Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen "Me Too" -kertomus! Jani, 41, kertoo kuinka tuntematon nainen ahdisteli seuruetta vaelluksella

Vierailija
23.09.2023 |

Aina ei ole uhri nainen ja ahdistelija mies. Myös toisin päin tapahtuvaa ahdistelua ilmenee!

https://yle.fi/a/74-20051218

"41-vuotias Jani kertoo tilanteesta, joka alkoi, kun kaksi tuntematonta naista saapui tulipaikalle.

- Toinen tenttasi meitä kuin Napakympissä ja tilanne oli erittäin painostava. Jossain kohtaa, kun häiriköinnistä ei tullut loppua, lähdimme tunturiin, jotta saisimme hetken rauhaa.

Häiriköinti ei kuitenkaan loppunut siihen.

- Reissun jälkeen nainen käytti meiltä tentattuja tietoja hyväkseen ja kävi yhden seurueen jäsenen työpaikalla sekä lähetti kohtuullisen romanttisia viestejä hänelle. Tästä kyllä toivuttiin, mutta ihmisiä kartan luonnossa kahta kauheammin tämän tapauksen jälkeen, Jani kertoo."

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa nolo ihminen. Suosittelen lukemaan vastapuolen kehonkieltä. Kyllä sen näkee kiinnostaako vaiko ei. N50

Niinpä niin. Kun nainen ahdistelee ja vainoaa, niin se on "noloa". Kun mies tekee saman, niin se on rikos ja sairasta ja törkeää. Miksi haluat kohdella naisia kuin holhouksen alaisia, vastuun kantoon kykenemättömiä vajaakykyisiä?

Miehet syyttää RAI*KAUKSISTA uhria, ja samalla pillittää kun fyysisesti heikompi "ahdistelee"? Miehet ne ei ota vastuuta mistään, vaan syyttää perheväkivallastakin naisia. Nolot uhriutujat.

Tuota olen ihmetellyt että mitä miehen fysiikka vaikuttaa asiaan? Itse olen melkein 2m ja pitkälle yli satakiloinen mutta jos minua joku mies tai nainne uhkaa niin suurinpiirtein lasken alleni ja menen maahan makaamaan. Päänsisäinen kovuus on paljon suurempi tekijä kuin ulkoiset mitat.

Tässä toinen syy miksi kaksimetrisillä miehillä ei ole mitään jakoa 160-senttisiä naisia vastaan. Naiset ovat täysin ylivoimaisia.

Tämä on totta. Olen viisikymppinen nainen, 165 cm ja 57 kg, ja pistäisin miehen kuin miehen pakettiin alta aikayksikön. Nuorempana en olisi pistänyt. Nyt pistäisin jo pelkällä katseella.

Te ette ikinä kelpuuttaisi puolisoksenne sellaista miestä joka voisitte pistää "pakettiin"

Vierailija
242/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa nolo ihminen. Suosittelen lukemaan vastapuolen kehonkieltä. Kyllä sen näkee kiinnostaako vaiko ei. N50

Niinpä niin. Kun nainen ahdistelee ja vainoaa, niin se on "noloa". Kun mies tekee saman, niin se on rikos ja sairasta ja törkeää. Miksi haluat kohdella naisia kuin holhouksen alaisia, vastuun kantoon kykenemättömiä vajaakykyisiä?

Miehet syyttää RAI*KAUKSISTA uhria, ja samalla pillittää kun fyysisesti heikompi "ahdistelee"? Miehet ne ei ota vastuuta mistään, vaan syyttää perheväkivallastakin naisia. Nolot uhriutujat.

Tuota olen ihmetellyt että mitä miehen fysiikka vaikuttaa asiaan? Itse olen melkein 2m ja pitkälle yli satakiloinen mutta jos minua joku mies tai nainne uhkaa niin suurinpiirtein lasken alleni ja menen maahan makaamaan. Päänsisäinen kovuus on paljon suurempi tekijä kuin ulkoiset mitat.

Tässä toinen syy miksi kaksimetrisillä miehillä ei ole mitään jakoa 160-senttisiä naisia vastaan. Naiset ovat täysin ylivoimaisia.

Tämä on totta. Olen viisikymppinen nainen, 165 cm ja 57 kg, ja pistäisin miehen kuin miehen pakettiin alta aikayksikön. Nuorempana en olisi pistänyt. Nyt pistäisin jo pelkällä katseella.

Te ette ikinä kelpuuttaisi puolisoksenne sellaista miestä joka voisitte pistää "pakettiin"

Minä henkilökohtaisesti en kelpuuta puolisokseni minkäänlaista miestä. Uskon sillai tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen miesten kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mussua Jania... mamin olisi pitänyt tulla auttamaan että jättää rauhaan!

Vierailija
244/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen "mies" taas kyseessä. Tässä on aivan sama kuin rasismin kanssa. Musta ei voi olla valkoista kohtaan rasisti eikä nainen voi ahdistella miestä seksuaalisesti tai muutenkaan. Nämä ovat selkeitä faktoja.

Vierailija
245/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo oli kyllä omasta mielestäni sen verran lievää ahdistavaa käytöstä, ettei voi sanoa mielestäni noilla tiedoin seksuaaliseksi ahdisteluksi. Riippuen toki mitä nuo napakymppitenttaukset on ollut. Oli kyselty ja tentattu kuitenkin ilmeisesti jotain aika normiasoita, vaikkakin vähän turhan päällekäyvästi? Oli menty kerran työpaikalle käymään ja lähetetty romanttisia viestejä. Huom. ei törkeitä tai seksuaalisia viestejä/kuvia. Vaan romanttisia. Että mun mielestä jää kyllä aikalailla siihen nolon epäonnistuneen turhan innokkaan lähestymisyrityksen tasolle, jos kerran tuohon loppui.

Kyllä oman käsitykseni mukaan seksuaalisella ahdistelulla tarkoitetaan vähintään ronskia seksuaalista kielenkäyttöä / lähetettyjä kuvia sukuelimistä tms. ja tietenkin sitten, jos käsiksi käydään jollain tavalla ja tullaan väkisin luvatta iholle. Kuvailun mukaan tässä tapauksessa tällaisesta ei ole tapahtunut. Jonkinlaista ahdistelua ja ahdistavaa käytöstä on ollut kyllä, varsinkin tuo  ei-toivottu työpaikalle ilmestyminen ylittää sen rajan. Mitään rikollista ei ole nähdäkseni ole kyllä tehty, eikä edes seksuaalisesti ahdisteltu, toimittu kylläkin nolosti ja asiattomasti ja turhan päällekäyvästi koitettu tehdä tuttavuutta. Jos sukupuoliroolit olisivat toisinpäin niin ajattelisin samoin ja olen vastaava myös kokenutkin naisena.

Oman kokemuksen mukaan, kun olen kokenut itse ahdistelua miehiltä, niin miesten puheet eivät ole jääneet "romanttiselle" tasolle ja noloihin napakymppikysymyksiin, vaan ovat olleet ronskin seksuaalisia, tai sitten on tultu ihan iholle ja esim. suoraan pyllyyn kiinni. En ole pitänyt kertomuksen kaltaisia noloja lähestymisiä, kun ei osaa lopettaa ajoissa ja ei osaa lukea etten ole kiinnostunut, ja ärsyttävää yli-innokasta väkisin puhuttamista ahdisteluna, jos se ei ole sisältänyt noita edellä mainitsemiani elementtejä. Sitäkin olen kyllä kokenut useamman kerran.

Yleensä tuollaiseen yli-innokkaaseen lähestymiseen, kun toinen ei osaa lukea toista ihmistä, auttaa kun vaan ei lähde vastaamaan juurikaan mitään ja sitten kiinnittää itse huomion johonkin muualle, alkaa vaikka jutella oman kaverin kanssa ja kääntää selän tai lähtee vain kävelemään pois tms.

Vierailija
246/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se miehen rikos on yleensä fyysistä käsiksikäymistä tai pahimmillaan sadistinen raiskaus. En nyt tästä saa sellaista millään. Muutoinkin aika lievä juttu naisten kokemasn miesten häirintään verrattuna.

Niissä tapauksissa, joissa ahdisteleva mies on lähettänyt naiselle romanttisia viestejä ja vieraillut työpaikalla, on tapaus mennyt usein poliisiasiaksi ja mies tuomittu sakkoihin, korvauksiin ja lähestymiskieltoonkin. Tulikohan tuossa Janin tai Janin kaverin tapauksessa sille ahdistelevalle naiselle mitään noista?

Terkoitat ilmeisesti törkeän seksuaalisia viestejä ja toistuvia vierailuja työpaikalla....? Ja siihen yhdistettyä uhkailua? Mainistemistasi asioista ei vielä mitään tuomioita kyllä tule.

Vierailija
247/247 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa asiat mittasuhteisiin, kuten jutustakin jo selviää kansallispuistoissa käy vuosittain lähemmäs neljä miljoonaa vierailijaa. Ja tikunnokkaan nostettiin yksi tapaus, josta osapuolet on varmasti jo ihan hyvin toipuneet.

Avaus on hyvä esimerkki siitä kuinka saadaan ihmiset hermostumaan ihan turhasta ja saadaan aikaan kauhea vastakkainasettelu miesten ja naisten välille. Ihmiset käyttäytyvät toisinaan epäasiallisesti, jotkut ei tiedosta rajojaan, näin voi käydä kummankin sukupuolen kohdalla. Pitää muistaa, että ihmiset tavoittelevat yksityisyyttä eräolosuhteissa ja se on varmasti ollut syy miksi ei koettu tällä kertaa lähestymistä asialliseksi.

m47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi