Te jotka nousette junassa 10 min ennen saapumisaikaa käytävälle
Haluaisitteko päästä junasta ennen asemaa, vai mistä tuo tapa tulee? Kun en ole huomannut, että koskaan olisi päästetty ulos vasta kuin asemalla.
Kommentit (122)
Haluan joskus vasn seisoa pitkän matkan jälkeen ja omalla paikallaan seisominen näyttää vielä typerämmältä. Rauhallisiin aikoihin köyn ravintolavaunussa kahvilla ja valitsen seisomapaikat mutta harvoin pääsen liikkumaan rauhallisiin aikoihin.
Pakko nousta verryttelemään jalkoja, muuten ei pääse junasta pois.
Siirtymisriitti. Anna ihmisten olla ja tehdä, miten tykkäävät.
Kun on istunut monta tuntia putkeen niin johan siinä jalat nukkuu. Pakko herätellä ennen määränpäätä, kun laiturilla on pakko liikkua ripeästi massan mukana.
Ehtii syödä eväitä siinä käytävällä, että jaksaa sitten lähteä junasta.
Vihaan löntysteleviä ihmisiä niin haluan varmistaa että olen ensimmäisten joukossa menossa ulos, junasta tulee ulos sellaista hortoilijaa ja river dance -porukkaa että hyvä kun ei tule aivosyöpä jos sellasten taakse jää
Junat pysähtyvät nykyään niin lyhyesti, että on parempi olla hyvissä ajoin valmiina.
No minä olen sellainen ahdistuja, että kerään kaikki kirpputori valmiiksi hyvissä ajoin ja puen ettei varmaan mitään unohdu ja ehdin ajoissa hypätä junasta.
Pelkään että jotain unohtuu tai että juna jatkaa matkaansa ilman minua.
En tiedä mistä tällainen pelko kumpuaa, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Kivasti ehtii katsella maisemia ja metsän muuttumista kaupungiksi.
Vierailija kirjoitti:
Junat pysähtyvät nykyään niin lyhyesti, että on parempi olla hyvissä ajoin valmiina.
Ovi ei silti aukea kuin vasta pysähdyttyä.
Perusteellisen tutkimuksen jälkeen olen huomannut että junan käytävä matkustaa useimmiten samalle asemalle kun sen penkit. Tämän johdosta olen todennut että voin olla ihan kummalla huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Metrot menee ainakin niin huimaa vauhtia nykyään, että kyytiin on vaikea hypätä kun läimäävät vaan ovet kiinni.
Ei tietenkään aina, mutta joskus, voi olla junanvaihto tai vaihto bussiin, jolla matka jatkuu. Ei täältä pussin perältä mene joka paikkaan suoria yhteyksiä. Silloin on hyvä olla valmiina, koska vaihtoaika voi olla lyhyt, ja silloin ei halua jäädä jonkun lastenvaunujen kanssa tupeksivan mamman tai rollaattori-papan taakse.
Olihan se joskus hauskaa kun laivalla hätähousulauma jonotti maihinnousua ovella.
Mutta olivatkin lopuksi väärällä puolella laivaa. Sieltä sitten rynnimään oikealla ovelle.
Siirryn muualle kun olen kyllästynyt jo ärsyttävään virustoveriin.
Tiukka vaihto ja en halua kuppaajien motittamaksi. Jotkut ovat niin törkeitä, että jäävät ovien ja portaiden eteen vaihtamaan kuulumisia tai tuijottamaan kännykkäänsä eivätkä ole huomaavinaan muita ihmisiä.
Haluan päästä jo seisomaan, kun on pitkään joutunut istumaan. Tykkään siirtyä junan eteiseen ja katsella maisemia, jos pääsen siihen oven ikkunan lähelle. Jatkuva istuminen ei ole terveellistä. Useamman tunnin matkoilla lähden käymään mahdollisimman kaukana olevassa vessassa ja jumppaan siellä hartioita ja monesti jään vielä siihen käytävällekin vähäksi aikaa seisoskelemaan.
Olen näitä jotka haluaa jo ylös istumasta ja otan tonnin painavan laukkuni jo esiin.
En tiennytkään että siihen pitää AP:lta kysyä lupaa 😂🤣
Pitää päästä taksiin ennen muita.
Kiva olla valmiina hyvissä ajoin :)