Mattojen pesu tekstiilipesurilla kotona, miten kuivaksi?
Onko kokemuksia?
Ajattelin vuokrata Kärcherin tekstiilipesurin vuorokaudeksi ja pestä sillä sohvan ja pari mattoa. Uskaltaakohan matot jättää sellaisenaan laminaattilattialle kuivumaan? Osalla mainosvideoista matot rullataan löysästi pystyasentoon pesun jälkeen, osassa annetaan kuivua lattialla. Kuinka märäksi matto tulee, olisiko mahdollista pitää matot paikallaan?
Muita niksejä tai vinkkejä pesupäivään?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jättänyt lattialle. Ensinnäkään vettä ei käytetä niin paljon, että matot ovat läpimärkiä ja lopuksi vesi imuroidaan koneeseen. Puhdasta on tullut.
Kiitos! Kuulostaa jotenkin liian hyvältä ollakseen totta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jättänyt lattialle. Ensinnäkään vettä ei käytetä niin paljon, että matot ovat läpimärkiä ja lopuksi vesi imuroidaan koneeseen. Puhdasta on tullut.
Ap
Millaisia mattoja aiot pestä? Minulla on paksuja villamattoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaisia mattoja aiot pestä? Minulla on paksuja villamattoja.
Toinen on Ikean Morum (kudottu) ja toinen joku tavallinen kudottu matto myöskin. Ei kovin paksuja kumpikaan.
Ap
Matot jää vähän kosteiksi, ei kuitenkaan märiksi. Lattialle jätin kuivumaan yön yli ja aamulla oli jo kuivat. Sohvassa saattaa kestää vähän kauemmin. Näppärä ja tehokas tapa tekstiilien puhdistamiseen, suosittelen.