Ukrainalaisperhe kauhistui Suomen sairaanhoitoa ja palasi kotimaahan, jossa 8-vuotias Tymur leikattiin heti.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009834253.html
Kyseessä oli aivokasvain. Suomen terveyskeskusjärjestelmä saa haukkuja ja sivistysmaiden perhelääkärijärjestelmä saa kehuja.
Ei tehnyt sote-alue vaikutusta ukrainalaisiin.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että leikkaamista pyritään välttämään nykyään ihan liikaa. Lapsellani murtui käsi tänä vuonna ja se kipsattiin. Sitten kävikin ilmi, että luu ei ollut luutunut ja oli väärässä asennossa ja vasta sitten leikattiin. Koko murtuman hoitoon meni 5 kk. Säästyikö rahaa? Olisiko kannattanut leikata heti? Nyt omalla kohdallani olisi leikkaustarve. Kohdussa on myoomia, ja gyne päätti, että tarkkaillaan puoli vuotta. Haluaisin kohdunpoiston, koska olen menopaussi-ikäinen. Mutta ei. Pitää ravata tutkimuksissa edelleen. Ei kai ne myoomat itsestään katoa?
Ihme touhua.
Leikkauksissa on aina riskinsä. Jos jokin saattaa parantua ilman leikkausta niin parempihan se on kuin mahdolliset hermovauriot, komplikaatiot sun muut.
Siinäkin on riskinsä, jos ei leikata. Jos lapsen käsi olisi heti leikattu, niin koko homma olisi ollut parin kuukauden päästä ohi. Mutta ei. Säästöähän tästä viivyttelystä ei tullut, vaan yhteiskunta joutui maksamaan turhaan kahdesta kipsauksesta, ties miten monesta röntgenistä, kipulääkkeistä, matkakuluista, jne. Nyt mielenkiinnolla odotan, mitä näistä myoomista seuraa. Toistaiseksi olen pärjännyt kipujen kanssa, mutta jossain vaiheessa täytyy varmaan saikuttaa. Surkeaa touhua tässä paskamaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että leikkaamista pyritään välttämään nykyään ihan liikaa. Lapsellani murtui käsi tänä vuonna ja se kipsattiin. Sitten kävikin ilmi, että luu ei ollut luutunut ja oli väärässä asennossa ja vasta sitten leikattiin. Koko murtuman hoitoon meni 5 kk. Säästyikö rahaa? Olisiko kannattanut leikata heti? Nyt omalla kohdallani olisi leikkaustarve. Kohdussa on myoomia, ja gyne päätti, että tarkkaillaan puoli vuotta. Haluaisin kohdunpoiston, koska olen menopaussi-ikäinen. Mutta ei. Pitää ravata tutkimuksissa edelleen. Ei kai ne myoomat itsestään katoa?
Ihme touhua.
Mulla todettu palleatyrä, joka aiheuttaa ongelmia. Lääkitys ei auta enää ja sitä ei saisi jatkuvasti edes käyttääkään. Sanotaan, että pitäisi leikata ja silti ei laiteta edes jonoon.
Minulla on myös myooma ja sen tilanteen pääsisi kontrolloimaan vain kalliille yksityiselle. Kolme viikkoa neljästä välivuotoja ja neljännen viikon sitten menkat. Vatsa on kipeä ja paino noussut, mutta kunnalliselta vaan ohjataan yksityiselle omalla kustannuksella, kun ei oo kunnollista ultralaitetta. Kai se räjähtää itsekseen lopulta, ihan sama.
Miten joku pitää vielä Suomalaista terveydenhuoltoa laadukkaana? Ei kannata mennä sairastumaan.
Voimia sinulle. Olikohan minulla myooma räjähtänyt, kun vuotoa oli kolme viikkoa ja kovat kivut? Jatkossa jään kyllä sairaslomalle.
Ja suomalaiset auttavat heitä sinisilmäisinä. Kantasuomalaista ei auteta- parempi että muunmaalaisilla lapsilla ruokaa pöydässä. MIksi suomalainen on niin hölmö? Miksi ei välitetä omistaan, mutta näille ukrainalaisille riittää myötätuntoa vaikka kuinka. Suomi on ihmeellinen maa.
Orpo ja Purra ovat mielenvikaisia, luonnehäiriöisiä tyyppejä.
Suomi menee hajalle. Mutta, eivät he välitä. Vain oma etu tärkeää.
Hallitus alas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetin Orpo ja Purra tuhoavat tämän maan. Köyhät kuolkoon, rikkaille kaikki.
Tuskin ne mitään köyhiä ukrainalaisetkaan ovat, ei kelpaa enää masikan poiminta. Ja kuinka he voivat mennä kotimaahansa lääkäriin ja asua täällä meidän kustannuksella. Kyllä meillä on tuo avustusten jako revähtänyt aivan järjettömyyksiin. Purra ja Orpo pitäkää pintanne.
Korjaan, MANSIKAN poiminta.
Ehkä Ukraina voisi tarjota vastavuoroisesti apua Suomelle lyhentämään hoitojonoja?
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaiset auttavat heitä sinisilmäisinä. Kantasuomalaista ei auteta- parempi että muunmaalaisilla lapsilla ruokaa pöydässä. MIksi suomalainen on niin hölmö? Miksi ei välitetä omistaan, mutta näille ukrainalaisille riittää myötätuntoa vaikka kuinka. Suomi on ihmeellinen maa.
Orpo ja Purra ovat mielenvikaisia, luonnehäiriöisiä tyyppejä.
Suomi menee hajalle. Mutta, eivät he välitä. Vain oma etu tärkeää.
Hallitus alas!
Joku asioista päättävä sanoi, että meidän tulee auttaa nyt Ukrainaa, jos ja kun olemme itse samassa tilanteessa voimme toivoa, että meitä sitten autetaan.
Meillä on armeija jonka toimintaa parannetaan, menimme Natoon ja autamme Ukrainaa, ei ihme että olemme tässä suossa. EU:n systeemissä olemme nettomaksajia ja Afrikkaakin autamme. Eikö pitäisi ensin auttaa itseään, että kykenee sitten muita auttamaan? SM:n hallitus jakoi surutta velkarahaa, nyt valtion velanhoitokulut jo ihan pilvissä.
Tiedän toki, että meillä osa voi vallan mainiosti, Venäjän kanssa kauppa käy. Moni siis hyötyy tästä tilanteesta, osa jää auttamatta jalkoihin.
Just tällasta se suomen terveydenhooto nykyään on. Jost tuut omilla jaloin terv.keskukseen, niin ei ole mitään tutkimustarvetta millekään. Jos sanot, että on särkyjä, joihin burana ei auta, niin saat kuitenkin vaan buranaa. Ja kurjemmaks menee, kun edellinen hallitus tuhlas kaikki viimeset rahat.
Huomasivat liian myöhään miten kurjaa suomessa on. Jopa Ukrainassa asiat paremmin.
Suomalaiset ovat tyhmiä!
Vierailija kirjoitti:
Tätä arvostelua alkaa vähitellen tulla. Jokin aika sitten uutinen tytöstä, joka palasi kouluunsa Ukrainaan, kun ei ollut tyytyväinen järjestelyihin täällä.
Sinisilmäistä on odottaa todellista kiitollisuutta keneltäkään autettavalta.
Koulutkin on Suomessa paskaa, mitä voi odottaa?
Sairaanhoidon tila ollut katastrofaalinen jo monen hallituksen ajan. Samaan ollaan menossa kuin Jenkeissä, vakuutuksella pääsee hoitoon, köyhät voi uikuttaa. Itsellä paha välilevy pullistuma ja kovat hermokivut, ei leikata, syö kipulääkkeitä. Onneksi on toimistotyö ettei saikulla tarvi olla. Istuminen ei satu, mutta yöt on yhtä helvettiä.
Onhan tässä jotain ihan pöyristyttävää, sotaa paenneet haavoittuvassa asemassa olevat sairaat ihmiset haluavat palata sotaa käyvään maahan, tästä kympin maasta. Maahan jota Suomi varustaa sotimaan ja maksaa sodankäyntiä USA:n ja EU:n kanssa.
En ihmettele. Suomen systeemi on lähinnä turhauttavaa. Jouduin käymään lääkärissä saman vaivan takia 4 kertaa kuuden viikon aikana. Samassa terveyskeskuksessa oli joka kerralla eri lääkäri. Suurin osa ajasta meni siihen kun lääkäri luki edellisen lekurin kirjotelmia ja samalla kun selitin samat asiat uudestaan. Siihenhän se 15min aika jo menikin ja lääkäri heitti nopeasti päästään jonkun "ratkaisun" asiaan ja käynti oli taas yhtä tyhjän kanssa.
Tämä ketju on täynnä virheellistä tietoa. Aivokasvaimia ei leikata yksityisellä, ja lasten syöpiä ei muutenkaan hoideta missään muualla kuin yliopistosairaaloissa.
Eli hoitoa EI olisi saanut Suomessa edes rahalla. Leikkausjonossa odotat kunnes vuoro tulee.
Vierailija kirjoitti:
semmost se, mihinkäs me kantikset mennää hakemaan hoitoa
Me mennään tietenkin yksityiselle jos meillä on rahaa.
Köyhät jäävät jonoon kärsimään.
En jaksa ymmärtää miksi Suomi maailman ainoana maana pitää kiinni DDR:stä kopioiduista terveyskeskusjärjestelmästä. Se katosi Itä-Saksastakin kun muuri murtui ja Saksa yhdistyi.
Hyvä, että lähti. Pikkusen ärsyttää hoitaa näiden reikäsiä hampaita, kun niitä ei kiinnosta muu kuin hampaiden valkaisu. Lapset nukutetaan, kun ei voi muuten suuta hoitaa. Harjaa suussa ei käytetä. Sitten taas vaaditaan ilmaista nukutushoitoa!
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Suomen systeemi on lähinnä turhauttavaa. Jouduin käymään lääkärissä saman vaivan takia 4 kertaa kuuden viikon aikana. Samassa terveyskeskuksessa oli joka kerralla eri lääkäri. Suurin osa ajasta meni siihen kun lääkäri luki edellisen lekurin kirjotelmia ja samalla kun selitin samat asiat uudestaan. Siihenhän se 15min aika jo menikin ja lääkäri heitti nopeasti päästään jonkun "ratkaisun" asiaan ja käynti oli taas yhtä tyhjän kanssa.
Tämä on se mitä nimitetään häiriökysynnäksi. Nimitys on harhaanjohtava, sillä se kuulostaa siltä kuin ihmiset omasta halustaan kävisivät turhaan lääkärissä. Oikeasti he käyvät siellä turhaan useita kertoja, sillä apua ei saa ensimmäisellä eikä edes toisella tai kolmannella kerralla.
Tämä hukkaa resursseja. Lääkäreillä olisi aikaa hoitaa potilaita, jos tästä pelleilykäytännöstä luovuttaisiin.
Hoidon antamiseen heti ensimmäisellä kerralla ei menisi yhtään enemmän aikaa kuin niihin turhiin pelleilyvastaanottoihin. Tästä on tehty oikein kokeilu. En muista missä kunnassa. Mutta huomasivat että sillä tavalla hoitohenkilöstön aika riittää potilaiden hoitamiseen ja sairauslomatkin lyhenevät merkittävästi.
Itse olen terveydenhuollosta joskus saanut sellaisen ohjeen, että jokaisesta vaivasta pitää valittaa useita kertoja. Muuten lääkäri luulee että vaiva ei ole todellinen. Rivien välistä se kuulostaa siltä, kuin tällainen käytäntö olisi luotu ihan tietoisesti.
Tämä ketju terveysasioista on täyttä paskaa! Itselläni vain yksi mielipide Suomen terveydenhuollosta.
Törkyrikoksia ja törky rikollisia lääkäreitä.
Mulla on yksi kysymys terveydenhuollosta. Koska toi paska loppuu tosta vasemmasta silmästä. Aika iljettävää touhua kyllä ollut.
En minäkään syytä ulkomaalaisia Suomen terveydenhoidon alennustilasta, mutta taitaa luvatta maassa oleskelevilla paperittomilla olla parhaiten toimiva terveydenhoito tässä maassa.