Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi väkisin tehdä töitä/työllistyä?

Vierailija
29.09.2023 |

Esim mulla on ollut pienestä saakka jäätävä ihmispelko,joka ei ole koskaan helpottanut harjoitusten ja terapioiden ja lääkkeiden avulla. Olen ollut useissa työpaikoissa ja kursseilla, mutta aina saanut burn outtin koska pitää vetää roolia koska minua ei ole tehty luontaisesti sellaiseksi, joka olisi koko ajan esillä, asiakkaiden kanssa, suorittaa ja joka tekisi rahaa. Kävin juuri työkkärin psykologin kanssa keskusteluja ja tehtiin testejä, joissa selvisi että minulla on erittäin omalaatuinen persoonallisuus. Esim menen erittäin tunnepohjalla edelle kaikessa, en ole kunninahimoinen lainkaan, en halua olla esillä missään, ja olen erittäin varovainen kaikessa. Lisäksi en tykkää edes kuluttaa asioihin rahaa, ainoastaan ruokaan, että hengissä säilyy. Kuitenkin väkisin pitää löytää jokin työpaikka, että työllistyn, vaikka minun olisi ihan hyvä olla näinkin. Sitä en ymmärrä miksi, eikö heikompia voisi suojella ja armahtaa? Ei kaikki ole luonteeltaan sellaisia, että jaksavat suorittaa ja suorittaa päivästä toiseen, ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Olinkin aina ihmetellyt, miten jotkut ihmiset jaksavat käydä töissä ja luulin olevani laiska,mutta esim koulutuksissa minua on kehuttu sinnikkääksi ja annan usein kaikkeni, vähän liikaakin. Yhdellä kurssilla muistin tehneeni parin muun tyypin työt,koska he laiskottelivat ja pitivät jatkuvasti taukoja. Niinpä tiedän etten ole laiska, vaan erittäin tunnollinen mutta ongelma on koska persoonani takia annan aina liikaa itsestäni,saan burn outtin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miten tämä hyvinvointiyhteiskunta saa rahoitusta, jos kaikki kynnelle kykenevät työikäiset ja -kykyiset eivät kävisi töissä?

Koneet ja robotit tekevät koko ajan enemmän ja enemmän töitä, joihin ennen tarvittiin ihmisen työpanosta. Ei yksinkertaisesti ole enää tarvetta kaikkien ihmisten työpanokseen. Se ilmiö on vain oikeistolaisten kateutta.

Kateutta mistä? 

Työttömän vapaa-ajasta.

Vierailija
22/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta kaikkien tehdä työtä, massatyöttömyys on paras osoitus tästä. Edellä olevasta johtuen on parempi että työssä käyvät ne jotka haluavat enemmän kuin minimin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että muut joutuvat elättämään sinut.

Ongelma on siinä, ettei edes ne työhaluiset ja -kykyiset työttömät pääse töihin.

T: Onnekas, jolla on puolen vuoden pesti töissä.

Vierailija
24/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei se väkisin varmaan tulekaan. Riippuu mitä on edes saatavilla, Suomessa ei saa helposti paikkaa kaikilla aloilla ja vielä vähemmän jos on esteitä tai sairauksia (hetkellisia tai pysyviä). Yrittäjänä uupumus voi yllättää, ellei rajattua. Tuntuu että asunnon saantiinkin ja yrittäjyysasioissa pitää olla jo tuohet valmiina lompakossa. Tai sukulainen. 

Vierailija
25/25 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miten tämä hyvinvointiyhteiskunta saa rahoitusta, jos kaikki kynnelle kykenevät työikäiset ja -kykyiset eivät kävisi töissä?

Koneet ja robotit tekevät koko ajan enemmän ja enemmän töitä, joihin ennen tarvittiin ihmisen työpanosta. Ei yksinkertaisesti ole enää tarvetta kaikkien ihmisten työpanokseen. Se ilmiö on vain oikeistolaisten kateutta.

Kateutta mistä? 

Työttömän vapaa-ajasta.

Jolla voi tehdä mitä?? 

Minä ainakin tarvitsen työtä (=rahaa), että voin vapaa-ajallani tehdä asioita, joista nautin. Kuten mökkeily omalla mökillä, matkustelu tai vaikka kotona porealtaassa löhöily. Tykkään myös ajaa kivalla autolla ja omakotitalon suomasta omasta rauhasta. Jos olisin työtön, ei mulla olisi varaa pitää mitään näistä.

Toki pysyisin elossa niillä tukirahoillakin, mutta olisi aika paljon matalampi elintaso ja puuttuisi moni iloa tuottava asia elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme