Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Miesten lapsettomuus maailman kovinta Suomessa

Vierailija
28.09.2023 |

Heikosti koulutetut miehet eivät pääse isiksi. Harvaa saa edes naista. Jopa puolet miehistä jää ilman lapsia. Miksi?

Kommentit (649)

Vierailija
41/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vaativat suurta panostusta myös rahallisesti. Jos on tottunut vaikka matkustelemaan paljon eikä olisi siihen lapsen kanssa varaa niin kyllä sitä varmasti miettii mistä on valmis luopumaan. Miksi synnytyksiä lasketaan puhtaasti siitä mitä edellisvuosina on syntynyt? Jos kerran vanhusten määrä prosentuaalisesti väestöstä kasvaa jatkuvasti ja nuorten määrä ei niin pakkohan syntyvien lasten määrä on oltava vähemmän. Itselläni on neljä joten tasoitan ainakin yhden lapsettoman pariskunnan verran.

Missään tapauksessa matkustuksen ei tarvitse loppua lasten tuloon. Olemme matkustaneet paljon pienten lasten ja nykyisin teini-ikäisten/aikuisten lastemme kanssa. Välillä perheen kesken ja välillä tuttavaperheen kanssa. Mikään kiva elämässä ei lopu lasten tuloon, ellei itse muotoile elämäänsä sellaiseksi.

Päinvastoin ollaan nautittu koko perheinä Disneylandissä ja Universal Studioilla, jonne ei aikuisten kesken ehkä olisi tullut edes lähdettyä.

Vierailija
42/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että moni on nykyään lapsenton ihan omasta halusta. Kaikki aika ja raha menee lapsiin jos niitä hommaa.

Höpö höpö. Jos on kaksi vanhempaa perheessä, niin ihan hyvin jää aikaa omille menoille ja ei ne lapset kaikkia rahoja vie. Vain lapsettomat luulee, että lapsi on pelkkä kuluerä. 

Ei jäisi meillä. Olemme vaimon kanssa myös parhaat ystävät ja teemme suurimman osan asioista yhdessä. Tämä ei olisi mahdollista lapsen kanssa.

Mekin olemme toistemme parhaat ystävät ja meillä on kaksi lasta. Pikkulapsiaikana touhuttiin perheenä, teiniaikoina aikaa jäi omille menoille enemmän ja nyt kun lapset ovat aikuisia, teemme suurimman osan asioista vaimon kanssa kaksin. Mukavaa on ollut.

M55

Erona meihin varmasti se että te halusitte lapsia ja te harrastatte lapsille soveliaita juttuja. Toki mekin harrastetaan myös lapsillekin sopivia juttuja, mutta lasten kanssa niistä ei voisi nauttia ja ne jäisi pois, jotka eivät lapsille sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi osasyy Suomessa on se, että ikäluokassa 20-40v. miehiä on 52% ja naisia 48%. Kaikille ei voi edes riittää naista. Tuossa "lisääntyjien ikäryhmässä" se tarkoittaa, että 50.000 miestä jää matemaattisesti ilman naista.

Miksi alapeukkuja? Tämä on tilastokeskuksen osoittama ikävä totuus Suomessa.

Lisäksi tilastoista nähdään, että tuossa 20+40v. "lisääntyjien ikäryhmässä"...

Kaupungeissa miehiä on 51% ja naisia 49%

Maaseudulla miehiä on 54% ja naisia 46%

Tilanne on siis erityisen huono maaseutujen miehillä. Siinä ei auta "maajussille morsian" tuhansine lisäjaksoineenkaan, kun naisia ei vaan kertakaikkiaan ole tarpeeksi.

Maahanmuuttajistakaan ei ole avuksi, koska heissäkin miehiä tulee maahan enemmän kuin naisia.

Vierailija
44/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskottikeisari kirjoitti:

Vanhemmuus on nykyään helpompaa kuin ikinä. On kaikki tekniset vempaimet apuna. Robotit imuroi lattiat jne. Ja lasten kanssa on helpompaa kuin koskaan: kolmivuotiaasta asti ne tuijottavat vain älylaitteita ja viihtyvät hiljaa paikallaan. Ei tarvitse paljon kuskata harrastuksissa, sen kun vaan lyö tabletin kouraan.

Lasuja ja huostaanottoja tulee nykyisin todella helposti. Ennen niitä ei ollut juuri ollenkaan.

Höpö höpö, eikä tule. Olen entinen lastensuojelun asiakas, neuvolassa kerroin avoimesti omista taustoistani ja hain apua synnytyksen jälkeiseen väsymykseen ja sen myötä nousseisiin hyvin negatiivisiin fiiliksiin. Tein yhessä vaiheessa lapsesta jopa huoli-ilmoituksen itse, kun olin unenpuutteen takia niin järkyttävän väsynyt. Lasta ei ole otettu pois, olen saanut tukea ja apua paljon. Tilanne on helpottanut ja elämme normaalia elämää. Lasu ei ole mikään mörkö eikä paholainen. Kukaan ei kyttää meitä, vaan saamme apua JOS tarvitsemme.

Vierailija
45/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen paskan ilmapiirin takia ei ole mitään kiinnostusta alkaa isäksi.

Vierailija
46/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset vaativat suurta panostusta myös rahallisesti. Jos on tottunut vaikka matkustelemaan paljon eikä olisi siihen lapsen kanssa varaa niin kyllä sitä varmasti miettii mistä on valmis luopumaan. Miksi synnytyksiä lasketaan puhtaasti siitä mitä edellisvuosina on syntynyt? Jos kerran vanhusten määrä prosentuaalisesti väestöstä kasvaa jatkuvasti ja nuorten määrä ei niin pakkohan syntyvien lasten määrä on oltava vähemmän. Itselläni on neljä joten tasoitan ainakin yhden lapsettoman pariskunnan verran.

Missään tapauksessa matkustuksen ei tarvitse loppua lasten tuloon. Olemme matkustaneet paljon pienten lasten ja nykyisin teini-ikäisten/aikuisten lastemme kanssa. Välillä perheen kesken ja välillä tuttavaperheen kanssa. Mikään kiva elämässä ei lopu lasten tuloon, ellei itse muotoile elämäänsä sellaiseksi.

Päinvastoin ollaan nautittu koko perheinä Disneylandissä ja Universal Studioilla, jonne ei aikuisten kesken ehkä olisi tullut edes lähdettyä.

Ei onnistu monilla perheillä taloudellisista syistä. Teinin matka maksaa saman verran kuin aikuisen. Vaikka olisi varaa kustantaa itsensä ulkomaille, ei se monelle ole taloudellisesti mahdollista lasten kanssa. Sitä en kiistä, etteikö vanhempien mielestä elämä lasten kanssa ole kaikkein tärkeintä, mutta moni joutuu jättämään matkustelut lasten kanssa.

Vierailija
47/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi?

Moottoripyöräily, pelailu ja kavereiden kanssa ajan viettäminen on parasta.

M30

Jep, ja sitten viiden vuoden sisään moni kaveri on vaihtanut perhe-elämään ja tapaamiset heidän kanssaan  harvenevat kertaan - kahteen vuodessa, tai loppuvat kokonaan. 

Vaihtoehtoisesti koko kaveri porukka on sinkkuja lopun elämää.

Vierailija
48/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sinkku velana täytyy sanoa, että ovat erittäin onnekkaita!!

M57

Ja sinä olet onnekas! Onko äitisikin onnekas?

Olen, pidän itseäni todella onnekkaana kun ei ole kaikkea sitä paskaa mitä lapset tuovat mukanaan, äidistäni en tiedä, eikä kiinnostakkaan, oli ihan hänen oma valinta, en voinut itse asiaan vaikuttaa.

Vierailija
49/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että moni on nykyään lapsenton ihan omasta halusta. Kaikki aika ja raha menee lapsiin jos niitä hommaa.

Aika moni mies on lapseton vaikka olisi useampikin lapsi, koska heitä ei kiinnosta. Kela maksaa elarit ja facbookista voi katsoa mitä lapsille kuuluu, jos kiinnostaisi. 

Vierailija
50/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 koulutetuista kolmekymppisistä miehistä ei edes halua lapsia, Väestöliiton tekemän tutkimuksen mukaan.

Eikä mikään ihme, olisihan se suoranaista älykkyyden/kouluttautuneisuuden halveksimista jos tällä tiedon määrällä ei osaisi välttää "yhteiskunnallista ansaa".

Vierailija
51/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat havahtuneet, ettei heikon aineksen kanssa kannata lisääntyä. Toivotaan parasta, että miehet alkaisivat vähän tsemppaamaan. Hyvä koulutus, kohtelias käytös, kommunikointitaidot ja empatiakyky vievät jo pitkälle. Huonosti käyttäytyvä, itsesäälissä rypevä ja naisia vihaava amis ei saa naisten hormoneja hyrräämään.

Jos nainen oikeasti haluaisi lapsen, hän voisi baarista valita komean miehen, joka siittäisi lapsen. Nainen voisi ottaa lapsen omiin nimiinsä ja isä olisi virallisesti tuntematon.

Vierailija
52/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sitä pitäisi tehdä lapsia äitiään varten? Kuka oikeasti haluaa lapsensa kasvavan köyhyyteen, ehkä jopa nälänhätään?

Vierailija
53/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen halveksuu suomalaista miestä.

Ja aivan ansaitusti.

Vierailija
54/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45-vuotiaalla Jukalla on asiaa vauvapalstalaisille:

"Monilla nelikymppisillä naisilla lukee Tinderissä, että lapset tehty. Lapsista haaveilevat reilut kolmikymppiset naiset taas eivät lähtökohtaisesti etsi keski-ikäistä miestä, Manni sanoo.

Lue ja sisäistä. Jos haluat lapsia, aikaa ei ole rajattomasti. Jos olet lapseton vielä 35-vuotiaana, se indikoi jo vahvasti loppuelämän lapsettomuutta. Jos olet lapseton vielä 45-vuotiaana, sun on parasta olla presidentti tai rokkitähti jos meinaat vielä lapsen saada.

Tämä! 40+ miehet elelevät jossain illuusiossa, että totta kai 30 vuotiaat naiset haluavat heidän kanssaan hankkia lapsia. Miksi haluaisi? Poikkeuksia toki on, mutta itse ainakin halusin, että kumppani on suht saman ikäinen kuin itse. Ihan jo jaksamisen kannalta ja toki myös siksi, että joskus aikoinaan päästäisiin eläkkeellekin suht samoihin aikoihin. 

Täälläkin jo tulleet vastaukset henkii sitä, että naisten vika sekin ettei nämä miehet saa lapsia. Ei kun ehkä olisi peiliin katsomisen paikka? 

Tämän vuoksi slaavilaiset ja kaikoidän naiset ovat miesten suosiossa kun ikäerolla ei ole niin suurta merkitystä. Itsellänikin on 21 vuotta nuorempi 24 v nainen kanssani parisuhteessa. Itse olen 45.

On muuten aika huvittavaa, että suomalainen nainen on heti lompakkoloinen, jos hän elää miehen tuloilla tai jopa pariutuu sen takia, että mies on hyvätuloinen. Mutta kun kaukoidän ja slaavinaiset toimivat näin, niin se ei yhtäkkiä olekaan pahasta. Aika ristiriitaista, luuletko, että ne rakkaudesta tänne pohjolaan tulee teidän jurottajien seuraan.

Se johtuu siitä kun feministi-suominainen on julistanut olevansa itsellinen, voimakas, uhkea ja rohkea, parempi kuin yksikään mies! Siksi niitä ei oteta lompakkoloisiksi vaan saavat tienata omat rahansa, niin kuin ovat jo vuosikymmenet halunneet. Teille tällainen pieni ero on tietenkin vaikea ymmärtää. 

Mee hei välillä käymään ulkona oikeasssa maailmassa, niin huomaat että suurin osa meistä naisista on ihan normaaleja. Ja se, että me suominaiset halutaan olla itsenäisiä ja rohkeita vaivaa vaan niitä miehiä, joilla on surkea itsetunto, eikä pääsekään purkamaan sitä toiseen. Naisten itsenäisyys on aina uhannut vain niitä ukkoja, joilla on tarve kontrolloida

Vierailija
55/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat havahtuneet, ettei heikon aineksen kanssa kannata lisääntyä. Toivotaan parasta, että miehet alkaisivat vähän tsemppaamaan. Hyvä koulutus, kohtelias käytös, kommunikointitaidot ja empatiakyky vievät jo pitkälle. Huonosti käyttäytyvä, itsesäälissä rypevä ja naisia vihaava amis ei saa naisten hormoneja hyrräämään.

Jos nainen oikeasti haluaisi lapsen, hän voisi baarista valita komean miehen, joka siittäisi lapsen. Nainen voisi ottaa lapsen omiin nimiinsä ja isä olisi virallisesti tuntematon.

Ei niitä miehiä noin vain valita. Miehillä on oma tahto.

Vierailija
56/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja itsekin sinkku ja vela, en ymmärrä miksi yhteiskunta painostaa tekemään lapsia kun ei tässäkään maassa asiat ole hyvin on paljon väkivaltaa,pahuutta,velkaa yms.

Vierailija
57/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monilla nelikymppisillä naisilla lukee Tinderissä, että lapset tehty. Lapsista haaveilevat reilut kolmikymppiset naiset taas eivät lähtökohtaisesti etsi keski-ikäistä miestä, Manni sanoo.

Lue ja sisäistä. Jos haluat lapsia, aikaa ei ole rajattomasti. Jos olet lapseton vielä 35-vuotiaana, se indikoi jo vahvasti loppuelämän lapsettomuutta. Jos olet lapseton vielä 45-vuotiaana, sun on parasta olla presidentti tai rokkitähti jos meinaat vielä lapsen saada.

Tämä! 40+ miehet elelevät jossain illuusiossa, että totta kai 30 vuotiaat naiset haluavat heidän kanssaan hankkia lapsia. Miksi haluaisi? Poikkeuksia toki on, mutta itse ainakin halusin, että kumppani on suht saman ikäinen kuin itse. Ihan jo jaksamisen kannalta ja toki myös siksi, että joskus aikoinaan päästäisiin eläkkeellekin suht samoihin aikoihin. 

Täälläkin jo tulleet vastaukset henkii sitä, että naisten vika sekin ettei nämä miehet saa lapsia. Ei kun ehkä olisi peiliin katsomisen paikka? 

Tämän vuoksi slaavilaiset ja kaikoidän naiset ovat miesten suosiossa kun ikäerolla ei ole niin suurta merkitystä. Itsellänikin on 21 vuotta nuorempi 24 v nainen kanssani parisuhteessa. Itse olen 45.

On muuten aika huvittavaa, että suomalainen nainen on heti lompakkoloinen, jos hän elää miehen tuloilla tai jopa pariutuu sen takia, että mies on hyvätuloinen. Mutta kun kaukoidän ja slaavinaiset toimivat näin, niin se ei yhtäkkiä olekaan pahasta. Aika ristiriitaista, luuletko, että ne rakkaudesta tänne pohjolaan tulee teidän jurottajien seuraan.

Se johtuu siitä kun feministi-suominainen on julistanut olevansa itsellinen, voimakas, uhkea ja rohkea, parempi kuin yksikään mies! Siksi niitä ei oteta lompakkoloisiksi vaan saavat tienata omat rahansa, niin kuin ovat jo vuosikymmenet halunneet. Teille tällainen pieni ero on tietenkin vaikea ymmärtää. 

Kuka näin on julistanut, en minä ainakaan?

Meidän perheessä on perinteinen työnjako, eli minä olen kotirouvana ja mies töissä. 

Toimii hyvin, mies arvostaa kovasti (sanoin ja teoin) panostani, ja minä tietysti myös hänen. 

Perhe-elämä on rauhallista ja vaikka ei kovin paljon ole rahaakaan, kaikki on hyvin. 

Mutta muiden ihmisten suhtautuminen tähän meidän malliimme...muut miehet pudistelevat päätään, että eivät ikinä elättäisi toista aikuista. Naiset ovat kauhuissaan ja varmoja siitä, että olen nyrkin ja hellan välissä. Ihan turha on selittää pitkästä suhteesta, sielujen sympatiasta tai omista rahoistani, asetelma on päätetty jo muiden toimesta: minä olen lompakkoloinen tai säälittävä raukka, mieheni joko kynnysmatto tai tyranni. 

Vierailija
58/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet venyttävät nuoruutensa yli nelikymppisiksi ja havahtuvat liian myöhään huomaamaan, että olisikohan pitänyt se parisuhde ja perhe hommata. Sitten itketään, kun nuoria naisia ei keski-ikäiset sedät kiinnosta.

Silloin pitääkin hakea nainen ulkomailta lasten äidiksi.

Ei niitä ulkomaalaisiakaan naisia keski-ikäiset sedät kiinnosta. Jos mies haluaa ulkomaalaisen naisen, hänen pitää silloin muuttaa itse ulkomaille, eikä erottaa naista omasta kansastaan.

Vierailija
59/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei ole ongelma tienata omia rahoja niin sinkkuna kuin parisuhteessakin. Suomalaiselle miehelle tuntuu olevan se, että kun nainen tuo talouteen noin puolet tuloista hän myös vaatii miestä kantamaan vastuun puolesta kotitöistä ja lapsista. Mies taas odottaa naisen nostavan yhteistä elintasoa palkkarahoillaan ja miehen elintasoa hoitamalla yksin kodin ja lapset.

Vierailija
60/649 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 45-vuotias, Jukkako se oli, on kuitenkin ollut parisuhteissa, joissa on jo mietitty lasten hankkimista. Mutta hän ei ole omien sanojensa mukaan ollut valmis. Aika vittumaista sille parisuhteen toiselle osapuolelle, joka kenties Jukan vitkuttelun takia on jäänyt myös lapsettomaksi. Tuon miehen on mielestäni aivan turha ruikuttaa. Ihan oma valinta, jos on ollut mahdollisuus lapsenhankintaan, mutta vasta 45v kokee olevansa siihen valmis. Ja sitten ihmettelee, miksi 45v ei kelpaa. No, edes se 35v lapseton nainen ei halua setämiestä lastensa isäksi, miestä jolla loppuu paukut kesken vanhemmuudessa viimeistään 15v päästä ja kaikki vastuu jää naiselle.

Ketju on lukittu.