Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SAK: Aloitamme työtaistelutoimet Julkisen liikenteen pysähtyminen alkaa maanantaina klo 6 aamulla

Vierailija
21.09.2023 |

noniin!

Kommentit (681)

Vierailija
61/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen duunari ja ajan autolla töihin.

Minun asioita tämä hallitus ei huononna yhtään vaan päin vastoin. 

Ansiotuloverotukseni kevenee ja polttoaineen verotus ei kiristy eli nykyinen hallitus ei ota käyttöön sitä jakeluvelvoitteen nostoa mitä edellinen hallitus siirti myöhemmäksi.

Mitään tukia en valtiolta saa.

Vierailija
62/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko päälle ja sitten suljetaan taas tehtaita ja vähennetään porukkaa.

AY-liikettä pelottaa vaan oman vallan mureneminen ja johtajiensa palkat. Siksi pitää muitakin pelotella.

Mutta, kun kerran Aalto oli peloissaan, että 15 minuutin laittomasta mielenilmauksesta tulee sakot, niin voidaan ne siihen 15 minuuttiin rajata. Miksi ei ollut esimerkkinä useiden päivien tai viikkojen laittomia lakkoja, jotka aiheuttaa pahimmillaan satojen miljoonien vahingot, joista liitto maksaa sakkoja ykkös tonneja.

Kommunismi kukoistaa! Liittoja tarvitsee vain tyhmät ja laiskat työntekijät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä ole muuta keinoa kun nousta barrikadeille ei vuosikymmeniä rakennuttua yhteistä sopimuskulttuuria voi vetää vessasta alas toivottavasti Orpon terveys kestää tulevat vastoinkäymiset kovin oli sinihuulinen haastattelussa

Vierailija
64/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyllä eka kerta, kun lakkoon mennään siksi, että verotus kevenee! Kun käteen jää enemmän rahaa kuin ennen, on syytäkin pysäyttää koko Suomi.

Ei itselläni ainakaan jää. Verotus kevenee 19 euroa kuussa ja menetän asumistukea 300€/kk. T. pienipalkkainen työntekijä

Mulla nousee muutaman kympin, mutta ei vaikuta muuten.

Kaikki tuet pitäs lakkauttaa, paitsi sairailta ja eläkeläisiltä. Tasavero Suomeen, niin pieni palkkaiset, kuten parempi palkkaisetki voi vapaasti tehdä useampaa työtä, jos se on tarpeen. Jos ei kiinnosta elättää itseensä, niin sitten luonto korjaa.

Vierailija
65/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa maalaista jolla on auto.

Vierailija
66/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä ole muuta keinoa kun nousta barrikadeille ei vuosikymmeniä rakennuttua yhteistä sopimuskulttuuria voi vetää vessasta alas toivottavasti Orpon terveys kestää tulevat vastoinkäymiset kovin oli sinihuulinen haastattelussa

Toivottavasti ei kestä.

Vierailija
67/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän liittojen palkkapomot haluavat taas sekasortoa suomeen. Pelkäävät omien palkkojensa takia. 

Vierailija
68/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiotuloverotukseni kevenee ja polttoaineen verotus ei kiristy eli nykyinen hallitus ei ota käyttöön sitä jakeluvelvoitteen nostoa mitä edellinen hallitus siirti myöhemmäksi.

TÖIHIN pitkää matkaa ajavien kulut voivat ensi vuoden alussa nousta jopa satoja euroja.

Syynä on se, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus korottaa matkakuluvähennyksen omavastuuosuutta ja samalla Sanna Marinin (sd) hallituksen tekemät määräaikaiset korotukset matkakulujen verovähennyksiin päättyvät.

Vierailija
69/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunari on tyhmä, kun ei ymmärrä, mitä ammattiliitot merkitsee etuineen. Voi tulla itku silmään kun asiat joskus valkenee sulle.

Vierailija
70/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten lakkoillaan? Laillisilla vaaleilla valittua eduskuntaa ja hallitusta vastaanko? Taisi jollakin hieman jäädä hommat kesken reilut 100 vuotta sitten kun punakaarti vieläkin hyppii silmille.

Sak ei ole mikään demokratia kerho vaan jäsentensä etuja puolustava järjestö

Vierailija
71/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN pitkää matkaa ajavien kulut voivat ensi vuoden alussa nousta jopa satoja euroja.

Syynä on se, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus korottaa matkakuluvähennyksen omavastuuosuutta ja samalla Sanna Marinin (sd) hallituksen tekemät määräaikaiset korotukset matkakulujen verovähennyksiin päättyvät.

Omavastuuosuus on melkein joka vuosi kasvanu työmatka autoilussa. 

Sillä käy vähän sama kuin että asuntolainan korkoja ei saa enää vähentää verotuksessa.

Vierailija
72/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko päälle ja sitten suljetaan taas tehtaita ja vähennetään porukkaa.

AY-liikettä pelottaa vaan oman vallan mureneminen ja johtajiensa palkat. Siksi pitää muitakin pelotella.

Mutta, kun kerran Aalto oli peloissaan, että 15 minuutin laittomasta mielenilmauksesta tulee sakot, niin voidaan ne siihen 15 minuuttiin rajata. Miksi ei ollut esimerkkinä useiden päivien tai viikkojen laittomia lakkoja, jotka aiheuttaa pahimmillaan satojen miljoonien vahingot, joista liitto maksaa sakkoja ykkös tonneja.

Kommunismi kukoistaa! Liittoja tarvitsee vain tyhmät ja laiskat työntekijät. 

Liitot on täysin turhia nykymuodossaan. Aiklinaan ne on ollut hyviä olla, kun lomat jne.

on nykyisen muotoisia, mutta tämä oli joskus 70-80 luvulla. Nykyään niissä olevat on suurimmalta osin duunareita, jotka kuvittelee liiton auttavan jossain, ja luulevat suojeleman laiskaa työntekijää. Yt:ssä ei ole mitään merkitystä oletko liitossa, vai et, jos työt ei onnistu.

Vierailija
73/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunari on tyhmä, kun ei ymmärrä, mitä ammattiliitot merkitsee etuineen. Voi tulla itku silmään kun asiat joskus valkenee sulle.

Ammattiliitot on turhia minulle, erosin liitosta vuosia sitten ja kuuluun vain työttömyyskassaan.

Meillä käytännössä toteutetaan paikallista sopimista. 

Miksi ammattiliitot ei lakkoilleet edellisen hallituksen aikana vaikka edellinen hallitus uhkasi kieltää työnteon osalta ihmisiltä? 

Vierailija
74/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä.

Vierailija
75/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä käy vähän sama kuin että asuntolainan korkoja ei saa enää vähentää verotuksessa.

Miksi pitäisi saada vähentää työmatkakulut verotuksessa. Minulla on työmatkaa alle 3 km joka tarkoittaa että jokainen joka saa vähentää työmatkakuluja käy minun lompakollani. Näin se vaan menee.

Vierailija
76/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada vähentää työmatkakulut verotuksessa. Minulla on työmatkaa alle 3 km joka tarkoittaa että jokainen joka saa vähentää työmatkakuluja käy minun lompakollani. Näin se vaan menee.

Kysy demareilta ja vassareilta. Ne ei duunareiden puolella ole pätkääkään.

Vierailija
77/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kohdennettu taas kerran.

Osuu 100% " syyllisiin"

Osuu. Hallituksen on aika herätä. Mielellään myös erota.

mitä tilalle? Kasvatetaan lisää julkista sektoria, vielä enemmän velkaa??

Nuo kiristykset mitä hallitus kaavailee työntekijöille ei vaikuta Suomen talouteen yhtään mitenkään.

Suomen eräs keskeinen ongelma on, ettei työn tuottavuus ole noussut enää pitkään aikaan. Yritetään pitää kiinni entisistä etuisuuksista, vaikka niihin ei ole varaa

Mistä etuisuuksista? Suomen työelämä vertautuu jo nyt enemmän itä-Eurooppaan kuin muuhun Eurooppaan.

höpöjuttuja. Itä-Euroopasta tullaan edelleen tänne duuniin. Työn hinta on Länsi-Eurooppaa, tuottavuus Itä-Eurooppaa.

Erittäin vähän kotimaisia pääomia, vähän investointeja, huono työn tuottavuus, mastodonttinen julkinen sektori = konkurssi

Työntekijän asema on Suomessa paljon heikompi kuin esim. Saksassa tai Ruotsissa.

Mutta kun ongelma on se tuottavuus. Jopa Ay-liike on samaa mieltä Ruotsin ja Suomen osalta

https://www.sttk.fi/2020/03/05/tuottavuuden-kehitys-miksi-ruotsi-rokitt…

toki toimenpide-ehdotuksista voi olla montaa mieltä. Mutta pointtina on, ilman työn tuottavuuden lisäystä ei palkansaajan asema parane

vääristävät yritystuet heikentää tuottavuutta, samoin EK.:n asema, jonka myötä paperiteollisuus kiristää itselleen halvan sähkön ja valtaisat edut ja vie sitten toiminnan Uruguayhin.

Vierailija
78/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää aina outoa kun julkinen liikenne lakkoilee ja kärsijöinä ihmiset kuten minä jolla ei ole asioihin mitään osaa eikä arpaa eikä mahdollisuuksia vaikuttaa.

Vierailija
79/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyllä eka kerta, kun lakkoon mennään siksi, että verotus kevenee! Kun käteen jää enemmän rahaa kuin ennen, on syytäkin pysäyttää koko Suomi.

Ei itselläni ainakaan jää. Verotus kevenee 19 euroa kuussa ja menetän asumistukea 300€/kk. T. pienipalkkainen työntekijä

Kaikki tuet pitäs lakkauttaa, paitsi sairailta ja eläkeläisiltä. Tasavero Suomeen, niin pieni palkkaiset, kuten parempi palkkaisetki voi vapaasti tehdä useampaa työtä, jos se on tarpeen. Jos ei kiinnosta elättää itseensä, niin sitten luonto korjaa.

Muuta Usaan, niin saat tehdä ihanaa työtäs hulluna ilman kunnon lomia ja työntekijän oikeuksia.

Vierailija
80/681 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssa alkanut miettiä kun kuuntelen tätä aikuisten ihmisten viukumista että lopetetaan kaikki tuet. Poislukien vammaisilta, sairailta, eläkeläisiltä, lapsilta, äitiystuki, omaishoitajat. Kaikki muut pois ja kyllä olen itsekkin työtön tällä hetkellä.  Tasavero olisi kyllä ihan paikallaan.