Uutisissa 4 lapsen yh, Hekan asunnossa vuokra 1300€
Kommentit (452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakoon muualle. Kautta aikojen on perheet muuttaneet töiden/asuntojen perässä. Kyllä lapset sopeutuvat uusiin kouluihin ja saavat kavereita. Myötätuntoa ei nyt kyllä heru.
Eli ei haittaa, jos me päiväkotien henkilöstö ja hoitajat valumme muihin kuntiin töihin?
Aivan, ei haittaa myöskään se että hoivalaitosten hoitajat muuttavat myös pikkupaikoille töihin.
Mun puolesta jääkööt mummot ja ukot hoitamatta.
Tätä haluttiin joten omaisten on turha inistä.
tarkoitatko turva verkostolla lastesi värillistä katu jengiä hehän ovat jo vähemmistönä siinä. muutin forssaan 4h-k vuokra 360e/kk keskustassa sivummalla 200------ olen tyytyväinen
Entä sitten kirjoitti:
Yh:t taas tikun nokassa? Säälittävää! Jo pikku kaksio Stadin keskustassa 1100 e. Onko se sen yh:n vika, että vuokrat on noin korkeat? Järkyttävämpää on se, että moni asuu yksin yli tonnin vuokrakämpässä ja saa tukia. Eikö mistään muka löydy työtä tai kimppakämppää?
Kerrotko missä saa esimerkiksi täyden asumistuen yksi ihminen yli tonnin asuntoon ? Eikä sitä oteta huomioon toimeentulotuessakaan sielläkin on rajat asumismenoille. Ja yh:n ei ole pakko asua keskustassa vaan voi asua syrjempänä. En itse edes lasten kanssa olisi keskustaan ikinä muuttanut kun en muuttaisi nytkään vaikka lapset on aikuisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mitä ajatuksia? Helsingin kaupungilla olisi mahdollisuus rakentaa vuokra-asuntoja ja alentaa vuokratasoa. Tuskin neljän lapsen kanssa tuolta halvempaa asuntoa saa ja työllistymiseen on kuitenkin parhaat edellytykset pääkaupunkiseudulla.
Jos on sairaanhoitaja, kuten joku täällä sanoi hänen olevan, niin töitä riittää kuule ympäri Suomea!
Aika pihalla pitää asioista ja ympäröivästä yhteiskunnasta olla, jos ei tuon vertaa tiedä.Niin ja tämä on juuri pian se pk-seudun painajainen: ei vakan henkilöstön, hoitajien ja muiden TARVITSE käydä töissä pk-seudulla, mutta pk-seutu TARVITSEE heitä. Eli nämä "muuta pois" -kehotukset ovat älyttömiä. Vai pyöriikö kaupunki ilman näitä kriittisten alojen työntekijöitä? Tuleeko jostain koloista esiin jotain maagisia keijuja hoitamaan vanhuksia ja opettamaan lapsia, siivoamaan, kuljettamaan, myymään?
Jos PK-seutu tarvitsee heitä, niin nostakoot palkkoja. Kyllä rahalla tekijöitä löytyy.
Tai tarjotkoon niitä työsuhdeasuntoja.
Kannattaa muuttaa maaseudulle ja ostaa omakotitalo. Asuntolainaa lyhentää jo reippaasti pankkiin 1300 euron summalla. Tämä 1300 € haihtuu nyt vuokrana kuin taivaan tuuliin!
Mitä järkeä perheellisen ihmisen on edes asua vuokra-asunnossa??? Nuorena kannattaa aloittaa APS-säästäminen ja ostaa ASP-lainalla omistusasunto.
Olen samaa mieltä Benkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri se asunto onjos vuokra on 1300€? Onko kaikilla pienillä lapsilla oltava oma huone.
Mun mielestä Ben Zyzkovicilla oli hyvä pointti. Kertoi miten lapsuudessaan asuivat yksiössä, neljä lasta. 50- luvulla..
No just joo. Eikun takas 50 luvulle.
Meitä oli kolme lasta ja asuttiin kahden makuuhuoneen asunnossa, äiti ja isä nukkuivat olohuoneessa kirjahylly seinänä näin siis 70-80 luvuilla. Kaveri asui samankokoisessa mutta vanhemmat ostivat kaksion joten muuttivat pienempään. Ei siis ole niin pitkä aika siitäkään kun kaikki lapset ei tarvinneet omaa huonetta. Ja niin se pitäisi olla tänäpäivänäkin asutaan siinä mihin omat rahat riittää.
Asuitte kolmiossa, ette yksiössä. Oli meilläkin kolmio viidelle henkilölle ja se oli ihan ok, yksiö olisi ollut ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat valuneet pk- seudulle töiden perässä. Takaisin valuminen voi olla vähän hankalaa, kun niitä töitä ei ole. Kuka siitä hyötyy, jos pikkupitäjät ovat täynnä työttömiä ja pk- seudulle ei enää riitä tekijöitä. Itketään, että kauhea työvoimapula, mutta tekijät halutaan häätää pois. Missä järki?
Hoitajille (olipa melkein mikä hoitaja tahansa) todellakin löytyy töitä muualtakin kuin pk-seudulta.
Vierailija kirjoitti:
Ben oli kyllä naurettava. Pienipalkkaiset muuttakoon slummeihin. Mahtavaa tää kokkaripolitiikka. Suomi muuttuu kehitysmaaksi. Mitä nää kokkarit siitä hyötyy, kun ihmiset köyhtyy ja köyhtyy ja tuloerot kasvaa?
No Benkin asuu halvemmalla alueella, mitä tuo Pikku-Huopalahti on.
Ja kukas noissa Hekan taloissa sitten asuisi, tyhjilleenkö ne pitäisi jättää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa maaseudulle ja ostaa omakotitalo. Asuntolainaa lyhentää jo reippaasti pankkiin 1300 euron summalla. Tämä 1300 € haihtuu nyt vuokrana kuin taivaan tuuliin!
Mitä järkeä perheellisen ihmisen on edes asua vuokra-asunnossa??? Nuorena kannattaa aloittaa APS-säästäminen ja ostaa ASP-lainalla omistusasunto.
Tajuatko että yh ei saa edes luottokorttia? Tunge nuo neuvosi sinne minne aurinko ei paista. Ärsyttää tuollainen kun ei tiedetä mitään ja silti ollaan neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri se asunto onjos vuokra on 1300€? Onko kaikilla pienillä lapsilla oltava oma huone.
Mun mielestä Ben Zyzkovicilla oli hyvä pointti. Kertoi miten lapsuudessaan asuivat yksiössä, neljä lasta. 50- luvulla..
No just joo. Eikun takas 50 luvulle.
Tai suoraan esihistoriaan, jolloin kaikki asuivat yhdessä ja samassa pimeässä luolassa. Ja hyvin pärjättiin eikä kaivattu enempiä neliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kunhan et sitten itke hoitojonossa tai siksi, että lapsella vaihtuu päiväkodin henkilöstö viikoittain sijaisrumban pyörteissä. Ehkä heistä joku välillä osaa sanasen suomeakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakoon muualle. Kautta aikojen on perheet muuttaneet töiden/asuntojen perässä. Kyllä lapset sopeutuvat uusiin kouluihin ja saavat kavereita. Myötätuntoa ei nyt kyllä heru.
Eli ei haittaa, jos me päiväkotien henkilöstö ja hoitajat valumme muihin kuntiin töihin?
Aivan, ei haittaa myöskään se että hoivalaitosten hoitajat muuttavat myös pikkupaikoille töihin.
Mun puolesta jääkööt mummot ja ukot hoitamatta.
Tätä haluttiin joten omaisten on turha inistä.
No olisi sitten edes joitain kuntia ja kaupunkeja, joissa vanhukset tulevat hoidetuiksi. Nythän ne ovat hoitamatta melkeinpä kaikkialla. Ei pk-seutu ole mikään poikkeus näissä(kään) kuten jotkut näyttävät täällä luulevan. Elämää on kehä 3 ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitten pitäisi asua muualla kuin kaupungin vuokra-asunnossa?
Jossain muualla kuin Helsingissä? Pienempi asunto?
Ne vuokrat on nyt on pk-seudulla tuota luokkaa muuallakin. Eikä hän varmasti halua muuttaa jonnekin peräpersuvaaraan ilkuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää ajatuksen, että miksi hankkiutui neljän lapsen yksinhuoltajaksi,
Hirveä liuta lapsia joista nuorin on alle 3v. Kait näillä tenavilla on isäkin? Kait hän voi osallistua harrastusmaksuihin tms. Tosiaan sairaanhoitajille on töitä tarjolla joka niemessä ja notkossa, niin tarviiko asua Suomen kalleimmassa kulmassa Huopalahdessa vuokralla ja sitten vielä oikein telkkariin itkemään rahapulaa.
No se Hekan asunto sijaitsee Pikku-Huopalahdessa. Miksi se on sinne rakennettu, jos pienituloiset ( joille Hekan asunnot on rakennettu!) eivät saa siellä asua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa kun ei koske minua enää. Nuorin lapsista eskarissa ja pian pvkoti on taakse jäänyttä. Valukaa mihin haluatte töihin
Olet idiootti. Ei koske mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat valuneet pk- seudulle töiden perässä. Takaisin valuminen voi olla vähän hankalaa, kun niitä töitä ei ole. Kuka siitä hyötyy, jos pikkupitäjät ovat täynnä työttömiä ja pk- seudulle ei enää riitä tekijöitä. Itketään, että kauhea työvoimapula, mutta tekijät halutaan häätää pois. Missä järki?
Hoitajille (olipa melkein mikä hoitaja tahansa) todellakin löytyy töitä muualtakin kuin pk-seudulta.
Muitakin ammatteja on kuin hoitaja. Kaikki eivät myöskään voi ryhtyä hoitajiksi. Löytyykö kaikille töitä, jos Suomessa ei ole enää muuta kuin hoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kunhan et sitten itke hoitojonossa tai siksi, että lapsella vaihtuu päiväkodin henkilöstö viikoittain sijaisrumban pyörteissä. Ehkä heistä joku välillä osaa sanasen suomeakin!
Mistähän tämä hoitaja oli Suomeen tullut?
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitää siirtyä siihen, että jos työtä on pakko teettää pääkaupunkiseudulla, niin siitä pitää maksaa niin isoa palkkaa, että nuo asumiskustannukset tulevat katetuiksi. Ei siten, että joka paikassa maksetaan saman verran ja pk-seudulla ja kasvukeskuksista ihmiset kärvistelevät, kun eivät saa vuokriaan maksetuksi.
Olen niin naiivi, että luulin, että asia on jo noin - että kehäkolmosen sisäpuolella maksetaan isompia palkkoja. Nyt ihmettelen entistä enemmän, miksi monet pakkautuvat pääkaupunkiseudulle.
Asuttiin kaksiossa 5 henkeä (omistusasunto) ei ollut varaa isompaan. Ei mitään tukia vain lapsilisät.