Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ole enää hyviä kirjoja?

Vierailija
23.09.2023 |

On vain muutama oikein hyvä kirjailija mutta ei nekään kirjoita kuin kerta vuoteen uuden. Suurin osa ihan paskaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa mieltä, luen kirjoja laidasta laitaan, useimmiten kirjan luettua tulee tunne miksi tämä kirja on ylipäätään kirjoitettu, ihan diipadaabaa

Vierailija
22/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, tutustu esim. Andy Weirin uusimpaan teokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä genressä mitä luen ei ole kuin kourallinen hyviä kirjailijoita. miksi pitää piinata itseään lukemalla kirjallisuutta sellaisesta aihepiiristä joka kiinnostaa nolla? Elämänkertoja olen lukenut joskus muinoin, mutta ei nekään pahemmin kiinnosta enää.

Ap

Vierailija
24/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalle Päätalon Iijoki-sarjan 1787 henkilöä

KAI HIRVASNORO5.5.2013

YLEINEN

Mikko Ihalainen on tehnyt suurtyön ja koonnut luettelon kaikista Iijoki-sarjassa esiintyneistä henkilöistä Huonemiehen pojasta Hyvästi Iijokeen. Nimiä on 1787 ja lähes kaikista myös luonnehdinnat. Luetteloa ei ole aiemmin julkaistu, mutta  nyt Mikko haluaa sen kaikkien kiinnostuneiden ulottuville tämän blogin kautta. Suurkiitokset siitä.

https://blogit.kansanuutiset.fi/paatalon-matkassa/iijoki-sarjan-1787-he…

Jep,niin hyvin ja tarkasti Kalle on osannut kirjoittaa että tavallaan lukija voi oman elämänsä lisäksi elää toisen elämän Kallen aisteilla.

Vierailija
25/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Elisa-kirjalta säännöllisesti äänikirjoja. Valitsemani kirjat ovat hyviä mutta sehän on makuasia.

Vierailija
26/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä genressä mitä luen ei ole kuin kourallinen hyviä kirjailijoita. miksi pitää piinata itseään lukemalla kirjallisuutta sellaisesta aihepiiristä joka kiinnostaa nolla? Elämänkertoja olen lukenut joskus muinoin, mutta ei nekään pahemmin kiinnosta enää.

Ap

No oikeastaan se on sitten ihan sun oma ongelma. Ei auta kuin hyväksyä tilanne sellaisenaan.

Vierailija
27/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoissa on se huono puoli että se on aina jonkun toisen mielikuvitusta. Paljon kehittävämpää on kirjoittaa itse.

Vierailija
28/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat ovat nämä naiivilla tavalla kirjoitetut ja ne tunnistaa siitä, että on paljon dialogeja kirjassa ja ne dialogit ovat tönkköjä. Kuvaileva kirjoitusyyli jää pois. Asiat alleviivataan lukijalle, ei hyvä. Ap

Vierailija
29/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro ne hyvät kirjailijat. Ehkä voin vinksta sulle pari lisää.

Vierailija
30/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se ei sitten ole kirjailijoiden paskuuden syytä, vaan ihan oma näivettynyt makusi.

Vierailija
31/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro ne hyvät kirjailijat. Ehkä voin vinksta sulle pari lisää.

Ehdoton lempparini on Camilla Grebe, myös kirjat jotka on kirjoittanut siskonsa Åsa Träffin kanssa. Sitten Katarina Wennstam, Stina Jackson, Karin Fossum, Pierre Lemaitre (kirjoittaa huisin hyvin ja vauhdikkaasti, tuntuu kuin olisi siinä menossa mukana). Siinäpä ne tahtoo olla. Ehkä unohdin jonkun?

Ap

Vierailija
32/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoista ja antikvariaateista löytyy hyviä vanhoja kirjoja vaikka kuinka paljon.

Vierailija
33/33 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Wallanderit? Ne oli hyviä, ikuisuus sitten olen niitä lukenut. Läckbergin kirjat on myös hyviä, jos siis luet vain pohjoismaisia dekkareita. Itse tykkään paljon myös Lars Keplerin kirjoista, vaikka ihan uskottavia ne ei kyllä ole varsinkaan viimeiset Joona Linna -kirjat. Stieg Larssonin Millennium trilogia oli myös hyvä.

Jenkeistä Karin Slaughterin kirjat on erittäin hyviä, joskin osa vähän liiankin väkivaltaisia ja sadistisia omaan makuun. Michael Connelly kirjoittaa myös hyviä kirjoja, ainakin osa. Tykkään myös Pendergast-sarjasta todella paljon vaikka sekin sisältää vähän yliluonnollisia juttuja / epäuskottavia juttuja.

Itse kyllä luen paljon muutakin kuin pelkkiä rikoskirjoja ja hyviä kirjoja on maailma pullollaan. Plus mielellään luen myös vähän kehnompia kirjoja, jos tarina vaan on tarpeeksi hyvä.