Mitä teidän Joulupöydässä 2023 tulee olemaan?
Mulla vain kinkkua, imelletty perunalaatikko, karjalanpiirakoita munavoilla ja vihreitä kuulia.
Sinkkukilttimies
Kommentit (65)
Kesäytyneitä särkiä, pottuvoita, kunnan jauhoista tehtyä kuivattua ruisleipää, kurnaalia ja puolukkavettä.
Pohjoisen Suomen ja saaristo-Suomen makuja eri muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa, toivottavasti.
t. työtön
Voi voi voi sinua parkaa.
No pöh. Sullahan sitä on aikaa lanttuja kuoria ja tarjouskinkku etsiä. Paljon håkalliimmaksi ne wolt tilaukset tulee.
Ainakin kylmäsavulohisalaattia ja omatekoista sienisalaattia. Suolasin sienetkin itse. Muusta en vielä tiedä.
Kinkkua, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, silliä, tsaarin lohta, fetasalaattia, perunoita, leipää ja erilaisia salaatteja. Juomaksi roseviiniä, punaviiniä ja kotikaljaa. Jotain jälkkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkua, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, silliä, tsaarin lohta, fetasalaattia, perunoita, leipää ja erilaisia salaatteja. Juomaksi roseviiniä, punaviiniä ja kotikaljaa. Jotain jälkkäriä.
Ei salaatit kuulu joulupöytään.
Toivon, että minulla on rahaa ostaa jouluksi lanttuja, perunoita ja porkkanoita. Jospa vielä ois raha ohraryyneihin ja maitoon, että saisin tehdyksi joululaatikot!
Kinkku, viinit, salaattia, kermaperunat, itse tehdyt riisipiirakat. Ja suklaata.
Varmaankin kinkkua, lientä, perunoita, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, punajuurisalaattia. Savulohta tai loimulohta ja kananmunaa sekä tilliä leivän päällä. Pipareita leivon ja koristelen lapsen kanssa ennen aattoa.. jälkkäriksi ehkä tänä vuonna korvapuusteja
- kaviaaria, blinit ja sitruunalla maustettu ranskankerma. Samppanjaa.
- sahramikeitto ja voissa paistetut kampasimpukat. Valkoviini.
- karjalanpaisti, uunikasvikset ja valkosipuli-oliiviöljy perunamuusi. Punaviini.
Haaveilen että kinķku, rosolli ja lanttulaatikko. Graavilohi on haave jo josta olen luopunut. No niin, voi ola etteivåt nåmäkän totedu kuten useipina vuosina eivåt
Kinkku, lohi, porkkanalaatikko, imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko, muussi, lihapullat, sinappi, tuoresalaatti, täytekakku ja voileipäkakku, konvehteja, pipareita, torttuja.
Persujen vaalilupauksia, liekö pöytääkään varaa enää pitää. Varmaan kierimme ihan lattialla ja hoemme n-sanaa jonka saivat tuotua takaisin. Suomi nousuun!
Vierailija wrote:
Nakei, ranei ja keskiketterää.
Meil o nakei ja revityi potui.
Vierailija wrote:
Persujen vaalilupauksia, liekö pöytääkään varaa enää pitää. Varmaan kierimme ihan lattialla ja hoemme n-sanaa jonka saivat tuotua takaisin. Suomi nousuun!
Älä unohda halpaa pensaa.
Sitä mitä äiti laittaa. Itse en vietä joulua, lahjat toki ostan.