Olen todella ylipainoinen 164cm/ 148kg. En jaksa tehdä mitään enkä voi laihtua.
Nyt kin istun kotona ja palstailen.
Kävelen korkeintaan ala-ovelle ja soitan ystävän hakemaan kauppaan ja asioille.
Oloni on ihan voimaton, samoin jäsenet tuntuu voimattomilta.
En oikein jaksa edes siivota tai purkaa tiskikonetta.
Sekin väsyttää minua.
En voi edes laihtua yhtään.
En voi liikkua.
Polvi on sen verran kipeä, että en voi kävellä kovin montaa sataa metriä.
Jo kaupassa kävely rasittaa polvea.
Joudun siis istumaan melkein kokoajan joten tulee kiusaus syödä.
Minun piti laihtua tänä vuonna 10kg, mutta olen lihonut 5 kiloa.
Apua.
Ilmeisesti ylipaino ei ole aina oma valinta.
Kommentit (40)
Laihtuminen on hyvin helppoa. Syöt vain vähemmän. Kannat kaupasta vähemmän ruokaa kotiin.
Valintoja.
Cellbesiltä saa tilattua edullisesti uimapukuja ja muitakin vaatteita kokoon 64 asti.
Pystytkö tekemään kotitreeniä, esim. paikallaankävelystä voisi aloittaa. Itse olen kotitreeniä tehdessä samalla katsonut Avaraa luontoa tai muita luonto-ohjelmia.
Tarvitset varmaankin ohjausta syömiseen terveydenhuollosta.
Nyt lopeta liikasyöminen!! Vedä viikko ihan paastomentaliteetilla, alle 500 kcal päivä ja ala sen jälkeen laihduttaa järkevästi, pyydä apua ruokavalion suunnitteluun jos et osaa itse (googlettamalla löytyy kyllä vinkkejä jos haluat itse koota sen).
Tuo viikon paastoilu helpottaa oikean laihdutukseen aloitusta huomattavasti.
Jos ei pysty muuhun, niin aloita edes pätkäpaasto niin, että kaksi päivää viikossa syöt ministi.
Nyt pääasia että aloitat elämäsi kohentamisen!!
Ilman muuta lihavuusleikkaukseen, sinua paljon laihemmillekin tehdään.
Mitä menee suusta alas? Liikunta on toissijainen asia, jos jatkuvasti syöt liikaa.
Painonpudotuksessa suurin merkitys on ruokavaliolla. Voi laihtua vaikka ei liikkuisi. Sitten kun paino on pudonnut jonkun verran, niin vähitellen alkaa liikkuminen olla helpompaa. Voi aloittaa ihan pienestä ja kunnon kasvaessa lisätä liikuntaa. Uiminen on hyvä jos on nivelien kanssa ongelmia. Voi istualtaan tehdä tuolijumppaa, netistä varmasti löytyy ohjeita. Pienten käsipainojen nostelua.
Itse painoin alkukeväästä 125kg ja pituus on 168cm. Nyt painan 113kg ja pääasiassa ruokavaliolla paino tippunut. Tavoite on päästä 60 kiloon.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä laihdutuslääke. Vähentää ruokahalua ja näläntunnetta huomattavasti, jolloin parempien valintojen tekeminen helpottuu.
Terapiaa tämä tarvitsee, ei mitään poppakonsteja, jotka tuplaavat kilot aikanaan. Ja onko edes varaa, kallista on lääke. Kelakorvausta eivät kaikki saa.
Olen itse laihduttanut 50 kiloa ilman mitään apuja. Nousin masennuksesta ja tarvitsin sen oman aikani, että homma lähti ja onnistuin. Kaikilla ei mene näin, vaan ensin katsotaan jonkun instanssin toimesta missä mättää, ja siitä alkaa elämänmuutos. Puututaan ihan aluksi syihin, ei niihin seurauksiin.
Etsi tietoa vähäkalorisesta ruoasta. Esim jossain 500kcal per 100g ja jossain 200kcal. Myös suoliston toiminnan kannalta hyvä syödä kaurapuuroa tai ruisleipää. Jos syöt esim 1500kcal vuorokaudessa niin pitäisi laihtua. Yritä tehdä kävelyä ja aina vähän pidentää lenkkiä, kuitenkin niin ettet vaaranna terveyttä.
Mikä sua masentaa eli mitä pakenet syömisellä?
Lähde pienin askelin.
Ystäväni painaa yli 150 kg ja on koko ajan laihduttamassa, mutta puheen asteelle se sitten jääkin.
Käy uimassa pari krt ja sitten loppuu, ruokaa palkkioksi tuplamäärät.
Jatkuva uho, kuinka nyt alkaa uusi elämä ja kaikki muuttuu. Kun sitten ehdotan, jos yhdessä menemme syömään jonnekin, että jospa kasviksia enemmän jne, niin on aivan kauhuissaan, jos ei saa puolen metrin kekoa lautaselleen kaikkea mitä vaan pystyy ahmimaan. Santsatakin pitää. Kaksi korvapuustia ja kahvit, plus yksi suklaaleivos vielä jälkkäriksi. Se määrä on kammottava!
Olen pyytänyt ulkoilemaan, ei ole kuulemma oikeanlaisia kenkiä, milloin tuulee, on väsymystä, kauhea nälkä koko ajan ja milloin vituttaa se lihavuus, kun ei vaan jaksa.
Ei tällainen mihinkään muutu, ennen kuin jotain tapahtuu ja sairastuu. Ihana ihminen tappaa itsensä. Diabetes on jo, valittaa päänsärkyä, verenpaineet varmaan tapissa.
Lapsuuden pahat traumat.
Lopeta syöminen.
Ylipaino on aina, ihan aina, ainoastaan omasta tahdosta kiinni.
Liikunta edistää terveyttä, mutta sillä ei laihdu.
Jos et käy töissä niin miten sulla on rahaa syödä noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Etsi tietoa vähäkalorisesta ruoasta. Esim jossain 500kcal per 100g ja jossain 200kcal. Myös suoliston toiminnan kannalta hyvä syödä kaurapuuroa tai ruisleipää. Jos syöt esim 1500kcal vuorokaudessa niin pitäisi laihtua. Yritä tehdä kävelyä ja aina vähän pidentää lenkkiä, kuitenkin niin ettet vaaranna terveyttä.
Neuvosi varmaan tuntuu teoriassa hyvältä, mutta ei toimi käytännössä.
AP olin itse samassa tilanteessa, olin vielä löskimpi, kuin sinä. Sitten hain apua.
Taustalla minulla syömishäiriö, ja tajusin, että ylipainoni johtuu siitä, ja että sen aiheuttaneet syyt pitää hoitaa. Aloitin terapian, ja kun olin käynyt terapiassa noin 1/2 vuotta alkoi painonhallinta, kuin luonnostaan. Nyt on paino alkanut tippumaan.Opettelen uutta elämäntapaa tässä samalla.
No mikset tehnyt jotain asialle esim. siinä vaiheessa, kun painoit "vasta" sata kiloa?
Pyydä lääkäriltä Ozempic-lääkettä. Minulla auttanut. Painoin aiemmin 170 kg, nyt painan 140 kg.