Olisiko jo järeiden toimenpiteiden aika? Yrittäjät vaativat sunnuntailisän poistamista
Kommentit (76)
Ei ole nykyään perusteita millekään tupla- tai jopa kolminkertaisille palkoille viikonpäivästä riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nykyään perusteita millekään tupla- tai jopa kolminkertaisille palkoille viikonpäivästä riippuen.
Mietipä tätä vähän tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kosketa minua millään tavalla. En kannata lakkoa tai muitakaan toimenpiteitä.
Oma napa paras napa.
En aio osallistua mihinkään ay-liikkeen masinoimaan mielenilmaukseen. Paitsi ehkä rikkurina.
Suomessa pitää tehdä tarvittavat (ns. verrokkimaissa jo tehdyt, yleensä demarien johdolla!!) työelämän uudistukset ja tarvittessa jyrätä SAK vaikka poikkeuslailla.
Suomalaisesta yhteiskunnasta on tullut kansansa näköinen, se on nykyään sellainen pahantekeväisyysorganisaatio. Velalla perustellaan, mutta velka vaan kasvaa, kun varakkaat eivät osallistu ja säästöt hupenevat veronkevennyksiin. Tärkeintä on päästä toteuttamaan omaa pahansuopuuttaan toisia kohtaan. Siitä suomalaisessa vallassa ja vallankäytössä on kysymys. Siksi valtaan halutaan Suomessa.
Sittenpä eivät saa sunnuntaille tekijöitä, kaivavat itselleen kuoppaa.
Oisko ollut avaajalla jotain linkkiä vai tyhjää huutelua vain?
Meidän yrityksessä ei vaikutusta, yrittäjäon itse aina sunnuntaisin tämän takia 10h töissä eikä kukaan muu. Rahat ei riitä niin ei riitä.
Joo, lauantain saunalisät on ehkä aikansa nähnyt lisä.
Mutta siis tuo sunnuntain tuplapalkka on usein syy miksi kahvilat ja osa pienistä liikkeistä ei ole sunnuntaisin auki.
Kyllä, järeitä toimenpiteitä tarvitaan. Nimittäin työelämän uudistamisessa.
"Olen juuri nyt töissä".
(poreilemassa altaassa).
Ravintola? Kauppa? Julkinen liikenne? Terveydenhoito? Et tarvitse ?
Vierailija kirjoitti:
Ei kosketa minua millään tavalla. En kannata lakkoa tai muitakaan toimenpiteitä.
Kyllä se välillisesti koskettaa sinuakin. Mietipä vaikka hoitoalaa, jossa jo nyt pyöritetään homma pitkälti keikkailijoiden varassa. Mitäpä luulet kiinnostaako ketään keikkahoitajaa mennä viikonloppuisin/sunnuntaisin heittämään keikkaa jos siitä ei saa kunnon korvausta? Mieluummin minäkin teen sitten vain arkisin töitä.
Tulee olemaan katastrofi jos nuo lisät poistetaan. Hoitoala koskettaa viime kädessä ihan jokaista.
t. keikkahoitaja
Rehellinen yrittäjä on nykyisin harvinaisuus.
Kommunisti äänestää nykyisin kokoomusta ja kokoomuslainen äänestää kommunistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se välillisesti koskettaa sinuakin. Mietipä vaikka hoitoalaa, jossa jo nyt pyöritetään homma pitkälti keikkailijoiden varassa. Mitäpä luulet kiinnostaako ketään keikkahoitajaa mennä viikonloppuisin/sunnuntaisin heittämään keikkaa jos siitä ei saa kunnon korvausta? Mieluummin minäkin teen sitten vain arkisin töitä.
Tulee olemaan katastrofi jos nuo lisät poistetaan. Hoitoala koskettaa viime kädessä ihan jokaista.
t. keikkahoitaja
Sama täällä, mieluummin sitten perheen kanssa viikonloppuisin kuin töissä.
Yrittäjät on sitä mieltä että lumipyryn jälkeen lumityöt voi odottaa virka-aikaa? Niinhän siinä vähän käy.
Voi olla myös aika sekalaista sorttia jolle kelpaa sunnuntai ja yötyö sairaaloissa, hoitokodeissa ja teollisuudessa. Kyllähän ammatti-ihminen mielummin viettää yöt puolison vieressä ja illat ja viikonloput perheen parissa. Mutta mitä nopeammin tätä tarjotaan, sitä nopeammin hallitus kaatuu.
Näyttää vähän siltä että orvon hallitus sortuu vähän yliyrittämiseen nyt.
Minä vaadin sunnuntaita vapaaksi kaikille, liikkeet kiinni. Vain välttämättömät työtehtävät ovat tarpeellisia. Kenenkään ei tarvitse ostaa vaatteita tai ruokaa tai urheiluvälineitä sunnuntaina. Pyhitä lepopäivä.
Voisko nuo yrittäjät mennä jonnekin lisätöihin jos ei muuten riitä rahat kulujen maksuun?
Säälittävää tuollainen pummaaminen
Tätä kannattaa ajatella koko maan kannalta. Jääkö ilta-, yö ja pyhätyölisät pois myös vanginvartijoilta, poliiseilta, hoitajilta, vammaisten avustajilta jne.?
Vaikutus yhteiskunnassa on paljon laajempi kuin sellukattiloiden omistajat kuvittelevat.