Pääministeri Orpo huijasi veronmaksajilta tuhansia euroja kuluihinsa!
Pääministerin virka-asuntoon elokuussa muuttanut Petteri Orpo sai elokuussa ja syyskuussa kansanedustajien verotonta kulukorvausta, joka sisältää asumislisän.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b45384b9-c046-4a6d-9ddc-0c70ba1ee…
Lokkeili kahden kuukauden ajan kulukorvauksia, joista palautti alle yhden kuukauden verran!
Eroa, Petteri!
Kommentit (156)
Tää on kyllä kaikkien aikojen noloin tapaus. Äijä haluaa köyhiltä asumistuet pois ja itse nostaa tuolla palkalla asumuslisää ja vielä varkain.
Tätä ei voi kyllä mitenkään puolustella, sama kun Sipilä nostaa sopeutumiseläkettä. Nämä kiskoisi kaikki valtion rahat liiveihinsä ja vie köyhimmiltä.
Orpo yllätyi siitä, että olikin muuttanut Kesärantaan. Siksi ei huomannut perua asumislisää.
Tämäkin osoittaa ettei kokoomusta oikeesti yhtään huoleta valtion velkaantuminen, kunhan ne rahat vaan saadaan itselle.
Vierailija kirjoitti:
Huomasi virheen heti kiinni jäätyään.
Juu, ja yllättyi kovasti. Ei olisi osannut kuvitellakaan, että asia tulee ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä kaikkien aikojen noloin tapaus. Äijä haluaa köyhiltä asumistuet pois ja itse nostaa tuolla palkalla asumuslisää ja vielä varkain.
Näin toimii kokoomusväki.
Orpon suurin pyrkimys tällä hallituskaudella oli romuttaa asumistuki ja itse nostelee sitä pokkana. 😄😄😄
Mitähän kaikkia tukia Orpo on aiemmin vastaanottanut vahingossa, jos tämmöisetkään rahasummat ei tilillä näy niin että pääsee noin vaan unohtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Orpon suurin pyrkimys tällä hallituskaudella oli romuttaa asumistuki ja itse nostelee sitä pokkana. 😄😄😄
Kun härskiydellä ei ole mitään rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi kyllä mitenkään puolustella, sama kun Sipilä nostaa sopeutumiseläkettä. Nämä kiskoisi kaikki valtion rahat liiveihinsä ja vie köyhimmiltä.
Sipilä ylistää kirkossa Herraa vielä kaiken lisäksi. Ahnehtii muiden rahat itselleen. Keinotteli muiden rahoilla itselleen omaisuuden ja vielä nostaa sopeutumisrahoja.
Ei riitä mitkään sanat kuvaamaan halveksuntaani Petterin ja Sipilän kaltaisia itsekkäitä hyväkkäitä kohtaan.
Vois ne säästötoimenpiteet kohdistaa eduskuntaan ja muuhun jossa on täysin turhia menoja.
Köyhät saa vain haaveilla tuollaisista tulonsiirroista mitä Orpo saa
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri ja muut ministerit saavat kulukorvauksesta puolet, joten Orpolle maksettiin 904,58 euroa kuukaudessa.
Eduskunnan ohjeistuksen mukaisesti Orpo palautti sille yhteensä 822,94 euroa.
Mihin hävisi 81,64 euroa?
Petterille, kuten muillekin sellaisille kansanedustajille, joilla ei ole itse maksettua työasuntoa, kuuluu kulukorvausta 986,81 euroa kuussa. Tämä alenee 50% ministereillä. Petterin takaisinmaksu koskee 2kk asumislisää.
Tämmöinen ukko vie pienituloisilta tuet. Uskomattoman härski mies, en voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa virka-asunnossa on jotain vikaa.
Marin ja aamupalat
Petteri ja kukorvaukset.
Mitäs muita juttuja on aikoinaan paljastunut sieltä.
Ero Marinin aamupalaan on se, että aamupala oli valtioneuvoston kanslian päätös pääministerien ilmaisesta aamiaisesta.
Tämä oli Orpolta tuen väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ite käyttää kaikki asumislisät ja muilta leikkaa ne. Tää oli vissiin sitä parempaa tukea. Voi vit#u sanon minä. 😡
On Ok nostaa tukia silloin, kun niitä ei tarvitse ja on paljon rahaa omasta takaa sekä ruhtinaallinen palkka. Mutta on väärin nostaa tukia silloin kun niitä tarvitse elääkseen.
T. Orpo ja kokkareet.
Petteri selittää puolikuntoisille köyhille asumistuen ja suojaosan menettäville osa-aikatyöläisille, että kyllä me tästä yhdessä selvitään, vaikka tämä tekee meille kaikille kipeää. Voi vide mikä pokka miehellä. 😳
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen ukko vie pienituloisilta tuet. Uskomattoman härski mies, en voi muuta sanoa.
Sipiläkin temputti kansan kikyilemään, heikensi työntekijän asemaa, leikkasi kansalta miljardin ja itse miljonäärinä sitten nosteli sopeutumisrahaa.
Orpo oli silloin valtiovarainministeri. Sama meno jatkuu, mutta leikit on rajumpia.
Sipilä leikkasi vain miljardin ja osa suomalaisista putosi köyhyysrajan alapuolelle. Orpo aikoo laman kolkutellessa ovea saksia kansan sosiaaliturvasta ja turvaverkoista 4 miljardia.
Tuo tienaa yli 10 000 e kuussa ja nostaa tukia. On hänelläkin ensi vuonna kovat ajat edessä, kun asunistuen varallisuusraja tulee voimaan.
Tuo on selvä osoitus siitä, että vuokra-asuntojen hintataso on pääkaupunkiseudulla karannut käsistä.