Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teidän Joulupöydässä 2023 tulee olemaan?

Vierailija
29.09.2023 |

Mulla vain kinkkua, imelletty perunalaatikko, karjalanpiirakoita munavoilla ja vihreitä kuulia.

Sinkkukilttimies

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kasviskeitto ja riisipuuroa marjakeiton kanssa. Jälkiruoaksi kahvia, suklaata ja ehkä joku hyvä pulla tai joulutorttu.

Vierailija
62/65 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tarkkaan tiedä minkälaiset jouluperinteet ovat Portugalissa, joten hankala sanoa. En ole ikinä tosin viettänyt joulua, se on minulle vain päivä muiden joukossa. Syön varmaan mereneläviä niinkuin useina muinakin päivinä, ne ovat edullisia täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koko vuoden odotettu asia, eli lasillinen viiniä jouluaterialla! Kun menimme mieheni kanssa yhteen, puhuimme tietenkin alkoholinkäytöstä. Silloin kerroin että en itse käytä alkoholia kuin harvoin, ja puolisoltani vaadin samaa. Kuten esim. lasillinen viiniä jouluaterialla, jouluisin. Tähän sitten päädyimme. Mies ei juo edes saunakaljaa firman saunailloissa vaan säästää kaiken jouluun. Tosin hän yritti kiertää tätä kerran juhannuksena valmistamalla jouluaterian vaikka oli kesä. Siinä istuimme juhannuskokon ääressä tonttulakit päässä, mutta pysyin lujana. Vain lasillinen viiniä jouluaterialla, JOULUNA! Siinä ystävät ja sukulaiset kallisti mukia, otti olutta ja snapsia ja laulu raikui. Mutta me emme olleet juoppoja ja koimme vain vettä. Kyllä kunnon ihmiselle riittää yksi lasi viiniä vuodessa. 

Av-mamma, hesa, vaativa asiantuntijatyö

Vierailija
64/65 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloja, salaatteja, skagenröraa, paahtopaistia.

Vierailija
65/65 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lämminsavulohta taikka loimulohta, perunoita, kinkkua, punajuurisalaattia, perunalaatikkoa, ehkä jotain pikkunakkeja myös. 

Sitten on itsetehtyjä ja koristeltuja pipareita ja keksejä sekä kaupasta ostettuja konvehteja. Ja jouluteetä.