HS: Miesten lapsettomuus maailman kovinta Suomessa
Heikosti koulutetut miehet eivät pääse isiksi. Harvaa saa edes naista. Jopa puolet miehistä jää ilman lapsia. Miksi?
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä puuttuu maskuliinisuus nykyään.
hmiset valittavat että yhteiskunnassa on liikaa toksista maskuliinisuutta, mutta mielestäni tilanne on täysin päinvastainen: toksista maskuliinisuutta on aivan liian vähän. Miesten pitäisi muuttua kovemmiksi, fyysisesti vahvemmiksi, päämäärätietoisemmiksi ja aggressiivisemmiksi. Testosteronitasotkin laskee koko ajan...
Naiset ovat tätä muutosta ajaneet pehmeillä arvoillaan ja pehmeällä kasvatuksellaan, yh-äiteydellään, jne. Sitten kun sitä saadaan, niin se onkin väärin. Olet oikeassa sanomassasi, mutta se on hyvin pitkälti naisten oma vika. Puolet nuorista miehistä voisivat yhtä hyvin olla naisia.
Pehmeät arvot ja pehmeä kasvatus on vain hyvä asia ja hienoa, jos puolet nuorista miehistä ovat empaattisempia ja tunneälykkäämpiä mitä aikaisemmat sukupuolet. Jos tunneäly jää gorillan tasolle, niin se näkyy väkivalta- sekä päihdetilastoissa. Emme kaipaa tänne yhtään enempää naista hakkaavaa miestä kiitos.
Älkää sitten valittako maskuliinisuuden puutteesta. Testosteroni aiheuttaa aggressiivisuutta ja kilpailuviettiä. Siksi toisekseen te kummasti sallitte nuo miehiset ominaisuudet muille paitsi suomalaisille miehille; Lähi-itäläisten ja Afrikkalaisten maskuliinisuus on naisista upeaa.
En salli eikä salli muutkaan naiset. Ihan muistutuksena, että persut eli pääasiassa miehet ovat vastuussa siitä, että par_ta_ lapsia otettiin Suomeen sankoin joukoin. Sipilä (oletettavasti mies) jopa kutsui heidät kotiinsa majoittautumaan. Joten kanna mies vastuusi.
Kantakaahan te naiset vastuu siitä, että olette kasvattaneet tämän testosteronivajeisen miessukupolven vähättelemällä, alistamalla ja nälvimällä kaikkea miehekästä. Kuka tahansa nainen haluaisi oman poikansa olevan kiltti, soijainen beta-alistuja, mutta tosi harva haluaa sellaista mieheksi.
Minä kasvatan poikani ennen muuta niin, että hänellä olisi hyvä olla tässä maailmassa. Suoraselkäiseksi tyypiksi, henkisesti ja fyysisesti vahvaksi ihmiseksi. En voi, enkä halua voida, luonteelleen mitään. Hän on ihana sellaisena kuin on.
Kasvatat itsekeskeisestä ulisijaa siis sinäkin. Maailman keskipistettä. Hienoa.
Ei vaan oman arvonsa tuntevaa, rautaisella itsetunnolla varustettua tyyppiä, jota ei uhkaa tuollaiset vihamieliset kitisijät.
Narsistia. Kasvatat narsistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä puuttuu maskuliinisuus nykyään.
hmiset valittavat että yhteiskunnassa on liikaa toksista maskuliinisuutta, mutta mielestäni tilanne on täysin päinvastainen: toksista maskuliinisuutta on aivan liian vähän. Miesten pitäisi muuttua kovemmiksi, fyysisesti vahvemmiksi, päämäärätietoisemmiksi ja aggressiivisemmiksi. Testosteronitasotkin laskee koko ajan...
Naiset ovat tätä muutosta ajaneet pehmeillä arvoillaan ja pehmeällä kasvatuksellaan, yh-äiteydellään, jne. Sitten kun sitä saadaan, niin se onkin väärin. Olet oikeassa sanomassasi, mutta se on hyvin pitkälti naisten oma vika. Puolet nuorista miehistä voisivat yhtä hyvin olla naisia.
Pehmeät arvot ja pehmeä kasvatus on vain hyvä asia ja hienoa, jos puolet nuorista miehistä ovat empaattisempia ja tunneälykkäämpiä mitä aikaisemmat sukupuolet. Jos tunneäly jää gorillan tasolle, niin se näkyy väkivalta- sekä päihdetilastoissa. Emme kaipaa tänne yhtään enempää naista hakkaavaa miestä kiitos.
Älkää sitten valittako maskuliinisuuden puutteesta. Testosteroni aiheuttaa aggressiivisuutta ja kilpailuviettiä. Siksi toisekseen te kummasti sallitte nuo miehiset ominaisuudet muille paitsi suomalaisille miehille; Lähi-itäläisten ja Afrikkalaisten maskuliinisuus on naisista upeaa.
En salli eikä salli muutkaan naiset. Ihan muistutuksena, että persut eli pääasiassa miehet ovat vastuussa siitä, että par_ta_ lapsia otettiin Suomeen sankoin joukoin. Sipilä (oletettavasti mies) jopa kutsui heidät kotiinsa majoittautumaan. Joten kanna mies vastuusi.
Kantakaahan te naiset vastuu siitä, että olette kasvattaneet tämän testosteronivajeisen miessukupolven vähättelemällä, alistamalla ja nälvimällä kaikkea miehekästä. Kuka tahansa nainen haluaisi oman poikansa olevan kiltti, soijainen beta-alistuja, mutta tosi harva haluaa sellaista mieheksi.
Ja missäs se miesten vastuu lasten kasvatuksesta on? Niinpä, naiset ovat kautta aikojen tehneet parhaansa, miehet pakoilleet vastuuta ja siitä kärsii erityisesti lapset. Ei ne lapset missään äidin umpiossa elä, vaan tarvitsevat kasvaakseen myös miehen panostusta eli lasten isän. Missä isät ovat? Huhuu?
Katsos kun te naiset viette sen pois eroamalla mitä pienemmästäkin syystä. Ja pomottamalla perhearjessa sekä epäsuorasti uhkaamalla erolla. Näyttäkää mulle perhe, missä mies on saanut päättää edes omalta osaltaan lasten kasvatuksesta. Aivan, ei sellaisia ole.
Jos elää nettimaailmassa ja pelimaailmassa, niin ei sellaisia suhteita varmasti näekään. Tai jos oma lähipiiri koostuu vain trailer park- tyyppisistä perheistä. Omassa perheessäni mies on tasavertainen aikuinen vastuuneen, vapauksineen ja velvollisuuksineen. Aina emme ole samaa mieltä kasvatusasioista, mutta olemme todenneet yhdessä, että olemme eri mieltä ja millaisen kompromissin keksimme yhdessä? Elämän ei tarvitse olla valtataistelua, vaan se voi olla tasavertaista kumppanuutta. Mieheni on loistava isä, on tälläkin hetkellä vanhempainvapailla lapsiemme kanssa. Ja koska hän on läsnä lasten elämässä ja tuntee omat lapsensa, hän myös itse ymmärtää ja näkee sen mikä milloinkin on kenenkin lapsen tarve. Kunnioitan ja arvostan hänen näkemyksiään ja havaintojaan. Ja koska tilanne on hyvä, ei ole mitään syytä erota. Tällaista se on monissa normaaleissa perheissä.
Se HS juttu oli oikeasti ihan hyvä ja monipuolinen ilmiön syiden suhteen. Lukekaa se, valitettavasti missään ei vain pysty keskustelemaan asiasta järkevästi. Kai tämä miehet vs. naiset jäkäjäkä palvelee paremmin.
Olen +50- vuotias , lapseton nainen. Olisin halunnut lapsia, mutta koska olen ruma, niin en ole kelvannut miehille, kuin vain kertapanoksi, mutta sitä en halunnut. Muut tarjokkaat oli näitä syrjäytyneistä, alkoholisoituneita elämänkoululaisia. Tuollaisten kanssa ei perheitä perusteta, enkä ollut valmis itsenäiseksi äidiksi. Oma kokemus on se, että miehillä parinvalintaa ohjaa täysin naisen ulkonäkö, millään muulla ei ole väliä.
Miksi?
Koska moni mies elää käsityksessä että nainen on joku tavara joka miehen pitäisi saada. Sellainen ihmis- ja parisuhdekäsitys ei houkuttele naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45-vuotiaalla Jukalla on asiaa vauvapalstalaisille:
"Monilla nelikymppisillä naisilla lukee Tinderissä, että lapset tehty. Lapsista haaveilevat reilut kolmikymppiset naiset taas eivät lähtökohtaisesti etsi keski-ikäistä miestä, Manni sanoo.
Lue ja sisäistä. Jos haluat lapsia, aikaa ei ole rajattomasti. Jos olet lapseton vielä 35-vuotiaana, se indikoi jo vahvasti loppuelämän lapsettomuutta. Jos olet lapseton vielä 45-vuotiaana, sun on parasta olla presidentti tai rokkitähti jos meinaat vielä lapsen saada.
Jos mies ei 35-vuotiaana ole vielä hankkinut lasta, on todennäköistä, ettei hän niitä koskaan haluakaan. Kyse ei ole siitä, etteikö 35-vuotias löytäisi hedelmällistä naista, jonka kanssa niitä hankkisi, jos niin HALUAA, vaan juuri siitä, että kyseiset miehet EIVÄT HALUA lapsia. Miehet eivät keskimäärin rupsahda niin pahasti kuin naiset, joten turha esimerkiksi vertailla 35-vuotiaita naisia ja miehiä keskenään. Moni 35 v mies voi helposti löytää esimerkiksi 25 v naisen - itse olen 32 ja tyttöystäväni 19, joten minulla on vuosikaudet aikaa hankkia lapsia nuoren naisen kanssa, JOS niin haluan, oli kyse sitten nykyisestä tyttöystävästä tai lukuisista muista hypoteettisista naisista. Samaten ok säilynyt 45 v mies voinee löytää noin kolmekymppisen naisen, jonka kanssa hankkia lapsia. On totta, että 50+ ikäisten miesten kohdalla pitää jo alkaa olla jotain spessumpaa, kuten rahaa ja kuuluisuutta, jotta voi pariutua vielä hedelmällisen naisen kanssa.
Olen siinä samaa mieltä, että jos ei 35 v mennessä ole lapsia, se indikoi myös loppuelämän lapsettomuutta, mutta tässä on lähinnä kyse henkilökohtaisesta päätöksestä olla hankkimatta lapsia kuin kykenemättömyydestä, ellei kyse sitten ole todella epäviehättävästä miehestä, jolla ei ole koskaan vientiä ollutkaan, ei edes nuoruudessa. Hedelmällisten naisten kohdalla taas lapsettomuus on lähes 100% henkilökohtainen päätös, sillä naiset kyllä löytävät miehen, jos niin haluavat.
Kirhjoitit pitkän viestin täyttä paskaa.
Miehet rupsahtavat nuorempana kuin naiset. Se on tilastollinen fakta.
Luitko edes tuota aloituksen juttua? Siinä nimenomaan kerrotaan miehestä, joka haluaa lapsia, mutta ei löydä naista, koska hän on liian vanha naisille.
Ja suurin paskapuhe tuossa viestissä oli, että hänellä olisi 19-vuotias tyttöystävä. Sama inkkeli on väittänyt tuota useammassa muussa ketjussa ja puhunut toistuvasti itsensä pussiin. Mielikuvitustyttöystävällä kun on niin paljon uskomattomia ominaisuuksia, ettei niitä voi kaikkia aina muistaa. Mutta mammat muistavat :D
Kyllä akkaa katkeroittaa nyt kovasti se, että miehellä on nuorempi tyttöystävä haha. Saan tästä nautintoa. Huvittavinta tässä on se, että minulle tämä on täysin luonnollista ja arkipäiväistä olla nuoremman kanssa. Kyllähän näitä on riittänyt. Todennäköisesti et edes huomaisi ikäeroa, jos näkisit meidät yhdessä tosielämässä. Katsopas kaikki eivät rupsahda niin kuin te lihavat ja ryppyiset mammat. Itke rauhassa, eukko.
Voi kyllä te rupsahdatte. Eksäni oli yli 35-vuotias ja olevinaan ikinuori. Pukeutui huppareihin ja muihin, mutta kyllä ne rypyt ja juonteet löytävät tiensä miestenkin naamaan. Ei todellakaan näyttänyt parikymppiseltä, vaikka olikin niin sanotusti hyvin säilynyt. Toinen eksäni oli minua 8-vuotta vanhempi ja kukaan ei olisi voinut kuvitellakaan, että olemme saman ikäisiä. Nykyinen mieheni ja lapseni isä on minua pari vuotta nuorempi, juuri sopivan ikäinen tosissaan otettavaksi isäksi ja puolisoksi.
Ei kukaan sinua kadehdi eikä pidä ikäeroanne positiivisena asiana, vaan se pikemminkin kielii sitä samaa mitä kirjoituksesi: olet henkisesti jälkeenjäänyt ja haluat alistaa, olla niskan päällä. Ikäisesi naiset eivät suostu roskaämpäreiksi ja äidiksesi, teini-ikäiset eivät vielä paremmasta ymmärrä. Tuollainen ikäero on vain säälittävää ihan molempien osapuolten takia, mutta huomattavasti nolompaa se on miehelle.
Älä pliis alenna itseäsi enempää vastailemalla noin onnettomalle trollille.
Trolli tai ei, tuollaisia ihmisiä ihan oikeasti on. Mm tuo minun yli 35-vuotias eksäni, on nyt jo yli 40 ja edelleen kuvittelee, että hän on nuorekas parikymppisille ja papparaisena kelpaa nuorelle naiselle.
Ja koska hän on eksä, ilmeisesti hänelle puhuminen ei hyödyttänyt mitään? Sama koskee myös tuota trollia. Hän kääntää kaiken mitä hänelle sanotaan tukemaan omaa harhaansa.
Omaa käytöstä alkaa miettimään vasta silloin, kun menettää kaikki leikkikaverit ympäriltään ja nyt kaikki hänelle vastailevat tukevat hänen huonoa käytöstään alkamalla hänelle leikkikavereiksi.
Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan yleisesti. Jokainen vastaa omista valinnoistaan, jos joku pitää tätä omana leikkikenttänään, niin säälittäväähän sellainen on. Meidän muiden vastuulla se asia ei silti ole, näistä asioista voi keskustella kaikesta huolimatta, koska lukijoina ja vastaajina on muitakin kuin yksi reppana.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2030 yli 50% naisista on lapsettomia. Pistää miettimään, kun yleensä miehille on aivan sama onko lapsia vai ei, mutta naisilla biologia iskee päälle.
Mikä biologia naiselle iskee päälle? Totuus on että ei ennenkään lapsia ole haluttu, niitä on vain tullut. Mummoni 5 lapsen äiti ei halunnut yhtäkään. Hormonit synnytyksessä varmistaa äidin kiinnittymisen lapseen. Ihmislajin lisääntymisessä ei ole koskaan ennen tarvittu muuta kuin himo hässiä, seuraksena sitten lapsi, halusi tai ei.
Joillain naisilla on tyhjä syli
tai vauvakuume, mutta ei kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen +50- vuotias , lapseton nainen. Olisin halunnut lapsia, mutta koska olen ruma, niin en ole kelvannut miehille, kuin vain kertapanoksi, mutta sitä en halunnut. Muut tarjokkaat oli näitä syrjäytyneistä, alkoholisoituneita elämänkoululaisia. Tuollaisten kanssa ei perheitä perusteta, enkä ollut valmis itsenäiseksi äidiksi. Oma kokemus on se, että miehillä parinvalintaa ohjaa täysin naisen ulkonäkö, millään muulla ei ole väliä.
Huono tekosyy. Tiedän rumia ylipainoisia naisia ja heiltä löytyy vähintään yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet venyttävät nuoruutensa yli nelikymppisiksi ja havahtuvat liian myöhään huomaamaan, että olisikohan pitänyt se parisuhde ja perhe hommata. Sitten itketään, kun nuoria naisia ei keski-ikäiset sedät kiinnosta.
Niin kuka itkee..
Itkunaurua oikeesti näille pelimaailmassa eläville aikuisvauvoille, joille mamma tarjoilee energiajuomaa hopeatarjottimelta ja kehuu "hyvä poika, paras poika, täydellinen poika" 🤣🤣 Liekö edes kykenevät tuottamaan elinkelpoisia siittiöitä, jotta voisi lapsia jotenkin kumman kautta saada.
Miehet kuolevat nuorempina kuin naiset ja monilla on huonot elämäntavatkin. Miehet juovat ja tupakoivat enemmän kuin naiset. Miksi ottaa vanhempi mies jonka omaishoitajaksi joudut jo työelämässä, kun voi ottaa itsestään huolta pitävän samanikäisen/nuoremman miehen jonka kanssa vanheta yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono tekosyy. Tiedän rumia ylipainoisia naisia ja heiltä löytyy vähintään yksi lapsi.
Kyseinen nainen kertoi ettei kelpuuttanut luusereita lapsen isäksi, eli osittain oma päätös. Kyllä sitä jokainen aina JONKUN löytää, mutta ei pitäisi ikinä tyytyä niihin surkeimpiin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuolevat nuorempina kuin naiset ja monilla on huonot elämäntavatkin. Miehet juovat ja tupakoivat enemmän kuin naiset. Miksi ottaa vanhempi mies jonka omaishoitajaksi joudut jo työelämässä, kun voi ottaa itsestään huolta pitävän samanikäisen/nuoremman miehen jonka kanssa vanheta yhdessä?
Jep tästä syystä naisen kannattaisi suosia itseään NUOREMPIA miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksin määrällä ja laadulla on väliä.
Toki ulkonäkä on osa laatua, mutta ei kaikki kaikessa.
Olet turhaan fokusoitunut asiaan jota et voi muuttaa, sen sijaan että parantaisit alueita jotka ovat kontrollissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen nainen kertoi ettei kelpuuttanut luusereita lapsen isäksi, eli osittain oma päätös. Kyllä sitä jokainen aina JONKUN löytää, mutta ei pitäisi ikinä tyytyä niihin surkeimpiin.
Niin, joko on elämänkoulu luuseri tai huippu menestyjä. Mitään siitä välissä ei ole, kun näitä keskusteluja lukee. Tuo nainen kuitenkin halusi itselleen jotain itseään reilusti parempaa. Näissä keskusteluissa miehet saa aina kaiken kuran niskaa vaikka naiset itse ansaitsisi osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin ketjua kun lukee niin onneksi ei tarvitse olla tekemisissä naisten kanssa. Miehet menevät aina sinne missä heitä arvostetaan. Sen takia miehet pelaavat nykyään, koska heitä arvostetaan siellä pelin sisällä, siksi he siellä aikaa viettävät. Miehille arvostus=rakkaus.
:D :D :D
Ei ihme, jos ei tällaiset tissiposket lisäänny. Hyvä niin.
Kuka tähän hulluun maahan haluaa lapsia. Ne naiset jotka tekevät lapsia ovat vakitöissä, sitten vuosia hoitavat lapsia ja palaavat vakipaikkaan töihin. Työkaverit ovat hyvin kettuuntuneita tähän, ei osaa mitään. Sitten naiset eivät pääse töihin, kun on pelkona edellinen. Eipä tehdä lapsia jos halutaan saada työtä ja palkkaa.
Miesten on vain sopeuduttava. Lapset pitää tehdä nuorena. Ennen työelämää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia Suomessa vaan Kambodžassa kolmen eri naisen kanssa. Asun yksin Suomessa ja lähettelen joka kuukausi jokaiselle vaimolleni 100 euroa, jolla he elävät luksuselämää ja pitävät lapsesta huolta. Käyn noin kolme kertaa vuodessa tapaamassa lapsiani ja opetan aina silloin heille kaikki oleelliset taidot, kuten shakin pelaamisen jne.
Hei ystävät hyvät lopettakaa minun alapeukuttaminen vai mitä pahaa minä olen teille tehnyt?
Yks tuttu 30+ mies etsii armottomasti laihaa kaunista naista joka pystyy samoihin urheilusuorituksiin kuin hän. Kyseinen mies siis itse juoksee puolimaratoneja huvikseen harva se viikko ja treenaa salilla yms. Urheilutausta on pitkä, mutta naisen pitäisi olla jo ammattiurheilija jotta pysyisi hänen perässään. Naisen pitäisi myös saada yhtä monta leukaa vedettyä jne. Kyseinen henkilö on sanonut haluavansa lapsia. Naurattaa ajatus raskaana olevasta naisesta joka yrittää juosta tuon miehen perässä, vetää leukoja kun vatsalihakset raskausvatsan venyttämänä levinneet jne.
Ei ole naista löytynyt. Jännä juttu se.
Koko artikkelin ja keskustelun lähtöpremissi "miehet haluavat lapsia, mutteivat saa" on virheellinen.
Tosiasia on: eivät halua, eivätkä saa.