Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milläs köyhä vuokran maksaa, jos asuntotuki pienenee?

Vierailija
30.09.2023 |

Aivan käsittämätöntä leikata köyhän asuntotukea. Minkäs minä vuokran maksan ilman sitä? Pakkohan se on valtion maksaa joka tapauksessa.

Kommentit (864)

Vierailija
261/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne eli jos tarvitset avustajaa kotiin niin muutat Kuopioon.

Vierailija
262/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loi simaan tottuneet itkee, kun muut ei enää pysty eikä halua elättää heidän oleiluaan.

Ei vaan asuntovelkaiset, kun irtisanomissuoja heikkenee.

Sut voidaan irtisanoa, kun yksi virhe ja saat 600 euron miminiäitiyspäivärahan.

Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.

1975 syntyneet lääkäreiden puolisot ja nuoremmat saa leskeneläkettä vain 10 vuotta ja sitten pitää pärjätä omalla eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne eli jos tarvitset avustajaa kotiin niin muutat Kuopioon.

Voi voi tarvitseeko eläkeläinen apua, se on muutto Kuopioon.

Vierailija
264/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös meitä, jotka ovat käyneet töissä ja ottaneet lainaa. Tullut sairaus ja joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle. Sitä seurannut avioero. Nyt ulosotto vie pienistä rahoista osan. Asumistuki on ollut pelastus. Nyt kun Heka aikoo nostaa vuokria ja asumistukea lasketaan, pitää varmaan heittää opiskeleva nuori omilleen ja muuttaa pienestä kaksiosta yksiöön, että pärjää edes jotenkin.

Vierailija
265/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat on säästäneet lapselle enemmän kuin 10000 niin lapsi ei saa asumistukea enää, kun menee opiskelemaan. Opintotuki on 300.

Vierailija
266/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loi simaan tottuneet itkee, kun muut ei enää pysty eikä halua elättää heidän oleiluaan.

Ei vaan asuntovelkaiset, kun irtisanomissuoja heikkenee.

Sut voidaan irtisanoa, kun yksi virhe ja saat 600 euron miminiäitiyspäivärahan.

Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.

1975 syntyneet lääkäreiden puolisot ja nuoremmat saa leskeneläkettä vain 10 vuotta ja sitten pitää pärjätä omalla eläkkeellä.

Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.

Siivoan sitten ensi keväänä, kun työ päättyy.

Vierailija
267/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin näyttäisi kaikki olevan mahdotonta ja avustajatkin loppuu. Oivoivoi, mitään ei voi tehdä kun kaikki vaihtoehdot ovat huonoja.

Vierailija
268/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten köyhä muuttaa kimppakämppään toisen köyhän kanssa. Niin Saksassakin on tehty.

Ja se on asumistuki eikä asuntotuki.

Ei russakkatrolli erota. Samaa itkua vaan, kun ihan itse pitäisi asumisensa maksaa, kuten muutkin.

Vierailija
269/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa asumistukea niin jatkossa saa säästää omistusasuntoon 10000, ei enempää.

Vierailija
270/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä muuttaa sitten halvempaan että on varaa maksaa. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
271/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat on säästäneet lapselle enemmän kuin 10000 niin lapsi ei saa asumistukea enää, kun menee opiskelemaan. Opintotuki on 300.

Työttömänä saa 595 ja jos mulle tulee herpes silmään niin ei ole rahaa lääkäriin. Se teidän poliklinikkamaksu on 40 euroa. Laittakaa se työtön syömään lääkkeitä 4 viikkoa eikä joka viikko 40 euron käyntiä. Meillä ei ole rahaa.

Vierailija
272/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin näyttäisi kaikki olevan mahdotonta ja avustajatkin loppuu. Oivoivoi, mitään ei voi tehdä kun kaikki vaihtoehdot ovat huonoja.

Ei kannata ajaa hirvikolaria.

Ei kai sun tarvitse työn takia ajaa iltaisin autoa.

Vierailija
273/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa asumistukea niin jatkossa saa säästää omistusasuntoon 10000, ei enempää.

Se riittää käsirahaksi 200000€ asuntoon, joten ei ole mikään oikea ongelma.

Vierailija
274/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtona tietysti voi olla näön menetys.

Vierailija
275/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä muuttaa sitten halvempaan että on varaa maksaa. Niin yksinkertaista se on.

Kyllä. Helsingistä lähtee pienituloiset pois ja saat tehdä ruokasi itse, kun ravintolat menee kiinni

Vierailija
276/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riittää käsirahaksi 200000€ asuntoon, joten ei ole mikään oikea ongelma.

Ei riitä nykyään. Ellei sitten ole iso palkka.

Vierailija
277/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ajaa hirvikolaria.

Ei kai sun tarvitse työn takia ajaa iltaisin autoa.

Mä en ole ajanut autoa enää 4 vuoteen enkä meinaa ajaakaan.

Vierailija
278/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Helsingistä lähtee pienituloiset pois ja saat tehdä ruokasi itse, kun ravintolat menee kiinni

Se on ravintoloitsijoiden ongelma; pitää maksaa sen verta kovaa palkaa että tulijoita riittää.

Vierailija
279/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä rakennusmiehet ottaa rakennukselle kylmälaukun mukaan ja eväät.

Vierailija
280/864 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin enää ei kykene kun työ vie voimat. Menee vain sohvalle ja siitä nukkumaan