Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko syyllisyyttä lapsettomuudestasi?

Vierailija
21.09.2023 |

Kysymys veloille / fence sittereille (päättämättömille)

Ahdistaako lapsettomuus ulkoa tulevan paineen vuoksi? Tuntuuko, että lapseton perhe on huonompi perhe? Ettei ole oikeutta olla tässä yhteiskunnassa? Että on pettänyt sukunsa ja esiäitinsä?

Itseä ainakin ahdistaa tämä jatkuva valitus vauvojen vähyydestä ja Suomen tuhosta.

Tuntuu myös pahalta, etten voi ilahduttaa sukua uusilla jäsenillä.

Kellään samoja tuntemuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kun ihan itse olen valinnan vain omasta puolestani tehnyt.

Vierailija
2/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAH! Itse saan nautintoa siitä, kun olen Suomessa asuessani vapaaehtoisesti sinkku vela, kun se ärsyttää ihmisiä, etenkin naisia. Mies on onnellisin sinkkuna. Ei voisi vähempää hetkauttaa naisten ulina siitä, kun miehet ovat veloja ja mielummin sinkkuina. :D M28

Todellisuudessa ketään ei voisi vähempää kiinnostaa oletko sinkku vai et, vähiten naisia. 🤭 Ehkä korkeintaan äippää, iskää ja sukulaistätiä kiinnostaa sinkkuutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tunne syyllisyyttä. Tehköön lapsia ne ketkä haluaa.

Vierailija
4/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAH! Itse saan nautintoa siitä, kun olen Suomessa asuessani vapaaehtoisesti sinkku vela, kun se ärsyttää ihmisiä, etenkin naisia. Mies on onnellisin sinkkuna. Ei voisi vähempää hetkauttaa naisten ulina siitä, kun miehet ovat veloja ja mielummin sinkkuina. :D M28

Todellisuudessa ketään ei voisi vähempää kiinnostaa oletko sinkku vai et, vähiten naisia. 🤭 Ehkä korkeintaan äippää, iskää ja sukulaistätiä kiinnostaa sinkkuutesi.

Ja tässä todiste... -nuori mies

Vierailija
5/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntisin syyllisyyttä lisääntymisestä. Ei ole sydäntä pakottaa ketään kuolemaan ja mädäntymään liikakansoituksen ja ilmastonmuutoksen keskelle.

Vierailija
6/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan.

Vierailija
7/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennytkään, että naiset erityisesti tällaista ulisisivat.

Sen olen huomannut, että lapsellisten ja lapsettomien välille tehdään mediassakin tosi voimakasta vastakkainasettelua. Se on tosi ikävää.

Vierailija
8/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Olisin kyllä voinut lapsia pyöräyttää, jos olisi löytynyt mies.

Vierailija
9/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän.

En siis ole koskaan halunnut lapsia. Sukulaislapsia siedän ihan kohtuullisesti muutaman tunnin vierailun ajan, mutta normiarjessa lähinnä inhottaa, ahdistaa ja vihastuttaa lapset. Olen myös mukavuudenhaluinen, minulla on itsekkäitä tavoitteita elämälle ja mielelläni vältän stressin jota huoli omista lapsista aiheuttaisi.

Jonkin verran tuntuu siltä että petän omat vanhempani ja muun suvun -- mutta jos hankkisin lapsia vain miellyttääkseni muita, motiivini olisivat väärät ja näin valmiiksi heikolla motivaatiolla he saisivat minulta pelkkiä traumoja. Ja sitä en omatunnolleni halua. En oikein voi pettää ihmisiä, joita en tunne (esivanhemmat yms) mutta omien lasten kohdalla voisin tehdä pahaa, pysyvää vahinkoa.

En tuota tähän valtioon hyviä veronmaksajia, mutta näin pysyn itse terveenä, työkykyisenä hyvänä veronmaksajana sen sijaan että sekä minä että traumatisoituneet lapset vastisimme ammattiapua ongelmiemme käsittelyyn.

Vierailija
10/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hear, hear!

Incelinaiset ovat matkineet miehiltä tuon vapaaehtoisesti sinkun velauden. Incelinaiset ovat "vapaaehtoisesti" sinkkuja "ve"loja. Luovat itselleen paremman mielen tuolla keinolla.

Ollaan miehen kanssa oltu 20 vuotta avoliitossa mutta lapsia emme ole halunneet joten en ole mikään incel.

Vierailija
11/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista. Olisin kyllä voinut lapsia pyöräyttää, jos olisi löytynyt mies.

*Jos sinut olisi edes ulkomaalainen mies kelpuuttanut parisuhteeseen.

Vierailija
12/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen syyllisyyttä. Ihmisiä on jo liikaa. Lapsettomuus on paras mahdollinen ilmastoteko.

Vierailija
13/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö?

Vierailija
14/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se on 100% oma valintani.

Vierailija
15/39 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vaimolta seurustellessamme, että haluaako hän lapsia. Sanoi, että voi yhden tehdä, jos välttämättä haluan. Olin asiasta niin onnellinen.

Vierailija
16/39 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, päinvastoin. Koen tekeväni erittäin hyvän teon maapallon mittakaavassa, vaikka tietysti päätös olla lapsivapaa pohjautuu omiin tarpeisiin.

Sitä pohdin, että tuntevatko lapselliset syyllisyyttä lapsellisuudestaan?

Vierailija
17/39 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne syyllisyyttä. Aiemmin ärsytti, kun sukulaistädit ja ex-miehen vanhoillinen mummo taivastelivat suureen ääneen miksi meillä ei ole lapsia. Nyt olen nelikymppinen sinkku, eikä kukaan sitä enää ihmettele.

Nykymaailma on niin arvamaton ja hullu, että olen ihan tyytyväinen lapsettomuuteeni.

Vierailija
18/39 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan huonommuuden eikä arvottomuuden tunnetta. Olen yhtä arvokas kuin muutkin. Elän juuri niin kuin itse haluan enkä muita varten.

Sille en mahda mitään jos muut pitävät arvottomana eikä kiinnosta edes tietää muitten mielipiteitä.

Vierailija
19/39 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, taas uusi asia, mitä pitäisi suomalaisen hävetä.

En lue aloitusta.

Vierailija
20/39 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, miten voisin tuntea niin asiasta jota en ole koskaan halunnut? 

Vela M57

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan