Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
621/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisien poistosta puhuvat ne joilla on iso palkka ja jotka eivät itse niitä tee. Heillehän se on "arkipäivä".

Minä olen vuorotyöläinen ja kyseenalaistan tuon sunnuntain ylivoimaisuuden, pitäis olla vaan 50 % viikonloppulisä. Yhtä paljon ottaa päähän olla lauantaina töissä, kun valtaosa porukasta on vapailla.

Vierailija
622/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Aika moni parisuhde kuihtuu kasaan, kun toinen tekee arkitöitä ja toinen kolmivuoroa, jossa pyritään saamaan yksi kolmesta viikonlopusta vapaaksi. Ja silti nettopalkka on huikeat 2500€."

2500€ käteen olisi jo "huikeaa" joka kuukausi. Hoitajana en saa edes sitä vaikka on kaikki kokemuslisät ja kolmivuorotyö. Miten vähällä pitäisi tulla toimeen?

Kutsumusammatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Aika moni parisuhde kuihtuu kasaan, kun toinen tekee arkitöitä ja toinen kolmivuoroa, jossa pyritään saamaan yksi kolmesta viikonlopusta vapaaksi. Ja silti nettopalkka on huikeat 2500€."

2500€ käteen olisi jo "huikeaa" joka kuukausi. Hoitajana en saa edes sitä vaikka on kaikki kokemuslisät ja kolmivuorotyö. Miten vähällä pitäisi tulla toimeen?

Alpakoitako hoidat? Sairaanhoitajien keskipalkka on 3678€/kk.

Vierailija
624/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisien poistosta puhuvat ne joilla on iso palkka ja jotka eivät itse niitä tee. Heillehän se on "arkipäivä".

Aika paljon näitä, joille hyvinvointiyhteiskunta on sitä, että kaveri on jeesannut työpaikan ja sen jälkeen kaikki muut paitsi alle 14 000 kk ovat palvelukarjaa, joista tehdään vaan laskelmia, kuinka monta påivää niistä saa omaan firmaan hyötyä ja kuinka kauan niitä kannattaa pitää hengissä tai vapaana eläkkeellä ennenkuin ne laitetaan palvelukotiin, josta sitten taas vedetään massit kotiin palvelumaksuina.

Ihmisen kiertokulku Suomessa. Harmittavasti ne isot herrat ja pikku purrat tulevat vanhoiksi ja kyllä niitä silloin ottaa päähän kun eläkettä olis 60 000 ja käyttörahaa annetaan 160 euroa ja kaikki muu vie kunta tai palvelukoti ja vessapaperirullankin vaihto maksaa vitosen ja henkilökunta ei enää puhu suomea ja viikonloppuina ei näy heitäkään enää, koska ei kannata käydä töissä. Idyllistä, eikö totta? Mutta sitähän tässä ajetaan.

Vierailija
625/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuorotyöläinen ja kyseenalaistan tuon sunnuntain ylivoimaisuuden, pitäis olla vaan 50 % viikonloppulisä. Yhtä paljon ottaa päähän olla lauantaina töissä, kun valtaosa porukasta on vapailla.

Kannatat siis palkanalennusta itsellesi? Mikset ehdota sitä pomollesi?

Vierailija
626/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sunnuntai on samanlainen päivä kuin mikä muukin päivä

No on siinä sellainen ero, että koululaisilla on vapaapäivä. Jos minä menen töihin sellaisena päivänä, kun mulla olisi mahdollisuus olla lasteni kanssa, siitä pitää maksaa haittalisä ja sellainen sunnuntain tuplapalkka on.

Jos se poistetaan, en enää koskaan mene vapaa-ehtoisesti sunnuntaina töihin. Jos mulle laitetaan listaan sunnuntaivuoro, takuuvarmasti olen silloin "kipeänä". Lauantaina voin raahautua paikalle, mutta jos palkka on pienempi, niin on myös työtehokkuus selvästi matalampi.

Vierailija
627/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsumusammatti

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAA, 

enkä edes ole hoitaja.

Vierailija
628/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Montako kertaa hoitajien palkkakuopasta puhuessa on tuotu esiin se, että kun hoitajilla on ne lisät!! Lisät lähtee, peruspalkka nousee? Lisiä turha käyttää enää verukkeena ettei nosteta palkkoja.

-Eihän ne nouse. Joku nimellinen satasen korotus voi tulla samaan aikaan kun tulot tippuu ehkä 500 kuussa.

Vierailija
629/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsumusammatti

Ai sä opit uuden sanan. Eikö "ammatinvalintakysymys" enää ollutkaan pop?

Vierailija
630/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Montako kertaa hoitajien palkkakuopasta puhuessa on tuotu esiin se, että kun hoitajilla on ne lisät!! Lisät lähtee, peruspalkka nousee? Lisiä turha käyttää enää verukkeena ettei nosteta palkkoja.

-Eihän ne nouse. Joku nimellinen satasen korotus voi tulla samaan aikaan kun tulot tippuu ehkä 500 kuussa.

Sotemenoista on kyettävä leikkamaan.

Vierailija
631/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alpakoitako hoidat? Sairaanhoitajien keskipalkka on 3678€/kk.

Alpakanhoitajien keskipalkka on tunnetusti paljon korkeampi. Melkein yhtä korkea kuin jauhenlihan pesijöiden.

Vierailija
632/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotemenoista on kyettävä leikkamaan.

Eikä. Sitten vasta ne sotamenot kasvaa, kun V. valtaa Ukrainan ja tulee seuraavaksi meidän rajalle riehumaan. Se on iso lasku, vaikka itsenäisyys säilyisikin.

Vierailija
633/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän aikovat löytää hotelli ja ravintola-alalle työntekijöitä sunnuntai päiville jos poistavat tupla palkan?

Jo nyt on pulaa ravintola alan tekijöistä.

Jos tupla palkka poistuu niin siinä vaiheessa saa unohtaa viikonloppuisin ravintolaa syömään menemisen.

Ainakaan minä en ota viikonloppu vuoroja vastaan jos siitä ei saa mitään lisää.

Vierailija
634/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatat siis palkanalennusta itsellesi? Mikset ehdota sitä pomollesi?

Ei se käytännössä olisi palkanalennus, kun niitä sunnuntaita harvoin saa tehdä. Mutta pointti oli se, että ymmärrän hyvin mihin tämä ajatus perustuu. Vuonna 2023 ei ole mitään perustetta sille miksi nimenomaan sunnuntaina saa tuplapalkkaa.

Vierailija
635/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumustyö voi olla jotain pientä puuhastelua mitä teet omien voimavarojen ja ajan puitteissa. Hoitoala on kaukana siitä. Se on raskasta ja vaativaa työtä kaikin puolin. Saat ihan tosissaan hoitaa uuvuksiin asti jos niihin hommiin lähdet ja heittää hyvästit sosiaaliselle elämälle kun muut ovat vapaalla.

Vierailija
636/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sunnuntai- ja pyhälisien kannattaja. Mutta vastaavasti toivoisin sunnuntairauhaa, jolloin sunnuntaisin puhelin ei soisi työasioissa eikä liikenne rullaisi kodin ohi samaa tahtia kuin arkisin. Pyhitetään pyhäpäivä!

Puhelimeen ei ole mikään pakko vastata.

Vierailija
637/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITES PAPERI- ja SELLUTEHTAAT??! Ajetaanko alas aina sunnuntaisin??? Vetäkää nyt jo käteen!!!

Vierailija
638/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi kun kaikki on kiinni sunnuntaina. Otetaan perinteiset vanhat tavat takaisin. Ihmiset jaksaakin paremmin kun on yksi hiljaisempi päivä.

Vierailija
639/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin höpsismiä vaatia tuplapalkkaa kaikille ja pidetään sen takia esim. Ravintoloita kiinni. Jos joillekkin riittäisi esim. 50%.

Mullekin sopis, jos jostain pitää säästää, niin tuo 50%, mutta ei sunnuntailisiä kokonaan pois. Olis kuitenkin jotenkin huomioitu korvaus sunnuntaityöstä.

Vierailija
640/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITES PAPERI- ja SELLUTEHTAAT??! Ajetaanko alas aina sunnuntaisin??? Vetäkää nyt jo käteen!!!

Ajetaan vaan jos kajoavat viikonloppulisiin. Sitten on sama lähteä vaikka ongelle viikonlopuksi. Varmaan joku s omppu raketti-inssi hoitaa homman sopivaan hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme