Taksi vaati maksua vain käteisellä. Poistuin maksamatta. Mitä tässä pitää seuraavaksi tehdä?
Vinkkiä poliisille yhteystietojeni kanssa, että jos todella oli joku vika korttipäätteessä niin voin sovittaa maksuni, tai ainakin pääsevät jäljelle jos kuski oli joku roisto? Tarjosin kyllä korttiani niinkuin aina ennenkin olen taksissa toiminut mutta kun kuulemam vain käteinen kävi poistuin autosta ja ryntäsin rappuun katsomatta taakseni, tilanne oli sen verran ahdistava.
Kommentit (99)
Juuri käytin käteiset kun tunnen olevani rikollinen kun maksan käteisellä. Sitä mulla ollut kun olen myynyt Torissa. Tosin taksilla en liiku.
Käteinen raha on vapaan yhteiskunnan elinehto.
Halutaanko me elää vapaassa yhteiskunnassa vai totalitarismissa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kai vanhanaikainen, kun en todellakaan halua kenenkään tietävän mille tahoille maksan. Tottakai käteisellä. Kuka hullu maksaa millään muulla.
Toimeentuloasiakas. Käteinen ei käy kaikkiin paikkoihin.
Eikö ollut mahdollisuutta maksaa luonnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kai vanhanaikainen, kun en todellakaan halua kenenkään tietävän mille tahoille maksan. Tottakai käteisellä. Kuka hullu maksaa millään muulla.
Toimeentuloasiakas. Käteinen ei käy kaikkiin paikkoihin.
En tiedä mistä puhut. Olen hyvin varakas. Vanhan ajan ihminen.
Pimee taxi aivan satavarmasti jos käteistä haluaa. Tuo on turussa aika yleistäkin ja kuittia ei sitten millään saa.
no kun tuli pieni moka siellä ikeiston edellisellä kaudella niin äkkiä sssebin hommiin ja pois maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua? Maksutapa pitää selvittää ennenkö kyytiä edes aloitetaan. Jos sinulla ei ollut rahaa mukanasi, niin kuski olisi varmasti käyttänyt sinut lähimmällä automaatilla, jotta olisit saanut kyydin maksetuksi.
Minä olen kyllä käyttänyt taksipalveluita tässä kaupungissa jo vuosia ja aina on kortti kelvannut. Kauniisti sanottuna hieman hämärältä touhulta vaikuttaa tuon autoilijan toiminta -ap.
Joo, lähinnä pimeä taksi tulee mieleen, ei ole itselle tullut ikinä vastaan, että pelkästään käteinen käy ja jos näin oikeasti on luulisi kuskin ymmärtävän sanoa tämän ennen matkaa, käteinen kun ei ole enää se yleisin maksutapa.
trtuy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua? Maksutapa pitää selvittää ennenkö kyytiä edes aloitetaan. Jos sinulla ei ollut rahaa mukanasi, niin kuski olisi varmasti käyttänyt sinut lähimmällä automaatilla, jotta olisit saanut kyydin maksetuksi.
Minä olen kyllä käyttänyt taksipalveluita tässä kaupungissa jo vuosia ja aina on kortti kelvannut. Kauniisti sanottuna hieman hämärältä touhulta vaikuttaa tuon autoilijan toiminta -ap.
Joo, lähinnä pimeä taksi tulee mieleen, ei ole itselle tullut ikinä vastaan, että pelkästään käteinen käy ja jos näin oikeasti on luulisi kuskin ymmärtävän sanoa tämän ennen matkaa, käteinen kun ei ole enää se yleisin maksutapa.
Lohdullista kuulla. Menen kysymään poliisilta neuvoa virka-aikaan.
Tätä haluttiin kun taksiala vapautettiin.
Meiltä yritti vaatia maksua kesken matkan. Oltiin ihan keskellä päivää vanhuksen kanssa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Halutaanko me elää vapaassa yhteiskunnassa vai totalitarismissa?
Minusta vaikuttaa siltä, että useimmat suomalaiset haluavat totalitarismia. Se hämmästyttää minua.
Vierailija kirjoitti:
trtuy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyt käräyttämässä itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkö ilman rahaa taxiin?
Laita kahvit tippumaan, poliisi tulee kuulustelemaan sinua petoksesta.Rahaa on vaikka kuinka. -ap
Mutta silti livistit maksamatta? Oliko mitään lieventäviä asianhaaroja?
Humalatila, ja se että maksua olin tarjonnut sellaisessa muodossa josta tulee kuitti ja merkinnät tilitapahtumasta. -ap
Käteismaksusta annetaan normaalisti kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
trtuy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyt käräyttämässä itsesi?
Juuri niin. Että saan viranomaisen suosituksen mitä tehdä ja he saavat vihjeen jos tilanteessa on jotain hämärää.
Kyllä menee elämä vaikeaksi, kun taksit eivät toimi kuten pitäisi. Käteisen pyytäminen viittaa pimeään ajoon. Taksilla ei ole oikeutta vaatia käteistä, kun sitä ei edes saa joka paikasta.
Olisin sanonut, että ei käy. Näytä joku paperi missä sanotaan, että vain käteinen kelpaa. Sitten voi taksikuski ottaa puhelun firmaansa ja kysyä miten tehdään.
Aivan absurdia. Auto parkkiin, jos ei pääse toimi. Harmaa talous on iso ongelma.
Pankit luulevat voivansa määrätä millä ihmiset maksavat. Useampien pitäisi maksaa käteisellä, että kaupat jatkaisivat palvelujaan käteisellä.
Käteismaksajilla on rahankäyttö paremmin hallussa, käteinen on ainoaa oikeaa rahaa.
Kuljettaja ei päätä millä asiakas maksaa. Asiakas päättää. Kuljettaja yritti ajaa pimeästi? Tai vetää välistä. Toimiko autossa edes mittari oikein? Pitää toimia.
Sinä päivänä, kun et voi enää maksaa käteisellä, tiedät, että et elä vapaassa maassa.