Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?
Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Ihan köyhän oma ongelma. Opettele ottamaan vastuu elatuksestasi ihan itse, muut on kyllästyneet sun elättämiseen.
Aivan. Jokainen huolehtikoon itsestään. On vammaisen, vanhuksen ja lapsen oma ongelma kuka hänet hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Voin aloittaa huomenna, laitatko osoitteen mihin voin tulla?
Pitääkö työttömät hakea kotoa ja kysyä haluaako töihin? Missä oma-aloitteisuus? Hae itse työpaikkasi, aikaa sinulla on. (eri)
Jos tuolla käsketään menemään töihin, niin ihan hyvä kysymys on, että minne? Kun niitä töitä hakee jatkuvasti, eikä pääse minnekään, niin pitäisihän sulla paskan puhujalla olla nyt sitten antaa joku konkreettinen ehdotus, mutta ilmeisesti osaat vaan paskaa.
Minkälaiset hommat sua kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on laskennallisesti osa toimeentuloturvaa eli joudut turvautumaan viimesijaiseen eli toimeentulotukeen. On aivan yhdentekevää millä nimikkeellä perustoimeentuloturva taataan mutta se on perustuslaillinen oikeus ja kansainvälisesti sen taso on varsin tarkasti määritelty. Eli hallitus ottaa toisesta mutta joutuu lisäämään toista.
Ehei. Tämä ei osu kaikista huonommassa asemassa oleviin ollenkaan. Tämä suistaa ylöspäinpyristelijät kaikkien huono-osaisimpaan ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi ihmiset asuvat asunnoissa joihin heillä ei ole varaa ja marisevat "millä minä nyt vuokran maksan kun tuki pienenee".
No sen on sinun onnesi, että olet niin onnellisessa asemassa ettei ole osunut tilanne vielä kohdalle.
Toivotaan parasta, että tilanteesi jatkuu noin hyvänä edelleen.Toisaalta älykkyytesi huomioon ottaen on tainnut tulla perintöjä tai työpaikka tuttavan tai sukulaisen toimesta tai avittamana?
Vai asutko kenties kotona, edullisesti tai ainakin jonkun kanssa joka jakaa kustannuksia.Kun et ymmärrä elämän tosiasioita.
Jos kävisi niin ikävästi että tuloni pienenisivät niin paljon ettei olisi varaa asua nykyisessä asunnossa niin ratkaisuna olisi muutto asuntoon johon olisi varaa.
Vanhemmiltani meni koti pankille 90-luvun lamassa. Uskoisin oppineeni silloin jotain elämän realiteeteista. Ainakin sen että muuttuneisiin olosuhteisiin pitää sopeutua.
Miten ne sen pankille mentti? Miksi eivät muuttaneet halvempaan ennen kuin olivat kusessa ja koti menetetty? Tuskin sinulla vanhempiasi parempaa taitoa asiassa on.
Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu, mutta asuntomme oli yrityksen lainan vakuutena. Yritys meni konkurssiin. Muutimme kaupungin vuokra-asuntoon. Henkilökohtaisuuksiin menemisesi vuoksi jätän tulevat kommenttisi huomiotta.
Itsehän aloitit sen huutelun ja syyttelyn. Silloin pitää kestää vastaukset.
Missähän kohtaa kirjoittaja mahtoi "huudella ja syytellä"?
ylimieliset pummit saa nyt vähän nöyrtyä, tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Pitääkö työttömät hakea kotoa ja kysyä haluaako töihin? Missä oma-aloitteisuus? Hae itse työpaikkasi, aikaa sinulla on. (eri)
Jos tuolla käsketään menemään töihin, niin ihan hyvä kysymys on, että minne? Kun niitä töitä hakee jatkuvasti, eikä pääse minnekään, niin pitäisihän sulla paskan puhujalla olla nyt sitten antaa joku konkreettinen ehdotus, mutta ilmeisesti osaat vaan paskaa.
Minua kiinnostaa homma josta saan palkkaa tarpeeksi etten tarvitse tukea. Joko niitä alkaisi kuulu kun niin paljon tässä jo turhaan huuhdeltu että töihin pitäisi mennä?
Jos minä vielä kerran sen sanon niin ilmestyykö sellainen paikka? Siksikö sitä koko ajan hoette?
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Muutat halvempaan asuntoon, sellaiseen jonka kulut pystyt maksamaan.
Minun siis pitää luopua kodistani. Se ainoa asia mistä edes välin ja jossa olin onnellinen. Miksi sen jälkeen enää jatkaisin tätä kaikkea?
Niin no, miksi muiden pitäisi se kustantaa? Perustele se.
Kyllä minäkin asuisin mielelläni meren ääressä helsingin ytimesessä mutta mulla on pieni ongelma... ei rahat riitä.
Kukaan köyhä ei asu Helsingin ytimessä meren rannalla, mitä siinä valehtelet!
Jokaisella on oikeus turvalliseen ja terveeseen kotiin, vaikka sinä mielelläni kaikki heittäisitkin ulos telttoihin. Hyvinvointiyhteiskunnassa pidetään huolta kaikista, ja jos et kestä sitä, niin muuta itse Amerikkaan. Huomaat nopeasti mihin rahasi riittävät ja mitä tapahtuu kun ihmisistä ei huolehdita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Minua kiinnostaa homma josta saan palkkaa tarpeeksi etten tarvitse tukea. Joko niitä alkaisi kuulu kun niin paljon tässä jo turhaan huuhdeltu että töihin pitäisi mennä?
Jos minä vielä kerran sen sanon niin ilmestyykö sellainen paikka? Siksikö sitä koko ajan hoette?
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Jos hakemalla ei työpaikkaa saa, niin vaihtoehdot on vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Ei varmaan tapahdu jos tuo on paras kuvaus mihin pystyt kun kysytään itseäsi kiinnostavista työtehtävistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Minäkin kokeilen.
MENE TÖIHIN
MENE TÖIHIN
MENE TÖIHIN
MENE TÖIHIN
MENE TÖIHIN
Nyt vain odottelen innolla että joku osaa kertoa missä se työpaikka minne menen etten enää olisi köyhä.
Mielellään ennen huomista etten vahingossa mene nykyiseen työhöni jossa pysyn köyhänä.
Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Ei varmaan tapahdu jos tuo on paras kuvaus mihin pystyt kun kysytään itseäsi kiinnostavista työtehtävistä.
Ai saan oikein valita itselleni kiinnostavan työtön? Hienoa, kerrotko missä pääsen vaihtoehto tarkastelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Sairauksieni takia esim. toimistotyö, viestintä, sihteerin tehtävät jne.
Olen vuosikausia tehnyt vaikka mitä töitä, jopa aikoinaan lähtenyt Ruotsiin töiden perässä. Nyt viiskymppisenä pitkäaikaissairaana ei enää kelpaa oikein mihinkään. Lisäksi autan iäkkäitä vanhempiani säännöllisesti, toinen heistä on muistisairas.
Olen hakenut koulutukseen ja toivon, että jossain vaiheessa vielä löytyisi työ, jolla voi elättää itsensä. Ne 9€/pv orjantyöt kun eivät elätä, niitäkin on tullut tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta loisiminen. Jos ei työtä löydy, kouluttaudu.
Olen kouluttanut ja olen töissä. Mitä nyt tehdään kun silti tarvitsen asumistukea?
Turha alanuolia antaa. Jos neuvoo mennään töihin niin pitää osata sanoa mihin töihin ettei tukea enää tarvitse. Tai sitten myöntää ettei itse osannutkaan ketään asiassa neuvoa.
Miksi aikuista ihmistä pitää neuvoa kaikessa, etkö itse osaa etsiä töitä?
-eri
Tuollaisia nuo vassareita äänestäneet oikeasti ovat.
Miksi ei maikat koulussa sanonu että kannattaa tehdä läksyt
Miksi ei opo sanonut että kannattaa opiskella ja valita ala jossa on mahdollisuus elättää itsensä
Miksi ei muut patistaneet minua tekemään järkeviä valintoja elämässäni...
Paitsi että kaikissa elämänvaiheissa niitä varoitettiin kuinka käy jos ei tee kuten neuvotaan.
Onpas taas persepersu vauhdissa 🙄
Aika moni työtön/pienipalkkainen on opiskellut, käynyt kursseilla, muuttanut työn perässä, tehnyt ehkä niitä lapsiakin, mutta silti ei selviä palkallaan tai ole päässyt töihin.
Sen lisäksi on iso määrä oikeasti työkyvyttömiä työttömiä, jotka eivät kuitenkaan Kelan lääkärien mielivallan takia pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. On hyvä huudella puskista jos on nuori, terve tai pappa betalar, mutta pitkäaikaissairaiden työttömien elämä on oikeasti sellaista henkiinjäämistaistelua, että ei pitäis olla kellään varaa huudella typeryyksiä.
Se vaatii sisua, että jaksaa selvittää päivästä toiseen byrokratiaviidakossa ja julkisen terveydenhuollon heiteltävänä.
Mä en usko että useimpien kritiikki on tarkoitettu juuri tuollaisiin tapauksiin. Itse olen ihmetellyt esim. jos on kolmekymppinen tai enemmän, eikä ikinä tehnyt töitä, eikä kuulu edellämainittuihin, eli ei mitenkään sairaseläkkeen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
MENE TÖIHIN
noin. Tapahtuuko jotain?
Jos hakemalla ei työpaikkaa saa, niin vaihtoehdot on vähissä.
Ahaa eli ihan turhaan tänne monet ääliöt tuhlasi aikansa hokemalla että pitää mennä töihin. No kiva että joku myönsi että ne kommentit on täysin turhia ja merkityksettömiä.
Enää jää kysymys miksi niitä komentaja tuli niin monta kun ne turhiksi tiedetään?
Mistä hemmetistä tämä käsitys, että jonkun muun pitäisi maksaa vuokra ja ruoka kuin itsensä on pesiytynyt Suomeen? Tein 41 vuoden työuran ja kasvatin lapset, maksoin veroja ja kaiken elämäni, eikä tullut mieleenkään olettaa, että jonkun muun pitäisi maksaa esim asumisestani.
Kerää viiden ihmisen kimppa ja muuttakaa tuonne. Se tekee satasen kuussa per lärvi.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/pudasjarvi/pudasjarvi/kerrostal…
On muutettava asumaan sellaiselle paikkakunnalle, josss pystyy maksamaan vuokransa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Niin millä maksatte? Niillä meidän rikkaiden verovaroilla vai? 😂
Tekemällä orjatöitä niille rikkaammille. Harva itse sitä omaisuuttaan kasvattaa ilman että käyttää hyväksi muita. Sen huomaa jo siitä ettei kukaan osaa sanoa missä olisi ne työt mistä saa tarpeeksi palkkaa elämiseen. Niitä ei ole eikä niitä kaikille haluta.
Ei tarvitse! Perustat firman ja maksat itsellesi palkkaa niin ei tarvitse ulísta orjatöistä.
En ulise vaan orjatyöt on fakta joka ei katoa sillä että minä niiden tekemisen lopetan. Sinä tulet aina elättämään muita ja syyllisiä siihen on työnantajat.
Ei ole olemassa mitään "orjatöitä"
Mistä olet saanut päähäsi että kaikilla pitäisi olla oikeus siihen Westendin kämppään, Teslaan ja kolmeen kaukomatkaan vuodessa?
Taidat nähdä harhoja, koska missään ei ole sanottu noin 🤭
Tässä puhutaan siitä, että jokaisen pitäisi palkalla kyetä elättämään itsensä, vähintäänkin nyt saada se koti, ruoka ja lääkkeet hommattua. Sinä olet ainoa Westendistä houraillut.
Tämä mene töihin -huutelu tulee toivottavasti vanhemman kansan suusta, kun työelämään hypättiin suoraan kansakoulusta ja samassa työpaikassa pysyttiin eläkeikään asti. Töitä vaan mentiin kysymään ja niitä sai, aina tekevälle töitä riitti. Nykypäivän ihmiseltä tuollainen ajattelu on vain hölmöyttä.
Itsehän aloitit sen huutelun ja syyttelyn. Silloin pitää kestää vastaukset.