Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä sait anopiltasi, kun synnytit hänelle lapsenlapsen ensimmäistä kertaa?

Vierailija
01.09.2008 |

minä synnytän anopille 8. lapsenlapsen, joten en odota mitään. Oma äiti sen sijaan on hurahtanut täysin, ja sieltäpäin voisi jotain tuollaista odottaakin. On siis äitini eka lapsenlapsi.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi esikoispoika reilu viikko sitten ja sain aikamoisen lahjan:

-synnärille valtaisan kukkapuskan, ison suklaarasian ja vauvalle 3 erilaista ihanaa asua

Ja kun päästiin kotiin, tuli anoppi n. 2 tunnin päästä ja toi 5(!!) kantokassillista kaikkea evästä; paistovalmiita viinereitä ja pasteijoita, erilaisia mehuja, karkkia ja suklaata, pitsalahjakortteja, itse tekemäänsä poronkäristystä ison padallisen, pari siideriä, muroja, pikakaurapuuroa, täytettyjä patonkeja yms ihanaa. Lisäksi sain lahjakortin puolihierontaan ja lupauksen, että anoppi tulee siksi aikaa hoitamaan vauvaa.

Olin ällikällä lyöty, positiivisesti :)

Vierailija
2/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vähempikin riittäisi, sen näkee sitten parin kuukauden päästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan tarkkaan muista. Meidän lapsi oli anopin ensimmäinen lapsenlapsi. Vaatteita kerkesi vauvalle ostaa jo raskausaikana aikamoisen kasan. En kyllä muista mitä toi kun vauva syntyi, kukkia todennäköisesti ainakin , koska niitä tuo aina muulloinkin. Vaatteita on ostanut säännöllisen epäsäännöllisesti aina (esikoinen nyt 4v ja kuopus 1v.4kk) molemmille lapsille.

Lastenhoito apua on saanut aina tarvittaessaan, mutta koskaan ei ole tuppautunut. Tosin vauvaa en olisi hoitoon jättänytkään (kenellekkään). Paitsi tietysti isänsä kanssa ovat hetkiä olleet. Mutta sitten n.1v-> on hoitanut tarvittaessa kyllä.

Ruokaostokset ollaan kyllä hoidettu aina itse, näin saa mitä itse haluaa.

Vierailija
4/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mies ei käynyt : )

Vierailija
5/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia ja karkki meikäläiselle, potkupuku lapselle. Ihan perinteistä synnärikamaa siis. :) Superkiva anoppi on!

Vierailija
6/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tasan ole hankkinut lapsia isovanhemmille. Kuulostaa TODELLA pahaenteiseltä.

Vierailija
7/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis niitä lapsenlapsia ei synnyt pilvin pimein...

Meillä anoppi toi tekemänsä lasiruusun (tiffanytyö), tietää, että pidän niistä ja värit oli meille sopivat :) Vauvalle toi vaatteita ja osti vielä ruusuja ison puskan. Kakkosesta muuten samat, mutta tiffanyruusu on vielä vaiheessa (vauva tulee vuoden huomenna) ..

Vierailija
8/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en esikoisesta enkä seuraavastakaan. Omalta äidiltä olen saanut kukkia ja vauvalle vaatteita.

Vierailija
9/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsi) ei hän tuonut minulle, miehelle tai vauvalle mitään. Änkesi sairaalaan pari tuntia tosi rankan synnytyksen jälkeen ja tokaisi "mulla nyt sitten ei ole mitään tuomisia". Jaahas.... Olishan tuolla ollut 9 kk aikaa ostaa vaikka yksi potkupuku niin olisi lämmittänyt mieltä.... Eli anoppi ei ostanut ennen eikä jälkeenkään synnytyksen vauvalle mitään. Eipä tuonut mieskään mulle mitään, ei edes kukkia.

Toka lapseni kun syntyi niin ei anoppi tuonut silloinkaan mitään, tosin tuli sairaalaan katsomaan vauvaa vasta kun oli 2 päivää vanha. Toi mulle sormuksen ja tokaisi että tämä on sitten 30 vuotis lahja. Jep, olishan ollut kiva jos vauva olisi saanut vaikka sukkaparin.... Eikä mieskään tuonut mitään.

Kolmas lapseni syntyy parin viikon päästä ja en odota anopilta tai mieheltä mitään. Paitsi toipumisrauhaa.

Onko tämä yleistäkin?

Olen kyllä sanonut ukolle, että jos mä sulle jo kolmannen pojan kohta synnytän niin vähintä mitä voisit tehdä olisi tuoda ruusupuska synnärille, mutta kohauttaa vaan olkapäitään väheksyvästi...

Vierailija
10/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsi) ei hän tuonut minulle, miehelle tai vauvalle mitään. Änkesi sairaalaan pari tuntia tosi rankan synnytyksen jälkeen ja tokaisi "mulla nyt sitten ei ole mitään tuomisia". Jaahas.... Olishan tuolla ollut 9 kk aikaa ostaa vaikka yksi potkupuku niin olisi lämmittänyt mieltä.... Eli anoppi ei ostanut ennen eikä jälkeenkään synnytyksen vauvalle mitään. Eipä tuonut mieskään mulle mitään, ei edes kukkia.

Toka lapseni kun syntyi niin ei anoppi tuonut silloinkaan mitään, tosin tuli sairaalaan katsomaan vauvaa vasta kun oli 2 päivää vanha. Toi mulle sormuksen ja tokaisi että tämä on sitten 30 vuotis lahja. Jep, olishan ollut kiva jos vauva olisi saanut vaikka sukkaparin.... Eikä mieskään tuonut mitään.

Kolmas lapseni syntyy parin viikon päästä ja en odota anopilta tai mieheltä mitään. Paitsi toipumisrauhaa.

Onko tämä yleistäkin?

Olen kyllä sanonut ukolle, että jos mä sulle jo kolmannen pojan kohta synnytän niin vähintä mitä voisit tehdä olisi tuoda ruusupuska synnärille, mutta kohauttaa vaan olkapäitään väheksyvästi...

Vierailija
11/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kyllä synnytin itselleni omat lapseni, en mitenkään muiden tilauksesta.

Vierailija
12/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän mummun lapsille.

Vierailija
13/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kyllä synnytin itselleni omat lapseni, en mitenkään muiden tilauksesta.

Minä ainakin synnytin itselleni ja MIEHELLENI lapsemme. Isovanhemmat saivat siinä sivussa lapsenlapsen ja muut sukulaiset uuden jäsenen sukuun. Onneksi en ole yh, ja löytyy muutenkin rakastavaa perhettä ja sukua ympäriltä.

Vierailija
14/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun makoilin sairaalassa.

oli ihanaa tulla puhtaaseen ja raikkaaseen ja pölyttömään kotiin, uuvuttavan sairaalareissun jälkeen.

ja oli laittanut vielä ruokaakin muutamaksi päiväksi ja vierasvaraksi.

Vierailija
15/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä odottanutkaan!

Saatiin kyllä paljon onnittelukukkia ja kortteja tutuilta ja muilta sukulaisilta, mutta en niitä lähtenyt laskemaan sillä lailla että kuka ei lähettänyt mitään.

Vierailija
16/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis mitään, enkä olisi odottanutkaan.

Vierailija
17/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle. Maaliskuussa syntynyt esikoisemme (anopin eka lapsenlapsi) sai pehmoisen haalarin ja pienen pehmolelun.

Ja me saimme onnitteluja kovasti ja kortin myös. Ihan tyytyväinen olin. En odottanutkaan ITSELLENI mitään lahjoja. :D

Vierailija
18/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, tavallaan sain jotain, joskin passiivisesti: pystyin koko imetysajan pakoilemaan anoppia pahimman vitutuksen tullen, kun sanoin meneväni rauhassa imettämään toiseen huoneeseen. Siellä sitten imetin kymmenen minuuttia ja sen jälkeen nautin vielä kaksi tuntia anopittomasta oleskelusta lukien kirjaa tms. kylläisen vauvan vierellä.

Vierailija
19/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no, sanoi se että millonkas te sen pojan teette :/. Että sellainen lahja.

Vierailija
20/47 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihanan oloasun, johon kuului ns. imetyspaita. Lisäksi sain nimenomaan anopilta kukkia, suklaata ja paljon kakkua.

Lapsi sai silloin vaatteita.

Mun oma äitini on ollut paljon innokkaampi tuossa lapsen lahjomisessa, vaikka se ei olekaan äidin ensimmäinen lapsenlapsi.

Siskoni toi sairaalaan 9 Arnoldsin munkkia, jotka söin kaiken...;I)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme