Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?
Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.
Kommentit (864)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten köyhä muuttaa kimppakämppään toisen köyhän kanssa. Niin Saksassakin on tehty.
Ja se on asumistuki eikä asuntotuki.
Kyllä, olen suihkussa tunnin ja vesilasku on yhteinen.
Kylässä käy lapsi joka syö jääkaapista kaikki ruoat.
Eikös jotkut viisaat täällä julistanut että, kun asumistukea pienentää niin vuokrat laskee.
Hyvä pohtia asiaa että mitäs nyt.
Itse toivon tietysti että leikkaukset perutaan. Mutta ei kannata laskea sen varaan.
Tässä elämässä pärjää vain jos onnistuu olemaan uhriutumatta.
Uhriutuja antaa elämänsä avaimet pois.
Älä uhriudu.
Jousta, mukaudu, tee suunnitelma.
Ensi vaaleissa: äänestä. Äänestä puoluetta joka kannattaa laajoja sosiaalietuuksia .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mene töihin -huutelu tulee toivottavasti vanhemman kansan suusta, kun työelämään hypättiin suoraan kansakoulusta ja samassa työpaikassa pysyttiin eläkeikään asti. Töitä vaan mentiin kysymään ja niitä sai, aina tekevälle töitä riitti. Nykypäivän ihmiseltä tuollainen ajattelu on vain hölmöyttä.
Toivon että jokainen nyt menee töihin missä ei tukea tarvitse. Tai ainakin jättää huono palkatut hoitoalan työt. Saa sitten vanhempi väestö huudella "tulkaa töihin" kun kukaan ei niitä hoida. Tai hoitaa jos rahaa riittää.
Miksi ei hoitoalan työtä? Hyvin palkattua ja tyhmempi kun pärjää?
Sairaanhoitaja saa. Muu työ on huonosti palkattua eli niiden tekijöiden kuuluu mennä muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon tietysti että leikkaukset perutaan. Mutta ei kannata laskea sen varaan.
Tässä elämässä pärjää vain jos onnistuu olemaan uhriutumatta.Uhriutuja antaa elämänsä avaimet pois.
Älä uhriudu.
Ensi vaaleissa: äänestä. Äänestä puoluetta joka kannattaa laajoja sosiaalietuuksia .
Henkilökohtaista avustajaa ei saa enää kukaan.
Eli omaisena hoidat, vaikka asuisit eri paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä pärjää vain jos onnistuu olemaan uhriutumatta.Uhriutuja antaa elämänsä avaimet pois.
Älä uhriudu.
Eli omaisena hoidat, vaikka asuisit eri paikkakunnalla.
No siis ne omaiset muuttaa hoidettava lähelle. Muuttaminen on ratkaisu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mene töihin -huutelu tulee toivottavasti vanhemman kansan suusta, kun työelämään hypättiin suoraan kansakoulusta ja samassa työpaikassa pysyttiin eläkeikään asti. Töitä vaan mentiin kysymään ja niitä sai, aina tekevälle töitä riitti. Nykypäivän ihmiseltä tuollainen ajattelu on vain hölmöyttä.
Ei ole kyllä hölmöyttä vaan ihan on se perse penkistä itse nostettava. Ikää 56v ja uudelleen kouluttauduin. Eiköhän enemmän ole asenteesta kiinni. Nykyään kun yhteiskunnan pitäisi elättää ja itse vaan olla tekemättä mitään
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta.
Kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä ja irtisanomissuojaa heikennetään.
Mulla ei ole hyviä kenkiä ja huippaa. Ei saa nukuttua, kun hallitus leikkaa.
En mene pihalle pyörtyilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhriudu.
Eli omaisena hoidat, vaikka asuisit eri paikkakunnalla.No siis ne omaiset muuttaa hoidettava lähelle. Muuttaminen on ratkaisu kaikkeen.
Kyllä, jos asut Helsingissä yksiössä niin otat mummon luoksesi asumaan.
Ja jos olet vammainen ja sulla on lapsia niin on laitoshoito tai puoliso hoitaa. Henkilökohtaista avustajaa ei saa enää, jos on pyörätuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ihmeessä toisten pitäisi maksaa sun asuminen? Koska demarit lupasi niin?
Miksi ihmeessä meidän pitäisi maksaa rikkaiden veroalennukset? Koska kokkelit lupasi niin?
Ei köyhä mitään muille maksa vaan on saamapuolella.
Toisaalta jos kaikki köyhät (tässä tapauksessa asumistukea saavat) poistettaisiin, olisiko se rikkaidenkaan elämä mitään herkkua? Siinä nimittäin lähtisi pois iso osa pienipalkkaisia työntekijöitä: Kaupan kassat, tarjoilijat, päiväkotiapulaiset, siivojat...
Kyllä ne rikkaidenkin rikkaudet siihen perustuu, että joku tekee töitä halvalla. Omistat firman, jossa tehdään vaikka teollisuuden kokoonpanotöitä alle kymmenen euron tuntipalkalla, niin joudut kyllä tuloistasi maksamaan verojakin, jotta saadaan niille työntekijöillesi katto pään päälle ja ruokaa pöytään, niin että voivat työpanoksellaan rikastuttaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hemmetistä tämä käsitys, että jonkun muun pitäisi maksaa vuokra ja ruoka kuin itsensä on pesiytynyt Suomeen? Tein 41 vuoden työuran ja kasvatin lapset, maksoin veroja ja kaiken elämäni, eikä tullut mieleenkään olettaa, että jonkun muun pitäisi maksaa esim asumisestani.
Hienoa, että onnistuit saamaan töitä, etkä koskaan sairastunut vakavasti tai joutunut omaishoitajaksi. Kyseessä on pitkälti onnenpotku, koska moni muu ei onnistu löytämään töitä tai joutuu työkyvyttömäksi jne.
Sinullekin olisi voinut käydä paljon huonommin, joten nyt on sitten hyvä huudella omaa erinomaisuuttaan 🙄
Kolme ammattia joissa aina on töitä minulla. Kyllä on kipuja mutta ihan pienestä selkäkivusta ei jäädä kotiin itkemään. Ja ikää 58v
Wau, onnittelut. Miten vielä haluaisit kehua itseäsi?
Toivottavasti pieni selkäkipusi ei osoittaudu syöväksi tai et yllättäen joudu kolariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhriudu.
Eli omaisena hoidat, vaikka asuisit eri paikkakunnalla.No siis ne omaiset muuttaa hoidettava lähelle. Muuttaminen on ratkaisu kaikkeen.
Ja jos olet vammainen ja sulla on lapsia niin on laitoshoito tai puoliso hoitaa. Henkilökohtaista avustajaa ei saa enää, jos on pyörätuolissa.
Yksin ei pysty enää asumaan, jos on pyörätuolissa eli laitoshoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan köyhän oma ongelma. Opettele ottamaan vastuu elatuksestasi ihan itse, muut on kyllästyneet sun elättämiseen.
Aivan. Jokainen huolehtikoon itsestään. On vammaisen, vanhuksen ja lapsen oma ongelma kuka hänet hoitaa.
Työikäisen voisi edellyttää elättävän ihan itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhriudu.
Jos haluaa henkilökohtaisen avustajan niin sille pitää maksaa 160 h kuukaudessa, koska asumistukea ja soviteltua päivärahaa ei enää saa.
Loi simaan tottuneet itkee, kun muut ei enää pysty eikä halua elättää heidän oleiluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhriudu.
Ei niitä laitoksia ole tai ainakin paikkoja tosi rajoitetusti kun niillä työntekijöillä siellä on huono palkka. Moni jää pyörätuolissaan yksin jos omaiset ei välitä.
Tai sitten se siinä tuolissa menee töihin että voi palkata hoitajan itselleen. Ja muuttaa halvempaan asuntoon että jää sille hoitajalle varaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan köyhän oma ongelma. Opettele ottamaan vastuu elatuksestasi ihan itse, muut on kyllästyneet sun elättämiseen.
Aivan. Jokainen huolehtikoon itsestään. On vammaisen, vanhuksen ja lapsen oma ongelma kuka hänet hoitaa.
Helsingistä muutetaan halvempien vuokrien kaupunkeihin esim. Kuopioon, Kemiin, Joensuuhun jne.
Se on sun oma vika, jos on lapsi ja tarhat menee kiinni. Mitä vattua olit tyhmä ja perustit perheen Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä muutetaan halvempien vuokrien kaupunkeihin esim. Kuopioon, Kemiin, Joensuuhun jne.
Se on sun oma vika, jos on lapsi ja tarhat menee kiinni. Mitä vattua olit tyhmä ja perustit perheen Helsinkiin.
Mä on työtön ja nukun 4 h yössä.
Kun työkkäri laittaa töihin niin siivoan asunnon 2 kertaa vuodessa, en vaan jaksa vapaapäivinä mitään. Koko ajan on uusi työpaikka ja pitää siellä opetella niin pakko levätä vapaa-ajat soffalla.
Vierailija kirjoitti:
Loi simaan tottuneet itkee, kun muut ei enää pysty eikä halua elättää heidän oleiluaan.
Ei vaan asuntovelkaiset, kun irtisanomissuoja heikkenee.
Sut voidaan irtisanoa, kun yksi virhe ja saat 600 euron miminiäitiyspäivärahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan asuntovelkaiset, kun irtisanomissuoja heikkenee.
Sut voidaan irtisanoa, kun yksi virhe ja saat 600 euron miminiäitiyspäivärahan.
Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.
Kyllä, olen suihkussa tunnin ja vesilasku on yhteinen.