Taksi vaati maksua vain käteisellä. Poistuin maksamatta. Mitä tässä pitää seuraavaksi tehdä?
Vinkkiä poliisille yhteystietojeni kanssa, että jos todella oli joku vika korttipäätteessä niin voin sovittaa maksuni, tai ainakin pääsevät jäljelle jos kuski oli joku roisto? Tarjosin kyllä korttiani niinkuin aina ennenkin olen taksissa toiminut mutta kun kuulemam vain käteinen kävi poistuin autosta ja ryntäsin rappuun katsomatta taakseni, tilanne oli sen verran ahdistava.
Kommentit (99)
Kyllä se vain niin on että jos ei kortti käy niin todennäköisesti taksi on pimeä, eikä halua antaa kuittiakaan. Tämä on ihan yleistä ulkomailla ja nyt ilmeisesti myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että olet korttimaksupelle, ei tee toiminnastasi mitenkään hyväksytympää. Normaaleilla ihmisillä on taksimatkan verran rahaa mukanaan aina.
Ei mulla ole melkein koskaan käteistä mukana. Ainoastaan jos jostain syystä haluan käyttää nimenomaan käteistä, mikä voi olla jos sitä on kertynyt vaikka joidenkin juhlien jälkeen lahjoina enemmän kuin haluan pitää kotona.
Miksi haluat, että joku voi valvoa kaikkia menemisiäsi ja ostoksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän sama juttu. Oli yö,olin juonut muutaman ja koetin maksaa kortilla niin kuski muuttui vihaisen oloiseksi ja alkoi jankata että vain käteinen. Mä olen nainen,kuski oli mies ja koin oloni uhatuksi joten hyppäsin vaan taksista ulos ja juoksin ovelle. Kuski huusi jotain perään mutta pakenin rappuun.
AAmulla soitin poliisilaitokselle ja kysyin,olenko mä nyt rikollinen.
Miten tämä tilanne ratkesi? -ap
Vierailija kirjoitti:
Menitkö ilman rahaa taxiin?
Laita kahvit tippumaan, poliisi tulee kuulustelemaan sinua petoksesta.
No ei mennyt ilman rahaa! Kuka edes käyttää enää käteistä? Minulla ei ole koskaan käteistä, mutta se ei tarkoita, että olisin rahaton. Outoa on ettei kortti käynyt. Miksi ei tullut ennen matkaa selväksi, että ptää olla käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Taksiliikenne on vapaata. Taksissa ei tarvitse edes olla korttimaksupäätettä nykylain mukaan, vaan ainoana maksutapana voi olla käteinen.
Nykyään voisi olettaa, että kyytiin mentäessä ilmoitetaan, jos käy vain yksi maksutapa. Jos on esim. turisti tai vanhus jolla on vain käteistä ja taksiin käy vain kortti tai ap:n tapauksessa ei ole käteistä kun taksiin käy vain käteinen.
Ap teit tyhmästi ja sinun olisi pitänyt sopia taksin kanssa maksun hoitaminen. Ole yhteydessä vähintäänkin poliisiin, jos et saa taksiin yhteyttä.
Kannattaa aina pitää käteistä mukana. Ei voi olettaa, että korttia hyväksytään joka paikassa. Mitään velvoitetta siihen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän sama juttu. Oli yö,olin juonut muutaman ja koetin maksaa kortilla niin kuski muuttui vihaisen oloiseksi ja alkoi jankata että vain käteinen. Mä olen nainen,kuski oli mies ja koin oloni uhatuksi joten hyppäsin vaan taksista ulos ja juoksin ovelle. Kuski huusi jotain perään mutta pakenin rappuun.
AAmulla soitin poliisilaitokselle ja kysyin,olenko mä nyt rikollinen.
Miten tämä tilanne ratkesi? -ap
Käskivät selvittää asian taksifirman kanssa eli ilmeisesti kuski ei ollut ottanut yhteyttä poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi joutui maksamaan taksikyydistä extraa koska kuskilla ei ollut antaa takaisin 50 € setelistä:( Kyyti olisi ollut selvästi halvempi.
Sitten mina otta viisikumpia jos ei olla pienempaa, se olla vain voi voi jos ei osa varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö ilman rahaa taxiin?
Laita kahvit tippumaan, poliisi tulee kuulustelemaan sinua petoksesta.No ei mennyt ilman rahaa! Kuka edes käyttää enää käteistä? Minulla ei ole koskaan käteistä, mutta se ei tarkoita, että olisin rahaton. Outoa on ettei kortti käynyt. Miksi ei tullut ennen matkaa selväksi, että ptää olla käteistä.
Käytän aina käteistä.
Taksi oli huijari joten ihan oikein
Voisi kuvitella, että käteinen on se maksutapa, joka hyväksytään aina. Mitään järjellistä syytä olla hyväksymättä sitä ei ole.
Silloin kun taksikuskit olivat vielä suomalaisia (rehellisiä), maksupäätteen yskiessä herrasmiestaksikuski antoi kohteliaasti taksifirman tilinumeron ja pyysi maksamaan sinne. Maksoin seuraavana päivänä verkkopankissa.
En ole enää käyttänyt taksia sen jälkeen, kun taksikuski raiskasi tyttären ystävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että olet korttimaksupelle, ei tee toiminnastasi mitenkään hyväksytympää. Normaaleilla ihmisillä on taksimatkan verran rahaa mukanaan aina.
Ei mulla ole melkein koskaan käteistä mukana. Ainoastaan jos jostain syystä haluan käyttää nimenomaan käteistä, mikä voi olla jos sitä on kertynyt vaikka joidenkin juhlien jälkeen lahjoina enemmän kuin haluan pitää kotona.
Miksi haluat, että joku voi valvoa kaikkia menemisiäsi ja ostoksiasi?
En suuruusharhoissani kuvittele olevani niin mielenkiintoinen, että ketään kiinnostaisi ostokseni.
-eri
Nykyään lähtökohtana on se, että kumpikin maksutapa käy, ja jos ei käy, niin siitä on ilmoitettava ennen palvelua. Ilmoittamatta jättäminen ei ole kenenkään etu, ei asiakkaan eikä asiakaspalvelijan.
Olen kai vanhanaikainen, kun en todellakaan halua kenenkään tietävän mille tahoille maksan. Tottakai käteisellä. Kuka hullu maksaa millään muulla.
Vierailija kirjoitti:
taksikuskin pitäisi jo selvästi kertoa ennen kyydin alkamista, että vain käteinen kelpaa. Ei käteisen kantaminen ole enää nykyaikaa.
:D
Vierailija kirjoitti:
taksikuskin pitäisi jo selvästi kertoa ennen kyydin alkamista, että vain käteinen kelpaa. Ei käteisen kantaminen ole enää nykyaikaa.
Heil Totalitarismi! Jumavitunlauta, että voi olla dorkaa porukkaa.
Minä tykkään käyttää käteistä - jotenkin rahankäyttö tuntuu selkeämmältä niin - mutta silti on ihan järjetöntä ettei taksia muka voisi maksaa kortilla.
Taksia usein käytetäänkin sellaisessa tilanteessa, ja taksit niin kalliita, ettei siihen ole varauduttu käteisellä. Harva nostaa satasia povitaskuun siltä varalta että jos täytyykin päästä hämäräperäisellä taksikyydillä yöllä kotiin.
Minä käytän useimmiten käteistä, korttia vain silloin kun rahat loppu. Veetuttaa nää pellet joilla ei ole käteistä ja varsinki nää kännykkämaksajat joilla vaan kestää ja kestää.