Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

01.09.2008 |

+++ Ensikkojen viikot 36 & 37 +++

Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!

Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.

* Ensikot *

Ainoanis

Mä olen 28 v ja mies 26 v.

babydre@m

Itse olen 30 v. Yritystä on takana tuolta lokakuulta 2007.

baulie

Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat ja tarkempiin tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.

Christina84

Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa.

Helmi84

vm. 84 ja avomies -79. Asustellaan pk-seudulla, esikoisesta haaveillaan.

Irish79

Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.

Kiharapää

Minä vm -83 ja mies -81 Varsinais-Suomesta

1,5 vuotta ollaan nyt oltu yhdessä ja siitä vajaa vuosi on ollut tjottailua/yritystä..

Koiramamma

Minä vm. -81 ja aviomies -80. Yritys aloitettu 11/2006 ja lääkärissäkin ollaan asian tiimoilta jo käyty, vielä ei kuitenkaan ihan tuonne l-puolelle uskalla siirtyä. Elämää sulostuttaa 2 koiruutta.

lauroran

Olen 23-vuotias tyttönen. Asustelen Keski-Suomessa ukkoni kanssa ja ekaa lasta tässä yritetään. Mulla on opiskelut loppusuoralla ja musta olis kans yks kansankynttilä lisää tulossa tähän maahan, jos nyt koskaan saan graduani valmiiksi... Meillä on kaksi koiraa, joihin voi purkaa hoivaviettiä... Jätin pillerit pois siis helmikuun alussa.

Lorelai_79

Olen 28-v, mies 29 -v ja Etelä-Suomessa asustellaan.

Mareia

Täältä mukaan ilmoitautuu nuoripari (mie 22 & ukko 29) etelä-suomesta. Varsinaista kuumetta (tai noh...) ei ole liiemmin ilmassa ollut, nyt kuitenkin pillerit jätetty poijes ja haikaraa odotellaan innoissaan=)

marjapensas

Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.

MaryRose

Minä -88 (joo tiedän, junnu :P) ja miekkonen -86. Pk-seudulla elellään. Minä opiskelen amk:ssa ja käyn töissä samalla. Mies työelämässä. Kotona meitä pitää kiireisenä papillon ja doberman. Yritys alotettu 06/2006, taukoa 06-12/2007. Ehkäisy jätetty nurkkaan 01/2008.

Menninkäinen85

Siis vauva ois nyt meillekkin tervetullut.. minä -85 ja mies -83 ja esikoinen ois tulossa, jos nyt on tullakseen :)

Nanuuk-85

Pyörin näillä sivuilla enemmän viime syksynä kun 07/07 aloitettiin ensimmäisen yritys. Minä olen 23 v., mies 26. Vieläkään ei vaavia kuulu, kierto tasaantunut, on nyt ollut tänä vuonna joka kuukausi 29 päiv.

neppis82

Pillerit on jätetty pari viikkoa sitten ja nyt lähinnä odotellaan, kuinka epäsäännölliseksi kierto päätyy, kun ei ennen pillereiden aloittamista ollut koskaan kovin säännöllinen.

Onnellinen84

Me ollaan lopetettu ehkäisy maaliskuussa, joten ihan noviisina vielä näissä hommissa.

shania07

Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =) Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa.

syre

Meillä siis ehkäisy pois vuoden alussa. Ollaan 24/21 ja ensimmäinen kyseessä. Ollaan vielä suuri osa ajasta opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

vauvahaaveita

Yritys on aloitettu 12/07, ja sais pieni jo tulla =))

zeria

Olen siis 29v (heinäkuussa pyörähtää tosin seuraava kymmenluku iiiiiik) ja mieheni 33v. Pillerit jätin pois muistaakseni 08/06 ja heti kohta olinkin raskaana olisko ollut 1 vai 2 normaalikiertoa välissä. Ensimmäinen keskenmeno oli totaalinen järkytys, ei mitään ennakkovaroitusta, np-ultrassa se vain paljastui.. Toisessa raskaudessa oli sama kohtalo ja toinen kaavinta jouduttiin tekemään viime toukokuussa. Viimeisin keskenmeno tuli rv.10 viime lokakuussa

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kp31/28-29 ja kun noita raskausoireita on ollut ihan kiitettävästi päätin taas laittaa rahani clearbluen testiin. Siihen tuli iltapissasta tosi tosi haalea viiva. Mua alko jänskättää ihan hirveästi ja nyt tuntuu epätodelliselta et jos mä vaan näänkin harhaa kun on niin kova vauvakuume.

Vierailija
42/57 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi menkat tänään. Luultavasti oli sitten varhainen km koska se plussa tuli sunnutaina. Ottaa tosi paljon päähän. Olin niin onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani!!!

Se on vaan jotenkin niinnväärin, että ensin lupailee ja sitten kaikki meneekin päin puuta. Tsemppiä kuitenkin yritykseen.

Vierailija
44/57 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan vielä tähän vanhaan pinoon, kun en millään jaksa uutta aloittaa=)

Täällä alkoi kp1 tänään. Olen iloinen, että kierto lyheni jo 35 päivään ja ilman lääkkeitä. Tietty olisin vielä iloisempi jos olis saanut sen plussan, mutta tällä kertaa en edes ehtinyt harkita testin tekemistä=)

Tää vauvahanke on meillä nyt muutenkin elellyt taka-alalla. Se alkusyksyinen perhepiirissä tapahtunut sairaustapaus on taas saanut uuden käänteen ja elellään nyt aika kriittisiä aikoja. Ei jaksa keskittyä ollenkaan oman tulevaisuuden miettimiseen vaan kakki ajatukset on ihan muualla ja harhailee todella paljon. Jospa tässä pikkuhiljaa pääsee oman päänsä kanssa sinuiksi jälleen...

Irish katselee kaunista syksyistä säätä ja yrittää jaksaa ja jaksaa

Vierailija
45/57 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Mullakin taisi olla varhainen KM. Mut sen lisäksi menkat jatkui on - off, nyt jo KP 21 ja vuodan edelleen. Eli pari välipäivää on täs 21 päivässä ollut mutta muuten on vuotanut. Mun mielestä vuoto ei ollut kuitenkaan menkkamaista, joten sain eiliseksi ajan gynelle.

Sieltä selvisi että mulla on vas munasarjassa isohko 5 cm kysta, josta tää vuotokin johtuu. R-testinkin käski tekemään että saahaan vielä varmuus ettei oo kohdunulkoinen raskaus. Tänään tein Onni-testin ja negaa oli, hyvä niin.

Ihan positiivisilla mielin eteenpäin, mut tuntuu jotenki että tää projekti nyt ottaa aikansa ja mitä tässä turhaan hötkyilee. Koiravauvahaaveita enemmänkin tulee eläteltyä tällä hetkellä, ja on kaiken maailman harraste- ja työmatkoja niin ei ehdi ees liikaa murehtii.

Rasittavinta on vaan se että oma kroppa on sekaisin kun seinäkello eikä tunne enää siinä mieles kehoaan.

AA KP 21/24-28

Vierailija
46/57 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Ei sitä pysty ennen ymmärtämään kun on kokenut sen. Tuntuu kauhealta vaikka mullaki meni tasan viikolla 5 kesken. Eihän se ollut kun 1,5 mm kokoinen, mutta silti. Onneks ystävät on ollu tukena. Ystäväni joka on saanut keskenmenon sanoi, että pitää mennä lääkäriin eilen meninkin terveyskeskuksen kautta naistenklinikalle. Sanoivat , että on tyhjentynyt hyvin, mutta kun mulla oli/on kovat kivut niin toiseen munasarjaan keltarauhaseen on kertynyt verta. Menee kuulemma itsestään ohi.

No pitää vaan jatkaa yritystä toivottavasti ovulaatio tulis normaalisti. Vuoto on ainaski alkanut vähenemään.

Plussatuulia kaikille.

Isosmurffi

kp3/28-29

Vierailija
47/57 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*AAlle* pahoittelut menetyksestä, sanoni *isosmurffille*.

Täti löysi tiensä vierailulle, ja jälkitarkastuskin oli ok, joten heti kun täti saadaan häädettyä, päästään uuteen yritykseen. jee :)

t. marjapensas, plussanmetsästäjä

kp 2/24

Vierailija
48/57 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut taas meitsillä pitkä palstatauko... Välillä olen käynyt juttujanne vilkuilemassa, mutta aika hiljaista on tainnut olla palstallakin viimeaikoina. Ihan pikaisesti silmäillen on moni saanut huonoja uutisia, olen niistä todella pahoillani. Kyllä nyt kaivattaisiin tänne niitä plussia eikös?

En edes muista milloin olen viimeksi kirjoitellut, mutta aikaa siitä on ja vaikka mitä on tapahtunut, paitsi sitä eniten toivomaamme. Nyt elelen tulisilla hiilillä kp 30/29-34 ja todella todella toivon että ensi viikolla saisin plussan. Tää oli jotenkin se takaraja, jos nyt ei tärppää niin sitten saa olla.. Sitten ryhdyn miettimään elämälle ihan uutta suuntaa, ei jaksa aina vaan pettyä :(

Jos joku päivittää tuota etusivun esittelylistaa, niin meitsin kohdalla se on jo vähän jäljessä... Ikä on jo valitettavasti tuo maaginen 30, mies 34, ekaa on yritetty syksystä 2006 keskenmenot 12/2006 (rv 13), 5/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10) huokaus... viimeviikolla oli siis viimeisimmän km:n "vuosipäivä" (ei juhlittu :p )

Mutta hei koetetaan saada niitä plussia tähän pinoon, oikein urakalla jookos?!

zeria

Vierailija
49/57 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa heippa,

Täällä menossa KP32 ja menkkoja ei vielä tullut. Tosin en mä niitä erityisesti toivokaan, koska vielä tosiaan KP21 ja 22 vuosi viimeks. Sillon gynellä kohdun limakalvo oli vaan 2 mm joten eipä kai oo vielä mitään vuotaakaan joten siksi kait tämä kestää. Joten tässä vaan sit ootellaan että tulisi menkat ja pääsisi taas "hommiin". Vaikka ei noi vauvajutut niin aktiivisena mielessä oo pyörinykkään tässä koko aika ku jotenki toi varhainen km + kystajuttu vaan pläjäytti päin naamaa sen verta että pahin into ja toiveet katos.

AA KP 32/25-28

50/57 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekierrosta tuli kaikista lyhin eli 25pv, edellinen oli (tyhjennyksen takia) 34pv eli kroppa vielä vähän hakee itseään.

Mutta eipä se haittaa sillä meillä on nyt sitten virallisesti yritys jäissä :´(

Tähän se työttömyys on meidät ajanut. Nyt on pakko löytää/saada töitä jotka alkaisivat 2-3kk kuluessa tai muutoin putoan Kelan päivärahoille josta taas seuraa se että lennämme tästä kämpästä pihalle kuin leppäkeihäs sillä emme kykene maksamaan vuokraa+laskuja ja jotain pitäisi vielä syödä.

Sitten jos/kun pääsen töihin niin töissä pitäisi olla sen vähintään 8kk että saisin ammattiliiton päivät täyteen.

Tietty sitten voi aloittaa yrityksen uudelleen kun työtä löytyy. Tuo on toki työpaikkaa kohtaan inhottavasti tehty, että työntekijä ehtii esim. olla puoli vuotta töissä ja sitten pitää alkaa tälle sijaista etsimään. Sellaista se kuitenkin on meidän naisten kohdalla, että se riski pitää ottaa että nainen alkaa lisääntymään :p

Tuota päätöstä on hankala perustella mutta oman pääni sisällä tämä ratkaisu on aivan täysin selkeä. Ymmärtääkö kukaan tätä päätöstä? Ei varmaan...

Miehukseni tuki päätöstäni ja oli samaa mieltä. Kuitenkaan hän ei kertonut mitä ajatteli... Eikä hän edes halua keskustella asiasta...

Sydäntä kuitenkin tuska raastaa ja riipii :´( Haluaisin niiiiin kovasti syliini sen ihanan tuhisevan nyytin <3 eikä sitä tarvetta täytä mikään koira tai kummipoika... Tuska tuntuu varsinkin nyt niin suurelta sillä johan tuota odotuksen onnea päästiin pari kolme viikkoa nauttimaan. Aivan kuin lapselle olisi annettu herkullinen tikkari josta pääsi pitkän odotuksen jälkeen nauttimaan... Sitten yhtäkkiä se repaistaan pois :(

Olikohan tuossa kirjoituksessa nyt mitään tolkkua... Pää on vain jotenkin sekaisin...

Vierailija
51/57 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ole ollut mitään kommentoitavaa, kun menkat toisensa jälkeen ovat tulleet.. Nyt meneillä yk 13 jossain loppupuolella..

Ensi viikolla ollaan menossa mun tätini luokse katsomaan aika pieniä koiranpentuja.. Ajattelin, että samalla kävisimme katsomassa Ideaparkissa ekaa kertaa elämässämme..

Tänne ei siis sen ihmeempää.. Nyt suunnitteilla mahdollinen koiranpennun hankinta keväällä..

KP

Vierailija
52/57 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 35 menossa. Ja olin bongaavinani eilen ja toissapäivänä oviksen! No sinänsä se olisi edes jotenkin loogista jos vuosin viimeksi KP20 ja 21 joten siitä on se n. 14 pv.. Mutta jännäks menee että koska menkat tulee sitten. Aattelin tehdä testin 28pv ellei menkkoja ole siihen mennessä kuulunut; siihen on tästä "oviksesta" 14 pv.

AA KP 35/25-28

Vierailija
53/57 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen 25-vuotias ja mieheni 23 v. Nyt jätettiin ekaa kertaa ehkäisy pois ja ensi viikolla pitää testata tuleeko sieltä kukaan :). Perheeseemme kuuluu tällä hetkellä kaksi koiraa.

Vierailija
54/57 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt jaksa vauvahaaveita elättää. Viime viikko toi sen pahimman uutisen mikä meille voi nyt tulla. Isäni nukkui pois. Tuntuu kun tukehtuisi tänne. Miten näistä selviää?? Tämän kirjoittaminenkin on vaikeaa. Ei keksi sanoja.

En nyt jaksa täällä varmaan kirjoitella hetkeen, mutta kaikille teille plussia toivoen

Irish

Vierailija
55/57 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pino hiljentynyt...

Eka yk km:n jälkeen lähestyy loppuaan, mutta en oikein jaksa plussaan uskoa. Kroppa ei ilmeisesti ole ihan palautunut km:sta, joten vähän taitaa olla huonot mahdollisuudet onnistumiseen tässä kierrossa... Toivottavasti täti saapuu pian, ja toivottavasti ensi kierto menee jo normaalimmin niin että olisi jotain todellista jännäilyn aihetta :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

t. marjapensas

Vierailija
56/57 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon enemmän kirjoitellu tonne heinäkuisiin ja vielä toistaisex pysyny siellä. Katotaa ny mitä tapahtuu mut kuumeilla kauheasti en kyllä uskalla. Kyl se km vaikuttaa aika paljon elämään kun nyt jos sattuisin raskautumaan olisin iha paniikissa koko ajan et tuleeko taas km. Ja aivan varmasti pyydän ajan varhaisultraan.

Olis kyllä ihan kiva kirjotella ihan aktiivisestikin kuulumia... Siis vähä useammin toisin sanoen..

Marjapensas huomasitko ovista tässä km;n jälkeises kierros??

Ite ku tikutin ovista ni en saanu yhtä tummaa viivaa ku testin mukaa ois pitäny saada mut ovisoireet kyl oli 19-21.10.

Mitä mieltä olette koska mun kannattais testaa ekan kerran jos ovis ois ollu vaiks 21 pv. Koska pitäis näkyä???

Plussaisia tuulia ja tarrasukkia toivottaa

Isosmurffi kp 31/28-29

Vierailija
57/57 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eikä menkkoja vielä oo näkynyt. Nega testattu viime pe KP 43. Testaan huomenna varmaan uusiks.