

Miksi ei muut patistaneet minua tekemään järkeviä valintoja elämässäni...

Paitsi että kaikissa elämänvaiheissa niitä varoitettiin kuinka käy jos ei tee kuten neuvotaan.

Onpas taas persepersu vauhdissa 🙄

Aika moni työtön/pienipalkkainen on opiskellut, käynyt kursseilla, muuttanut työn perässä, tehnyt ehkä niitä lapsiakin, mutta silti ei selviä palkallaan tai ole päässyt töihin.

Sen lisäksi on iso määrä oikeasti työkyvyttömiä työttömiä, jotka eivät kuitenkaan Kelan lääkärien mielivallan takia pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. On hyvä huudella puskista jos on nuori, terve tai pappa betalar, mutta pitkäaikaissairaiden työttömien elämä on oikeasti sellaista henkiinjäämistaistelua, että ei pitäis olla kellään varaa huudella typeryyksiä.

Se vaatii sisua, että jaksaa selvittää päivästä toiseen byrokratiaviidakossa ja julkisen terveydenhuollon heiteltävänä.

Vierailija
185/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä muuttaa sinne, missä on varaa asua. Lisää ongelmia ratkaistavaksi?

Oooo miten suuri ajattelija meillä tässä! Hän osaa ratkaista myös nälänhädän. Nälkäiset voi tehdä ruokaa enemmän.

Vierailija
186/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tyopaikat.oikotie.fi/ammatit

Oikotiellä olevat avoimet työpaikat ammattinimikkeittäin listattuna. Kaiken palvelusta löytyy n. 25000 työpaikkaa tällä hetkellä.

Ja moniko noista paikoista on sellainen jossa palkka sellainen että ei tarvitse asumistukea?

Vierailija
187/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä muuttaa sinne, missä on varaa asua. Lisää ongelmia ratkaistavaksi?

Missä on varaa asua? Kerro mulle, koska joka kunnassa on eri rajat "normivuokralle". L

Sitä paitsi, jostain hevon kuusesta ei löydy niitä töitä.

Onnea vaan siihen, kun tarvitset isoissa kaupungeissa siivoajaa, sairaanhoitoa jne., ja kaikki asuvat jossain korvessa 😂

Vierailija
188/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen on sinun onnesi, että olet niin onnellisessa asemassa ettei ole osunut tilanne vielä kohdalle.

Toivotaan parasta, että tilanteesi jatkuu noin hyvänä edelleen.

Toisaalta älykkyytesi huomioon ottaen on tainnut tulla perintöjä tai työpaikka tuttavan tai sukulaisen toimesta tai avittamana?

Vai asutko kenties kotona, edullisesti tai ainakin jonkun kanssa joka jakaa kustannuksia.

Kun et ymmärrä elämän tosiasioita.

Jos kävisi niin ikävästi että tuloni pienenisivät niin paljon ettei olisi varaa asua nykyisessä asunnossa niin ratkaisuna olisi muutto asuntoon johon olisi varaa.

Vanhemmiltani meni koti pankille 90-luvun lamassa. Uskoisin oppineeni silloin jotain elämän realiteeteista. Ainakin sen että muuttuneisiin olosuhteisiin pitää sopeutua.

Miten ne sen pankille mentti? Miksi eivät muuttaneet halvempaan ennen kuin olivat kusessa ja koti menetetty? Tuskin sinulla vanhempiasi parempaa taitoa asiassa on.

Vierailija
189/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. avustajien palkat varmaan nousevat jos heistä tulee pulaa. Isot vuokranantajat saavat varmasti muhkeat tuotot nykyisellä tukijärjestelmällä. Se on tulonsiirto palkansaajilta suoraan yritysten taskuun. Ei heillä ole mitään intressejä laskea vuokria nykytilanteessa.

Vierailija
190/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella, jos olet toimeentulotukikelpoinen.

Odotan innolla, mihin aikovat tunkea kaikki toimeentulotukea saavat töihin. Tulee nimittäin riittämään porukkaa, jos toteuttavat leikkaukset.

Vierailija
191/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meinaatko että niitä halvempaan asuntoon pyrkijöitä ei ole enemmän kuin tarpeeksi? Ei siihen halvempaan niin vaan muuteta. 

Älä tuhlaa aikaasi. Tällä on aika monta jolla ei ole normaalia kykyä ajatteluun, heillä se jää tuolle tasolle. Paljon vastaavia kommentteja , kuten nuo "mene töihin". Ei täällä paljoa edes normaaliaälyn omaavia kirjota.

Vierailija
192/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen halutaan USA:n tavoin teltassa asujia ja soppajonoja.

Ei. Suomessa halutaan motivoida ihmiset etsimään itselleen työpaikan ja lopettamaan jatkuvan valituksen, etteivät tuet riitä mihinkään. Laiskuus on kovin kallis harrastus kun aloitekykyä ei riitä enää mihinkään paitsi sohvilla makoilemiseen. 

Oletko ihan täysi idiootti? Täällä on jo ennestään pienet tuet, ja kovinkaan moni ei sohvilla makoile. Eikös juuri tullut ehdotus siitä pakollisen työnhaun lopetuksesta, kun työnantajat ei jaksa lukea kaikkia tulleita hakemuksia?!?

Vierailija
193/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan köyhän oma ongelma. Opettele ottamaan vastuu elatuksestasi ihan itse, muut on kyllästyneet sun elättämiseen.

Vierailija
194/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhlaa aikaasi. Tällä on aika monta jolla ei ole normaalia kykyä ajatteluun, heillä se jää tuolle tasolle. Paljon vastaavia kommentteja , kuten nuo "mene töihin". Ei täällä paljoa edes normaaliaälyn omaavia kirjota.

No kun olet niin älykäs, varmasti työpaikan.

Vierailija
195/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?

Turha alanuolia antaa. Jos neuvoo mennään töihin niin pitää osata sanoa mihin töihin ettei tukea enää tarvitse. Tai sitten myöntää ettei itse osannutkaan ketään asiassa neuvoa.

-eri

Olen etsinyt tässä jo pitkään. Siksi naurattaa nuo älyllisesti vajaammat jotka neuvoo ilman että tietävät mitään. Jos sinä tiedät niin kerro mistä haetaan (ja saadaan) niitä töitä joiden jälkeen ei tarvitse tukea.

Odotan innolla vastaustasi. Vai myönmätkö että sinä et tiedä ja olet samaa kastia älyllisesti noiden toisten kanssa.

Eli pitää neuvoa?

Kokeile vaikka mol.fi alkuun, siellä on työpaikkoja avoimena kymmeniä tuhansia.

Niin olet siis älyllisesti noita jotka jäi jälkeen ja et osaa vastata. Kommenttisi ei ole mitenkään älykäs vaikka niin luulet. Saat ylänuolia kyllä kun täällä nyt joku älyllisyyden aleneminen nähtävissä.

Älyllisyyttä on kyllä se, että hankkii itselleen työpaikan, eikä keksi selityksiä työttömyydelleen.

Tätä moni on näköjään sinulle jo yrittänyt sanoa, mutta ei taida mennä jakeluun.

-ohis

Vierailija
196/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht. avustajien palkat varmaan nousevat jos heistä tulee pulaa. Isot vuokranantajat saavat varmasti muhkeat tuotot nykyisellä tukijärjestelmällä. Se on tulonsiirto palkansaajilta suoraan yritysten taskuun. Ei heillä ole mitään intressejä laskea vuokria nykytilanteessa.

Kuka niitä nostaisi? Aina henkilökohtaisen avustajan palkka on ollut naurettavan pieni ja niitä lähes mahdotonta löytää. Ei niiden palkka nouse vaikka jokainen sellaisen tarvitsija jäisi ilman avustajaa.

Vierailija
197/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen on sinun onnesi, että olet niin onnellisessa asemassa ettei ole osunut tilanne vielä kohdalle.

Toisaalta älykkyytesi huomioon ottaen on tainnut tulla perintöjä tai työpaikka tuttavan tai sukulaisen toimesta tai avittamana?

Vai asutko kenties kotona, edullisesti tai ainakin jonkun kanssa joka jakaa kustannuksia.

Jos kävisi niin ikävästi että tuloni pienenisivät niin paljon ettei olisi varaa asua nykyisessä asunnossa niin ratkaisuna olisi muutto asuntoon johon olisi varaa.

Vanhemmiltani meni koti pankille 90-luvun lamassa. Uskoisin oppineeni silloin jotain elämän realiteeteista. Ainakin sen että muuttuneisiin olosuhteisiin pitää sopeutua.

Miten ne sen pankille mentti? Miksi eivät muuttaneet halvempaan ennen kuin olivat kusessa ja koti menetetty? Tuskin sinulla vanhempiasi parempaa taitoa asiassa on.

Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu, mutta asuntomme oli yrityksen lainan vakuutena. Yritys meni konkurssiin. Muutimme kaupungin vuokra-asuntoon. Henkilökohtaisuuksiin menemisesi vuoksi jätän tulevat kommenttisi huomiotta.

Vierailija
198/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Olen etsinyt tässä jo pitkään. Siksi naurattaa nuo älyllisesti vajaammat jotka neuvoo ilman että tietävät mitään. Jos sinä tiedät niin kerro mistä haetaan (ja saadaan) niitä töitä joiden jälkeen ei tarvitse tukea.

Odotan innolla vastaustasi. Vai myönmätkö että sinä et tiedä ja olet samaa kastia älyllisesti noiden toisten kanssa.

Eli pitää neuvoa?

Kokeile vaikka mol.fi alkuun, siellä on työpaikkoja avoimena kymmeniä tuhansia.

Niin olet siis älyllisesti noita jotka jäi jälkeen ja et osaa vastata. Kommenttisi ei ole mitenkään älykäs vaikka niin luulet. Saat ylänuolia kyllä kun täällä nyt joku älyllisyyden aleneminen nähtävissä.

Älyllisyyttä on kyllä se, että hankkii itselleen työpaikan, eikä keksi selityksiä työttömyydelleen.

Tätä moni on näköjään sinulle jo yrittänyt sanoa, mutta ei taida mennä jakeluun.

-ohis

Aivan aivan. Sinun älykkyys ei riitä käsittelemään kaikkien muiden tietämään asiaa että monet asumistuensaajat ovat töissä. Ja älykkyytesi ei riittänyt ymmärtämään kommenttia jossa kysyttiin mihin töihin pitäisi mennä ettei tukea tavitse. Sen sijaan papukaijan älykkyyden omaavana vain hyödyttömänä toistelet samaa hyödytöntä lausetta, ilman että itse tiedät mitä se tarkoittaa.

Anteeksi papukaijoille, monet niistä ovat älykkäämpiä kun ymmärtävät sanat joita päättävät nokastaan.

Vierailija
199/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?

Pitääkö työttömät hakea kotoa ja kysyä haluaako töihin? Missä oma-aloitteisuus? Hae itse työpaikkasi, aikaa sinulla on. (eri)

Jos tuolla käsketään menemään töihin, niin ihan hyvä kysymys on, että minne? Kun niitä töitä hakee jatkuvasti, eikä pääse minnekään, niin pitäisihän sulla paskan puhujalla olla nyt sitten antaa joku konkreettinen ehdotus, mutta ilmeisesti osaat vaan paskaa.

Vierailija
200/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu, mutta asuntomme oli yrityksen lainan vakuutena. Yritys meni konkurssiin. Muutimme kaupungin vuokra-asuntoon. Henkilökohtaisuuksiin menemisesi vuoksi jätän tulevat kommenttisi huomiotta.

Niin miksi ne ei osannut myydä pois ja muuttaa halvempaan? Miksi antoivat yrityksen kuluttaa yli tuoton?

Esim omat vanhempani pystyvät saman laman aikana rakentamaan kaksi omakotitaloa. Ja asumaan toisessa niistä ilman mitään ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi