Naissotilaat.
Tulee tv2. Miksi lähes jokainen näistä naisista on kutsuttu aliupseeri / reserviupseeri koulutukseen? Kiinnitin vaan huomiota kun ei välttämättä missään nimessä nohevimpia taistelijoita vai saako enemmän siimaa vaan tuon julkisuuden takia kun tehdään tv ohjelmaa? Tätä itse luulen.
Kommentit (27)
Kaatuneiden naissotilaiden ruumiit häpäistään, vangiksi saadut rzkataan puhki. Mutta sentään naissotilaalla on ase, jolla puolustautua. Ellei ole nukkumassa, lepäämässä, suihkussa...
Noilla oli alokasajan tuvan alikessu (Kalala) ihan mahtava tyyppi. Ei ollenkaan sellainen m#lkku mikä meillä oli aikoinaan. Muutenkin näyttää tämän ohjelman mukaan meno olevan paljon löysempää kuin ennen oli.
Hyvä, että naisetkin voi suorittaa aseellisen palveluksen halutessaan.
Sydänoireita alkuvuodesta 2023... hmm? Soiko mitkään hälytyskellot? Tutkittu...?
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuossa loppuosassa alkoi mietityttää josko Tolvasen sijaan olisi Kummalan pitänyt sinne RUKiin mennä. Partio perfektionistin ääni ei kantanut, mönkijän peräkärrykoulutus, loppusota, ei kovin vakuuttavaa suoritusta. Kai tuossa ohjelmassa on sisällön takia aina pakko joku tuonne RUKiin ottaa.
Ei ole mikään pakko ottaa ketään RUKiin, eihän 2. kaudella kukaan alokkaista päässyt johtajakoulutukseen lainkaan. Tosin silloin heidän alikersanttinsa haki ja pääsi jälki-RUKiin, mutta hänet palkattiin myös töihin palveluksen jälkeen, joten tuskin oli mistään pr-jutusta kyse.
Eiköhän ne 4. kauden kouluttajat olleet meitä TV-katsojia paremmassa asemassa arvioimaan ketkä sinne RUKiin parhaiten soveltuu. Sarjassa ei nähdä kuitenkaan kaikkia suorituksia, ja muutkin varusmiesjohtajat kyllä töppäilevät välillä. Perfektionisti ehkä vain tuo itsekriittisemmin esille kaiken mikä ei mennyt putkeen. Sitä paitsi, eihän Kummala puheidensa perusteella edes halunnut RUKiin vaan mieluummin ryhmänjohtajaksi.
Mainitsemastani 2. kaudesta täytyy muuten sanoa, että vaikka kausi ja siinä esiintyneet naiset saivat paljon haukkuja keskustelijoilta tälläkin palstalla, niin omasta mielestäni sillä kaudella näkyi erityisen hienosti, ettei armeija ole naisillekaan pelkkää johtajakoulutusta. Voi palvella miehistössäkin, olla hyödyksi ja kokea palveluksensa mielekkääksi. Oli hienoa nähdä miten kypsästi osa naisista arvioi tavoitteensa uusiksi huomattuaan, ettei sotilasjohtajan rooli kuulu omiin vahvuuksiin, ja suoritti intin kunnialla loppuun. Laivaston menoa oli myös tosi mielenkiintoista nähdä. Yleensäkin erilaisten tehtävien sisällön näkeminen on sarjassa kiinnostavaa.
Mielestäni ko neitonen on vain hyvä peesaaja sekä selitteliä
Mietin itse että en mielellään sodassa haluaisi käskynjakajaksi henkilöä jolla on r-vika. En saanut mitään selvää sen huudoista, mutta väliäkö muiden hengillä kuhan itse pääsee pätemään. Siinä on esimerkki henkilöistä joita vihataan työelämässä ja harrastuksissa. Ei millään malta kuunnella kun odottaa jo vuoroa milloin pääsisi pätemään. Hohhoijaa
Airin puolesta harmitti tosi paljon. Toivottavasti sydän on kunnossa ja pääsee toteuttamaan unelmansa.
Sen huomasin, että nykyään nuoret aikuiset osaavat arvioida mielestäni terveesti omia suorituksiaan sekä huonosti että hyvin menneiden puolien kautta ja se positiivinen asia jää päällimmäiseksi. Positiivisella mielellä niistä huonoistakin jutuista opitaan jotain.
Ei tämä elämä sen parempaa ole, vaikka oltaisiin murheen alkossa kehdosta hautaan. Suomalaiset ovat iät ajat kokeilleet melankoliamallin mukaista elämää ja eihän sitä kestä itse lirukaan. Ilmeisesti tunnetaitojen opetus alkaa purra nuorisoon kun osaavat noin rakentavasti itseään ja muita arvioida.