2 aikuista ja 5 vuotias 30 neliön yksiössä?
Ahdistaa. "Joudun" olosuhteiden pakosta ottamaan mieheni ja 5 vuotiaan lapsensa meille ainakin 4 kuukaudeksi ja mitään toista asuntoa ei ole heillä vielä tiedossa.
Aikaisemmin lapsi ja mies asunut isossa asunnossa missä itsekin viettänyt välillä aikaa, kaikki sujuu muuten meillä hyvin. Nyt ovat muuttamassa meille 4 kuukaudeksi.
Miten tulee sujumaan, ahdistaa niin paljon valmiiksi että kaikki muuttuu huonoksi tai ei huonoksi mutta kaikkia alkaa ahdistumaan.
Pystyisitkö itse tälläiseen järjestelyyn, ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (64)
Kyllä, ja neljä kuukautta lyhyt aika.
Meillä asuu 2 aikuista ja 2 lasta 50neliön kaksiossa ja hyvin menee :)!
Pystyisin ja olen asunutkin. Oli ihanaa asua pienessä minimalistisessa asunnossa. Meillä oli makuuparvi ja lapsella oli sänky alhaalla. Kylpyhuone toimi työhuoneena. vaatehuoneeseen mahtui kaikki tarvittava säilytykseen. Olohuone oli päivisin ja se oli sitten öisin lapsen huone. Keittonurkkauksessa oli kaikki tarvittava. Katto oli korkealla, niin koti näytti avaralta. Oli aikaa kaikkeen kivaan, kun asuminen oli kätevää ja koko asunto siisti hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Hohh hohh hoijaa 🙉🙉🙉
Tätä se näköjään aina on kun oikeasti yrittää kysyä ajatuksia ja keskustella. Aina huudetaan trolliksi tai huokaillaan.
Ettekö oikeesti jotkut nää yhtään että voi olla erilaisia elämäntilanteita. Suomi24kin ihmiset sentään pystyy asettumaan toisen asemaan ja luomaan keskustelua. Näköjään liian hankalaa täällä.
Sellaista olosuhteiden pakkoa ei ole, että kumppani ja tämän lapsi muuttaisivat minun luokseni asumaan.
Suositusten mukaan lapsella tulee olla oma huone, joten aikamoisen riskin otatte tuossa. Jos joku tekee lasun (esim. varhaiskasvattaja) niin äkkiä olette vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Suositusten mukaan lapsella tulee olla oma huone, joten aikamoisen riskin otatte tuossa. Jos joku tekee lasun (esim. varhaiskasvattaja) niin äkkiä olette vaikeuksissa.
Se on suositus. Ei Helsingissä ole monella oma huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin ja olen asunutkin. Oli ihanaa asua pienessä minimalistisessa asunnossa. Meillä oli makuuparvi ja lapsella oli sänky alhaalla. Kylpyhuone toimi työhuoneena. vaatehuoneeseen mahtui kaikki tarvittava säilytykseen. Olohuone oli päivisin ja se oli sitten öisin lapsen huone. Keittonurkkauksessa oli kaikki tarvittava. Katto oli korkealla, niin koti näytti avaralta. Oli aikaa kaikkeen kivaan, kun asuminen oli kätevää ja koko asunto siisti hetkessä.
Missä ja miten seksi tapahtui, saanen ihmetellä?
Vierailija kirjoitti:
Nylpyhuone työhuoneena ??
Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?
Meillä oli keittiö ja kammari käytössä. Keittiössä nukkuivat vanhemmat ja me lapset 6 kappaletta kammarissa. Ei koskaan ahdistanut enkä kokenut ahtaaksi. Lapset sopeutuvat hyvinkin kunhan perheessä on rauha.
Keitä teidän asunnossa nyt asuu, kun sanojesi mukaan mies ja lapsi ovat muuttamassa "meille", ei "minun luokseni"?
4 kk on lyhyt aika. Tilajärjestelyt riippuu yksiön tiloista.
Me asuimme 8 kk yksiössä. Lapsi oli vähän pienempi, sänky mahtui keittokomeroon ( voisiko lapsella olla patja sänkynä? Helpompi siirrellä)
Pöydän aluset ym. oli säilytystilana jne.
Onko lapsi päivät päiväkodissa? Onko hän toisella vanhemmallaan tai isovanhemmilla välillä?Millainen työ teillä aikuisilla on?
Lapsi välillä kaverille kylään, teille seksiaikaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi on ajautunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ollaan asunnottomana 5-vuotiaan lapsen kanssa? Eikä mitään tietoa tulevasta asunnosta?
En halua avata asiaa tässä mutta pääsevät neljän kuukauden päästä asuntoon mutta harkitsee muuttamista.
Miksi " joudut? Luulis et asunto heille tulisi heti, kun vaan ilmottaa olevansa asunnoton pienen lapsen kanssa.
Eiköhän tuo toimi, voi olla mukavaakin. Kannattaa ostaa tilaa jakamaan pari sermiä.
Kuinka paljon tavaraa tulee mukaan 30 neliön kämppään? Aika paljon varmaan.
No neljään kuukauteen ei ole säpinää yksiössä. Siis aikuisten keskeistä. Ellei kellarikomerossa sitten.
Ennenvanhaan ihmiset asui ajtaasti. Pienessä mökissä saattoi asua kaksi perhettä. Huone per perhe ja lapsia oli enemmän kuin yksi. Kyllä te pärjäätte 4kk.
Hohh hohh hoijaa 🙉🙉🙉