Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä ei ymmärrä, että tarvitsen lepoa

Vierailija
27.09.2023 |

Teen vaativaa työtä, johon kuuluu paljon kokouksia ja reissupäiviä. Olen niiden jälkeen usein tosi väsynyt ja haluan levätä rauhassa ja käydä urheilemassa. Ehdin nähdä hänet yleensä klo 20 jälkeen. Siihen jää pari tuntia yhteistä aikaa. Mies haluaa jutella, mutta minä en jaksa.

Viikonloppuisin haluan tehdä omiakin asioita muutaman tunnin päivässä. Mies haluaisi usein viettää koko päivän yhdessä. Joka toinen viikonloppu minulla on lapset, jotka on jo teini-ikäisiä.

Miten saan miehen tyytyväiseksi ja tajuamaan tilanteen ilman, että menetän hänet?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että pitää päänsä kiinni ja sopeutuu tai sitten lähtee. Ei sinulla ole aikaa hyysätä toisen naisen aikuista lasta ja olla sille viihdykkeenä kun sinulla on omiakin

Vierailija
2/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään saa tajuamaan ja tyytyväiseksi. Työsi vie ajan parisuhteelta viikolla kokonaan. Ja suhde ei toimi tai tule niin toimimaan. Eroa kohti kai menossa? Viikonloppuna otat oman ajan, sitä voi olla monta tuntia. Ei vain kaksi. Oletko selittänyt tilanteen miehelle. Ja ettet jaksa jutella viikolla lainkaan. Mies taas tarvitse ihmisen viikollakin, tuskin kuitenkaan koko illaksi. Jos sulla on lapset ja miehellä ei, elämäntilanne on erilainen. Parisuhde ei ole olemassa, jos sille ei ole aikaa yhtään viikolla, nähdä joskus. Toinen kärsii vaan kauheasti ja haluaa enemmän aikaa. -Ellei ole samanlainen kuin sä ja työ samanlainen. Viikonloppuna pitäisi olla myös sama näkemys miten se menee, että se toimii sulle ja toiselle. Pariterapia vai ero? Vai jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että joudutte yksinkertaisesti eroamaan, jos ei kohtaa halut ja tarpeet parisuhteessa. Niin ikävältä kuin se kuulostaa, niin kaikkea ei voi vain puhumalla selvittää parhain päin. Vaikka kuinka kovasti selität kuinka sinulla nyt on asiat niin ja näin, ei ne hänen tarpeet tyydyty ja voi olla parempi että vain eroatte. Minulla meni kauan aikaa tajuta, että minun on yksinkertaisesti vain raivattava tilaa aikataulusta myös parisuhteelle, sillä jos se jää kokonaan hoitamatta niin ei se tule kestämään. On myös hyvä miettiä onko elämäntilanne sellainen, että pystyy edes olemaan suhteessa kenenkään kanssa.

-m

Vierailija
4/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaa kertoa hänelle ääneen tuo minkä kirjoitit. Ja sanoa hänelle samalla että hän on sulle tärkeä ja haluat olla hänen kanssaan. Mutta oma mielenterveys ensin, niin on kummallakin kivempaa.

Vierailija
5/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa työ= kokoukset. Istutko kuuntelemassa, vai pidätkö niitä kokouksia? Toki istumalla kokouksissa liibalaabaa kuunnellen mullakin alkaa väsyttää. Henkisesti olet siis väsynyt, koska urheilemassa jaksat käydä.

Vierailija
6/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle tuo mitä kirjoitit tänne. On ihan ymmärrettävää, että parisuhteessa haluaa viettää aikaa toisen kanssa, kuten miehesi haluaa. On myös ymmärrettävä toisen tarve omalle ajalle, sekä toisen arjen ja työn kuormittavuus.

Tosiaan kerro hänelle ystävällisesti nuo asiat ja miten toivoisit suhteen menevän ajankäytöllisesti. Jos hän ei ymmärrä tilannettasi niin hän ei ole sinulle sopiva kumppani.

Vierailija
7/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tuon kaiken hänelle ja hän sanoo ymmärtävänsä. Kuitenkin tulee päiviä, jolloin hän sanoo kaipaavansa ja haluaisi nähdä aikaisemmin, mutta minä olen ihan poikki. Silloin tulee helposti tiuskittua. Miehen työ on paljon joustavampi. En pysty vähentämään työntekoa yhtään.

Ap

Vierailija
8/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suhteessa sun kanssa. Kaipaan enemmän yhdessäoloa kuin pari tuntia siellä täällä silloinkun toiselle kelpaa.

Jollekinhan tuo ois ihan unelmaa kun ei tarvitse kyhnätä toisessa ja on paljon omaa elämää.

Kuihdutte molemmat tuohon.

Vierailija
9/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä mies vapaaksi etsimään itselleen sopivampaa seuraa. Teidän tahtotilat ei selvästikään kohtaa. Itse sain aloituksesta mielikuvan, että näette sinun tahtosi mukaan ettekä kommunikoi (koska et jaksa puhua). Vaikuttaa siltä tuon perusteella, että mies haluaa suhteelta enemmän mitä sinä haluat antaa (jos haluaisit tosissasi suhdetta löytäisit sille paremmin aikaa ja se nimenomaan toisi sinulle niitä voimia esim. työpäivän jälkeen).

Vierailija
10/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pitkäänkin olleet "yhdessä"?

Kuulostaa siltä, että mies ei ole sulle järin tärkeä ja rakas.

Ehkä sun kannattaa etsiä mies, joka pyyhältää samalla tavalla kuin sä eikä ehdi kaipailemaan.

Vierailija
11/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida juuri ikävöidä miestä poissaollessasi?

Ei se kumppanin näkeminen pitäisi olla mikään pakollinen hoidettava velvollisuus vaan se priorisoidaan luonnostaan jos rakastaa.

Vierailija
12/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi syödä kakkua ja säästää sitä.

Oletko ajatellut että jos koet miesystäväsi rasitteena, niin se on merkki siitä että et ole riittävän rakastunut häneen. Rakastunut ihminen jaksaa mitä tahansa, hänen pitäisi olla sulle stressin poistaja ei sen lisääjä. Nyt taitaa olla toisin. Think.

Vierailija
13/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tosi erilaisia. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä.

Vierailija
14/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat urheilla työpäivän jälkeen mut et jaksa olla miehen kanssa....

Sulla taitaa olla vastaus tuossa omassa kirjotuksessa.

Sinä asetat omat menot hänen edelle, tuohan on ilmiselvää.

- voisitteko liikkua yhdessä jos hän on sull tärkeä.... jos ei ole sarpeeksi tärkeä niin ehkä on syytä olla hetki yksin.

Vierailija
15/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi syödä kakkua ja säästää sitä.

Oletko ajatellut että jos koet miesystäväsi rasitteena, niin se on merkki siitä että et ole riittävän rakastunut häneen. Rakastunut ihminen jaksaa mitä tahansa, hänen pitäisi olla sulle stressin poistaja ei sen lisääjä. Nyt taitaa olla toisin. Think.

Ei pelkästään jaksa mitä tahansa vaan saa voimaa siitä toisen ihmisen kanssa olemisesta. Eli sulla on nyt väärä mies koukussa. Ja vissiin väärät lapsetkin, kun jaksat heitäkään kaksi kertaa kuussa?

Vierailija
16/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen toiveiden tulisi olla yhtä tärkeitä kuin omiesi, kun mietitte toimivaa ratkaisua.

Vierailija
17/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies on todella tärkeä ja rakkain ihminen minulle. Työni on sellainen, että sitä ei voi vähentää yhtään enempää. Jätän jo nyt kaiken pois mitä pystyn. Minusta on parempi, että emme tapaa silloin, kun olen uupunut ja pahantuulinen, vaan vasta myöhemmin. Tulee muuten tiuskittua ja oltua ärtynyt. Järjestän meille kyllä yhteisiä lomia ja käydään syömässä jne.

Ap

Vierailija
18/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vain sen vuoksi, että on miesystävä?

Taidat viihtyä parhaiten itsekseen. Ei sinkkuus ole mikään häpeä. 😄

Vierailija
19/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItenkäs sun bmi ? onko taas tullu lisää painoa ryypyn takia?

Vierailija
20/55 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen näkökulma: osaatko olla oma itsesi miehen kanssa. Osaatko höllätä. Laitatteko makkaraperunat uuniin ja katsotteko Salkkareita pieruverkkareissa mitään puhumatta. Vai yritätkö olla jotenkin joku muu, enemmän kuin jaksaisit, ja sitten kiukuttelet miehelle joka ei edes halua tarjoulemaasi versiota sinusta?