"Keskimääräinen persujen kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan annetaan laiskoille ja ulkomaalaisille"
"Keskimääräinen perussuomalaisten kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan käytetään niin ihmeellisiin asioihin. Minkä takia tilanteessa, jossa asuminen, autoilu ja kaikki maksaa paljon, Suomi kuitenkin rahoittaa sellaisia asioita, jotka ovat hänelle ja hänen perheelleen täysin toissijaisia", Purra sanoo
'Keskimääräinen kannattajamme on sitä mieltä, että hän haluaa itse hyötyä siitä, että hän käy töissä sen sijaan, että hän päättäisi jäädä kotiin", hän jatkaa.
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Terveysasemalla käydessäni näytti siltä, että Suomi pitää huolta koko maailmasta. Sen verran kansainvälinen tunnelma siellä oli.
Mutta sinäkin sai palvelut ilmaiseksi, vaikka moni sitä ei sinulle haluaisi.
Ai sain vai? Kyllä sieltä lasku tuli.
Mitäs veikkaat kuinka suuren osan todellisista kuluista maksoit?
Mikä sun pointtisi on? Nuohan ovat juuri niitä asioita, joihin verovaroja tuleekin käyttää. Eli työssäkäyvien veronmaksajien hyväksi.
Eri
Et ehkä tiedä sitä, että eläkeläistenkin maksaa veroja.
Moni eläkeläinen maksaa jättieläkkeestään enemmän veroja kuin nykyiset pätkätyöläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei päätä jäädä kotiin. Älkää menkö noihin persuvalheisiin. Kuvottavaa manipulointia.
Kyllä päättää, monikin. Älä valehtele suut ja silmät täyteen paskaa.
Moni? Älä jaksa. Kyllä ne elämäntapatyöttömät on hyvin marginaalinen ryhmä kaikkien työttömien joukossa.
Kyllä se on ennemmin moni kuin ei kukaan.
Niitä todellakin on tuilla eläjiä vaikka kuin, jotka ovat todella nirsoja töiden suhteen, eivät halua mennä töihin ollenkaan, ja varsinkin uikkareissa on näitä, jotka todellakin haluavat olla kotiäitejä eikä heillä ole ajatustakaan töihin menemisestä.Arvostan kotiäitiyttä.
Tukielättejä ovat, ja PÄÄTTÄNEET jäädä kotiin. Sinun arvostukseni ei sitä mihinkään muuta.
Sille lapselle on tärkeämpää saada olla äitinsä kanssa...
Niin, jos on kyse pienestä lapsesta. Mutta kouluikäiset eivät ole itsekään kotona, joten ei sen äitinkään tarvitse olla.
Toisaalta maahanmuuttajalapsille olisi hyvä käydä päiväkodissa ainakin osa-päiväisesti, jotta oppii kielen ja ymmärtää ja kasvaa paremmin suomalaiseen kulttuuriin.Ainakin itse olen äidilleni ikuisesti kiitollinen siitä, että oli aina kotona saavutettavissa.
Minä en ole. Toivoin usein, että saisipa edes joskus olla yksin kotona kuten kaverit. En tosin mitään jatkuvaa äidin kädestä pitämistä tarvinnutkaan... kuten ei normaalit lapset ja nuoret tarvitsekaan.
Normaalia ei mielestäni ole kirjoittaa tuohon sävyyn erityistarvetta kaipaavista nuorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei päätä jäädä kotiin. Älkää menkö noihin persuvalheisiin. Kuvottavaa manipulointia.
Kyllä päättää, monikin. Älä valehtele suut ja silmät täyteen paskaa.
Moni? Älä jaksa. Kyllä ne elämäntapatyöttömät on hyvin marginaalinen ryhmä kaikkien työttömien joukossa.
Kyllä se on ennemmin moni kuin ei kukaan.
Niitä todellakin on tuilla eläjiä vaikka kuin, jotka ovat todella nirsoja töiden suhteen, eivät halua mennä töihin ollenkaan, ja varsinkin uikkareissa on näitä, jotka todellakin haluavat olla kotiäitejä eikä heillä ole ajatustakaan töihin menemisestä.Arvostan kotiäitiyttä.
Tukielättejä ovat, ja PÄÄTTÄNEET jäädä kotiin. Sinun arvostukseni ei sitä mihinkään muuta.
Sille lapselle on tärkeämpää saada olla äitinsä kanssa...
Niin, jos on kyse pienestä lapsesta. Mutta kouluikäiset eivät ole itsekään kotona, joten ei sen äitinkään tarvitse olla.
Toisaalta maahanmuuttajalapsille olisi hyvä käydä päiväkodissa ainakin osa-päiväisesti, jotta oppii kielen ja ymmärtää ja kasvaa paremmin suomalaiseen kulttuuriin.
Miksi Riikka oli isojen lasten kanssa vain kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Nyt käydään kovaa manipulointikampanjaa syyllistämällä sairaat, vammaiset ja pienituloiset. Persujen kannattajakin voi sairastua tai joutua työttömäksi. Yhteiskunnan tukiverkko on juuri sitä varten, ettei putoa suoraan katuojaan, vaan voi ponnistaa takaisin työelämään.
Eihän sitä yhteiskunnan tukiverkkoa olla mihinkään poistamassa.
Ei, verkon silmiä vain suurennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat siis ihmisiä, joilla ei ole empatiakykyä eikä ymmärrystä sille, että kaikki eivät ole terveitä tai muista syistä voivat olla kykenemättömiä tekemään töitä täysipäiväisesti.
He ovat juuri niitä, joiden mielestä masentuneen on vain otettava itseään niskasta kiinni. Niitä, joiden mielestä autistin pitää vaan käyttäytyä niinkuin muidenkin. Niitä, joiden mielestä kasvatuksella voi muuttaa lapsen aivojen rakenteen toisenlaiseksi (= kurjaindiagnoosi on kasvatuksen tulos).
Sitä porukkaa on niin paljon, ettei ole mikään ihme että persujen kannatus on niin suurta.Jos ei pysty syystä tai toisesta tekemään töitä täysipäiväisesti, niin miksi pitäisi olla oikeutettu samaan elintasoon kuin täysiä päiviä töitä tekevät?
Samaan? Missä kokoaikatyössä saa alle 600 €/kk?
Avaa vähän tuota alle 600e euron väitettäsi. Mitä sillä tarkoitat?
Työmarkkinatuki
Suomalaiset näyttävät tässä ketjussa taas syyn maan henkisen hyvinvoinnin rappiolle: katkeruuden ja kiusaamismielialan voi haistaa..
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Ei niitä laiteta yhteisiin asioihin vaan teidän asioihinne. Mikä siinä on niin vaikeaa että ottaisi itsestään vähän vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattavasti mukavempi tehdä töitä kun tulos jää itselle eikä valu laiskoille työtävieroksuville pummeille joilla ei ole aikomustakaan työllistyä ja elättää itseään.
Sellainen tulevaisuusko sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla käydessäni näytti siltä, että Suomi pitää huolta koko maailmasta. Sen verran kansainvälinen tunnelma siellä oli.
Mutta sinäkin sai palvelut ilmaiseksi, vaikka moni sitä ei sinulle haluaisi.
Ai sain vai? Kyllä sieltä lasku tuli.
Mitäs veikkaat kuinka suuren osan todellisista kuluista maksoit?
Mikä sun pointtisi on? Nuohan ovat juuri niitä asioita, joihin verovaroja tuleekin käyttää. Eli työssäkäyvien veronmaksajien hyväksi.
Eri
Et ehkä tiedä sitä, että eläkeläistenkin maksaa veroja.
Moni eläkeläinen maksaa jättieläkkeestään enemmän veroja kuin nykyiset pätkätyöläiset.
Huoh.... no kyllä tiedän. Etkö sinä tiedä, että ne eläkeläiset saavat ne ihan samat terveyspalvelut kuin työssäkäyvätkin ja samaan hintaan?
Minä viittasin noilla työssäkäyvien verorahoilla tuohon Purran kommenttiin 🙄.
Olen ollut ikäni ns puolueeton liikkuva äänestäjä. Viimeksi äänestin ps:n ehdokasta ja pääsi eduskuntaan.
Halusin muutosta viime vuosien politiikkaan ja sitä tarvitaan.
On oikein että ihmisiä kannustetaan työhön. Tiedän erään suht nuoren naisen, jolla on kunnon koulutus takana lapset jo 10v nurkilla mies työssä. Nainen ei ole halunnut työhön ja saa erinäisiä tukia kotona oleskelusta. Syy sille ettei haluu työhön kun häntä ei ymmärretä kun on niin herkkä? Yliopisto koulutus on mennyt sitten hukkaan. Mies vain tienaa ja amiskoulutuksella työssä.
Noita on varmaan paljon. Kun paapotaan kotiin ja maksetaan kaikenlaisia tukia niin oikea työ ei maita.
Tottakai laiskat ihmiset pitää saada töihin. Tässä nimenomaan tarkoitan kantiksia. Jollain tekosyillä kotona ja lapsia liuta. Yök. Wt-porukka on kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat siis ihmisiä, joilla ei ole empatiakykyä eikä ymmärrystä sille, että kaikki eivät ole terveitä tai muista syistä voivat olla kykenemättömiä tekemään töitä täysipäiväisesti.
He ovat juuri niitä, joiden mielestä masentuneen on vain otettava itseään niskasta kiinni. Niitä, joiden mielestä autistin pitää vaan käyttäytyä niinkuin muidenkin. Niitä, joiden mielestä kasvatuksella voi muuttaa lapsen aivojen rakenteen toisenlaiseksi (= kurjaindiagnoosi on kasvatuksen tulos).
Sitä porukkaa on niin paljon, ettei ole mikään ihme että persujen kannatus on niin suurta.Jos ei pysty syystä tai toisesta tekemään töitä täysipäiväisesti, niin miksi pitäisi olla oikeutettu samaan elintasoon kuin täysiä päiviä töitä tekevät?
Niin. Hekan asunnoissa asuu työttömiä puoli-ilmaiseksi ja työssäkäyvät joutuvat viereisissä yksityisissä maksamaan täyden hinnan. Lisäksi työttömät voivat kokata itse lounaaksi halpaa ruokaa, kun työssäkäyvillä menee enemmän rahaa työpaikkaruokailuun tai kaupan eineksiin. Työttömät pääsevät puoleen hintaa kaupungin uimahalleihin ja kuntosaleilla, kun työssäkäyvät joutuvat maksamaan täyden hinnan. Näitä kun summailee niin loppujen lopuksi elintaso on sama.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattavasti mukavempi tehdä töitä kun tulos jää itselle eikä valu laiskoille työtävieroksuville pummeille joilla ei ole aikomustakaan työllistyä ja elättää itseään.
Tajuaako kaupan kassa, että hänenkin vähäisestä palkasta pidätetty vero menee suurelta osin sohvalla makaaville äijänköriläille ja maahan muuttaneille nuorille miehille? Onko kukaan nähnyt ruokajonoissa nuoria ulkolaisia miehiä? Minä en. Kotimaan vanhat ja syrjäytyneet siellä jonottavat.
Vierailija kirjoitti:
Riikka sanoo nyt telkkarissa, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja eivätkä hallituksen suunnitelmat tuloeroja kasvata.
Nimenomaan tuloeroja, palkansaajien tuloeroja. Mulla br-palkka about 5000/kk ja käteen jää alle 3000/kk, reipas satanen eroa häneen jonka br-palkka tonnin vähemmän. Mitä korkeampi palkka, sitä korkeampi veroprosentti. Ihan perusduunilla ei täällä huipputuloihin pääse, ei ainakaan kun ei ole sijoituksia, optioita, perintörahoja, rahastoja yms.
On mun tulotaso enemmän kuin peruspäivärahalla olevalla työttömällä, tottakai.
Mutta mä olen opiskellut, pyrkinyt eteenpäin itse, ja teen kovasti töitä tämän palkan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei siellä enää näy kantasuomalisia lainkaan:(
Itse en ole koskaan nähnyt nähnyt kansainvälistä väriä terveysasemalla. En edes silloin kun heitä pyöri sankoin joukoin ostareilla.
Nykyisin heitä ei näe enää muualla kuin ruokalähetteinä kaupungilla.
Olen toki nähnyt uutisia siitä että heidän keskuudessaan muuttoliike Helsinkiin on ollut todella voimakasta. En kuitenkaan arvannut, että se olisi niin voimakasta että melkein kaikki lähtevät.
Ehkä tänne pohjoisempaan on jäänyt vain terveempiä ja ahkerampia. Tylsäähän täällä tietysti on jos ei ole mitään järkevää tekemistä. Eli ihan ymmärrettävää että lähtevät jos ei töitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki
Sulla todella puutteellinen ja vääristynyt käsitys työttömien etuuksista, jos kuvittelet, että niihin kuuluu pelkkä työmarkkinatuki 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka sanoo nyt telkkarissa, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja eivätkä hallituksen suunnitelmat tuloeroja kasvata.
Nimenomaan tuloeroja, palkansaajien tuloeroja. Mulla br-palkka about 5000/kk ja käteen jää alle 3000/kk, reipas satanen eroa häneen jonka br-palkka tonnin vähemmän. Mitä korkeampi palkka, sitä korkeampi veroprosentti. Ihan perusduunilla ei täällä huipputuloihin pääse, ei ainakaan kun ei ole sijoituksia, optioita, perintörahoja, rahastoja yms.
On mun tulotaso enemmän kuin peruspäivärahalla olevalla työttömällä, tottakai.
Mutta mä olen opiskellut, pyrkinyt eteenpäin itse, ja teen kovasti töitä tämän palkan eteen.
Juupajuu, ihan varmaan on bruttopalkka viis tonnia...
Vierailija kirjoitti:
unohdit mainita, että pakettiisi kuuluu kaikenlainen periaatteellinen työelämän muutosten vastustaminen, joka tulee meille kaikille (toki yhteisenä etuna propagoituna) kalliiksi. kannattaisi ajatella pidemmälle eikä vain pyrkiä kiillottamaan omaa sädekehäänsä. no, onhan se perustarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Ilman eu:ta Suomi on osa Venäjää. Persuthan on Suomen venäjämielisin puolue.
Se liberaalimaailma on sinun vapautesi tekijä.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?