Luuletko joutuvasi yt-neuvotteluihin lähiaikona?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Luottamusmies on viimeinen joka sammuttaa valot, aika paljon saa tapahtua sitä ennen.
Jep juuri näin. Entisessä duunipaikassa luottamusmies sai potkut ja työnantaja siitä hyvästä yli 100 000 euron sakon ja joutu vielä maksamaan luottamusmiehelle myös 2 vuoden palkan. Mahtoi kannattaa....
Meillä yt:t alkavat ensi kuussa.
Olen melko varma, että saan fudut...
En. Määräaikainen työsopimus loppuu juuri ennen joulua.
Sinänsä veikeää nähdä, miten koulussa selvitään kevätlukukaudella kuuden koulunkäynninohjaajan sijaan kahdella.
Onnea vaan, henkilökunta, oppilaat ja oppilaiden vanhemmat!
En luule. Olen kaupan alalla ja yrityksellä menee paremmin kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En joudu. Olen ammattiosastoni luottamushenkilö, joka työehtosopimuksen ja työlakien perusteella rajataan aina ensimmäisenä muutosneuvotteluiden ulkopuolelle.
Luottamushenkilö tarkentaa vielä: luottiksen roolissa olen tietysti pakotettu osallistumaan muutosneuvotteluprosessiin, mutta toimenpiteiden kohteena en siis tuu olemaan.
Olet väärässä. Ei luottamusmiesasema ole mikään "ikuinen irtisanomissuoja". Irtisanomiskynnys on korkeampi mutta kyllä hekin ovat muutosneuvottelujen kohteena ja VOIVAT saada kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita sitä että ei voisi tulla yt neuvotteluita sillä isojen pomojen ahneus on pohjatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoita sitä että ei voisi tulla yt neuvotteluita sillä isojen pomojen ahneus on pohjatonta.
Tämä. Mikään ei ole vaarallisempi tilanne kuin "paremmin kuin koskaan", koska siinä asetetaan uudet pohjat odotuksille joihin tulevaa aina verrataan. Ja jos ja kun sitä uutta ennätystä ei ikuisesti tule, niin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamusmies on viimeinen joka sammuttaa valot, aika paljon saa tapahtua sitä ennen.
Jep juuri näin. Entisessä duunipaikassa luottamusmies sai potkut ja työnantaja siitä hyvästä yli 100 000 euron sakon ja joutu vielä maksamaan luottamusmiehelle myös 2 vuoden palkan. Mahtoi kannattaa....
Tuomoisen summan maksaa ilolla kun pääsee mul*usta eroon ja saa muuten mukaansa "hyvät" suositukset ja työtodistuksen.
T:Yrittäjä
En pidä kovin todennäköisenä. Pääkonttori on Lontoossa ja omalla osastolla on pakko olla tietty määrä henkilöitä. Välillä on rekrykieltoja, mutta vaihtuvuutta on sen verran, että on rekryttävä erityisluvalla. Se on sitten eri asia, jos yritys myydään. Sitten on kaikki mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä firmassa, jossa oli jokavuotiset yyteet.
Silloin aina siivottiin juopot, virherekryt ja sarjasaikuttajat pihalle.
Niin minäkin. Mutta kun tällaiset henkilöt loppuvat jossain vaiheessa, ja YT:t vaan jatkuvat ja jatkuvat joka vuosi useita kertoja. Niin kyllä siinä hyvin äkkiä rupeaa sekä tavalliset että oikein hyvät työntekijät myös saamaan kenkää.
Luottamushenkilö tarkentaa vielä: luottiksen roolissa olen tietysti pakotettu osallistumaan muutosneuvotteluprosessiin, mutta toimenpiteiden kohteena en siis tuu olemaan.