Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut hyvinvointialueet ihan pas*oja?

Vierailija
22.09.2023 |

Olen töissä ja asun eräällä Etelä-Suomen hyvinvointialueella. Työt ovat menneet huonommiksi sekä tehokkuuden, potilaiden saamien palveluiden, että työhyvinvoinnin suhteen. Yksi toisensa jälkeen lähtee pois töistä kun ei enää kestä tätä pelleilyä.

Onko muilla alueilla yhtä pas*a tilanne vai onko jotkut muut saaneet hyvinvointialueeen toimimaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keusote nyt ainakin on ihan per seestä.

Vierailija
2/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. En olisi ikinä uskonut kuinka monta vuosikymmentä mennään toiminnassa takapakkia hva:n myötä.En ikinä, ikinä olisi uskonut, että posti ei kulje (autolla viemme posteja terveysasemille tai kauppojen postilaatikoihin kauemmista toimipisteistä ), meiltä on viety mahdollisuus kopioida, skannata ja monistaa (taas ajelua kymmeniä km terveysasemalle), Teams-ryhmiä ei saa olla, tiimikokouksia ei saa juurikaan olla, Whatsappia ei saa käyttää työkavereiden kanssa. Eli kaikki kommunikaatio kollegoiden kanssa on estetty. Tee työtä, äläkä kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sairaaloissa oli johtoportaassa ylihoitaja ja ylilääkäri sekä talous- ja hallintopuolella henkilökuntaa mutta ei sellaisia hallintohimmeleitä kuin nyt hyvinvointialueilla. Lisäksi nämä johtajat saavat suurta palkkaa. Sairaalamaailma ei kuitenkaan ole muuttunut paljonkaan vanhoista ajoista, siellä on samat potilasryhmät, diagnoosit ja hoidot. Mihin näitä kallispalkkaisia johtajia oikein tarvitaan koska yleensä he eivät edes tiedä lääke- ja hoitotieteestä paljonkaan? Kallista ja turhaa.

Vierailija
4/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos demarit sotesta. Eihän siinä mennyt kuin puoli tuntia, vaikka sillekin oli syynsä, miksi sitä oli 20 vuotta tahkottu eri hallituksissa.

Valmistelut ja kokeiluthan olivat jo menossa, ei vain maltettu kysellä miten sujuu.

Vierailija
5/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee hyvin, toimin keskushallinnossa ja kaikki hyvin, edut pelaa, palkka riittävä ja järjestelen asioita muille. Aloitin alkuvuonna uudessa organisaatiossa, olisi pitänyt vaihtaa aikaisemmin näihin hommiin.

Vierailija
6/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirhan palvelut ainakin täysin sekaisin, kukaan tiedä mistään mitään ja potilaita heitellään sinne tänne.

Vierailija
7/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa p.skaa, tuntuu että johtoportaaseen on valittu henkilöitä jotka yrittää mahdollisimman paljon vaikeuttaa työntekijöiden elämää. Toinen toistaan oudompia vaatimuksia, täytä lisää kaavakkeita siellä ja täällä. Byrokratiaviidakkoon alkaa hukkua.

Vierailija
8/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa p.skaa, tuntuu että johtoportaaseen on valittu henkilöitä jotka yrittää mahdollisimman paljon vaikeuttaa työntekijöiden elämää. Toinen toistaan oudompia vaatimuksia, täytä lisää kaavakkeita siellä ja täällä. Byrokratiaviidakkoon alkaa hukkua.

Tämä. Olen itse pikkupomo. Kunnan puolella pystyin tekemään monenlaista, jos jotain en pystynyt päättää, niin pomoni pystyisi. Nyt pienetkin päätökset menevät minun pomolleni ja vähänkään isommat jopa pomoni pomon, pomolle.

Me alin 3 esihenkilöporrasta joudutaan puuhaamaan kaiken aivan turhan kanssa. Sihteereitä ei tarvita, kun monta porrasta pomoja täyttelee jotai ihme kaavakkeita. Oikeasti kun kunnon pääliköt googlailee päivästä toiseen jotain toimipaikkojen osoitteita, niin onhan tämä ihan älytöntä.

Tapasin ennen omia työntekijöitä viikoittain. Teamsissa saimme toisemme kiinni käytännössä heti. Nyt tapaamme kerran kuussa ja tapaamisessa käymme läpi vain pakolliset tiedotettavat asiat, jotka ennen laitoin teamsiin.

Vierailija
9/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöt ihmiset luuli, että tasalaatuiset palvelut tarkoittavat hyviä palveluja kaikille. Nytrqr on selvinnyt, että tuo tarkoittaa huonoja palveluja kaikille.

Vierailija
10/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomen hyvinvointialue on aivan surkea.

Vaikeasti kehitysvammaiselle tehtiin kielteinen päätös palveluasumisesta, kun ei palveluasumisen kriteerit mukamas täyty. Kun on osaaminen tätä tasoa, niin mitä voi odottaa jatkossa.

Kehitysvammainen lapsi kuljetetaan kaupungin toiselle puolelle aamutoimintaan ennen koulupäivää. Viettää 45 minuuttia taksissa ja 15 minuuttia aamutoiminnassa. Järkeä? Ainakin taksiyhtiöiden kannalta tuottoisa ratkaisu. Aiemmin aamutoiminta järjestettiin koululla. Nyt se järjestetään taksissa. Tässä olisi yksi säästökohde. Viedään lapset suoraan koululle, sen sijaan, että heidät viedään taksilla toiselle puolelle kaupunkia 15 minuutin ajaksi aamutoimintaan.

Vierailija
11/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirhan palvelut ainakin täysin sekaisin, kukaan tiedä mistään mitään ja potilaita heitellään sinne tänne.

Ei kyllä mikään yllätys, se teidän johtaja saneerasi sitä ennen Päijät-Hämeessä.Sama meno näyttää olevan siellä.

Vierailija
12/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä.

Tämä unohtui soteuudistuksessa.

Vierailija
13/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallintohimmeleissä rahaa palaa siihen, kun johtoportailla istuvat yrittävät kilpaa vältellä vastuuta kaikesta mitä hyvinvointialueilla tehdään.

Vierailija
14/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa ei ole ollut ongelmia, oikein tyytyväinen olen ollut niin kunnalliseen hammaslääkäriin kuin yleislääkäriin. Toki hammaslääkäriaikaa sai odottaa mutta ei haittaa, varaa vain ajoissa. Eihän hampaita edes kannata päästää siihen kuntoon että tulee kiireellistä tarvetta. Kunnan yleislääkärikin toimii niin hyvin etten edes mene työterveyten, ei kuulu työnantajalle miksi minä käyn lääkärissä.

Vierailija
15/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. En olisi ikinä uskonut kuinka monta vuosikymmentä mennään toiminnassa takapakkia hva:n myötä.En ikinä, ikinä olisi uskonut, että posti ei kulje (autolla viemme posteja terveysasemille tai kauppojen postilaatikoihin kauemmista toimipisteistä ), meiltä on viety mahdollisuus kopioida, skannata ja monistaa (taas ajelua kymmeniä km terveysasemalle), Teams-ryhmiä ei saa olla, tiimikokouksia ei saa juurikaan olla, Whatsappia ei saa käyttää työkavereiden kanssa. Eli kaikki kommunikaatio kollegoiden kanssa on estetty. Tee työtä, äläkä kysele.

Whatsapp ei kuulu työpaikoille. Zuckerberg omistaa kaiken mitä kirjoitat sinne. Tietoturva kuralla.

Vierailija
16/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymenhva:ta edelsi Kymsote. Alaspäin kaikki mennyt. Itse työntekijänä tuskastuttaa jatkuvasti lisääntyvä byrokratia ja surkeat tietojärjestelmät. Muutosta muutoksen päälle ollut jo monta vuotta ja tahti vaan kiihtyy.

Vierailija
17/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos demarit sotesta. Eihän siinä mennyt kuin puoli tuntia, vaikka sillekin oli syynsä, miksi sitä oli 20 vuotta tahkottu eri hallituksissa.

Valmistelut ja kokeiluthan olivat jo menossa, ei vain maltettu kysellä miten sujuu.

Aikoinaan vuosituhannen vaihteessa Esko Aho Sitran valtuuttamana teki ensimmäisen (mistä olen itse kuullut) Soten kokonaisuudistusmallin. Siinä laitettiin kaikki rahahanat samaan paikkaan ja käsittääkseni se perustui samanlaiseen yliopistollisten johtamiin alueisiin. Se olisi ollut tehtävissä siis 20 vuotta sitten ilman extrahimmeleitä ja johtajia. Mutta eihän se kelvannut, varmasti on satoja miljoonia palanut koko valmistelutouhuun yms. ja lopputulos on monimutkaisempi ja alirahoitettu.

Vierailija
18/21 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymenhva:ta edelsi Kymsote. Alaspäin kaikki mennyt. Itse työntekijänä tuskastuttaa jatkuvasti lisääntyvä byrokratia ja surkeat tietojärjestelmät. Muutosta muutoksen päälle ollut jo monta vuotta ja tahti vaan kiihtyy.

No, voisivat asiat olla huonomminkin. Johtoporras olisi voinut hankkia sinnekin Apotin.

Vierailija
19/21 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirhassa myös tietojärjestelmät ovat sietämättömät. Järjestelmiin pitää mennä etätyöpöydän kautta ja se usein toimi tai hidastelee, koska on liikaa käyttäjiä. Edes tiedostojen tallennus ei onnistu, kun ei pääse verkkolevyille. Yhteyttä monitoimilaitteisiin ei enää ole. Sähköposti toimii tai ei toimi. Usein tulee ilmoitus, että "sinulla ei ole oikeuksia tähän järjestelmään" ja sitten taas jonotetaan atk-tukeen, joka ei voi tehdä mitään muuta, kuin laittaa pyynnön kunnan atk-tukeen, josta ei koskaan kuulu mitään.

Pirhan koneet on pitänyt tulla jo aikoja sitten, mutta ei niitä vaan tule.

Vierailija
20/21 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, aamulehden mukaan pirhan työntekijätyytyväisyys on miinuksella. Miten voi olla, kun kyselyn vaihtoehdot on 0-10. Itse annan nykyisin 1. Alkuvuodesta vielä 5. Huonompaan vaan menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi