Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi Joulua vietetään meillä 20 ihmisen voimin....!

Vierailija
26.12.2006 |

Miehellä kolme sisarusta ja kaikilla lapsia. Itselläni vain yksi lapseton sisarus. Porukka alkaa olla aika suuri ja meillä isoin koti, joten lupauduin tänä jouluna järjestämään ensi joulun meille. Voi minkä ruuanlaitto- ja leipomisurakan otinkaan vastuulleni. Meillä aina Joulun järjestäjä on hoitanut kaikki järjestelyt... Nyt 3 pientä lasta... onneksi kasvavat tässä vuoden aikana. Tänä Jouluna oltiin miehen vanhempien luona ja anoppi oli laittanut aivan liian vähän ruokaa. Lapset kitisivät ruokailun jälkeen ruokaa, joka oli loppunut ihan kesken.... Minusta tuo oli kamalaa. Samalla vaivalla olisi laitettu isompi kinkku uuniin ja tehty/ostettu vähän enemmän laatikoita. Olen päättänyt, että meillä ei ainakaan kukaan jää nälkäiseksi!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen joka vuosi, kun on ollut lapsia ruokkinut ja tehnyt yksin kaikki reilulle 20 hengelle..eli et saa minulta sympatiaa. Minä ainakin nautin, kun saan väsätä kaikkea.



P.S olen vielä töissä kiireisessä ammatissa, joten aika on kortilla!

Vierailija
2/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kellään jouluruoat olisivat loppuneet kesken! Yleensähän niitä tunkee korvista vielä loppiaisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa.

Vierailija
4/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ap Ps. Elämä voi olla ihanaa vaikka tulisi kuinka paljon kihrrrjoitttusvirheitä!

Vierailija
5/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten kehuja. Luulin vain, että joku vastaavan joulun järjestänyt olisi vain kertonut omia kokemuksia tms.

Vierailija
6/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki säälii koko Suomen lapsikatrasta huonosta perusopetuksesta, kun kirjoitin kerran joulun vahingossa isolla.... T. AP HUOH!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas varjelkoon jos tosiaan olet opettaja!



t. oikeasti äikänope

Vierailija
8/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko maassamme todella opettajia, jotka eivät osaa suomen oikeinkirjoitusta. Kyse ei ollut vahingosta - olithan kirjoittanut joulun isolla useamman kerran. Eli et todellakaan tunne asiaa. Todella surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaa. Et hallitse ammattiasi.

Vierailija
10/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihanaa! Kuten totesit, samalla vaivalla laittaa uuniin isommankin kinkun ja pyöräyttää tuplasti ruokia. 20 henkeä on loppujen lopuksi aika vähän, kun on paljon laatuja syötävänä, ei mitään tarvitse olla niin kamalasti.



Meilläkin oli ennen sukujouluja, muttei ole valitettavasti enää kun suvun vanhin ei enää jaksa=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavallaan 20 ruuat tekee yhtä helposti, kun esim. kymmenelle:)



Ostat vaan ison kinkun ja ehkä kalkkunan. Laatikoita pakkanen " täyteen" , voitte syödä niitä keväällä jos jää yli... Kannattaa panostaa siihen, että perusruokaa on paljon=riittävästi, juusto tarjotin tmv. voi olla vaatomattomampi. Muista myös, että juotavaa kannataa varata paljon, siis ihan limua tmv. lapsille ja iso joukko aikuisia tyhjentää helposti useamman punkku pullon ymv. jos teillä on tapana alkoholia ruokajuomanan nauttia.



Piparit voi leipoa kaupan taikinasta, samoin joulutortut, säästää vaivaa ja maku ero ei ole ratkaisevan erilainen:)



Mutta jäävätkö ihmiset teille yöksi? Jos, niin pyydä tuoman omat peitit&tyynyt, sillä niitä harvasta talosta löytyy noin monelle...:)



Ihanaa, että joku jaksaa vielä vaalia suku jouluja, mikään ei ole hienompi tapa viettää joulua!:)

Vierailija
12/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sen joka ikisen suomen kielen kielioppisäännön mukaisesti. Jos mokaat, olet idiootti. Ole siis koko ajan varuillasi. Ota varmuuden vuoksi suomen kielen kielioppikirja viereesi ennen kuin aloitat viestin kirjoittamisen yrityksesi... Yritä parhaasi, mutta vapise pelosta. Suomen kielen kielioppivahdit ovat valppaana. Ei asiasisällöllä ole sinänsä väliä, kunhan se on kieliopillisesti korrekti... T. Ei AP, mutta ihminen, joka pelkää, että nämä pilkunnussijat vievät tältä koko palstalta mielen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen tuo jotain. Ei tulisi kellekkään ylivoimaista taakkaa, kun toiset vaan odottaa valmista. Minusta olisi ihana järjestää iso suku joulu, mutta meillä on liian pienet tilat omallekkin perheelle :(

Minusta on naurettavaa, jos pitää väsätä yli omien voimien kaikki ja sitten aattona olla ihan kuitti. Nautit itsekkin enemmän aatosta kun jaat vastuuta toisillekkin. Se joka ei ymmärrä, niin voi katsoa peiliin ja miettiä.

Vierailija
14/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me hommattiin kinkku ja kalat sekä juotavat ja jälkiruoka. Anoppi ja kälyt toivat laatikot, rosollin ja leivonnaiset. Mielestäni meni loistavasti. Itse asiassa muut ehdottivat sitä, että toisivat ruokia mukanansa, jottei meidän tarvitse huhkia ihan kauheasti.

Sitä paitsi, rahaakin palaa ihan kiitettävästi, kun tuollaiselle porukalle jouluruoat järkkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pienellä panoksella saisi mahtavat tarjoilut!