Pääministeri Orpo huijasi veronmaksajilta tuhansia euroja kuluihinsa!
Pääministerin virka-asuntoon elokuussa muuttanut Petteri Orpo sai elokuussa ja syyskuussa kansanedustajien verotonta kulukorvausta, joka sisältää asumislisän.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b45384b9-c046-4a6d-9ddc-0c70ba1ee…
Lokkeili kahden kuukauden ajan kulukorvauksia, joista palautti alle yhden kuukauden verran!
Eroa, Petteri!
Kommentit (156)
"Pääministerin virka-asuntoon elokuussa muuttanut Petteri Orpo sai elokuussa ja syyskuussa kansanedustajien verotonta kulukorvausta, joka sisältää asumislisän."
On se vaan hyvä että nuo hyväpalkkaiset poliitikot saavat tuollaista asumislisää, köyhälle tuollainen asumislisä olisi kamala kannustinloukku.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri ja muut ministerit saavat kulukorvauksesta puolet, joten Orpolle maksettiin 904,58 euroa kuukaudessa.
Eduskunnan ohjeistuksen mukaisesti Orpo palautti sille yhteensä 822,94 euroa.
Mihin hävisi 81,64 euroa?
Iltakokouksen viinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyttää kaikki asumislisät ja muilta leikkaa ne. Tää oli vissiin sitä parempaa tukea. Voi vit#u sanon minä. 😡
On Ok nostaa tukia silloin, kun niitä ei tarvitse ja on paljon rahaa omasta takaa sekä ruhtinaallinen palkka. Mutta on väärin nostaa tukia silloin kun niitä tarvitse elääkseen.
T. Orpo ja kokkareet.
Rikkaat on kokoomuksen mielestä kivempia kuin köyhät, niin ansaitsevat ne tuetkin.
Ensin Petteri unohti saavansa verohelpotuksia, sitten unohti saavansa asumislisää. Mitähän muuta Petteri on "unohtanut"?
Vierailija kirjoitti:
Ensin Petteri unohti saavansa verohelpotuksia, sitten unohti saavansa asumislisää. Mitähän muuta Petteri on "unohtanut"?
Pääministerin kovaa vauhtia etenevästä dementiasta on kyllä syytä olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää nyt turpanne kiinni. Niin Orpo kuin Sipiläkin ovat kunnon ihmisiä, kumpikaan ei ruokkinut holtittomasti valtion rahoin koko sukuaan ja kaikkia ataerioita aamiaisen nimissä kuten törkimysdemari Marin.
Siinä tohinassa, mikä hallituksen alkutaipaleella oli, ei ole ihme, jos tämmöinen olematon asia jäi huommiotta. Orpo sen kyllä hoitaa. Hänessä ei ole vilppiä eikä pahuutta kuten vasemmistolaisissa ja vihreissä.
What About Marin? Odotinkin, että koska tää kommentti tulee.
Vierailija kirjoitti:
Taloudenpito on huonoissa kantimissa kun 15000 € kuukausipalkalla joutuu hakemaan asumistukea.
Ja tämä tyyppi kuvittelee laittavansa Suomen talouden kuntoon, vaikka ei onnistu edes omaa talouttaan pitämään hallinnassa.
Joku voisi tarkistaa myös Petterin työttömyyskorvauksen. Varmaan unohtanut Kelallekin ilmoittaa olevansa "töissä".
Petterin on kyllä aika erota pääministerin tittelistään. Lähteköön koko politiikasta ulos.
Huomaatteko, että kokoomuksen kansanedustajat ajavat vain omaa etuaan?
A studiossa parhaillaan persu Riikka, joka toistaa kokoomuksen ja persujen mantraa koskien budjettia ensi vuodelle.
Tuollaisten palkkioiden päälle vielä asumislisää, mutta köyhiltä kaikki tuet minimiin. Miettikääpä sitä. Suomessa tavallista kansaa riistetään ja rikkaat porskuttaa. Miten nuo edes kehtaa?
Vierailija kirjoitti:
A studiossa parhaillaan persu Riikka, joka toistaa kokoomuksen ja persujen mantraa koskien budjettia ensi vuodelle.
Samaa paskaa jauhaa viikosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri ja muut ministerit saavat kulukorvauksesta puolet, joten Orpolle maksettiin 904,58 euroa kuukaudessa.
Eduskunnan ohjeistuksen mukaisesti Orpo palautti sille yhteensä 822,94 euroa.
Mihin hävisi 81,64 euroa?
Se on apn tuhansia euroja
Orpon hallituksessa olevat puolueet saivat vain 49,4 prosenttia annetuista äänistä, siis alle puolet kaikista annetuista äänistä. Suomen vaalijärjestelmän ansiosta vähemmistö voi kuitenkin harjoittaa diktatuuria ja valtaan päässeet voivat mällätä mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Petteri harkita elämistä tulojensa mukaan, vaikka muuttamalla edullisempaan asuntoon?
Suomessa on kahden kerroksen väkeä ja eri säännöt eliitille.
Teen pienipalkkaista työtä, josta ei jää mitään säästöön. Tänään on ollut vapaapäivä ja olen viettänyt sen leväten, koska työ on niin raskasta. Mulla on koulutus ja pitkä työhistoria. Ei huvita enää maksaa veroja, kun ne jaetaan rikkaille. Olen valmis lähtemään yleislakkoon ja mielenosoitukseen.
Nämä rilkaat kehtaavat viedä jopa vammaisilta, hävetkää. Suomi ei ole hyvinvointivaltio vasn korruptoitunut maa jossa rahat menee rikkaiden taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Teen pienipalkkaista työtä, josta ei jää mitään säästöön. Tänään on ollut vapaapäivä ja olen viettänyt sen leväten, koska työ on niin raskasta. Mulla on koulutus ja pitkä työhistoria. Ei huvita enää maksaa veroja, kun ne jaetaan rikkaille. Olen valmis lähtemään yleislakkoon ja mielenosoitukseen.
Nämä rilkaat kehtaavat viedä jopa vammaisilta, hävetkää. Suomi ei ole hyvinvointivaltio vasn korruptoitunut maa jossa rahat menee rikkaiden taskuihin.
Totta puhut. Hyvinvointivaltio alkaa olla muisto vain ja korruptio kukoistaa. Mutta kokoomus haluaakin palauttaa Suomeen luokkayhteiskunnan.
Mutku Sanna, mutku Sanna, mutku Sanna