Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

01.09.2008 |

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

* Ensikot *

Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat ja tarkempiin tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

Christina84

Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa.

Helmi84

vm. 84 ja avomies -79. Asustellaan pk-seudulla, esikoisesta haaveillaan.

Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

Kiharapää

Minä vm -83 ja mies -81 Varsinais-Suomesta

1,5 vuotta ollaan nyt oltu yhdessä ja siitä vajaa vuosi on ollut tjottailua/yritystä..

Koiramamma

Minä vm. -81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne l-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

Lorelai_79

Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan.

Mareia

Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)

marjapensas

Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.

MaryRose

Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon ja doberman. Yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.

Menninkäinen85

Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)

Nanuuk-85

Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.

neppis82

Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.

Onnellinen84

Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.

shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun tätiä ei näy, tää mun plussa allekirjoitti taas kerran tuon. Olin ihan saletti, ettei tärpännyt, testasin negan ja kirosin miksi menkat ei tuu.. Sitten kun ne oli jo 4 pv myöhässä tulikin +

*AA*: joten tässä voi käydä tosi hyvin :)

C 5+2

Vierailija
22/57 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Christina tsemppaamisesta, mutta uskoisin että se on turhaa.. Nyt on KP 27 ja tuhrua tullut eilisestä asti. Mullahan edeltää aina varsinaisia menkkoja 1-2 pv tuhruvaihe. Saas nähdä alkaako varsinaiset niagarat sitte tänään.

Toivossa ois kyllä ihana elää mutta taidan luovuttaa, nämä kivut + tuhru on mulle niin selvä merkki

AA KP 27/25-26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Christinalle plussasta !! :)

Itse sain tänään ovistikkuun plussan (tosin haalean sellaisen mutta kyllä se ihan silmin on nähtävissä kuitenkin), ja olen siitäkin jo ylionnellinen ! :) Mies jo kyseli mun tikuttelusta uteliaana, et mikä on ollut tulos, ja kunhan se tulee kotiin hommista niin kellistän sen sänkyyn. :D Hih, tästä se yritys vasta oikeasti alkaa, jännää aikaa tulee olemaan edessä.

24/57 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten viimeinkin alkoi menkat; niukanlaiset mutta menkat kuitenkin =) Mitään menkkatuntemuksia ei ole ollut mutta ihan pienen pienen pientä tuhruttelua on ollut. Eiköhän se tästä taas!

Danja, kp1, yk2 (tm tyhjennyksen jälkeen)

Vierailija
25/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vastata tähän ketjuun, mutta aloitinkin vahingossa uuden ketjun.... no, tästä linkistä näkyy ko. juttu mitä piti kirjoittaa. :D

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Vierailija
26/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa KP 29 / 24-26. En silti vielä laske että menkat on myöhässä, koska kierto on ollu tän vuoden puolella kerran sen 28 pv:kin Eli jos menkat alkaa tänään, ollaan vielä normirajoissa.

Huomenna jos ne ei oo aamulla alkaneet, haen apteekista jonku testin ja testaan. Tosin sen kerran ku oon apteekkitestiä käyttänyt niin menkat alko samana aamuna ku testin tein.. eli semmottii.

Mulla on edelleen erikoisia hormooninhuuruisia fiiliksiä. Yhtäkkiä saattaa tulla ihan mielettämän ihana, endorfiinintäytteinen olo. Eilen illalla kivisti taas kohdunsuuta, niin et olin varma et aamulla menkat alkaa. Vaan eipä oo enää ees tuhrua tänään / eilen illalla näkynyt. Outoa.

AA

Vierailija
27/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän huonompia uutisia tällä kertaa... keskiviikkona alkoi km, jota vauhditettiin vielä kohdun tyhjentävillä lääkkeillä :( asia ei tullut täysin yllätyksenä, sillä vajaa 2 vkoa sitten ultrassa sikiö ei vastannut viikkoja, mutta eihän se sitä surua kuitenkaan poista. toivoa kuitenkin tuo se, että nyt on todettu, että pystyn tulemaan raskaaksi, joten ehkä uuden yrityksen - sitten kun siltä tuntuu - voi aloittaa vähän rauhallisemmin mielin. päätin, että otan ihan rauhallisesti asian kanssa, joten taustailen nyt sen aikaa, että jaksaa taas miettiä asiaa.

*AAlla* on hyvän kuuloisia oireita, toivottavasti kyse on siitä itsestään!

mukavaa piinailua kaikille :D

marjapensas

Vierailija
28/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti rankka juttu, olen pahoillani puolestasi. Lähetän paljon voimia ja tsemppiä !

Vierailija
29/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että säkin joudut tuon kokemaan! Voimia ja paljon sinnepäin!!!

Vierailija
30/57 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haleja sinne, tosi paska homma :( Koita jaksaa.

Mulla sitten alkoi menkat. Hullu ajatus kävi mielessäni. Voisiko hyvän olon aallot johtua oksitosiinista, sitähän käytetään aloitamaan kohdun supistelut esim raskauden käynnistyksessä. Voiko elimistö tuottaa sitä itsessään aloittaakseen kuukautiset ja saadakseen kohdun lihaksen supistelemaan ?? Ei kai mahdoton ajatus.

AA KP1.

Vierailija
31/57 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä odotellaan menkkoja, joiden piti alkaa eilen.. Vielä ei oli mitään oiretta suuntaan eikä toiseen...

taitaisi olla meneillää KP 35/32-35 yk 12...

On ollut vähän kiireitä viime aikoina..

KP

Vierailija
32/57 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se täällä netin syövereissä, vaikka olis monta juttua mitä pitäis tänään vielä tehdä.

Olo on ollut mitä omituisin torstaista saakka. Ihan ihmeellinen. Torstaina siis mahaa juili. Pe oli töissä olo ihan normaali, mut kun pääsin kotiin niin sama juilinta alkoi taas ja kesti illan. Lauantaina tuli välillä sellaisia pieniä juilintoja, mut en mitenkään huomannut et ne olis liittynyt johokin tiettyyn asentoon tai tekemiseen. Tänään olen koko päivän tuntenut vatsani olevan ilmapallo joka on puhallettu täyteen ilmaa. :D Ja samalla lailla kun eilen, niin välillä mahasta juilii. Ihan omituista. Mä oon ajatellut etten kyllä ala tarkkailla itseäni mitenkään erikoisesti, mutta kun olo on tällainen niin ihmettelen vaan et mitä mahtaa tapahtua...joko mulle on vaan joku ihme mahatauti tulossa, tai sitten menkat kolkuttelee oikein olan takaa näin aikaisessa. :D En ymmärrä kroppaani. :D Ei mahdollinen raskaus voi näin tuntua, ei kai se niin aikaisessa vaiheessa pitäisi vielä tuntua miltään...?

Vierailija
33/57 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä: Olenko ymmärtänyt oikein, että olette vielä aika alussa näissä vauvahaaveissa? Itse ainakin alkuun kun oireita odottelin ja yritin kroppaani opetella tuntemaan, niin oli jos jonkinlaista ihmejuttua=) Ja ensimmäisen raskauteni ihan alkumetreillä (ennenkuin edes itse tiesin olevani raskaana) luulin että mulle on tulossa mahatauti. Muistan kun kesken lenkin sanoin kaverilleni, että pakko kääntyä kotiin kun tutnui että kohta tulee housuun=) Ja kappas, jokin aika siitä teinkin plussatestin. Eli voipi hyvinkin olla sulla niitä oireita. Toivotaan niin!

Olen ollut tänään ahkerana ja ylpeä itsestäni. En ole oikein pitkään aikaan saanut mitään aikaiseksi kotona. Nyt sain varaston ja leikkimökin siivottua ja ulkona kaiken syyskuntoon. Ihan hyvä mieli tulee kun ajattelee ettei sitä enää tarvii tälle syksyä murehtia. Tietty on vielä kaikenlaista pensaanleikkelyä, mutta ne saadaan miehen kanssa tehtyä myöhemmin yhdessä ja ne ehtiikin. Lähinnä noi siivousprojektit on painanut mieltä kun en ole jaksanut niitä tehdä.

Lenkillekin sain itseni ajettua. Koira on tyytyväinen pitkän reippailun jälkeen. Itse sain pieniä taisteluvammoja tuosta lenkistä. Kaaduin ihan suoralla tiellä suoraan käsilleni =D Onneks ei pahemmin sattunut, mutta näköjään sitä vielä sotkeutuu omiiin jalkoihinsa kun oikein innostuu.

Irish hyvillä mielin lähtee syömään karjalanpaistia...

Vierailija
34/57 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä: Olenko ymmärtänyt oikein, että olette vielä aika alussa näissä vauvahaaveissa? Itse ainakin alkuun kun oireita odottelin ja yritin kroppaani opetella tuntemaan, niin oli jos jonkinlaista ihmejuttua=) Ja ensimmäisen raskauteni ihan alkumetreillä (ennenkuin edes itse tiesin olevani raskaana) luulin että mulle on tulossa mahatauti. Muistan kun kesken lenkin sanoin kaverilleni, että pakko kääntyä kotiin kun tutnui että kohta tulee housuun=) Ja kappas, jokin aika siitä teinkin plussatestin. Eli voipi hyvinkin olla sulla niitä oireita. Toivotaan niin!

Irish, olet ymmärtänyt ihan oikein, eli eka yk nyt menossa, ja ovis oli viime viikon puolivälissä. :) Ei ole ikinä ennen ollut tällaisia tuntemuksia, ja olen monta kertaa ajatellut että kuvittelenko vaan nämä kaikki asiat..mutta parin viikon päästä se sitten viimeistään nähdään, kun menkat pitäisi alkaa. :) Toisaalta jännää, toisaalta niin piinaavaa. :D

Vierailija
35/57 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Meidän pesue on lisääntynyt karvaisella vauvalla :) Perjantaina haettiin pääkaupunkiseudulta ihana pikku pallero, joka on edelleen ihana! Yksi koiruus meillä on jo entuudestaan (3-vuotias), mutta nyt sitten viimein hankittiin toinen. On niin sydäntäkutkuttavaa katsella, kun nämä kaksi leikkivät keskenään ja miten tuo pikkuinen fanittaa vanhempaa koiraa :) Niistä on siis seuraa & iloa niin toisilleen kuin meillekin!

Tän "vauvailun" aikana koirakuume on aina välillä nostanut päätään, mutta sitten ollaan (järjellä) ajateltu, että vauva-aika olisi "helpompaa", jos kotona on pyörimässä vain yksi karvainen kaveri... Mutta sitten päätettiin heittää nämä ajatukset männikköön ja ottaa meille uusi perheenjäsen - kävi miten kävi! Todennäköisesti tästä pennusta kerkeää kasvaa aikuinen ennen kuin meille oma lapsi tulee... Tai jos jostain (kumman) syytä nyt sattuisikin tärppäämään, niin kyllä me silti pärjätään kahdenkin koiran kanssa <3

Menkat alkoi lauantaina, nyt siis kp 3. Pitkästä aikaa tuhruttelu kesti jopa viisi päivää, hieman turhauttavaa... Jo pidemmän aikaa oon selvinnyt sillä parin-kolmen päivän vuodolla ennen kunnon menkkoja. Jossain siis hormoonit heittää, mutta heittäkööt - en jaksa tätä asiaa sen suuremmin enää pohtia, kun tässä vaiheessa siihen en pysty mitenkään vaikuttamaan.

Simo Frángenin & Rosa Meriläisen kirja "Nollasta ykköseksi" on muuten kivaa luettavaa, lainatkaa ihmeessä jos lapsen vauva-ajan päiväkirjamerkinnät (siis vanhempien tekemät, hih...) kiinnostavat :) Ja eilinen BB (muuten en ko. ohjelmaa juuri katso) oli niin liikuttavaa katsottavaa, kun Andreas sai kuulla tulevansa isäksi <3 Samalla mietin hiljaa mielessäni, että milloinkahan sitä itse pääsee kertomaan ilosuutisia miehelle...

Terkkuja kaikille! Pahoittelen ON ;)

T: baulie

Vierailija
36/57 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menkat alkoivat eilen..

KP 2/32-35 yk 13

kihis

Vierailija
37/57 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei!!!

...tulin vain ilmoittamaan, että täällä mennään jo raskaudessa viikoilla 25+6 =)))

Näytti mun nimi olevan tossa listassa, ja en ole tainnut tänne ilmoittaa edes raskaudesta =))

vauvis ja prinsessa 25+6 <3 :x

Ja meni mun eka viesti sitte ihan tonne etusivulle, eikä tänne pinoon....

Vierailija
38/57 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..juttuja tapahtuu.

Mulla on nyt KP 9 vuodon alkamisen jälkeen ja vuoto jatkuu vaan. Gyne eilen puhelimessa rauhoitteli että tää menee vielä ihan normaalien kuukautisten piikkiin. OK, ymmärrän että koska alkuraskauden keskenmeno on hyvin todennäköistä ja yleistäkin, hän ei halunnut mua silläkään asialla viikonloppua vasten hermostuttaa..

.. mutta mä tein tänään herkän raskaustestin ja sain haamuplussan

Kyssäri: eihän tuloillaan oleva ovulaatio voi näkyä raskaustestissä haamuna? Kai ny kyseessä on kuitenki eri hormoonit, LH ja Hcg?

Mä itse kallistun sille kannalle että olen yrittänyt olla raskaana, mutta koska vuodan koko ajan (kuukautiskupissa on tyhjentämisvälein pohjalla ihan kirkasta ja klimpitöntä verta semmonen 1/5 osa pohjalla) niin todennäkösesti on sit menny kesken.

Odottelen nytte että vuoto loppuisi ja sitten joko teen uuen testin tai meen lääkäriin jos tää ei lopu (tai ehkä soitan ensin).

AA KP 9/25-28

Vierailija
39/57 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn nyt sitten tänne teidän ryhmään. Olen 25 vee ja kova kuume on saada eka vaavi. Ollaan oltu miehen kaa naimisissa jo 8 vee mut tää kuume on noussu iha yllättäin. Täs kuussa eka yritys. nyt meneillään kp 26/28-29 ja jänskää iha tajuttomasti. Oon tehny jo raskaustestinki 4 kertaa mut nega on ollu. Mitä mi

Vierailija
40/57 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänään muuttunut kp1:ksi, eli menkat alkoi. Tokalle yrityskierrolle siis siirryin. Harmittaa, mutta ei auta kun jatkaa eteenpäin.