Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko jo järeiden toimenpiteiden aika? Yrittäjät vaativat sunnuntailisän poistamista

Vierailija
25.09.2023 |

Yleislakkoon, prkl!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tekee paluun 1800 luvulle, jos tällaisiin mennään.

Vierailija
22/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kosketa minua millään tavalla. En kannata lakkoa tai muitakaan toimenpiteitä.

Oma napa paras napa.

T SANNA M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupassa töissä. En haluaisi olla töissä yhtään sunnuntaita, enkä olisikaan ellei olisi pakko. Olisin paljon mieluummin perheen kanssa kotona sunnuntait. Sunnuntailisä on ainoa hyvä asia mitä sunnuntai töissä on, muuten päivä on viikon kamalin: henkilökuntaa on vähän ja asiakkaat valittavat miksi tämä ja tuo on loppu (sunnuntaisin ei tule kauppaan mitään kuormaa koska leipomot yms eivät toimita tavaraa koska eivät ole auki sunnuntaisin).

Jos minä saisin päättää niin kaupat olisivat sunnuntaisin suljettu, tällöin ei tarvisi maksaa myöskään sunnuntailisää.

Vierailija
24/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenpä eivät saa sunnuntaille tekijöitä, kaivavat itselleen kuoppaa.

Jos työvuorolistassa on sunnuntaivuoro niin sitten se tehdään. Jos jää pois ilman oikeaa syytä niin kengänkuva hanuriin.

Vierailija
25/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko nuo yrittäjät mennä jonnekin lisätöihin jos ei muuten riitä rahat kulujen maksuun?

Säälittävää tuollainen pummaaminen

On uskomatonta tälläinen asenne yrittäjiä kohtaan.Mene sinä paskaduunari omaan perustamaasi yritykseen,minulla ei ole sinulle enää töitä.

Vierailija
26/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työvuorolistassa on sunnuntaivuoro niin sitten se tehdään. Jos jää pois ilman oikeaa syytä niin kengänkuva hanuriin.

Terveisiä sotelta. Me keikkalaiset valitaan vuorot kalenterista ihan itse, ei odotella mitään listoja.

Vierailija
27/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keikkailija hoitoalalla, enkä todellakaan valitse viikonloppukeikkaa mikäli siitä ei saa kunnon korvausta. Ja meitä on paljon, en ole mikään poikkeus.

Nyt valoja päälle, päättäjät!

Vierailija
28/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien pitäisi ehkä yrittää enemmän. Olisiko syytä leikata yritystuet puoleen ja purkaa kannustinloukkuja.

Vierailija
29/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko nuo yrittäjät mennä jonnekin lisätöihin jos ei muuten riitä rahat kulujen maksuun?

Säälittävää tuollainen pummaaminen

On uskomatonta tälläinen asenne yrittäjiä kohtaan.Mene sinä paskaduunari omaan perustamaasi yritykseen,minulla ei ole sinulle enää töitä.

No, yritä sinä sitten yksin ja tee paska duunisi ja köyhdy...

Vierailija
30/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkailijan ei tarvitse mitään työvuorolistoja odotella, hän valitsee itselleen sopivimmat työvuorot. Sote/hoitoalalla on paljon keikkailijoita.

Vierailija
31/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun saan kokoaikaisen työsopimuksen ja joka viikko kahden päivän vapaat, voin tulla sunnuntaina töihin ilman tuplapalkkaa. Nyt en. Sunnuntailisä edes _vähän_ korvaa sitä, että tuntipalkka on pieni, viikkotunnit vaihtelee, työajat ovat epäsäännölliset, tulot epäsäännölliset, vapaat epäsäännölliset.

Toivottavasti nuoria perheettömiä ja nuoria opiskelijoita riittää sitten tarpeeksi sunnuntai- ja pyhätöihin. Tai en tiedä, nuoretkin ovat nykyään niin tiedostavia, että ehkä hekään eivät suostu.

Vierailija
32/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nykyään perusteita millekään tupla- tai jopa kolminkertaisille palkoille viikonpäivästä riippuen.

Ok, sitten varmaan sopii kieltäytyä viikonlopun työvuoroista. Mulle riittää sitten ma-pe klo 8-16 työnteko.

Vierailija
33/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta yrittäjät itkevät, kun kukaan ei halua olla arkipyhinä, sunnuntaina, iltaisin ja öisin enää töissä. Eikä kukaan enää osta mitään. XD Itsepähän huonontavat ostovoimaa.

Vierailija
34/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta jos ap olisi synnyttänyt mies, olisi hän on ollut koti-isä, ei kotiäiti.

Vierailija
35/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurjuhlapyhä korotus 200% kta:n mukaan myös vuorolisät kolminkertaisena 

Vierailija
36/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollut avaajalla jotain linkkiä vai tyhjää huutelua vain?

Meidän yrityksessä ei vaikutusta, yrittäjäon itse aina sunnuntaisin tämän takia 10h töissä eikä kukaan muu. Rahat ei riitä niin ei riitä.

Juu, se teidän yritys onkin maailman napa. Kuka hoitaa poliisin, puolustusvoimien, tullin, rajavartiolaitoksen, vankeinhoidon, sairaaloiden yms. kriittisten kohteiden työt sunnuntaisin? Sinä pikku yrittelijä sen surkean puulaakisi kanssa vai?

Vierailija
37/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tekee paluun 1800 luvulle, jos tällaisiin mennään.

Kaikki vaan uskovaisiksi ja kirkkoon sunnuntaisin sillähän asia korjaantuu

Vierailija
38/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin sunnuntaita vapaaksi kaikille, liikkeet kiinni. Vain välttämättömät työtehtävät ovat tarpeellisia. Kenenkään ei tarvitse ostaa vaatteita tai ruokaa tai urheiluvälineitä sunnuntaina. Pyhitä lepopäivä.

Olen kaupassa töissä ja samaa mieltä! Liikkeet voisivat olla kiinni myös lauantaisin. Aukiolot ovat jo nyt arkena niin pitkät, että jokainen ehtii kyllä asiansa hoitaa. Tai niitä aukioloja arkena voi tarvittaessa pidentää. Lisää KOKOAIKAISTA työvoimaa vuoroihin, että asiakkaat tulee palveltua, kuormat purettua jne. Aukiolot 7-21 ja kaikki ehtii hoitaa asiansa. Iltalisätkin voisi vallan hyvin poistaa tällaisessa systeemissä, kun kaikki olisi kokoaikaisina.

Yksin työskentelevät yksityisyrittäjät voisivat halutessaan pitää putiikkinsa auki milloin haluavat.

Vierailija
39/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä yrityksessä työntekijät päättävät milloin ovat töissä? Eikös se esimies tee listat, ainakin meillä näin

Vierailija
40/76 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ilmaisee mielipiteensä ja täällä vaaditaan järeitä toimenpiteitä ? Oletteko tulleet hulluiksi ? Odottakaa edes siihen asti että lakia ollaan valmistelemassa.