Te jotka nousette junassa 10 min ennen saapumisaikaa käytävälle
Haluaisitteko päästä junasta ennen asemaa, vai mistä tuo tapa tulee? Kun en ole huomannut, että koskaan olisi päästetty ulos vasta kuin asemalla.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas murheet aloittajalla.
Onhan tuo ihan hyvä kysymys. Mitään järkeähän siinä hommassa ei ole! Kymmenen minuuttia seistä käytävällä. Voivotella tuskaisesti, kun pitää seistä, talvelle takki tiettyä päälle, että hikeä alkaa pukkaamaan. Juna liikkuu, jarruttelee, niin voi horjahtaa. Seurannut sitä touhua monen monta kertaa. Joskus asemalla raide ei vapaa ja juna pysähtyy 10 minuutiksi ennen itse asemaa, ennen kuin jatkaa. Ja kokoajan seistään tuskaisesti.
Samaahan tapahtuu myös lentokoneessa. Renkaat osuu maahan, turvavyön valo palaa, niin ensimmäiset jo pomppaavat ylös. Tiedossaon, että kone rullailee 10 minuuttia vielä portille, mutta pakko on pistää takit päälle ja kerätä kamppeet. Ihan kuin siitä koneesta on vain minuutti aikaa poistua, ennen kuin se jatkaa matkaa eteenpäin.
Tietäisitpä kuinka kovasti takamukseni hikoaa istuessa. Seisoessani sen muutaman minuutin se ehtii sopivasti kuivahtaa ennen kuin astun ulos tuuleen ja tuiverrukseen - näin menetellen en saa vaivoikseni ikävääkin ikävämpää pissatulehdusta.
Jos kaikki istuisi loppuun asti ei kukaan kerkeis pois junasta.
Jotain vikaa päässä tai muuten kommari jos junalla matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takin saa päälle ja laukun käteen jokainen alle minuutissa. Sen aikaisemmin asemaa ei tarvitsisi ryhtyä kenenkään puuhailemaan.
En pääse täällä peräpohjolassa teitin metroilla ajelemaan enkä käytävää tukkimaan.
Sen sijaan tapaan pitää vasemmanpuoleista vilkkua napsuttamassa ja ajelen omaan tahtiini.
Miksei voi mennä käytävälle minuuttia ennen saapumista?
Samat tyypit istuu laivan ovella tuntia ennen rantautumista
Itse varmaan istut viimeiseen asti, että siivooja joutuu sinut mopilla häätämään ulos.
Ehkä pakenevat AP:n ominaistuoksua.
Kaikkien pitäisi vain jäädä istuskelemaan? Kukaan ei kehtaa lähteä ensimmäisenä, ettei vain tule muilla paha mieli.
Minä teen lentokoneessakin noin, paitsi että nousen seisomaan jo 15 min. ennen laskeutumista että olen sitten valmiina ulostautumaan koneesta.
Tykkään jäädä tukkeeksi siihen käytäville. En jää edes itse pois sillä asemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takin saa päälle ja laukun käteen jokainen alle minuutissa. Sen aikaisemmin asemaa ei tarvitsisi ryhtyä kenenkään puuhailemaan.
Turha yrittää selittää tuota kymmenen minuutin seisoskelukerholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas murheet aloittajalla.
Onhan tuo ihan hyvä kysymys. Mitään järkeähän siinä hommassa ei ole! Kymmenen minuuttia seistä käytävällä. Voivotella tuskaisesti, kun pitää seistä, talvelle takki tiettyä päälle, että hikeä alkaa pukkaamaan. Juna liikkuu, jarruttelee, niin voi horjahtaa. Seurannut sitä touhua monen monta kertaa. Joskus asemalla raide ei vapaa ja juna pysähtyy 10 minuutiksi ennen itse asemaa, ennen kuin jatkaa. Ja kokoajan seistään tuskaisesti.
Samaahan tapahtuu myös lentokoneessa. Renkaat osuu maahan, turvavyön valo palaa, niin ensimmäiset jo pomppaavat ylös. Tiedossaon, että kone rullailee 10 minuuttia vielä portille, mutta pakko on pistää takit päälle ja kerätä kamppeet. Ihan kuin siitä koneesta on vain minuutti aikaa poistua, ennen kuin se jatkaa matkaa eteenpäin.
Itse olen tällainen seisoskelija, enkä tosiaan ole mitenkään tuskainen. Mukavasti ne minuutit siinä menee. Eikä kanssaseisosjelijatkaan ole kuuluvasti tuskastelleet. Mukavasti lörpötelleet lähinnä kanssamatkustajiensa kera.
Koneile säkin enemmän seisomista niin muuttui ajan kanssa vähemmän tuskaiseksi.
Meille muuten koulussa opetettiin, että oikeastaan hyväkuntoisille vanhuksille ei edes pitäisi antaa istumapaikkaa kulkuvälineissä. Pysyy luut paremmassa kunnossa kun ne siinä seisoessa vähän tärähtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junat pysähtyvät nykyään niin lyhyesti, että on parempi olla hyvissä ajoin valmiina.
Ovi ei silti aukea kuin vasta pysähdyttyä.
Hyvin hoksattu. Harva haluaa oven aukeavan ennen määränpäätä.
Joskus saattaa muuten tosiaan tulla kiire ehtiä jatkoyhteyteen, kun vaikka netistä olisikin ostanut lipun koko matkalle, niin se juna ei välttämättä odotakaan. Oon joskus joutunut soittelemaan asiakaspalveluun, onneksi ovat hyvittäneet antamalla uuden matkan siihen seuraavaan junaan.