"Keskimääräinen persujen kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan annetaan laiskoille ja ulkomaalaisille"
"Keskimääräinen perussuomalaisten kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan käytetään niin ihmeellisiin asioihin. Minkä takia tilanteessa, jossa asuminen, autoilu ja kaikki maksaa paljon, Suomi kuitenkin rahoittaa sellaisia asioita, jotka ovat hänelle ja hänen perheelleen täysin toissijaisia", Purra sanoo
'Keskimääräinen kannattajamme on sitä mieltä, että hän haluaa itse hyötyä siitä, että hän käy töissä sen sijaan, että hän päättäisi jäädä kotiin", hän jatkaa.
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat siis ihmisiä, joilla ei ole empatiakykyä eikä ymmärrystä sille, että kaikki eivät ole terveitä tai muista syistä voivat olla kykenemättömiä tekemään töitä täysipäiväisesti.
He ovat juuri niitä, joiden mielestä masentuneen on vain otettava itseään niskasta kiinni. Niitä, joiden mielestä autistin pitää vaan käyttäytyä niinkuin muidenkin. Niitä, joiden mielestä kasvatuksella voi muuttaa lapsen aivojen rakenteen toisenlaiseksi (= kurjaindiagnoosi on kasvatuksen tulos).
Sitä porukkaa on niin paljon, ettei ole mikään ihme että persujen kannatus on niin suurta.Jos ei pysty syystä tai toisesta tekemään töitä täysipäiväisesti, niin miksi pitäisi olla oikeutettu samaan elintasoon kuin täysiä päiviä töitä tekevät?
Samaan? Missä kokoaikatyössä saa alle 600 €/kk?
Avaa vähän tuota alle 600e euron väitettäsi. Mitä sillä tarkoitat?
Työmarkkinatuki
Sulla todella puutteellinen ja vääristynyt käsitys työttömien etuuksista, jos kuvittelet, että niihin kuuluu pelkkä työmarkkinatuki 😄.
No mulla kuuluu vain tuo. Kerro toki ihmeessä mitä muuta saan? Kuinka pihalla SINÄ oikein olet?
Voisiko joku kertoa miksi persut lähti niin kiimassa EK:n kelkkaan työntekijäväestöä vastaan? Ei mitään järkeä, tämä tuo pelkkää riitaa ja keskinäisen luottamuksen rikkoutumista, ja tietenkin valtavasti tappiota vientiyrityksille jos tulee lakkoja. Ja persueukko vielä oikein uhoaa ja haastaa riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei päätä jäädä kotiin. Älkää menkö noihin persuvalheisiin. Kuvottavaa manipulointia.
Esim. minä ja monet tuttuni ollaan kyllä vaan päätetty jäädä kotiin. Mikä estää, ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Ilman eu:ta Suomi on osa Venäjää. Persuthan on Suomen venäjämielisin puolue.
Se liberaalimaailma on sinun vapautesi tekijä.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?
Persut ovat vaaraksi Suomelle.
Tutkimuksen mukaan persujen äänestäjät on yrittäjiä, duunareita ja työttömiä.
Kertoo hyvin sen, että edes äänestäjät ei tiedä mitä persut tekee. Yksi persuministeri huusi ay-liikettä apuun samaan aikaan kun muut persuministerit yrittävät kaataa ay-liikettä.
Miten ne saa olla edes puolue, kun ainoa yhteinen agenda on maahan tulijat, ja muusta ei ole yksimielisyyttä... uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka sanoo nyt telkkarissa, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja eivätkä hallituksen suunnitelmat tuloeroja kasvata.
Nimenomaan tuloeroja, palkansaajien tuloeroja. Mulla br-palkka about 5000/kk ja käteen jää alle 3000/kk, reipas satanen eroa häneen jonka br-palkka tonnin vähemmän. Mitä korkeampi palkka, sitä korkeampi veroprosentti. Ihan perusduunilla ei täällä huipputuloihin pääse, ei ainakaan kun ei ole sijoituksia, optioita, perintörahoja, rahastoja yms.
On mun tulotaso enemmän kuin peruspäivärahalla olevalla työttömällä, tottakai.
Mutta mä olen opiskellut, pyrkinyt eteenpäin itse, ja teen kovasti töitä tämän palkan eteen.Juupajuu, ihan varmaan on bruttopalkka viis tonnia...
Ja miksei olisi?
Mutta pointti olikin se että olen tehnyt ja teen edelleen paljon töitä sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ikäni ns puolueeton liikkuva äänestäjä. Viimeksi äänestin ps:n ehdokasta ja pääsi eduskuntaan.
Halusin muutosta viime vuosien politiikkaan ja sitä tarvitaan.
On oikein että ihmisiä kannustetaan työhön. Tiedän erään suht nuoren naisen, jolla on kunnon koulutus takana lapset jo 10v nurkilla mies työssä. Nainen ei ole halunnut työhön ja saa erinäisiä tukia kotona oleskelusta. Syy sille ettei haluu työhön kun häntä ei ymmärretä kun on niin herkkä? Yliopisto koulutus on mennyt sitten hukkaan. Mies vain tienaa ja amiskoulutuksella työssä.
Noita on varmaan paljon. Kun paapotaan kotiin ja maksetaan kaikenlaisia tukia niin oikea työ ei maita.[/quote
Sivisrtynyt yhteiskunta ei ota köyhiltä ja anna rikkaille.
Persut petti äänestäjånsä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa miksi persut lähti niin kiimassa EK:n kelkkaan työntekijäväestöä vastaan? Ei mitään järkeä, tämä tuo pelkkää riitaa ja keskinäisen luottamuksen rikkoutumista, ja tietenkin valtavasti tappiota vientiyrityksille jos tulee lakkoja. Ja persueukko vielä oikein uhoaa ja haastaa riitaa.
Tätä joutuvat persut itsekin miettimään viimeistään seuraavien vaalien jälkeen.
Tietysti persuilla hankala tilanne. Keväällä saivat paljon ääniä, ja jos eivät olisi lähteneet hallitukseen, niin sitten persuja olisi moitittu "vastuun pakoilusta". No sitten kun persut päätti lähteä hallitukseen, niin tuli eteen se tilanne, että ainoa hallitus, johon persut pääsee, oli sekoomushallitus, kun muut puolueet kieltäytyivät lähtemästä persujen kanssa hallitukseen.
Nyt sitten Kokoomus tekee EK:n järkyttävää politiikkaa ja persut suostuivat sitä pönkittämään. Turpaan tulee vaaleissa. Ja tämä hallitus hajoaa ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat siis ihmisiä, joilla ei ole empatiakykyä eikä ymmärrystä sille, että kaikki eivät ole terveitä tai muista syistä voivat olla kykenemättömiä tekemään töitä täysipäiväisesti.
He ovat juuri niitä, joiden mielestä masentuneen on vain otettava itseään niskasta kiinni. Niitä, joiden mielestä autistin pitää vaan käyttäytyä niinkuin muidenkin. Niitä, joiden mielestä kasvatuksella voi muuttaa lapsen aivojen rakenteen toisenlaiseksi (= kurjaindiagnoosi on kasvatuksen tulos).
Sitä porukkaa on niin paljon, ettei ole mikään ihme että persujen kannatus on niin suurta.Jos ei pysty syystä tai toisesta tekemään töitä täysipäiväisesti, niin miksi pitäisi olla oikeutettu samaan elintasoon kuin täysiä päiviä töitä tekevät?
Niin. Hekan asunnoissa asuu työttömiä puoli-ilmaiseksi ja työssäkäyvät joutuvat viereisissä yksityisissä maksamaan täyden hinnan. Lisäksi työttömät voivat kokata itse lounaaksi halpaa ruokaa, kun työssäkäyvillä menee enemmän rahaa työpaikkaruokailuun tai kaupan eineksiin. Työttömät pääsevät puoleen hintaa kaupungin uimahalleihin ja kuntosaleilla, kun työssäkäyvät joutuvat maksamaan täyden hinnan. Näitä kun summailee niin loppujen lopuksi elintaso on sama.
En tiedä kuka on Heka ja miksi hän antaa työttömien asua puoli-ilmaiseksi asunnoissaan.
Sen kuitenkin tiedän että työttömistä iso osa on työkyvyttömiä, joille ei myönnetä eläkettä. Heikoimmassa kunnossa olevat eivät edes jaksa hakea sitä riittävän sinnikkäästi ja siksi ovat työttömiä vaikka eivät edes pysty tekemään töitä.
Jos nyt oikeasti halutaan kaikki töihin, niin tarvitaan asennemuutos. Työnantajien ja työkavereiden on vain hyväksyttävä se, että kaikki eivät ole töissä kovin tuottavia eivätkä saa kovin paljon tehtyä töitä.
Sellainen asennemuutos voisi muuttaa työpaikkoja muutenkin inhimillisempään suuntaan. Nykyään vaatimus tuntuu kaikkialla olevan, että jokaisen on juostava kieli vyön alla ja tehtävä vähintään kolmen ihmisen työt. Samaan aikaan osa porukasta makaa kotona koska ei kelpaa mihinkään töihin.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka sanoo nyt telkkarissa, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja eivätkä hallituksen suunnitelmat tuloeroja kasvata.
Nimenomaan tuloeroja, palkansaajien tuloeroja. Mulla br-palkka about 5000/kk ja käteen jää alle 3000/kk, reipas satanen eroa häneen jonka br-palkka tonnin vähemmän. Mitä korkeampi palkka, sitä korkeampi veroprosentti. Ihan perusduunilla ei täällä huipputuloihin pääse, ei ainakaan kun ei ole sijoituksia, optioita, perintörahoja, rahastoja yms.
Mutta mä olen opiskellut, pyrkinyt eteenpäin itse, ja teen kovasti töitä tämän palkan eteen.Juupajuu, ihan varmaan on bruttopalkka viis tonnia...
Ja miksei olisi?
Mutta pointti olikin se että olen tehnyt ja teen edelleen paljon töitä sen eteen.
Jokaisellahan täällä on tunnetusti keskitasoa suurempi palkka... tosi uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei päätä jäädä kotiin. Älkää menkö noihin persuvalheisiin. Kuvottavaa manipulointia.
Kyllä mä päätin. Olen 32 vuotias enkä ole ollut töissä koskaan. Ei kiinnosta. Mulla on neljä lasta ja pärjätään ihan hyvin vaikkei mies käy töissä. On auto ja asutaan kivassa kämpässä.
Huomenta Jussi! Sinäkin heräsit:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ikäni ns puolueeton liikkuva äänestäjä. Viimeksi äänestin ps:n ehdokasta ja pääsi eduskuntaan.
Halusin muutosta viime vuosien politiikkaan ja sitä tarvitaan.
On oikein että ihmisiä kannustetaan työhön. Tiedän erään suht nuoren naisen, jolla on kunnon koulutus takana lapset jo 10v nurkilla mies työssä. Nainen ei ole halunnut työhön ja saa erinäisiä tukia kotona oleskelusta. Syy sille ettei haluu työhön kun häntä ei ymmärretä kun on niin herkkä? Yliopisto koulutus on mennyt sitten hukkaan. Mies vain tienaa ja amiskoulutuksella työssä.
Noita on varmaan paljon. Kun paapotaan kotiin ja maksetaan kaikenlaisia tukia niin oikea työ ei maita.[/quote
Sivisrtynyt yhteiskunta ei ota köyhiltä ja anna rikkaille.
Persut petti äänestäjånsä.Eipäs taas valehdella. Kukaan terve ihminen ei ole vapaaehtoisesti työtön. Työkyvyttömät täytyy päästää sairaseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin Purra kertoo miksi HÄN oli niin pitkään työelämän ulkopuolella? Ei kai vain ollut tukielätti?
Olisiko tehnyt samaa kuin Petteri Orpo? Eli ei töitä ainakaan.
Orpo on ollut sentään Kokoomuksella töissä vaikka ns. oikeita töitä tehnyt vain vähän. Purralla ei ole edes sellaista taustaa. CV kumisee tyhjää.
Riikka on opiskellut. Teki ainakin jonkin aikaa väitöskirjaa yliopistolle. Se on arvostettavaa ja hienoa. Petteriltähän opinnot puuttuvat. Petterillä on joku pilipalitutkinto, joku merkonomi tai kauppamaisteri, ei mitään vaativaa.
Orpo on valtiotieteiden maisteri.
Mitä Purra on tehnyt työkseen? Missä cv?
En ymmärrä miten hän kehtaa olla julkisuudessa sen jälkeen kun ne tekstit paljastui kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki
Sulla todella puutteellinen ja vääristynyt käsitys työttömien etuuksista, jos kuvittelet, että niihin kuuluu pelkkä työmarkkinatuki 😄.
No mulla kuuluu vain tuo. Kerro toki ihmeessä mitä muuta saan? Kuinka pihalla SINÄ oikein olet?
Oletko sinä oikeasti niin tyhmä ja itsekäs, että kun puhutaan työttömistä, niin sinä automaattisesti kuvittelet ja oletat, että puhutaan vain SINUSTA itsestä ja juuri SINUN saamista tuista? 🤦🏻
Ei hyvää päivää...en ihmettele yhtään, että noin yksinkertainen ihminen ei työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksei olisi?
Mutta pointti olikin se että olen tehnyt ja teen edelleen paljon töitä sen eteen.Jokaisellahan täällä on tunnetusti keskitasoa suurempi palkka... tosi uskottavaa.
Osalla on. Itsellänikin on yli 5k. Mutta tuohon netto-ansioon sen verran, että kyllä siitä noin 50% jää itselle, jos on tonnin parempi palkka kuin toisella. Ei 4k ja 5k bruttona ole vain 100 ero nettona, vaan noin 500.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hekan asunnoissa asuu työttömiä puoli-ilmaiseksi ja työssäkäyvät joutuvat viereisissä yksityisissä maksamaan täyden hinnan. Lisäksi työttömät voivat kokata itse lounaaksi halpaa ruokaa, kun työssäkäyvillä menee enemmän rahaa työpaikkaruokailuun tai kaupan eineksiin. Työttömät pääsevät puoleen hintaa kaupungin uimahalleihin ja kuntosaleilla, kun työssäkäyvät joutuvat maksamaan täyden hinnan. Näitä kun summailee niin loppujen lopuksi elintaso on sama.
En tiedä kuka on Heka ja miksi hän antaa työttömien asua puoli-ilmaiseksi asunnoissaan.
Sen kuitenkin tiedän että työttömistä iso osa on työkyvyttömiä, joille ei myönnetä eläkettä. Heikoimmassa kunnossa olevat eivät edes jaksa hakea sitä riittävän sinnikkäästi ja siksi ovat työttömiä vaikka eivät edes pysty tekemään töitä.
Jos nyt oikeasti halutaan kaikki töihin, niin tarvitaan asennemuutos. Työnantajien ja työkavereiden on vain hyväksyttävä se, että kaikki eivät ole töissä kovin tuottavia eivätkä saa kovin paljon tehtyä töitä.
Sellainen asennemuutos voisi muuttaa työpaikkoja muutenkin inhimillisempään suuntaan. Nykyään vaatimus tuntuu kaikkialla olevan, että jokaisen on juostava kieli vyön alla ja tehtävä vähintään kolmen ihmisen työt. Samaan aikaan osa porukasta makaa kotona koska ei kelpaa mihinkään töihin.
.
Yksi vaihtoehto olisi, että ihmiset tekisi 6 tuntisia työpäiviä, jolloin työtä voisi jakaa useammalle.
Tähän yhdistettynä vastikkeeton perustulo, jolloin ihmisillä olisi perusturva.
Voisi parantaa sekä työttömien että työssäkäyvien elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Varmasti kaikki hyväksyvät heikommista huolehtimisen, tiettyy rajaan saakka. Suomessa tämä raja on ylitetty 80-luvun lopun lihavina vuosina ja paisutettu jopa entisestään sen jälkeen vaikka ei ole ollut varaa. Eikä meidän asiamme ole huolehtia Afrikan ja Lähi-Idän hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki
'
Monet eivät saa muuta yhteiskunnan tukea, eivät myöskään asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi työttömät voivat kokata itse lounaaksi halpaa ruokaa, kun työssäkäyvillä menee enemmän rahaa työpaikkaruokailuun tai kaupan eineksiin.
Kaupasta saa sellaisia käteviä rasioita joissa voi viedä kotiruokaa työpaikalle lounasevääksi.
Eipä niitä kansainvälisiä näy paljoa Helsingin Kalasataman jättiterveysasemalla. Ihan eläkeläisiä, suomialkoholisteja ja nuoria äitejä siellä enimmäkseen on. Onhan vaaleita jopa 93 prosenttia väkiluvusta.