Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko " normaalia" , että vauvan leuassa on ihottumaa?

26.12.2006 |

Vähän tyhmä kysymys, mutta meidän tytöllä (10 kk) on ollut leuassa aika ikävän näköistä ihottumaa vajaan viikon ja olen nyt pähkäillyt, mistä se voisi johtua. Tytöllä on kuiva iho ja ihottumaa on ollut aina jaloissa, käsissä ja poskissa, mutta ei koskaan ennen leuassa. Tyttö on tähän asti kuolannut ihan kamalasti, mutta silloin ihottumaa ei leuassa koskaan ollut. Nyt ei ole pariin viikkoon enää niin paljon kuolannutkaan. Ihottumaa on nyt myös esim. yläreisissä, missä sitä ei normaalisti ole ollut. Tyttö on syönyt samoja ruokia kuin ennenkin. Uusin ruoka-aine on luumu, jota sai ekan kerran joskus 1,5 viikkoa sitten ja sitä ennen sai ekan kerran ohraa n. 5 päivää ennen luumua. Kaneli on ainoa uusi mauste, mutta voiko siitä tulla noin paha ihottuma? Tyttö saa rintamaitoa, mutta mä en ole syönyt mitenkään poikkeuksellisesti ja toi ihottuma tuli jo ennen jouluruokia.

Onko muiden lapsilla ihottumaa leuassa ja jos on, niin onko tietoa, mistä se johtuu?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoiten jaloissa, mahassa ja poskissa. Johtunee pitkälti kuivasta huoneilmasta, pakkasista ja kuolaamisesta.

Meidän neiti on 6kk ja olen tietysti pähkäillyt, onko allergiaa. Mutta en ole kyllä huomannut, että mistää ruuasta lehahtaisi punaiseksi, joten luulen, että iho vaan on herkkä kuivumaan. Itsellänikin on talvisin tosi kuiva iho.

Tutti tietysti pahentaa leuan ihottumaa varsinkin jo vauva kuolaa. Itse olen vain rasvannut joka paikkaa ahkerasti. Kannattaa käydä ostamassa ihan tuhtia rasvaa, esim. Decubalia apteekista, ei millään luirurasvalla ihottumaa saa kuntoon.

Tytteli-83

Vierailija
2/2 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten eiköhän syyllinen löytynyt! Myös luumu ja ohra voivat antaa oireet vasta nyt. Allergiat saattavat näkyä usein vasta kun kyseistä ruoka-ainetta on syöty muutama viikko tai kun määrät ovat suurentuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla