Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yrittäjät: Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan

Vierailija
25.09.2023 |

Nyt kun on saatu ek:n oppipoika Petteri pääministeriksi ja kokoomuksen puudeli Purra valtiovarainministeriksi, on pää auki työntekijöiden maahanpolkemisessa.

Kommentit (902)

Vierailija
201/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pyhälisillä ole sinällään juuri tekemistä uskonnollisen asioiden kanssa, mutta olennaista on se, että 80% suomalaisista työssäkäyvistä ja 100% koululaisista viettävät viikottaiset vapaapäivänsä lauantaina ja sunnuntaina. Lisät ovat siis korvausta siitä, että sinä olet töissä silloin kun ystävät, sukulaiset ja lapsesi viettävät vapaapäivänsä. Tässä mielessä myös lauantai lisien tulisi olla nykyistä korkeammat.

Monella pienpalkka alalla ja työvoimapulasta kärsivällä alalla pyhälisät ovat merkittävä palkanlisä ja motivaattori esim tehdä ylitöitä. Ilman niitä työntekijä kato vain kiihtyisi monelta alalta, palkka jäisi jo niin lähelle työttömän elintasoa ettei työssäkäynti enää motivoisi sitä vähääkään mitä nyt.

Joku sanoi, että kouluttautukaa paremmin palkatuille ja parempien työolojen aloille. Mikä ettei, mutta valitettavasti näitä töitä ei ole todellakaan läheskään kaikille ja kyllähän näihin usein mennään vielä suhteiden kautta. Anteeksi nyt vain, mutta sekin on tosi että keskimäärin nämä matalapalkka alat ovat yhteiskunnan toiminnan kannalta usein jopa kriittisempiä kuin monet korkeakoulutttujen työt.

Vierailija
202/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työnhakijoilta voisi kysyä haluavatko tehdä töitä myös viikonloppuisin normipalkalla. Mulle se kyllä sopisi. T: työtön työnhakija

Muualta tulleet tekevät mielellään ilta- ja viikonloppuvuorot, arkipyhät normipalkalla. Minullakin ulkomailta tulleet työkaverit tekevät em. vuorot ja kantasuomalaiset normivuorot eikä kenellekään tarvi maksaa mitään lisiä, sama palkka vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä riippumatta.

Persut vie loppuun suomalaisten korvaamisen muilla ja on siitä vielä ylpeitä :D :D :D :D :D

Ymmärrys oman oksan sahaamisesta on persulle vieras laji. Kielikin juuttui makeasti Kokoomuksen ahteriin ;D

Iltalehti on haastatellut tätä juttua varten useita tutkijoita, poliitikkoja, EU-virkamiehiä ja etujärjestöjen edustajia, joista osa ei halunnut puhua nimellään.

Kokonaiskuvaksi muodostuu se, että suurimmat haasteet ja suoranaiset epäonnistumiset Marinin hallituskauden EU-politiikassa ovat liittyneet Suomen ennakkovaikuttamiseen ja hallituksen sisäiseen erimielisyyteen, joka on haitannut Suomelle tärkeiden asioiden yksituumaista ajamista.

Samalla moititaan myös sitä, että hallituksen EU-politiikka on ollut hitaasti reagoivaa, ja toisinaan Suomen linja on jäänyt epäselväksi.

Mahtavaa, että löysit tähänkin kuitenkin syypääksi Marinin hallituksen, kun nykyhallitus on nimenomaan tehnyt hartiavoimin töitä Suomi-kuvan tahraamiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi on puututtava kaikkeen. Ihminen on pelkkä työkone, ja kaikki muut elämän tarkoitukset, läheiset ihmiset, elämästä nauttiminen ja muu höttö on vain yrittäjien rahan takomisen tiellä. Arbeit macht frei.

Vierailija
204/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä suunnitelmat toteutuvat, niin tulen jättäytymään virallisen työelämän ulkopuolelle. Teen pimeänä sen minkä teen ja elääkseni tarvitsen. Näiden apinoiden orjaksi en rupea.

Vierailija
205/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matalapalkka-alalla ja teen sunnuntaita melkein joka kuukausi. Syy on raha. Jos tuplapalkka poistetaan, niin poistun minäkin työmarkkinoilta, koska ei ole järkeä tehdä työtä ilman lisiä. Saan noin 500 enemmän kuin ilman sunnuntaita.

Huvittavinta on, että jos jäisin kokonaan tukien varaan, saisin arviolta 1000 euroa enemmän kuin nyt töissä. Olen kai hieman hullu, koska haluan jatkaa työntekoa, kerryttää eläkettä ja maksaa itse menoni.

Mutta poistetaan toki tuplapalkka, niin pääsen minäkin lepäilemään veronmaksajien rahoille. Oma ay-liittoni on kuulemma neuvotellut asiasta jo kolmella kierroksella ja tähän asti voittanut. En tiedä sitten seuraavista.

Vierailija
206/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Mistähän ne yrittäjät meinaavat saada työntekijöitä sitten sunnuntaille. Saavat sitten itse tehdä työt sunnuntaina. Minä en ainakaan tee enää viikonloppuisin töitä, jos siitä ei saa parempaa korvausta. 

Vierailija
207/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan menisi enää sunnuntaisin töihin, kun suurin valta-osa ihmisistä (lapset kouluista ainakin) ovat vapaalla viikonloppuisin ja ainoa mahdollisuus yhdessä oloon?

Ehkä juuri siksi.

Vierailija
208/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse matalapalkka-alalla ja teen sunnuntaita melkein joka kuukausi. Syy on raha. Jos tuplapalkka poistetaan, niin poistun minäkin työmarkkinoilta, koska ei ole järkeä tehdä työtä ilman lisiä. Saan noin 500 enemmän kuin ilman sunnuntaita.

Huvittavinta on, että jos jäisin kokonaan tukien varaan, saisin arviolta 1000 euroa enemmän kuin nyt töissä. Olen kai hieman hullu, koska haluan jatkaa työntekoa, kerryttää eläkettä ja maksaa itse menoni.

Mutta poistetaan toki tuplapalkka, niin pääsen minäkin lepäilemään veronmaksajien rahoille. Oma ay-liittoni on kuulemma neuvotellut asiasta jo kolmella kierroksella ja tähän asti voittanut. En tiedä sitten seuraavista.

Joo, sama mulla. Teen paljon ylitöitä viikonloppuisin, koska muuten ei normaali palkka riitä. Jos lopetan ylitöiden tekemisen saan toimeentulotukea, mutta olen halunnut pärjätä itse. Lopetetaan sitten töiden tekeminen ja nostetaan toimeentulotukea. Naurettavia nämä leikkaukset.

Vierailija
209/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi on puututtava kaikkeen. Ihminen on pelkkä työkone, ja kaikki muut elämän tarkoitukset, läheiset ihmiset, elämästä nauttiminen ja muu höttö on vain yrittäjien rahan takomisen tiellä. Arbeit macht frei.

Vain yrittäjille lisää rahaa. Rikkaat rikastukoot entisestään ja muut nääntyköön. On tämä yhteiskunta mennyt naurettavaksi. 

Vierailija
210/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Mistähän ne yrittäjät meinaavat saada työntekijöitä sitten sunnuntaille. Saavat sitten itse tehdä työt sunnuntaina. Minä en ainakaan tee enää viikonloppuisin töitä, jos siitä ei saa parempaa korvausta. 

Sittenhän sinut irtisanotaan jos et ilmesty työpaikalle.

Vierailija
211/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen työntekijät: Seuraavaksi on puututtava yritysten hurjiin voittoihin

Yritystuet pois myös.

Vierailija
212/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta tulee tilallesi uudet työntekijät joille jokainen päivä on potentiaalinen työpäivä.

Vierailija
213/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aiempien kommenttien kanssa. Ei muuta kuin kaupat kiinni sunnuntaisin, jos sitä palkkaa ei yrittäjän huvita maksella.

Kuinka typerinä nämä yrittäjät oikein työntekijöitä pitävät? Miksi kukaan myisi itseään halvalla ja menisi viikonloppuna töihin normipalkalla. Kaupat ei todellakaan pyörisi normipalkoilla. Vielä naurettavampaa tästä tekee se, että esimerkiksi nämä kauppiaat takovat miljoonatuloja vuodesta toiseen ja nyt sitten vielä palkanmaksusta pitäisi säästää. Melkoinen utopia. 

Vierailija
214/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain yrittäjille lisää rahaa. Rikkaat rikastukoot entisestään ja muut nääntyköön. On tämä yhteiskunta mennyt naurettavaksi. 

Miksi kuvittelet että kaikki yrittäjät olisi jotenkin rikkaita?

Vierailija
215/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta tulee tilallesi uudet työntekijät joille jokainen päivä on potentiaalinen työpäivä.

Ulkomailta ei todellakaan tule työntekijöitä, kun tajuavat mikä hintataso maassa on. Ei täällä kannata edes työskennellä, kun eläminen maksaa liikaa. Mutta elä sinä tuossa harhakuvitelmassasi. Katsotaan sitten kun joka paikka on kiinni viikonloppuisin, kun ei ole työntekijöitä.

Vierailija
216/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän sinut irtisanotaan jos et ilmesty työpaikalle.

Mun työaika on maanantaista perjantaihin. Teen vapaaehtoisesti viikonloppuja siihen päälle, joten ei voida irtisanoa, jos lopetan viikonlopputyön. 

Vierailija
217/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen työntekijät: Seuraavaksi on puututtava yritysten hurjiin voittoihin

Osta osakkeita niin pääset sinäkin nauttimaan niistä voitoista 👍

Jos olisin vaikka perinyt hyvän aloituspääoman, niin toki.

Kuitenkin Suomen hintataso ja palkkataso pitävät huolen ettei duunarin osasalkulla rikastuta.

Vierailija
218/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työnhakijoilta voisi kysyä haluavatko tehdä töitä myös viikonloppuisin normipalkalla. Mulle se kyllä sopisi. T: työtön työnhakija

Muualta tulleet tekevät mielellään ilta- ja viikonloppuvuorot, arkipyhät normipalkalla. Minullakin ulkomailta tulleet työkaverit tekevät em. vuorot ja kantasuomalaiset normivuorot eikä kenellekään tarvi maksaa mitään lisiä, sama palkka vuorokaudenajasta tai viikonpäivästä riippumatta.

Persut vie loppuun suomalaisten korvaamisen muilla ja on siitä vielä ylpeitä :D :D :D :D :D

Ymmärrys oman oksan sahaamisesta on persulle vieras laji. Kielikin juuttui makeasti Kokoomuksen ahteriin ;D

Iltalehti on haastatellut tätä juttua varten useita tutkijoita, poliitikkoja, EU-virkamiehiä ja etujärjestöjen edustajia, joista osa ei halunnut puhua nimellään.

Kokonaiskuvaksi muodostuu se, että suurimmat haasteet ja suoranaiset epäonnistumiset Marinin hallituskauden EU-politiikassa ovat liittyneet Suomen ennakkovaikuttamiseen ja hallituksen sisäiseen erimielisyyteen, joka on haitannut Suomelle tärkeiden asioiden yksituumaista ajamista.

Samalla moititaan myös sitä, että hallituksen EU-politiikka on ollut hitaasti reagoivaa, ja toisinaan Suomen linja on jäänyt epäselväksi.

LInkkiä tähän kiinnostavaa tutkimukseen. Niin osataan sitten katsoa mitä se sanoo orvon kauhukabinetista.

Vierailija
219/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahaha. Päivän vitsi. 

Vierailija
220/902 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aiempien kommenttien kanssa. Ei muuta kuin kaupat kiinni sunnuntaisin, jos sitä palkkaa ei yrittäjän huvita maksella.

Kuinka typerinä nämä yrittäjät oikein työntekijöitä pitävät? Miksi kukaan myisi itseään halvalla ja menisi viikonloppuna töihin normipalkalla. Kaupat ei todellakaan pyörisi normipalkoilla. Vielä naurettavampaa tästä tekee se, että esimerkiksi nämä kauppiaat takovat miljoonatuloja vuodesta toiseen ja nyt sitten vielä palkanmaksusta pitäisi säästää. Melkoinen utopia. 

Ja monet tämän aivopierun kannattajat varmasti kuuluvat ja tuudittautuvat itse siihen ma-pe 8-16 väestöön, mutta kannattaisi muistaa että nykyisen systeemin romuttaminenhan voisi avata uusia työaikakäytäntöjä myös juuri niihin omiin hommiin! ;)