Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä " syöttötuoli" vajaalle 2-vuotiaalle? Stokke vai " kopio" ?

Vierailija
27.12.2006 |

Vauva on siirtymässä syöttötuoliin ja esikoiselle olisi ostettava oma tuoli. Hän ei vielä tavalliselta tuolilta yllä pöydälle joten mietimme jotain lasten tuolia.

Onko Stokke rahansa arvoinen, eli kannattaako sen ostaa halvemman " kopion" tilalle vai onko " kopio" yhtä hyvä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska myöhemmin lapsi saa silti istua oikealle korkeudella kun syöttötuolivaihe on ohi, stokke on siitä hyvä.

Vierailija
2/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikimaailmassa ymmärrä näitä " kopio" juttuja. Keksisivät raukkaparat jotain omaa, eikä tarvis kaikkea kopioida ja pitää sitten omanaan, yllättävän hintaviakin nämä kopiotuotteet EIKÄ laatu ole lähellekään samaa ja AINAKIN meillä ostettiin lapsille TrippTrapit NIMENOMAAN sen laadun vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on paremman näköinen!!

Vierailija
4/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeemmalla istua. Oli se syöttis, turvakoroke tms.

Vierailija
5/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttaahan jotkut lapsiaan Stokkessa vaikka kuusivuotiaanakin, mutta luulen sen johtuvan siitä että halutaan näyttää että meillä onkin Stokke :) On meilläkin Stokke, kellarissa, odottamassa seuraavaa käyttäjää. Esikoinen on 2 v 3 kk ja istuu samanlaisessa tuolissa kuin me aikuisetkin.

Stokke muuten oli mun mielestä aika surkea syöttötuoli vauvalle, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kaverin luona on muovinen Ikean tuoli, jossa vauvan oli paljon parempi istua, samoin perinteinen puinen syöttötuoli (Niemen tehtaiden) on vaikuttanut paremmalta kuin Stokke.

Vierailija
6/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // www. ikea. com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=15&productId=11083&langId=-13&categoryId=15667&chosenPartNumber=40051021

Vierailija
7/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pistettiin jo siinä vaiheessa syöttis kiertoon ja tyyny tuolia korottamaaan. Ikeassa myydään lasten tuolia, joka sekin kuulostaisi fiksummalta noin isolle lapselle.

Vierailija
8/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka normaali 2-vuotias osaakin jo istua oikeassa tuolissa niin vajaalta se ei välttämättä onnistu.

Vierailija:

Laittakaa tavalliselle tuolille koroke...en meinaan tunne ainoaakaan yli 2-vuotiasta, joka vielä istuisi syöttötuolissa..

Vierailija
9/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt todella paljon noista tuoleista (ainut haittapuoli on, että niihin lyö itse helposti varpaansa). Kun meillä kuopus kasvoi ja tarvitse syöttötuolin, mulla ei käynyt miellessäkään ottaa esikoisen Tripp Trappia hänelle (esikoinen oli tällöin vajaa 2 ½ v.). Lapset tykkäävät tuoleistaan kun istuvat juuri oikealla korkeudella pöytään nähden. Meillä muksut askartelevat, muovailevat, piirtävät, kokoavat palapelejä yms. keittiön pöydän ääressä. Heillä on muitakin pöytiä ja tuoleja käytössä, mutta ilmeisesti keittiön pöytä ja TrippTrappit ovat heidän mielestään kivoimmat, koska sinne useimmin menevät puuhaamaan " pöytä" puuhia.

Nro 9:lle! Meillä ei todellakaan ole TrippTrappit käytössä sen takia näin pitkään, että saataisiin niitä näytellä muille. En minä ymmärrä edes, että mitä näytettävää niissä on! Ihmettelen sinua, kun olet siirtänyt oman reilu 2 v. lapsen tavalliseen tuoliin, josta lapsen on hankala syödä, kun sinulla olisi hänelle tuoli, josta lapsen olisi hyvä syödä.

Vierailija
10/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: päiväkodin siivooja

Vierailija
11/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin paljon muitakin mallejaistä valita, ihan kauniitakin. Omasta mielestä Stokke on kovin kolkko, vaikka sitä mietimme meillekin. Päädyimme kuitenkin Citymarketin versioon. On mielestämme paljon nätimpi ja sitä voi käyttää Stokken tavoin myöhemminkin, jos haluaa.

Vierailija
12/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksin kappalein, pienemmälle 1v vielä kaaren kanssa ja isommalle (3v) ilman kaarta. Tämä taitaa olla sellainen Stokke-kopio.

Hinta-laatu-suhde kohdallaan.

Vierailija
13/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kestät sen, niin se on varmasti erittäin hyvä vaihtoehto.

Itse en ollenkaan pidä siitä, miltä se näyttää, joten siksi en ostanut sitä. Meillä oli ensin Artekin syöttötuoli ja nyt lapsen ollessa vanhempi hän istuu Ikean tuolilla. Hyvin ylettää ja on ollut ihan kestävä ja käytännöllinen.

Vierailija
14/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sentään muutaman euron vaivannäöstäsi.

Vierailija
15/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tunnut olevan, ainakin henkisesti. Vihaan tota tuolia, koska se tekee siivoamisen vaikeaksi. Ei siinäkään mitään, mutta on siivottava ruokailuhuone lounaan jälkeen ja lapset menee sillo just nukkumaan päiväkodissa. Ne tuolit on painavia ja kolahtelee kaikkeen, eikä niitä saa laitettua pöydälle, jotta sais hyvin pyyhittyä lattian.

15

Vierailija
16/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ymmärtää ja olla hiljaa, jos sinulla ei ole parempaa sanottavaa!

Vierailija
17/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri söi, ei kovin hankalalta näyttänyt, hyvin ylettyy...

Vierailija:

Ihmettelen sinua, kun olet siirtänyt oman reilu 2 v. lapsen tavalliseen tuoliin, josta lapsen on hankala syödä, kun sinulla olisi hänelle tuoli, josta lapsen olisi hyvä syödä.

Vierailija
18/18 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduttiin ottamaan Emmasta pois kaari, kun tyttö täytti 2-vuotta, koska alkoi seistä sillä alatasolla eikä syönyt ollenkaan jos väkisin laittoi siihen ylemmälle tasolle. Mutta aika harvoin se vihtyy syömässä tuolissaan, vaan haluaa tulla esim. syliin. Aamupuuro ja välipalat meneekin olkkarin pöydän ääressä omalla pikkutuolilla. Jos meillä ei olisi valmiiksi ollut Emman ' stokke' -kopiota, niin tällä kokeumksella en sitä 2-vuotiaalle hankkisi vaan sellaisen korkean lasten tuolin.

Se haluaako Stokken vai kopion on puhdas mieltymyskysymys, haluaako laittaa reilun sata egee enempi tuoliin vai ei. Emma on sinänsä toiminut loistavasti, esim. meidän rasavilli ei ole ikinä saanut sitä kaadettua. Säädöt on vähän vaikeat, mutta niitä on tähän mennessä muutettu tasan kerran, joten ei väliä. Ongelma on tosiaan vaan siinä, että ei haluaa istua ' oikeassa' tuolissa. Mutta tässäkin asiassa lapset on yksilöitä. Rauhallisempi lapsi viihtyisi varmasti.