mitä en ymmärrä tulevista ulosmarsseista? palkansaajat saavat hallitusohjelman myötä satoja euroja lisää rahaa käytettäväkseen veronkevennyksin, joten miksi sitä vastustetaan työpaikoilla?
En ole koskaan kuullut, että kukaan vastustaisi vaikkapa palkankorotuksia 🤔
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hallitus aikoo merkittävästi heikentää palkansaajien asemaa, sitä ei kymppi tai kaksi korvaa.
Kuten esimerkiksi?
Jos aloitat saikuttamisesta, nauran.
Nauratko myös työmatkavähennyksille?
Sinua myös naurattaa mahdolliset mielivaltaiset irtisanomiset?
Taidat olla eläkeläinen.
Eri. Olen eläkeläinen ja minua itkettää työntekijöihin, työttömiin, vähävaraisimpiin kohdistuvat leikkaukset. Lapsiin ja nuoriin kohdistuva perheiden kurjistaminen on aivan hirveää. Jotenkuten loppuaikani pärjäävänä tunnen suorastaan vihan tunteita. Se on pelottavaa, kun ajattelee niiden tunteita, joihin nämä leikkaukset kohdistuvat.
Niin kyllähän se on naurettavaa että joudut maksamaan enemmän työ matkoistasi ja ministerit kulkevat ilmaiseksi matkansa.Nostavat omia palkkojaan ja verovähennyksiään.Ensimmäisenä pitäsi vähennykset aloittaa ministerien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllähän se on naurettavaa että joudut maksamaan enemmän työ matkoistasi ja ministerit kulkevat ilmaiseksi matkansa.Nostavat omia palkkojaan ja verovähennyksiään.Ensimmäisenä pitäsi vähennykset aloittaa ministerien päästä.
No, koskas ne ammattiliitot alkavat ajamaan työntekijöiden etua? Poliittisiin lakkoihin ne yrittää vähentyneitä jäseniään saada osallistumaan, mutta kun e3duista puhutaan alkaa hiljaisuus. Liitot ovat samalla lailla pöhöttyneitä, kuin vasemmistopuolueet, joille oma henkilökojtainen etu on se kaikkein tärkein etu
Koittakaa nyt päästä jo vaalituloksen yli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hallitus aikoo merkittävästi heikentää palkansaajien asemaa, sitä ei kymppi tai kaksi korvaa.
Kuten esimerkiksi?
Jos aloitat saikuttamisesta, nauran.
Nauratko myös työmatkavähennyksille?
Sinua myös naurattaa mahdolliset mielivaltaiset irtisanomiset?
Taidat olla eläkeläinen.
Eri. Olen eläkeläinen ja minua itkettää työntekijöihin, työttömiin, vähävaraisimpiin kohdistuvat leikkaukset. Lapsiin ja nuoriin kohdistuva perheiden kurjistaminen on aivan hirveää. Jotenkuten loppuaikani pärjäävänä tunnen suorastaan vihan tunteita. Se on pelottavaa, kun ajattelee niiden tunteita, joihin nämä leikkaukset kohdistuvat.
Tunnen samoin. Julma ja seurauksista piittaamaton hallitus. Miten omia kansalaisia voidaan kohdella tällä tavalla. Pitäisi rakentaa yhteishenkeä ja parempaa tulevaisuutta, mutta hallitus ajaa vain lyhytnäköistä politiikkaa oma etu edellä ihmisistä ja luonnosta piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Perusduunarilta lähtee paljon enemmän kuin annetaan. Rikkailla asia on eri.
Tuollaiseen väitteeseen olisi hyvä laittaa mukaan se laskelma mistä epäkohta näkyy selvästi ilman väärinkäsityksiä. Siinä siis otetaan huomioon kaikki muutokset kelakorvauksien reippaaseen nostoon, veroaleen ja kaikkeen siltä väliltä, myös pakko työnhaun poisto.
Sak saa taas luotua joukkohurmoksen josta oikein kukaan ei tarkasti tiedä mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusduunarilta lähtee paljon enemmän kuin annetaan. Rikkailla asia on eri.
Tuollaiseen väitteeseen olisi hyvä laittaa mukaan se laskelma mistä epäkohta näkyy selvästi ilman väärinkäsityksiä. Siinä siis otetaan huomioon kaikki muutokset kelakorvauksien reippaaseen nostoon, veroaleen ja kaikkeen siltä väliltä, myös pakko työnhaun poisto.
Sak saa taas luotua joukkohurmoksen josta oikein kukaan ei tarkasti tiedä mistä on kyse.
Tämä on hyvä pointti. Liikkeellä on paljon tunnepitoista tekstiä, mutta vähän mitään laskelmia.
Vierailija kirjoitti:
Koska monet palkansaajat ymmärtävät hallituksen päätösten epäreiluuden, vaikka ehkä itse ovatkin hyötyvien puolella.
Solidaarisuus on sitä, että tiedostetaan että ollaan samassa. veneessä ja tuetaan omia. Työtön on vasemmistolaisessa ajattelussa ihan samalla tasolla kuin työssäkäyvä, mutta on yhteiskunnan vikojen vuoksi työtön. Jos oikeisto haluaa kiusata tätä työtöntä, vasemmistolaiset työlliset menevät tietysti tueksi. Samalla tavalla myötätuntolakoissa voidaan lakkoilla muiden ammattialojen vuoksi.
Perussuomalaiset on troijan hevonen, jolla pyrittiin hajottamaan järjestäytynyttä työväkeä houkuttelemalla ahneimpia irtoamaan tästä solidaarisesta rintamasta. Yksinkertaiselle persulle todellisuus on kuin sialla: eli se oma kärsän ala. Älykkäämmät tajuaa, että tänään tuo, huomenna minä, joten parempi aloittaa torjunta heti ja tukea kaveria.
Perimmäinen syy on edelleen se, että haluttaisiin olla itse vallassa ja käytetään tietämättömiä ajamaan omia asioita. Isosti palkatut liittopomot taas pelkäävät jäsenmäärien puolesta. Itse en ole aikoihin maksanut niille mitään, koska minun asioitani ei ajanut kukaan. Olin lopulta yksinyrittäjä koska vanhempana töitä ei mistään saanut ja halusin niitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ai 20€/kk on satoja euroja lisää? Ehkä ministereille.
Kaikesta lakkoilusta huolimatta eipä ne hoitajien saamat korotukset tuota suurempia olleet - paitsi liittojohtajille.
Työsuhteet ovat nykyään epävarmoja ja työnantajien mahdollisuuksia irtisanoa työntekijöitä helpotetaan koko ajan. Koskaan ei tiedä milloin oma työnantaja ilmoittaa jonkun syyn takia henkilökunnan vähennyksistä tai lomautuksista epämääräisiksi ajoiksi ja siksi nämä ansiosidonnaisen työttömyysturvan heikennykset koskettavat myös tällä hetkellä työsuhteessa olevia. Nämä hallituksen lupaamat palkkaverotuksen kevennykset merkitsevät eniten paljon palkkaa saaville, kevennykset ovat rahallisesti melko vähäisiä keskituloisille ja sitä vähemmän ansaitseville joille merkitsisi muutamaa kymmentä euroa pienempää kuukausittaista veroa enemmän parempi työsuhdeturva ja vakaammat ja varmemmat työsuhteet. Tämä hallitus noudattaa päätöksissään sitä periaatetta, että rahan on entistä varmemmin kuljettava rahan luo eli rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, koskas ne ammattiliitot alkavat ajamaan työntekijöiden etua? Poliittisiin lakkoihin ne yrittää vähentyneitä jäseniään saada osallistumaan, mutta kun e3duista puhutaan alkaa hiljaisuus. Liitot ovat samalla lailla pöhöttyneitä, kuin vasemmistopuolueet, joille oma henkilökojtainen etu on se kaikkein tärkein etu
Tämä "poliittinen lakko" termin viljely hämmentää. Hallitus aikoo kurittaa kovalla kädellä tavallista työntekijää, ja sen vastustaminen on tottakai poliittista.
En osallistu poliittiseen lakkoon sellaisen puolueen puolesta, jota en muutenkaan ikinä äänestäisi. Olen kansainvälisessä yrityksessä, josta vain yksi yksikkö on Suomessa. En todellakaan aio nakertaa yrityksemme kannattavuutta lakkoilemalla. Se on kohdellut minua kaikin puolin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "poliittinen lakko" termin viljely hämmentää. Hallitus aikoo kurittaa kovalla kädellä tavallista työntekijää, ja sen vastustaminen on tottakai poliittista.
Kaikki on lopulta politiikkaa ja kieltämällä poliittiset lakot... No joo mieluiten kokoomus tekisi ay liikkeestä laittoman. Duunareiden oikeudet ovat aina olleet porvareille kivi kengässä. Persujen kannatus lähtee vapaaseen pudotukseen tuossa hallituksessa.
Vastustan koska hallitus romuttaa hyvinvointivaltion.
Siinä ei pieni veronkevennys auta. Sitäpaitsi työttömyysrahasto sen suurimman veron kevennyksen aiheuttaa kun työttömyysvakuutusmaksua täytyy alentaa. Ja siitäkin hallitus vie osan.
Lisäksi oma verotukseni ei edes kevene koska työmatkavähennys pienenee.
Protestoidessani en ajattele itseäni, ajattelen kaikkia . Ajattelen heikompiosaisia. Ajattelen koko yhteiskuntaa ja sen toimintaa. Ajattelen sitä mikä on oikeudenmukaista.
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan .
Ei sitä vastusteta työpaikoilla vaan ay-lampaat menee lakkoon öyhömegavasemmistoporvarijohtonsa käskystä kun öyhömegavasemmistoporvari haluaa varmistaa omat verovapaat jättitulonsa duunarin kustannuksella.
Siinä sitä duunarin asianajamista 2020-luvun suomesta. Ei ihme että työtä on aina vaan harvemmilla ja nyt riidellään siitä että pitääkö suomityöttömänkin mennä alle minkään minimipalkan duuniin kun ulkomailta kuskataan konekaupalla halpaduunareita vasurien silmien alla ja nyökytellessä hyväksyvästi. Ainiin sori, suomessa ei ole edes minimipalkkaa koska ay-liike vastustaa sitäkin omista mystisistä syistään. Eli suomessa on täysin laillista teettää työtä vaikka euron kuukausipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurit itse vei maan konkurssiin ja likimain kaikki toimii noiden jäljiltä päin prcettä. Nyt ne menee lakkoon kun joku koittaa korjata edes jotain toimivaksi?
Kenen putlerin asiaa vasurit tässä maassa oikein ajaa??
Ei ainakaan suomen kansan.
Vierailija kirjoitti:
Vastustan koska hallitus romuttaa hyvinvointivaltion.
Siinä ei pieni veronkevennys auta. Sitäpaitsi työttömyysrahasto sen suurimman veron kevennyksen aiheuttaa kun työttömyysvakuutusmaksua täytyy alentaa. Ja siitäkin hallitus vie osan.
Lisäksi oma verotukseni ei edes kevene koska työmatkavähennys pienenee.
Protestoidessani en ajattele itseäni, ajattelen kaikkia . Ajattelen heikompiosaisia. Ajattelen koko yhteiskuntaa ja sen toimintaa. Ajattelen sitä mikä on oikeudenmukaista.
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan .
Tämän ajattelun olisin suonut olevan voimassa jo edellis(t)en hallituksen aikana. Rahaa viljeltiin kaikkialle muualle paitsi Suomen ja suomalaisten hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkojen kannattajat, eikö teistä tämä nykyinen malli on liian jähmeä? Miten kukaan uskaltaa palkata lisää väkeä, jos ei meinaa millään päästä heistä eroon tiukassa tilanteessa? Minusta jousto kumpaankin suuntaan on ihan jees.
Vaikea uskoa, että kukaan ilkeyttään antaa potkuja kenellekään. Tai sen vuoksi, että niin nyt vaan on helppo tehdä.
Onhan se reilua, että työntekijän saa halutessaan sanoa irti. Ja työntekijälle siitä tietenkin 3kk karenssi, kun ei ole osannut työnantajaa tarpeeksi miellyttää.
Vastavuoroisesti pitäisi työntekijällä olla oikeus lähteä firmasta ilman karenssia silloin kun pomon naama lakkaa miellyttämästä.
Niin. Itse irtisanouduin keväällä pitkäkestoisen työpaikkakiusaamisen vuoksi jolle johto ei osannut/halunnut tehdä mitään. Ilmapiiri oli muutenkin melko huono ja paljon epäkohtia. Vasta kun tilanne pääsi asiakkaiden kautta ulkopuolisten korviin pomo havahtui (ettei maine mene, mennyt jo) mutta oli kohdallani liian myöhäistä, en jaksanut enää vaikka tiesin että minulle se kolmen kuukauden karenssi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska monet palkansaajat ymmärtävät hallituksen päätösten epäreiluuden, vaikka ehkä itse ovatkin hyötyvien puolella.
Solidaarisuus on sitä, että tiedostetaan että ollaan samassa. veneessä ja tuetaan omia. Työtön on vasemmistolaisessa ajattelussa ihan samalla tasolla kuin työssäkäyvä, mutta on yhteiskunnan vikojen vuoksi työtön. Jos oikeisto haluaa kiusata tätä työtöntä, vasemmistolaiset työlliset menevät tietysti tueksi. Samalla tavalla myötätuntolakoissa voidaan lakkoilla muiden ammattialojen vuoksi.
Perussuomalaiset on troijan hevonen, jolla pyrittiin hajottamaan järjestäytynyttä työväkeä houkuttelemalla ahneimpia irtoamaan tästä solidaarisesta rintamasta. Yksinkertaiselle persulle todellisuus on kuin sialla: eli se oma kärsän ala. Älykkäämmät tajuaa, että tänään tuo, huomenna minä, joten parempi aloittaa torjunta heti ja tukea kaveria.
Mikä vika yhteiskunnassa tekee työttömästä työttömän? Mitä yhteiskunnan pitäisi tehdä että työtön saisi töitä? Onko ihmisellä itsellään mitään vastuuta työllistymisestään?
Tämä!
Itse määräaikaisena ja työ loppumassa. Työpaikkakiusaaja sai nautintonsa, ties kuinka monennen kerran. Toivon, että karma kostaa.