Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden lapsille sukulaiset ja ystävät ostavat paljon lahjoja...

Vierailija
27.12.2006 |

...paljonko ostatte itse paketteja sukulaisille ja ystäville?

Täällä kun moni on kirjoittanut, että lapset saavat 10 jopa paljon ylikin lahjoja sukulaisilta ja ystäviltä, niin kausistelen täällä itsekseni, miten paljon tuollainen perhe itse joutuu suvulle ja ystäville lahjoja ostamaan...

Meiltä itseltämme lähti maailmalle kuusi pakettia, suunnilleen saman verran posti toi tullessaan (asutaan ulkomailla, vaikka suomalaisia ollaankin ja täällä joulu vietetään, joten ei kädestä käteen lahjoja vaihdeta lainkaan). Ihan kauhistuttaa ajatus kymmenillä lahjoilla lahjomisesta... Hurja rahanmeno ja harvassa tapauksessa ne lahjat kuitenkaan tuntuvat (tämän palstan mukaan) kuitenkaan mieleisiä olevan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä myös informoitiin jättämään lapsille tuleva lahjamäärä kolmeen per lapsi (muuten olisi tullut ihan järjettömän paljon).

Vanhemmille, sisaruksille ja lähimmille kavereille yhdet.

Ostin tänä vuonna aikuisille yhteensä jotain yhdeksän lahjaa ja lapsille yhteensä kymmenen.

Vierailija
2/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon niitä tuli, mutta yritin miettiä sellaisia lahjoja, etteivät olisi kalliita, ympäristö ei kauheasti niistä kärsisi, lahjansaaja ilahtuisi niistä edes vähän ja jos ei ilahtuisi ne voisi kuluttaa pian pois tai piilottaa seuraavaa joulua varten =)

Viimeistä edustaa Kalevala korun joka vuosi muuttuva joulukoriste, jonka keräämisen kummeille huomasin aloittaa viime jouluna. Kummeista voi olla tylsää saada aina uusi joulukuusenkoriste, mutta minun työtäni tuollainen kerättävä sarja helpottaa huomattavasti =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään sitä jotenkin rajatakin, mutta sitten on esim. lapsettomia tätejä, jotka haluavat ostaa lahjoja. Ja yksi ystäväni ostaa lapsillemme joka joulu lahjat, vaikka itse ostan vain yhdelle hänen lapsistaan (kummilapseni). Yritän olla ajattelematta, että vaikka joku ostaa minun perheelleni lahjan, ei minun tarvitse silti ostaa heille (ainakaan suklaata kummempaa). Itse ainakin pyrin ostamaan lahjoja niille, joille haluan, en niille, joille pitäisi ostaa.

Vierailija
4/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muut tuovat niin tuovat sitten. Enhän minä sille minkään voi. Olen sanonut, että jos kummit vain toisivat lapsille ja isovanhemmat yhden. Mutta kaiken maailman muutkin tuovat, ja ne isovanhemmatkin monen monta pakettia. Itsekin olisi mukava omalle lapselle ostella, mutta ei sitä oikein enää voi, kun niitä lahjoja tosiaan on jo hirveä kasa. Mutta minä en todellakaan katso velvollisuudekseni ostaa sellaisille vastalahjaa, jotka toivomuksista huolimatta rahtaavat tänne niitä paketteja.