Jokos niskapoimu-ultrassa voi nähdä kumpaa sukupuolta sikiö on?
Millä viikoilla näkyy? On tullut tunne, että nyt haluaisimme selvittää tämän pienen kohdalla sukupuolen etukäteen. Kiitos tiedosta.
Kommentit (14)
voi vain olla tyttö tai poika :) eipähän se ole luotettavaa niin vähillä viikoilla arvata kumpaa sukupuolta vauva on. kysele sitten rakenneultrassa :)
rv35+
on jo 2:desta lapsesta np-ultras veikattu, tyttöä odottaes tyttyä ja samoin rakentees ja tuli ja toises, poikaa np-ultras ja samoin rakentees ja tuli poika. Ja nyt kohta edes np-ultra ja kysytään josko vinkkais johonkin suuntaan ;) Tosin tässä ekassa ultrassahan siitä ei todellakaan ole mitään varmuutta, siksi ei itsekään np-ultran jälkeen kellekään puhuttu mitä veikattu, vasta rakenteen jälkeen et näin veikattu :)
Ollaan kyllä käyty noiden " pakollisten" ultrien jälkeen vielä 3D-ultrassa, varmistumassa sukupuolesta :O)
Meillä huomenna ultra ja ajattelimme kyllä kysyä asiaa. Pidämme sen kyllä vielä omana tietonamme, jos kätilö jotakin veikkaa. =) Meillä ennestään kaksi tyttöä ja heistä emme ole halunneet tietää. Pikkuinen haave pojasta olisi, mutta kolmas tyttökin toki tervetullut. Jännä juttu, että halu tietää sukupuoli on nyt niin kovin suuri. =)
Kahden ekan kohdalla " veikattiin" jo rv 12+ np-ultrassa sukupuolta. Saimme molemmista kuvat haarovälistä kun olivat poikien vehkeet hyvin tarjolla. Poikia veikattiin olevan ja poikia olivat.
Kolmannen kohdalla ei suostuttu veikkaamaan mitään (ei kyllä levitellytkään jalkojaan samaan tapaan kuin kaksi ekaa ja oli muutoinkin tosi laiska vaihtamaan asentoa). Kolmannen veikkaus tuli sitten kyllä rakenneultrassa ja taaskin saimme hyvän alapääposeerauskuvan mukaan (ihan selkeät pojan vehkeet näyttää kuvan perusteella olevan tälläkin)
tölökki ja rv 22(kohan se oli)
Tulee toistoa, mutta joka tapauksessa... Siis onko se pieni uloke jalkojen välissä siis pojan merkki?!
Kun itse näin sellaisen np-ultrassa, mutta kätilö väitti kovasti että se on samanlainen tytöillä ja pojilla niillä viikoilla, ja sanoi mukana olleelle harjoittelijallekin, että " katso, tuollainen uloke näkyy molemmilla sukupuolilla" .
Eikös kivekset kehity vatsaontelossa melko pitkään, ja laskeudu vasta aikaisintaan raskauden puolivälissä (mulla on sellanen käsitys, mut en oo varma). Mietinkin että voiko poikasikiön pippeli olla olla noin aikaisin niin näkyvä kuin tuo uloke (jos se ei siis voi olla kivekset), vai onko se tosiaan samanlainen vielä molemmilla.
Edellisessä raskaudessa (poika) ei näkyny np-ultrassa mitään uloketta, mutta rakenneultrassa jo kivekset ihan selvästi...
Vitsi kun joku nyt joku kätilö/lääkäri/muu asiantuntija kertoisi miten asia on!! Huhuu... ;)
ja siellä haarovälissä näkyi kaksi palloa? Miehelle tokaisin, että no onkos noi kivekset, mut mies oli sitä mieltä et kai ultraaja olis meille sukupuolen kertonut jos noin selkeästi näkyisi. Me siis kysyttiin sukupuolta mut ultraaja sanoi napanuoran olevan niin edessä, ettei uskalla sanoa.
Vieläkin vaan ihmetyttää, että mitkäs pallot ne sitten on? Tietääkö kukaan?
Ja tämä siis vko20 ultrassa...
-Malttamaton Alpukka =)
Siis mulla viimeksi viikon20 ultrassa näkyi sellaset ihan pyöreät pallukat vauvalla jalkojen välissä, näyttivät ihan selvästi kiveksiltä. Ultraaja vaan hymeksi jotain, kun molemmat miehen kanssa todettiin että tuohan on poika ihan selvästi! Meillä ei siis sukupuolta kerrota..
Mun kaveri taas näki viikon36 ultrassa " ihan selvät pallukat" , ja heille syntyi tyttö. Että en tiedä sitten...
Piti tulla kommentoimaan tohon pallukka juttuun, että meillä tuolla Kotiloissa joku oli juuri ultrassa nähnyt itse vauvalla sellaiset valkoiset pallukat ja oli ensin ajatellut, että poikaako meinaa, mutta oli sitten vielä kysynyt lääkäriltä, että mitäs nuo ovat niin olivat kuulemma lonkkaluut...
Luna ja " Aarre" rv 26+4
Kävimme ekassa ultrassa tänään. Kysyin näkyykö sukupuoli, mutta hän sanoi, että ei vielä näin alussa näy. Täytyy siis vain malttaa odottaa sinne rakenneultraan sitten.
On se kyllä vaan jännää joka kerta nähdä, että siellä mahassa todellakin on pieni elämän alku, vaikka ulospäin mitään ei vielä näykään.
Lonkkaluut taitavat siis nuokin pallukat olla jotka miedän kuvissa näkyy! ;) Itsekkin ihmetytti että eikai ne kivekset noin selkeästi näy! =D
esikoisesta aikoinaan veikattiin tyttöä jo rv12 ultrassa, tokassa ja tässä kolmannessa on sanottu että ei voi vielä nähdä.
Vastaanpa tuohon ulokekysymykseen.. viime viikolla tuli dokumentti elämän ihme jossa oli tietokoneella havainnollistettu sikiön kasvua. Siinä näytettiin tytön ja pojan alapäätä juuri noin rv12, ja selitettiin että molemmilla on sellainen uloke. Myöhemmin se vaan pojilla kasvaa pidemmäksi, myös kivekset laskeutuvat myöhemmin. Tytöilläkin on yleensä häpyhuulet niin turvoksissa että näyttävät kiveksiltä. Eli ulkopuolelta ei noilla viikoilla voi kovinkaan varmasti nähdä sukupuolta.
Olen kyllä kuullut että kokenut lääkäri pystyi näkemään sukupuolen virtsarakon ja virtsaputen ym rakenteista. Kätilöt eivät ole varmaan niin päteviä. Ainakin täällä sairaalassa ultraa aina kätilö.
PikkuPilu rv15+3
4D-ultrassa vähän yli vko sitten (24+3) lääkäri sanoi että tyttö sieltä ihan selvästi tulee - itse en aio tuudittautua 100% varmuuteen, aina voi yllärikin tulla :) Jos oltaisiin itse katseltu niin ainakin mun mielestä oli ihan selvä pippeli.. Heh. Että pieleen ois ainakin näin ekakertalaisella mennyt.. Tai siis mistä sitä tietää, vielä.. Niskapoimu-ultrassa ei kerrottu - Kättärillä - joten en kyllä tiedä oisko näkynyt..
Mammis
Kyseessä oli erittäin kokenut gynekologi, ja hänen veikkauksensa ovat tutuilla käyneet toteen, joten saa nähdä miten käy. Uudessa Odotus-lehdessä oli muuten raskausajan ultrista juttua ja sanottiin että pojan sukupuolen voi todella jo nähdä noin varhain. Tosin tämä samainen gynekologimme oli tutuiltramme bongannut myös häpyhuulet np-ultrassa ja tyttöhän sieltä tuli...
Taitaa kyllä olla aika harvinaista ja en sitten tiedä miten luotettavia nuo veikkaukset ovat noin alussa?
Vasta viikon 20 ultrassa voi paremmin nähdä...