Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
141/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi vuorolisät pois ja kesälomat pois.

Ovathan nämä Suomen pitkät kesälomat aivan uskomattomat. Koko Suomi on heinäkuun kiinni, rapauttaa täysin Suomen kilpailukykyä.

Ne muiden "pitkät" työpäivät sisältävät paljon taukoja.Japanissa jopa nukkuvat pukuhuoneissa.

Vierailija
142/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

På söndagen går man traditionellt till krogen och avslutar veckändan med en trevlig gemensam måltid - utom i Finland där allt är stängt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pysähtyy Suomen sairaalat, tulli ja rajavalvonta, poliisi ja pelastuslaitos viikonlopuiksi ja arkipyhiksi, mikäli sunnuntailisät poistetaan. Ei nää mitään kutsumusammatteja kuitenkaan ole.

Nämä on näitä ammatinvalintakysymyksiä. Aina voi kouluttautua uudelleen jos ei työ tai palkka miellytä.

Kukahan nuo hommat sitten tekee?

Mitä väliä sillä on?

Vierailija
144/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työnhakijoilta voisi kysyä haluavatko tehdä töitä myös viikonloppuisin normipalkalla. Mulle se kyllä sopisi. T: työtön työnhakija

Muualta tulleet tekevät mielellään ilta- ja viikonloppuvuorot, arkipyhät normipalkalla. Minullakin ulkomailta tulleet työkaverit tekevät em. vuorot ja kantasuomalaiset normivuorot eikä kenellekään tarvi maksaa mitään lisiä, sama palkka vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä riippumatta.

Vierailija
145/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin kaikki SY:n jäsenyritykset (eli about 90% kaikista Suomen pk-yrityksistä).

Aloitin tämän jo Sipilän hallituksen aikana, pyrin ostamaan niin paljon ulkomailta kuin pystyn.

Vierailija
146/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan menisi enää sunnuntaisin töihin, kun suurin valta-osa ihmisistä (lapset kouluista ainakin) ovat vapaalla viikonloppuisin ja ainoa mahdollisuus yhdessä oloon?

Hienoa, kukaan ei mene enää keikkatöihin, osa-aikatöihin, eikä pyhätöihin :D

Sitten tulee lisää konkursseja, on kyllä tyhmiä yrittäjiä

Konkursseja tulee, kun ihmisillä ei ole rahaa kuluttaa kuten ennen, kun kaikilta otetaan jotain pois, paitsi rikkailta. 

Höpön höpön. Köyhällä ei ole ikinä, ei koskaan, kuluttaa yhtään mitään. Minulla on rahaa kuluttaa, mutta mitäs jos MINÄ lopetan kuluttamisen ? Mitä sitten tapahtuu ?

En enää osta asuntoa. Ei liiku puu, ei teräs, ei laatat, , ei kylppärijutut jne.

Menen ruokajonoon, lähikauppias on ihmeissään. Fileet vanhenee.

En osta autoa, en huonekaluja, en vaatteita.

Tilillä on kyllä euroja, mutta lyön liinat kiinni.

ps. nyt on kyllä jo käynytkin niin omalla kohdallani kuluttaminen on ihan minimissään.Pitää varautua vielä huonompaan, joten . moni tekee samaa kuin minä.

Kyllä köyhäkin kuluttaa, ostaa vain vähemmän ja halvempaa. Ja jos nekin loppuu, kyllä se kauppiaan kassalla näkyy. Minä esimerkiksi olen vähentänyt paljon mm ruokaostoksia ja vaateostoksia. Summa on pieni mutta kuitenkin pois yrittäjiltä. Kun tarpeeksi moni tekee saman, yrittäjät on pulassa. Köyhille se on pakkotilanne, rikkaalle vapaaehtoinen valinta. Tosiasia on se että rikkaat pitää yritykset toiminnassa ja jos rahaa ette käytä, tulee elätettäviä työttömiä paljon lisää.

Juuri näin. Jo tässä kuussa olen saanut säästöön 900€. En käynyt kampaajalla, en ole ostanut yhtään vaatetta, kaivoin vaatekaapit ja kaikkea löytyi syksyksi ja talveksi. Teen kaikki ruuat kotona, käyn kaupassa vain kerran viikossa tarkan ruokalistan kanssa. Heräteostokset 0€. Ei enää baari-iltoja tai ulkonasyömisiä. Ei taksimatkoja.

Myytiin toinen auto pois, Minä etätöihin kotiin.

Pelkästään ruuassa säästetty yli 350€.€. Vaatteissa 200€. Että näin.

Vierailija
147/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilkaa ja uhotkaa nyt ihan niin maan suuresti, että yksi kaunis maanantai aamu tulee kylmää kyytiä, kun firma on lopetettu.

Siinähän ihmettelette, että miten se yrittäjä nyt noin vähästä hermostu, vähän vain viikottain lakkoiltiin ja saikutettiin. Otti poiston su lisän niin ei siitä me tykätty ja näytettiin mieltä. Sinne ne jäi hanskat naulaan.

Ei ole mitään ongelmaa. Jos on kysyntää eli markkinatalous toimii niin tilalle tulee uusi firma ja sillä on terveempi talousymmärrys. Pystyy ja haluaa maksaa palkat

Jos ei ole kysyntää niin ei tarvitsekaan tulla

Vierailija
148/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikottiin kaikki SY:n jäsenyritykset (eli about 90% kaikista Suomen pk-yrityksistä).

Aloitin tämän jo Sipilän hallituksen aikana, pyrin ostamaan niin paljon ulkomailta kuin pystyn.

Jep. Muissa länsimaissa ei tule yrittäjillä mieleenkään haukkua tällaisella innolla työntekijöitä kuin Suomessa.

Täällä ei edes tajuta, minnkälaista mainehaittaa Suomen Yrittäjät ovat saaneet aikaan EU-alueella. Olen itse sen työssäni nähnyt.

Vierailija
149/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työnhakijoilta voisi kysyä haluavatko tehdä töitä myös viikonloppuisin normipalkalla. Mulle se kyllä sopisi. T: työtön työnhakija

Muualta tulleet tekevät mielellään ilta- ja viikonloppuvuorot, arkipyhät normipalkalla. Minullakin ulkomailta tulleet työkaverit tekevät em. vuorot ja kantasuomalaiset normivuorot eikä kenellekään tarvi maksaa mitään lisiä, sama palkka vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä riippumatta.

Persut vie loppuun suomalaisten korvaamisen muilla ja on siitä vielä ylpeitä :D :D :D :D :D

Vierailija
150/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan miten muissa Euroopan maissa on työ vuorotyö, sunnuntaityö ym. Miten korvataan vai onko sama palkka aina?

Pentukäinen löytää jonkun maan jossa ei ole mitään lisiä ja kertoo sitten että Suomikin pitää yhdenmukaistaa sinne

Vierailija
151/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on pelkkää trollausta ja kuraa. Kellään tavallisella ihmisellä ei ole varaa useamman satasen pudotukseen kuukausipalkassa ja silti ketjussa "sairaanhoitajia" jne. ihmettelemässä miksi "sunnuntailisiä" maksetaan... Juupati juu.

Vierailija
152/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoo vaan että Kokoomus tekee työvoimapolitiikkaa EK:n suurten pörssiyritysten sanelemana. Et taida käydä niiden kanssa kauppaa sellusta tai teräslevyistä. Menee kiukkusi hukkaan ja roposi pois Suomen taloudesta. Miksi et saman tie muuta itse lkomaille?

Vierailija
153/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana tienaan sunnuntain pyhätunneista n.300€/kk ja ne ovat iso osa peruspalkkaa tällä alalla koska meillä nyt vaan sattuu olemaan joka päivä mahdollinen työpäivä ja jonkun on pakko pyhänä olla töistä. Eli pyhätunnit voi poistaa puolestani jos peruspalkkaa nostetaan vähintään saman verran kuin lisiä noista pyhätunneista on saatu. Mutta kyllä se heikentee entisestään alan vetovoimaa sekä tekee vaikeammaksi saada sijaisia pyhää tekemään jolloin hoitajapula pahenee.

Vierailija
154/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näiden mielestä olis jopa köyhälle itselleen eduksi, jos köyhillä ois vähän vähemmän rahaa. Yrittäjille taas se ei sitten olekaan yhtä suurta herkkua, jos ei pysty jokaista penniä nyhtämään omiin liiveihinsä.

Vierailija
155/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana tienaan sunnuntain pyhätunneista n.300€/kk ja ne ovat iso osa peruspalkkaa tällä alalla koska meillä nyt vaan sattuu olemaan joka päivä mahdollinen työpäivä ja jonkun on pakko pyhänä olla töistä. Eli pyhätunnit voi poistaa puolestani jos peruspalkkaa nostetaan vähintään saman verran kuin lisiä noista pyhätunneista on saatu. Mutta kyllä se heikentee entisestään alan vetovoimaa sekä tekee vaikeammaksi saada sijaisia pyhää tekemään jolloin hoitajapula pahenee.

Itseasiassa ei edes 300€ riitä vaan lähempänä 400€. Ei voi noita pyhätunteja poistaa ilman että saman verran nousee peruspalkka.

Vierailija
156/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilkaa ja uhotkaa nyt ihan niin maan suuresti, että yksi kaunis maanantai aamu tulee kylmää kyytiä, kun firma on lopetettu.

Siinähän ihmettelette, että miten se yrittäjä nyt noin vähästä hermostu, vähän vain viikottain lakkoiltiin ja saikutettiin. Otti poiston su lisän niin ei siitä me tykätty ja näytettiin mieltä. Sinne ne jäi hanskat naulaan.

Onko nyt vähän liikaa tullut nautiskeltu sitä orpoiinia ja purraviinaa? Onko ehkä ihan vähän mennyt nyt hattuun?

Nooh, katsotaan jokunen kuukausi eteenpäin kun soppatykit ovat hiljenneet miten maa makaa. Ja toisekseen.

Sittenkö kaikki muutta hyväksi kun tämä hallitus ( Lindtmannin päätyö kaataa hallitus) vaihtuu Vasemmisto - hallitukseksi ?

Köyhät tulevat rikkaiksi, kaikilla on töitä, vanhukset ja sairaat on hoidettu, ulkomaista työvoimaa vyöryy Suomeen ja heille luvataan kaikki hyvä mitä nyt voi vain kuvitella.

Herää jo Sinäkin tollo !

Vierailija
157/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Orpo ja Purra! Miksette puhu mitään valtavista, miljardien yritystuista? Heikompiosaisilta ja tavallisilta kansalaisilta osaatte kyllä ottaa pois. Kadun todella, että äänestin persuja, hehän ovat yhtä pahoja kyykyttäjiä kuin Orpon puoluekin!

Vierailija
158/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ennen vanhaan, kun kaupat meni lauantaisin kiinni melko aikaisin, eikä sunnuntaina ollut auki ollenkaan. Arkena voi olla jotkut isot kaupat auki kahdeksaan, lähikauppa meni kuudelta kiinni.

Vierailija
159/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että kukaan ei suostu olemaan juhannus-tai jouluaattoa töissä ilman palkanlisää.

Yrittäjä itse varmaan hyppää ruoriin :D

Vierailija
160/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin voisin hyvin tehdä viikonloppuisin töitä normipalkalla ja aina välillä teenkin, että voin sitten viikolla lorvailla. Työnantajan pyynnöstä en kuitenkaan niin todellakaan tekisi, koska ei muutkaan tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan