Tunninjuna-hanke pitäisi perua, ja käyttää se 4 miljardia moottoriteiden rakentamiseen. Kuten jatkaa moottoritietä Lappeenrannasta Joensuuhun.
Moottoritiet hyödyttävät kaikkia ja vähentävät ruuhkaa. Samalla vähentyy päästöt. Moottoritiet tuovat samalla tavalla työtä Suomeen kuin raiteiden rakentaminen.
Kommentit (35)
Tai sit jos vaikka vähennettäisiin niitä menoja eikä käytettäisi sitä neljää miljardia mihinkään muuhun kuin velan vähentämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tai sit jos vaikka vähennettäisiin niitä menoja eikä käytettäisi sitä neljää miljardia mihinkään muuhun kuin velan vähentämiseen?
No älä nyt hulluja puhu!
Mutta roadmanit kulkee kuulemma kiskoilla, joten junaa vaan rakentamaan.
Kuka muka menee jonnekin Joensuuhun?
Okei tukkirekkoja voi olla, mutta ei niitä varten tarvita motaria.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit jos vaikka vähennettäisiin niitä menoja eikä käytettäisi sitä neljää miljardia mihinkään muuhun kuin velan vähentämiseen?
Valtion osuus siitä neljästä miljardista on varsin pieni, suurimman osan maksavat EU ja kunnat.
Itse kannnatan hallitusohjelmaa mutta tämän minäkin peruisin. Mulla on semmoinen tunne että tätä ei tulla toteuttaan. rahat ei riitä. Pelkkää puhetta Orpolta Turkulaisille.
En kannata tunnin junaa, mutta älyvapauden riemuvoitto olisi moottoritien jatkaminen sinne minne aloittaja ehdottaa. Hulluutta suorastaan .
Pyrittäisiin edespitämään nykyinen tieverkosto kunnossa ja jopa hieman parantaa sitä.
Siinä se.
turun tunnin juna on tärkeä, koska TURKUUN ON KUULEMMA HIRVEE MUUTTOLIIKE HELSINGISTÄ!
Kaikki helsinkiläiset haluavat turkuun, mutta heillä on kuitenkin työpaikka siellä Helsingissä, joten työmatkojen vuoksi pitää se Turun tunnin juna saada, ja onhan toki turkulaisillekin plussan arvoinen juttu, jos pääsee Helsinkiin kulttuuririentoihin tunnissa... Toki yöjunia ei ole ollut enää aikoihin, joten baarireissut eivät onnistu.
Yöjunassa viimeksi,,,, hiih hiih, oliko ne Hesan hörhöjä vai Turun hörhöjä kun siellä Turkuun päin ajelleessa junassa häiriköi! Mä veikkaan että Turun!
Vierailija kirjoitti:
turun tunnin juna on tärkeä, koska TURKUUN ON KUULEMMA HIRVEE MUUTTOLIIKE HELSINGISTÄ!
Kaikki helsinkiläiset haluavat turkuun, mutta heillä on kuitenkin työpaikka siellä Helsingissä, joten työmatkojen vuoksi pitää se Turun tunnin juna saada, ja onhan toki turkulaisillekin plussan arvoinen juttu, jos pääsee Helsinkiin kulttuuririentoihin tunnissa... Toki yöjunia ei ole ollut enää aikoihin, joten baarireissut eivät onnistu.
Yöjunassa viimeksi,,,, hiih hiih, oliko ne Hesan hörhöjä vai Turun hörhöjä kun siellä Turkuun päin ajelleessa junassa häiriköi! Mä veikkaan että Turun!
Silloin joskus kun Turun suuntaan junilla kuljin tai tietty Turusta poiskin, aika monessa junassa ei ollut edes ravintolavaunua vaan kärrymyynti. Johtuiko ihan vaan turkulaisista? Tosin mulla ei ole tarvetta ravintolavaunuissa oleilla missään junassa, mutta pistin vaan merkille, että kärrymyynti...
Teitä on ihan tarpeeksi, suurimman osan vuotta tyhjinä, vähän ruuhkaista kaksi kertaa vuodessa kun pkseudulta pitää päästä mummalaan jouluna ja juhannuksena.
Tunnin juna rahat pitää käyttää olemassaolevien maanteiden kunnostukseen.
Suomen tieverkko on ihan paskana, kuoppia ja paikkauksia, tärinä vaan kuuluu ajaessa. Ja *ryskis*, eipä korvata mitään, kun räsäyttää monttuun.
Lääkäreitä, sairaanhoitajia pitäisi hommata tuolla rahalla. Vanhainkotipaikkoja.
JA SUOMALAISET PITÄÄ LAITTAA KUNTO- JA LAIHDUTUSKUURILLE. LIHAVUUS AIHEUTTAA VUOSITTAIN 5 MILJARDIN EURON TURHAT KULUT. SIIS 5 M-I-L-J-A-R-D-I-A !!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitä, sairaanhoitajia pitäisi hommata tuolla rahalla. Vanhainkotipaikkoja.
SUOMALAISET PITÄÄ LAITTAA KUNTO- JA LAIHDUTUSKUURILLE. LIHAVUUS AIHEUTTAA VUOSITTAIN 5 MILJARDIN EURON TURHAT KULUT. SIIS 5 M-I-L-J-A-R-D-I-A !!!!!!!!
https://tervepaino.fi/mita-lihavuus-maksaa-suomelle/
Nykyään myös syöpäpotilaille suositellaan liikuntaa, koska se lisää veressä puolustajasolujen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit jos vaikka vähennettäisiin niitä menoja eikä käytettäisi sitä neljää miljardia mihinkään muuhun kuin velan vähentämiseen?
Ei se neljä miljardia ole kokonaan tai edes enimmäkseen sellaista rahaa jonka hallitus voisi jyvittää velkojen lyhentämiseen tai mihinkään muuhunkaan. EI EU:n CEF-tukea myönnetä valtionvelan maksuun vaan nämä Suomen raidehankkeet ovat osa koko EU:n laajuista valtavaa väylähanketta (TEN-T). Näiden suunnittelustakin on EU maksanut muistaakseni noin puolet. Kuntienkin osuus taitaa olla suurempi kuin valtion.
Siksi tätä myös ajetaan puoliväkisin maaliin, ettei edellisten hallitusten suunnittelutyö mene hukkaan tai viivästy, kun nyt on tilaisuus tavallaan saada yhdellä budjettieurolla moninkertainen vaikutus ja seuraava tukikierros olisi vasta joskus 30-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
En kannata tunnin junaa, mutta älyvapauden riemuvoitto olisi moottoritien jatkaminen sinne minne aloittaja ehdottaa. Hulluutta suorastaan .
Pyrittäisiin edespitämään nykyinen tieverkosto kunnossa ja jopa hieman parantaa sitä.
Siinä se.
Kyllä minusta läpi Suomen pitäisi olla kunnon moottoritieverkostot, ihan Lappiin saakka. Mieluiten Norjaan jäämerelle, niin saataisiin rahtia Suomen läpi. Teiden kunnossapitoon voisi sitten ottaa rahaa näiltä kuljetusyhtiöilä jotka teitä käyttävät. Niitä kinttupolkuja voisi muuttaa hiekkateiksi, ei kaikkia pidä ylläpitää. Ainakaan valtion toimesta.
Vierailija kirjoitti:
JA SUOMALAISET PITÄÄ LAITTAA KUNTO- JA LAIHDUTUSKUURILLE. LIHAVUUS AIHEUTTAA VUOSITTAIN 5 MILJARDIN EURON TURHAT KULUT. SIIS 5 M-I-L-J-A-R-D-I-A !!!!!!!!
Mielenterveys palveluihin pitäisi panostaa äkkiä ja eräät fanaatikot pakkohoitoon.
Lahdesta Joensuuhun motari ois kyllä tarpeellinen, Tampereelta Ouluun myös.